• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motopremiery 2012. Volkswagen weźmie wszystko?

Bawo,Mart
4 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Jeden z naszych ulubionych samochodów - Volkswagen Golf siódmej generacji zadebiutuje w tym roku. Jeden z naszych ulubionych samochodów - Volkswagen Golf siódmej generacji zadebiutuje w tym roku.

Koncerny motoryzacyjne na rok 2012 zapowiedziały wiele atrakcyjnych premier. Niewykluczone jednak, że najwięcej na naszym rynku będzie się działo za sprawą Volkswagena. I to wcale nie za sprawą nowych, oszałamiających modeli.



Chevroleta Camaro można już kupować w polskiej sieci sprzedaży marki. Na zdjęciu model z 3.6litrowym silnikiem V6 o mocy 323 KM. Chevroleta Camaro można już kupować w polskiej sieci sprzedaży marki. Na zdjęciu model z 3.6litrowym silnikiem V6 o mocy 323 KM.
Najnowszy Fiat Panda. Niestety już nie z tyskiej fabryki Fiata. Nowy model powstaje w fabryce koncernu pod Neapolem. Najnowszy Fiat Panda. Niestety już nie z tyskiej fabryki Fiata. Nowy model powstaje w fabryce koncernu pod Neapolem.
Peugeot 3008 HYbrid4 to pierwsza na świecie hybryda z silnikiem diesla. Peugeot 3008 HYbrid4 to pierwsza na świecie hybryda z silnikiem diesla.
Po raz pierwszy pokazał się na wystawie motoryzacyjnej w Szanghaju w zeszłym roku. Niedługo do salonów trafi najmocniejsza wersja BMW serii 5. Po raz pierwszy pokazał się na wystawie motoryzacyjnej w Szanghaju w zeszłym roku. Niedługo do salonów trafi najmocniejsza wersja BMW serii 5.
Volkswagen jest największym, europejskim producentem samochodów. Już w lutym rozpocznie sprzedaż nowego małego, miejskiego - up!. Także w lutym zadebiutuje nowy Passat CC. Na Największą premierę koncernu poczekamy jednak do końca roku. W listopadzie do salonów trafi najsłynniejsze "auto dla ludu" czyli Golf VII.

Volkswagen planuje coś jeszcze. Nieoficjalnie wiadomo, że już w tym tygodniu dealerzy mają poznać nową politykę cenową koncernu. Ta zakłada m.in. obniżki cen samochodów i działania nastawione na o wiele większą sprzedaż niż dotychczas. Jeśli nowa polityka sprzedaży odniosłaby sukces, VW zostałby największym graczem na polskim rynku, kanibalizując Skodę, również część grupy VW.

W zeszły poniedziałek Komisja Europejska wyraziła też zgodę by Volkswagen stał się właścicielem dotychczasowego importera aut tej marki - firmy KPI Polska oraz importera Skody - Skoda Auto Polska.

Ofensywę modelową rozpoczął też OpelChevrolet. Już w grudniu zadebiutowała Astra GTC (pierwszy egzemplarz w Trójmieście sprzedał się już w dniu premiery w firmie Serwis Haller, w której udział sprzedaży marki Opel na Pomorzu osiągnął 48,1%). W 2012 zobaczymy też Astrę sedana i sportową wersję OPC. Już zamawiać można Zafirę Tourer, nieco później ma zadebiutować samochód miejski znany na razie pod roboczą nazwą Junior, a w połowie roku elektryczna Ampera, natomiast jesienią zadebiutuje niewielki SUV na bazie Corsy.

Gamę Chevroleta wzbogaca ekscytujące Camaro, w połowie roku roku zadebiutuje nowy Malibu oraz Cruze w wersji kombi.

W I kwartale br. w salonach Fiata zobaczymy nową Pandę, Pandę Classic, Punto model 2012. Marka Jeep zaprezentuje nowego Grand Cherokee oznaczone SRT, co zawsze oznacza duży silnik i imponujące osiągi. Kilka miesięcy musimy poczekać na debiut Fiata Ellezero.

Renault do swojej oferty wprowadza m.in. nową gamę rodziny Megane: wersję pięciodrzwiową, Coupe, Grandtour, GT, RS oraz Scenica i Grand Scenica. W salonach zobaczymy też auta elektryczne: Fluence Z.E. oraz Kangoo Z.E..

Z kolei Peugeot chce popularyzować hybrydy. Czekamy więc na 3008 HYbrid4, pierwszą na świecie hybrydę z silnikiem diesla. W maju pojawi się mają hybrydowe 208508.

Co u japońskich i koreańskich producentów? Toyota w lutym i marcu rozpocznie się sprzedaż odświeżonych modeli Avensis FLAygo FL. Kia już w tym miesiącu wprowadza do sprzedaży nową Optimę. Hyundai dopiero po wakacjach pokaże nowe Santa Fe. Nissan planuje "wskoczyć" na rynek z nowym minivanem - Evalią.

Dużo będzie się działo w segmencie premium. Volvo zapowiada nowy model samochodu z segmentu C/D, większe niż kompakt. Nie ujawnia jednak żadnych szczegółów.

Oprócz nowych wersji silnikowych obecnych modeli, Mercedes wprowadzi do sprzedaży m.in. GLK po faceliftingu. Ciekawie zapowiada się model oznaczony słynnymi literami - SL.

Najbliższe premiery BMW to już styczniu najnowsza wersji M5, potem zobaczymy serię 3 w wersji sedan. Fani marki z niecierpliwością czekają też na czterodrzwiowe 6 coupe tzw. grand coupe.

Sporo nowości u Audi - W I kwartale do salonów trafi model A1 Sportback. W II kwartale A8 hybrid, A6 allroad, A3, S6, S7, RS4 Avant. W IV kwartale A3 Sportback, R8, , S3, RS5 CabrioRS6 Avant.
Bawo,Mart

Opinie (80) 4 zablokowane

  • (6)

    kia i hyundai to nie japońskie marki...

    • 29 15

    • (1)

      Może i nie japońskie, ale kije/hyundaie silniki mają od mitsubishi, a wiele rozwiązań żywcem przeniesionych z hondy czy toyoty.

      • 0 2

      • nie wypowiadaj się o motoryzacji bo nie masz otym zielonego... co ja piszę, żadnego pojęcia

        • 0 1

    • (1)

      no co ty nie powiesz

      • 0 2

      • ty głąbie!

        • 2 0

    • czytac ze zrozumieniem

      - "Co u japońskich i koreańskich producentów?"

      • 9 0

    • naucz sie czytac ze zrozumieniem wsioku

      • 12 0

  • ech mieć takiego...może wtedy przysłowiowa Mariola z mięsnego z Wejherowa
    życzliwszym okiem spojrzała na mnię.

    • 1 0

  • (6)

    He he. Volkswagen. Miałem tego lata niewątpliwą nieprzyjemność przejechania się po raz pierwszy w życiu wyrobem tej marki - dwuletnim, żeby nie było że jakimś golfem II spawanym z trzech. Silnik jak od kosiarki (tyle że słabszy; trawkę to by taka kosiarka chyba przyginała do ziemi najwyżej ;) ), ergonomia, wygląd, wykonanie i materiały - jak w "faworitce" sprzed ćwierćwiecza. Dziękuję serdecznie :)

    • 21 16

    • (2)

      No to pojechałeś tym razem.

      O pojazdach grupy VW można napisać, że mają nudną deskę, bez bajerów. Plastiki są różne, lepsze i gorsze. Ale akurat ergonomii nikt rozsądny się nie czepia, bo nie ma do czego - jest bez zarzutu.

      Zazwyczaj trollujesz z większą fantazją.

      • 6 4

      • (1)

        Niestety, tym razem nie musiałem fantazjować - czego żałuję, bo chętnie byłbym pojeździł po pięknych drogach słonecznej Hiszpanii samochodem, a nie tym smętnym toczydełkiem.

        • 3 1

        • to przejedź sie nowym vw scirocco i pogadamy.

          • 0 1

    • pitolisz

      kazdy inny producent rowniez oferuje marne silniczki z golarki jak i mocne potworki. u golfa wachlarz jest najwiekszy w tej klasie wiec mozna wybrac co innego.

      stylistyka jest mega nudna ale wykonczenie i materialy sa bardzo dobre. wiec albo rzeczywiscie jechales golfem II albo w ogole zadnym golfem w zyciu nie jechales.

      • 1 2

    • Czego nie mówić o produktach VW to mają z reguły bardzo szeroki wachlarz silników, musiałeś trafić na mały miejski silnik.

      • 3 0

    • I od tamtej pory dusiłeś to w sobie aż do dziś

      Jak ci możemy pomóc ????

      • 5 3

  • golf to chyba jedyny samochód który się nie zmienił od czasów IIWW

    • 0 0

  • Camaro super, ale cena z księżyca (od 199 000 tys z tego co widzę w cenniku !!! 0_0) (2)

    może malibu będzie przystępniejszy.

    Pandę niestety zepsuli tak jak punto evo (grande było ekstra, evo to pomyłka).

    O reszcie się nie wypowiadam, bo mnie nie interesuje.

    • 6 3

    • (1)

      nie z księżyca tylko z UE, podstawowe camaro V8 w ameryce kosztuje 31 850$, po dzisiejszym kursie 3.43 daje to 109 tysięcy z groszami, po podatkach naszych wspaniałych europejskich mamy już 175 tysięcy złotych: ) Importer też swoje musi dziabnąć

      • 3 0

      • dokladnie :)

        co smieszniejsze to amerykanie zarabiaja wiecej od krajow europy zachodniej a produkty maja po cenach jak w polsce, oprocz samochodow bo te maja 2 razy tansze niz u nas :D raj na ziemii

        35 000 dolcow to dla takiego amerykanina jak dla Polaka Dacia Logan, ewentualnie podstawowy Fiat Panda

        • 1 0

  • O Hondzie cicho... (5)

    A premierę właśnie zalicza nowy Civic.
    Ciekawe że o tym tak cicho...

    • 27 3

    • honda (1)

      bo kogo interesuje jakas premiera hondy.nijakiego samochodu dla starych dziadkow ktorzy pozniej sprzedaja je młodym guaniarzom.a ci probuja z civica zrobic WRX STI lub 911

      • 2 1

      • akurat Honda miala pazur

        w klasie kompaktow tylko alfa miala wieksze jaja, teraz jest jeszcze bmw. ale po hondzie dlugo dlugo nic i dopiero inni cos tam maja. generalnie to niespecjalna klasa.

        • 2 0

    • A ma być głośno ... (1)

      Reklama na tym portalu jest warta funta kłaków i trafia tylko de pewnej niszy komentatorów wątkowych.

      Więc bądź pewien że jak pojawi się artykuł o Hondzie to z obecnych tu komentarzy dowiesz się że Wartburg był lepszy.

      • 3 2

      • zazdrość

        ludzie z zadrości różne rzeczy piszą, niech mają nadal swoje Wartburgi a ja kupie Hondę i zobaczymy kto dalej zajedzie.....

        • 0 2

    • bez reklamy

      widocznie Hondy nie trzeba reklamować :)

      • 5 3

  • wydaja Siodemke bo maja wiele wad w silnikach FSI... (5)

    a te silniki sa niemal wszedzie: VW, Skoda, Seat... Jeszcze szostka sie nie opatrzyla a jest nowa wersja. Trojka tez byla krotko: a to jeden z najbardziej guanianych aut jakie jezdza w ogole ... :-) Marka VW idzie po rowni pochylej.

    • 11 3

    • co za bzdury (3)

      TFSI to jeden z lepszych VW, po nieudanym 2.0 TDI.

      • 1 5

      • szczególnie 2.0 TSI co lubi wciągnąć pół litra oleju na 1000km

        • 2 0

      • parametry ok... (1)

        Ale trwały i bezawaryjny to on nie jest. Do tego koszt napraw jak w dieslu.

        • 4 0

        • trzeba bylo gladac TVN turbo

          FSI po 30-50 tys przebiegu regularnie traci moc a serwis sie wypina. Najlepiej wymienic silnik ale nowy zrobi to samo... Jak porownam ze zwyklym Lanosem 1.5 na LPS zrobilem 130 tys bez zadnej naprawy to mnie pusty smiech bierze.... A Golfy 4rki wyprzedzalem az milo bylo :-)

          • 2 0

    • i nowsze tedei tez niezły gniot

      • 4 0

  • Artykuł bardzo stronniczy (1)

    Mertytorycznie - O grupie Volkswagena napisane bardzo dużo, do tego info że będzie mega tanio... A jak będzie to wszyscy wiemy. Oby nikt chętny do kupna auta nie pokusił się specjalnie czekać na nowego Golfa myśląc że będzie w cenie Fabii.
    A tak odemnie... O Hondzie ani słowa, a nowy Civic to poważna konkurencja dla Golfa. I wydaje się że bardzo udana.
    Na kolanie to było pisane? Autor nawet nie wysilił się wytłuścić nazwy marki Kia w swych wypocinach.
    Tak, wypociny to dobra ocena dla tego pseudo artykułu o nowościach na rynku motoryzacyjnym w 2012 roku.

    • 39 1

    • brawo brawo

      • 2 0

  • HYundai (2)

    Kolego Hyundai to koreanskie auto. A że fabryki mają dodatkowo w Czechach i na Słowacji to po to aby zaspokoić zapotrzebowania nasze

    • 1 6

    • (1)

      mają tylko fabryki w Europie

      • 4 0

      • taaak, to zamów Picanto ze słowackiej fabryki

        pało :)

        • 0 3

  • liczy sie tylko.... (1)

    golf 3..

    • 6 9

    • i tak skończysz na słupie !

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Mitsubishi L200, Toyota Hilux i Mercedes-Benz Klas X to auta w nadwoziu typu:

 

Najczęściej czytane