• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motocykliści legalnie na gdańskch buspasach

Michał Jelionek
7 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Z buspasa na Podwalu Przedmiejskim mogą już korzystać motocykliści. Z buspasa na Podwalu Przedmiejskim mogą już korzystać motocykliści.

To już pewne - od teraz motocykliści mogą pełnoprawnie poruszać się po gdańskich buspasach na Jaśkowej Dolinie i na Podwalu Przedmiejskim.



Wpuszczenie motocyklistów na gdańskie buspasy to:

"Zarząd Dróg i Zielni w Gdańsku dopuścił możliwość poruszania się motocykli po buspasach. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe" - informowaliśmy w maju. Kilkumiesięczna próba zakończyła się sukcesem i od początku października oficjalnie i w pełni legalnie miłośnicy dwóch kółek mogą korzystać z jezdni wydzielonych dla autobusów.

- Z jednej strony wiedzieliśmy, ze to ogromne ułatwienie dla jednośladów, z drugiej - obawialiśmy się, ze wolny pas będzie prowokował do łamania ograniczeń prędkości i doprowadzania do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Na szczęście motocykliści udowodnili, ze rozwiązanie ma sens i się sprawdza, wprowadzamy je więc na stałe - przyznaje Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska.
Motocykliści mogą poruszać się po buspasach na Jaśkowej Dolinie zobacz na mapie Gdańska i na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska. Ze względu na intensywny ruch autobusowy, nowe zasady nie obowiązują na buspasie na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska.

Projekt pozytywnie zaopiniowała Komisja ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego, a na tablicach wyznaczających wspomniane buspasy pojawiły się dodatkowe tabliczki z informacją "nie dotyczy motocykli i motorowerów".

Opinie (155) 4 zablokowane

  • A ja chcę się dowiedzieć (5)

    dlaczego buspas na Dmowskiego jest zajęty przez samochody osobowe, zaś prawidłowo jadących lewym pasem kierowców nie wpuszcza się na prawy pas, kiedy kończy się właśnie ów buspas.

    Na skrzyżowaniu Dmowskiego z Grunwaldzką są kamery, ale proceder nie ma końca.

    O tym, żeby w godzinach popołudniowych zjechać na prawy pas - zgodnie z przepisami prawa drogowego - po zakończeniu buspasu na Dmowskiego można tylko pomarzyć.

    I nie są to tzw. 'słoiki', to wy gdańszczanie z GD na tablicach, tak bardzo dobrze jeżdżący, którzy jeździliby jeszcze lepiej gdyby nie te wszystkie wsiowe: GA, GSP, GKS, GWE, GKA, GLE, GPU, GDA - wszyscy już czy kogoś zabrakło?

    A policja coś zamierza z tym robić? Czy ja zwykle - nic nie wie bo nikt jej tego nie zgłosił?

    • 11 1

    • zabraklo

      GSZ GMB

      • 1 0

    • (1)

      brakuje GBY ;)

      • 1 0

      • i GTC

        • 1 0

    • odpowiedź najprostsza z możliwych - bo mogą

      nikt nie pilnuje, więc czemu mają nie cwaniakować? Nieuchronność kary w przypadku ruchu drogowego to jakaś mrzonka

      • 1 0

    • Wszyscy dawno o tym wiedzą dlatego jada bus pasem by później nie tracić nerwów ze ktoś kogoś nie chce wpuścić. Ten buspas w tym miejscu to jakaś pomyłka bo i tak jak ktoś musi zaparkować to musi być na prawym pasie wiec właśnie później się kończy tak jak opisana sytuacja wyżej . Nie chce mi się rozpisywać ale wszyscy wiedzą o co chodzi

      • 1 0

  • A czy nie można by zdelegalizować motory i skutery? (4)

    99% z nich jeździ łamiąc przepisy ruchu drogowego i powodując ciągle niebezpieczne sytuacje. Więc ten zakaz proponuję dla ich bezpieczeństwa.

    • 8 14

    • (1)

      każdy jednoślad to o jeden samochód MNIEJ
      powinieneś je popierać
      ale do ciebie dociera tylko Goździkowa i ksiunc
      więcej logiki , mniej garbatych aniołków

      • 4 5

      • "garbaty anioł zszedł na ziemie"

        • 0 0

    • zdelegalizować legalizacje

      • 2 0

    • Zdelegalizować pojazdy, bo kierowcy łamią przepisy?

      Wybacz, ale wtedy trzeba by zabronić również poruszania się samochodami.

      • 3 3

  • TAXI precz z buspasów !!! (2)

    Dlaczego ta grupa zawodowa ma takie przywileje?
    Czym różni się robota taksówkarza od np. dostawcy drożdżówek?
    I jeden i drugi żyje z jeżdżenia.
    Ten pierwszy wozi nadzianych leniuchów*, ten drugi rozwozi żywność.
    Z pkt widzenia społeczeństwa drugi jest bardziej potrzebny.

    Taxi to nie jest transport zbiorowy, tylko indywidualny.
    Niestety na buspasach widzę najczęściej taksóweczki tylko z szoferem.

    Jeśli taksówkarze mają być preferowani niech obowiązuje zasada, że taxi + 2 pasażerów może śmigać po buspasie. W każdej mniejszej konfiguracji już nie.

    Dodatkowo należy wprowadzić model poznański lub rzeszowski, czyli każdy samochód w konfiguracji min. 1+2 ma prawo poruszać się po buspasach.

    W Rzeszowie dodatkowo wprowadzono godziny obowiązywania buspasów.
    Działają one tylko w godzinach szczytu.

    Można? Można!

    *) sorki za mała złośliwość.

    • 17 5

    • dostawca drożdżówek

      nie musi zdążyć w ciągu 10min. po klienta. Jak klient ma czekać 30min. na taxi to rezygnuje a ja mam wtedy pusty przejazd i stracony niezapłacony czas. Taka jest różnica. W Warszawie ludzie jeżdżą więcej taksówkami. Często dojadą szybciej więc korzystają. A tam jest dużo buspasów.

      • 0 1

    • zgadzam się jak najbardziej, skoro bus pas nie spełnia swojej funkcji to wogóle nie powinno go być

      • 3 0

  • Jeszcze tylko samochody (1)

    Na buspasy i wszystko będzie normalne jak dawniej. W końcu jeden autobus na pół godziny nie będzie stanowił utrudnienia dla ruchu.

    • 46 29

    • mam nadzieje, że to był sarkazm

      bo jeżeli to naprawdę, to stwierdzenie jest idiotyczne. Zasada jest taka. Daj ludziom więcej pasów, to skutecznie je zakorkują nowe samochody osobowe. Jeżeli autobus ma czekać w korku, to część ludzi z tego autobusu przesiądzie się do samochodów. Zasada ta potwierdza się obecnie, gdy jest zamknięte Huciosko. Jakoś dziwnie teraz nie ma dużo większych korków, jak przed zamknięciem drogi, bo część przesiadła się na komunikację obawiając się tychże korków. Po uruchomieniu Huciska tylko nieznacznie spadnie ilość samochodów, bo ludzie z powrotem zaczną jeżdzić samochodami.

      • 3 1

  • Jednak da się wprowadzić mądry przepis w tym kraju (9)

    Brawo tym, którzy to wprowadzili w Gdańsku. Trzeba faworyzować mało palące i nie korkujące środki transportu.

    • 82 34

    • Założenia słuszne

      ale motory do mało palących nie należą. Za to bym tutaj dodał pojazdy elektryczne i hybrydowe

      • 2 3

    • z tym malym zuzyciem to nie do konca, maja kawa łyka 6 l (6)

      • 19 2

      • moj E34 potrafi lyknac 17-28l w miescie... (2)

        6l brzmi jak swietna opcja :)

        Aby nie bylo, po miescie samochodem najczesciej wcale nie jezdze.

        • 2 3

        • Mój to nawet cały bak w mieście spali,a jak se zatankuje to i drugi bak wyjeździ.Fajne te wasze beemki może se kupie tylko 6 l w mieście spali ale taniocha.

          • 1 0

        • Czego nie było?

          • 1 2

      • Moje BMW 5 l. (2)

        a jak zapierjade to 8 l.

        • 6 5

        • Moje BMW 4l ;) (1)

          Ale pieknie jest ;)

          • 2 0

          • a moj czolg 40
            gupio wam?

            • 3 0

    • Honda Shadow 10l w mieście XD

      • 7 1

  • czekamy na Gdynię (2)

    W większości miast motocykle mogą się poruszać po buspasach . Gdynia jest wrogo nastawiona do pojazdów jednośladowych i jako jedyne miasto pobiera opłaty za parkowanie od skuterów i motocykli. Widocznie za dużo mają miejsc parkingowych. Wiadomo, że skutery i motocykle zajmują znacznie mniej miejsca.

    • 3 2

    • To moe

      jeśli motocykliści jezdzą wolno i prawidłowo pozwólmy im jeździ na chodnikach

      • 0 0

    • gdynia to jest dziwna a sopot pęka

      • 0 0

  • niech pierwszy szeryf kraju Kąkolewski się wypowie...

    :)

    • 1 0

  • jako motocyklista nie widzę żadnych ograniczeń w poruszaniu się

    moja zasada to nie przeszkadzać innym, reszta to paplanina i medialny bełkot.

    • 3 1

  • Super (1)

    Sam nie mam kat. A ale wolę go mieć na bus pasie zamiast na lusterku...

    • 62 5

    • dokładnie tak

      • 0 0

  • Wielkie zdziwienie że u nas jest tyle wypadkow (5)

    Na drogach powinien obowiązywać jedne przepisy drogowe dla wszystkich z wyjątkiem straży, milicji i pogotowia. Nie powinny dopuszczać jazdy pod prąd, po lub za linią ciągłą, wszystkich powinny obowiązywać te same przepisy dotyczące pierwszenstwa. Powinny obowiązywac te same ograniczenia prędkości, odległości i sygnalizacji . Tymczasem tworzy sie grupy uprzywilejowane dla ktorych zaczynają obowiązywać inne przepisy a to tworzy niebezpieczeństwo . Np. na drodze nie jest wiadomo z której strony mnie wyprzedzi motycklisat i jaką zachowa odległość , nie wiem co wolno rowerzyscie bo przepisy są nie jasne itd. Wprowadzając balagan w przepisach i tworząc grupy które poruszają się wedłóg innych zasad niż wszystkie prowadzi do bałaganu i niebezpieczeństwa.

    • 7 8

    • Zajrzyj w statystyki. (1)

      Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd zmniejszyło ilość kolizji. W przypadku wpuszczenia motocyklistów na buspasy zmniejsza się ryzyko uszkodzenia pojazdu.

      • 5 2

      • ale Gozdzikowa i xąc mówią co inszego niz statystyki i badania
        więc...

        • 1 0

    • Racja - pociąg towarowy, autobus i rower to przecież jedno i to samo (2)

      Wszystko ma koła.

      • 0 2

      • a jaskółki mają kółka (1)

        jak przepisy są dla ciebie dziadku Kolo za trudne, to zrezygnuj z prawka, bądź pasażerem, mniejsze zagrożenie

        • 1 0

        • Ty nie bądz taki dowciapny bo się zdziwisz kiedyś

          .

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma JD Kulej to przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane