• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mustang oblał testy zderzeniowe

mJ
27 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Testy zderzeniowe Forda Mustanga wypadły blado.

Zaledwie dwie gwiazdki (na pięć możliwych) w teście zderzeniowym Euro NCAP otrzymał Ford Mustang. Po raz ostatni tak małą liczbę gwiazdek otrzymała w 2015 roku Lancia Ypsilon. Na czym poległa ikona amerykańskiej motoryzacji?



Eksperci z organizacji Euro NCAP od kilkunastu lat testują i oceniają bezpieczeństwo samochodów debiutujących na motoryzacyjnym rynku. Test składa się z serii różnych zderzeń, na podstawie których wydawane są noty w czterech kategoriach: bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, bezpieczeństwa przewożonych dzieci, bezpieczeństwa pieszych oraz ocena asystentów bezpieczeństwa. Suma not składa się na liczbę gwiazdek, a tych można otrzymać maksymalnie pięć.

Ford Mustang, który skradł serca miłośników motoryzacji na całym świecie, nie popisał się w dwóch kategoriach. Europejscy eksperci bardzo nisko ocenili bezpieczeństwo przewożonych dzieci (32 proc. punktów). Mustangowi dostało się również za brak wymaganych aktywnych systemów bezpieczeństwa (16 proc.).

Nic dziwnego, bo na liście wyposażenia standardowego Mustanga próżno szukać systemu awaryjnego hamowania przed przeszkodą (AEB) czy chociażby asystenta toru jazdy. Wspomniane systemy mają istotny wpływ na wyniki testu.

Podczas rozbijania Mustanga eksperci zaobserwowali, że przy czołowym uderzeniu poduszka powietrza kierowcy nie napełniła się w odpowiednim stopniu. A ponadto pasażer siedzący na tylnej kanapie wysunął się pod pasem bezpieczeństwa, co w rzeczywistości, podczas prawdziwego wypadku, mogłoby skutkować bardzo poważnymi obrażeniami.


Tak wyglądał Mustang po jednym z testów. Tak wyglądał Mustang po jednym z testów.
Należy jednak wyraźnie podkreślić, do czego został stworzony Ford Mustang. To auto, które nie nadaje się na długie, rodzinne eskapady. To przede wszystkim samochód, który ma dawać kierowcy ogromną frajdę z jazdy. Dlatego też brak systemu Isofix na przednim fotelu pasażera nie powinien specjalnie dziwić. Dla porównania, pod koniec minionego roku testy Euro NCAP na pięć gwiazdek zdał Ford Edge. SUV w kategoriach, w których blado wypadł Mustang, zdobył bardzo dobre noty. Bezpieczeństwo przewożonych dzieci zostało ocenione na 76 proc., natomiast za systemy bezpieczeństwa Edge otrzymał aż 89 proc. punktów.

Zaznaczmy, że Mustang w pozostałych dwóch kategoriach wypadł zdecydowanie lepiej. Za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów otrzymał 72 proc. możliwych do zdobycia punktów, natomiast ochronę pieszych oceniono na 64 proc. Dodajmy tylko, że niebawem do oferty Forda trafi Mustang po modernizacji. Najnowsza odsłona legendarnego modelu będzie wyposażona w wymagane systemy.

Czytaj także: Mustang. Koń, który zaczął skręcać

W tegorocznych testach eksperci sprawdzili również bezpieczeństwo dwóch najnowszych modeli Volvo - S90 i V90. W obu przypadkach obyło się bez niespodzianek. Auta otrzymały po pięć gwiazdek Euro NCAP.

W roku 2016 najgorzej ocenionymi modelami aut były: Toyota Hilux, Suzuki Ignis, Suzuki Baleno, Fiat Tipo, SsangYong XLV i SsangYong Tivoli. Wszystkie auta otrzymały po trzy gwiazdki. Ostatnim samochodem, któremu przyznano zaledwie dwie gwiazdki była Lancia Ypsilon (auto rozbito w 2015 roku).

Volvo S90 podczas zderzenia czołowego. Volvo S90 podczas zderzenia czołowego.
mJ

Opinie (53) 5 zablokowanych

  • Zakup mustanga przecietnemu obywatelowi trojmiasta nie grozi

    Testy encap są niewiarygodne! Metodyka beznadziejna. Tylko amerykańskie testy mają realną wartość. Zderzenie volvo 1/3 szerokości czołowe to pewna śmierć kierowcy podobnie jak w bmw czy mercedesie!
    Szczerze to po czołowym zderzeniu mustanga i autobusu z trojmiasta kierowca mustanga będzie cały i zdrowy do prędkości około 100 km/h a autobusu...
    Po zderzeniu mustanga z passatem kia sportage czy nissanem kaszkajem tylko mustang zapewnia szanse patrzcie na filmiki z yt.

    • 3 2

  • Wystarczy rozbić "5 gwiazdkowca" na mniejszej powierzchni uderzenia niż 40%

    i okaże się, że jest śmiertelnie niebezpiecznym narzędziem do samozabijania.
    Teraz nie robi się samochodów bezpiecznych, ale pod testy ncap.
    Amerykanie mają wylane na jakieś śmieszne europejskie organizacje.

    • 4 3

  • Potencjalny klient na to auto nie interesuje się jakimiś gwiazdkami.

    • 2 1

  • Szanowny Panie redaktorze (2)

    Dwie gwiazdki z 2015 to nie to samo co dwie gwiazdki z 2017.

    • 24 1

    • Nie, ale to nadal 2/5. (1)

      Wkurza mnie że samochód może mieć najbezpieczniejszą konstrukcję, a przez brsk brzęczyka niezapiętych pasów i kilku bajerów i tak dostanie 3 gwiazdki.

      • 7 4

      • a wiesz dlaczego 2?

        bo nie ma pierdyliona lampek i ostrzegaczy o tym, że ktoś bąka puścił.
        Wyniki jak wyniki, trzeba je umieć interpretować, zobacz ochronę kierowcy i pasażera oraz ochronę pieszych. W starych testach by miał 4 gwiazdki albo i 5.

        • 12 0

  • ncap jest przydatny, (1)

    ale tylko, gdy patrzy się na wyniki szczegółowe i sprawdza pierwsze dwie kolumny. a 72% ochrony dorosłych w mustangu to też nisko- znamienne, ze szczegółowych wyników volvo nie podano, a wyszczególniono wcześniejsze wyniki edge'a - czyli za artykuł posmarował dealer forda, by osłabić złe wrażenie, a volvo nie chciało się dorzucić:) volvo s90 i v90 ochrona dorosłych 95, dzieci 80, reszta nieistotna (ale skrajnie wysoko)
    przy takim wyniku mustang wypada baardzo słabo.
    są też testy amerykańskie, ale niestety nie wszystkie samochody są im poddawane...tam mustang tak słabo nie wypada, ale nadal gorzej od volvo

    • 6 5

    • dokładnie racja. tak na prawdę gwiazdki powinny być przyznawane TYLKO za ocenę bezpieczeństwa przewożonych w środku pasażerów (dzieci i dorosłych) w razie wypadku. systemy bezpieczeństwa i ochrona pieszych jest nieistotna. ja chcę wiedzieć konkretnie jak auto zostało ocenione w testach zderzeniowych i czy zapewni MI jako pasażerowi bezpieczeństwo w razie wypadku a na ten moment gwiazdki tego nie oddają.

      • 6 1

  • opel i ford G.... wort.

    • 0 8

  • (2)

    K...wa. Większość obecnych tzw. "superkomercyjnych" samochodów nie przeszłaby testów zderzeniowych z Fiatem 125p!!! Taka prawda!! Fiat 125p cały a z "superkomercyjnego" auta miazga!! Założymy się? Taki efekt "świata z papieru". Te auta tylko pięknie wyglądają. Stop iluzji!

    • 3 5

    • Dzięki tej miazdze z karoserii wnętrzności kierowcy nie zmieniają się w mizgę

      . a że ssmochód na złom? - to tylko blacha. Żywy kierowca zarobi na następny i parę innych rzeczy - martwy nie.

      • 5 0

    • Ziomuś w fiaciorze zszedł byś w try miga....

      ..po prostu po uderzeniu siła nie zamortyzowała by się na blachach tylko twoje wnętrzności zmieliły by się wewnątrz ciebie .

      • 1 1

  • Panie Michale, przedewszystkim Mustang to nie jest

    samochod 5-gwiazdkowy. Zostal zaprojektowany w latach 50-tych dla nowej juz obytej swiezymi powojennymi czasami mlodziezy amerykanskiej. Dac im cos szybkiego, wzglednie mocnego lecz nie za ciezkiego ze sportowym wygladem. Mustangi nie sa drogimi samochodami tak jaki ich odpowiedniki z General Motors Chevy Camaro. Po prostu dac mlodym namiastke satysfakcji. Absolutnie nie myslec ze to auto mozna postawic na tej samej polce gdzie stoja juz Jaguary czy Mercedesy lub BMW. W skali 5 gwiazdek to Mustang i Camaro jak maja maximum 3 gwiadki to wszystko. A wiec dwugwiazdkowy wynik testu nie powinien dziwic nikogo.

    • 1 3

  • Mustang nie jest po to żeby bachory nim wozić ...

    ..tylko po to żeby dzidę nim ciąć ile fabryka dała . A kolejna sprawa to że na stany pod zderzakami ma zamontowane dodatkowe wzmocnienia czego nie stosuje się w modelach na europę , a bezpieczeństwo zależy od wersji .

    • 4 1

  • Tester (1)

    Nie można panie autorze porównywać takich testów z 2015 roku do obecnych w roku 2017 na podstawie tylko ilości gwiazdek, ponieważ kryteria ich przydzielania w 2015 roku różnią się o tych w 2017 roku tzn. Mustang wg kryteriów z 2015 roku dostałby więcej gwiazdek niż w roku obecnym. Proszę zagłębić się w ten temat i potem napisać arytkuł

    • 8 3

    • Przyjąłem

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane