• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mustang oblał testy zderzeniowe

mJ
27 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Testy zderzeniowe Forda Mustanga wypadły blado.

Zaledwie dwie gwiazdki (na pięć możliwych) w teście zderzeniowym Euro NCAP otrzymał Ford Mustang. Po raz ostatni tak małą liczbę gwiazdek otrzymała w 2015 roku Lancia Ypsilon. Na czym poległa ikona amerykańskiej motoryzacji?



Eksperci z organizacji Euro NCAP od kilkunastu lat testują i oceniają bezpieczeństwo samochodów debiutujących na motoryzacyjnym rynku. Test składa się z serii różnych zderzeń, na podstawie których wydawane są noty w czterech kategoriach: bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, bezpieczeństwa przewożonych dzieci, bezpieczeństwa pieszych oraz ocena asystentów bezpieczeństwa. Suma not składa się na liczbę gwiazdek, a tych można otrzymać maksymalnie pięć.

Ford Mustang, który skradł serca miłośników motoryzacji na całym świecie, nie popisał się w dwóch kategoriach. Europejscy eksperci bardzo nisko ocenili bezpieczeństwo przewożonych dzieci (32 proc. punktów). Mustangowi dostało się również za brak wymaganych aktywnych systemów bezpieczeństwa (16 proc.).

Nic dziwnego, bo na liście wyposażenia standardowego Mustanga próżno szukać systemu awaryjnego hamowania przed przeszkodą (AEB) czy chociażby asystenta toru jazdy. Wspomniane systemy mają istotny wpływ na wyniki testu.

Podczas rozbijania Mustanga eksperci zaobserwowali, że przy czołowym uderzeniu poduszka powietrza kierowcy nie napełniła się w odpowiednim stopniu. A ponadto pasażer siedzący na tylnej kanapie wysunął się pod pasem bezpieczeństwa, co w rzeczywistości, podczas prawdziwego wypadku, mogłoby skutkować bardzo poważnymi obrażeniami.


Tak wyglądał Mustang po jednym z testów. Tak wyglądał Mustang po jednym z testów.
Należy jednak wyraźnie podkreślić, do czego został stworzony Ford Mustang. To auto, które nie nadaje się na długie, rodzinne eskapady. To przede wszystkim samochód, który ma dawać kierowcy ogromną frajdę z jazdy. Dlatego też brak systemu Isofix na przednim fotelu pasażera nie powinien specjalnie dziwić. Dla porównania, pod koniec minionego roku testy Euro NCAP na pięć gwiazdek zdał Ford Edge. SUV w kategoriach, w których blado wypadł Mustang, zdobył bardzo dobre noty. Bezpieczeństwo przewożonych dzieci zostało ocenione na 76 proc., natomiast za systemy bezpieczeństwa Edge otrzymał aż 89 proc. punktów.

Zaznaczmy, że Mustang w pozostałych dwóch kategoriach wypadł zdecydowanie lepiej. Za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów otrzymał 72 proc. możliwych do zdobycia punktów, natomiast ochronę pieszych oceniono na 64 proc. Dodajmy tylko, że niebawem do oferty Forda trafi Mustang po modernizacji. Najnowsza odsłona legendarnego modelu będzie wyposażona w wymagane systemy.

Czytaj także: Mustang. Koń, który zaczął skręcać

W tegorocznych testach eksperci sprawdzili również bezpieczeństwo dwóch najnowszych modeli Volvo - S90 i V90. W obu przypadkach obyło się bez niespodzianek. Auta otrzymały po pięć gwiazdek Euro NCAP.

W roku 2016 najgorzej ocenionymi modelami aut były: Toyota Hilux, Suzuki Ignis, Suzuki Baleno, Fiat Tipo, SsangYong XLV i SsangYong Tivoli. Wszystkie auta otrzymały po trzy gwiazdki. Ostatnim samochodem, któremu przyznano zaledwie dwie gwiazdki była Lancia Ypsilon (auto rozbito w 2015 roku).

Volvo S90 podczas zderzenia czołowego. Volvo S90 podczas zderzenia czołowego.
mJ

Opinie (53) 5 zablokowanych

  • Mustang (4)

    Masa forda + pęd z jakim się porusza ten samochód w zderzeniu z innym pojazdem zniszczy drugie auto znacznie. Znając inżynierów i nastawienie firmy to poprawki będą wprowadzone i jakoś to będzie.

    • 18 1

    • Mialem kilka stluczek poprzednim modelem Mustanga (2)

      i przy niewielkich predkosciach auto bywa co najwyzej podrapane...w przypadku innych europejskich samochodow niestety wygladaly one jakby wjechaly na mine czolgowa... Masa jednak robi swoje... ponad 2 tony kontra 1,5 t... i kazdy znawca fizyki odpowie sobie jak sie maja dwie gwiazdki kontra piec gwiazdek

      • 1 2

      • Miałem poważnego dzwona Mustangiem '96 w 2001. Bokiem w drzewo z ok 80km/h w momencie uderzenia. Wyszedłem na własnych nogach chyba tylko dlatego, że to kupa żelastwa. Mam wątpliwości jak by było w europejskich jeździdłach.

        • 0 0

      • ja miałem 3 stłuszki corsą i o ile pierwsza miała konsekwencje

        w postaci połamanych zaczepów reflektorów to 2 nastepne nie pogłebiły tego uszkodzenia w ogóle. Zderzak nadal nie ma ani jednego pęknięcia więc to marny odnośnik. Natomiast sam Mustang waży tylko piczy kłak więcej niż BMW 3, około 1700 kg. Zgodzę się że mniej gwiazdek w większym aucie jest bardziej bezpieczne niż więcej w mniejszym o ile walimy w przeszkodę nieodkształcalną, niemniej ten Mustang nie jest wcale czołgiem

        • 1 0

    • Ford bodaj przy Fordzie Pinto podjął decyzję, że taniej jest wypłacać odszkodowania rodzinom zmarłych, którzy zginęli w skutek źle przemyślanego umiejscowienia zbiornika na paliwo, niż przeprojektować konstrukcję :P

      • 12 1

  • (10)

    Wolę zaliczyć zderzenie w Mustangu niż w jakimś Upie! czy innej mu podobnej szafce na buty.

    • 58 7

    • (9)

      Ciekawe, jakie są skutki zderzenia przy 50 km/h w Smart ForTwo :D

      • 11 0

      • był kiedyś taki filmik (4)

        smart vs e klasse- puscili oba z prędkoscią 50km/h na czolówkę. smart dojechał prawie do kabiny merca bez naruszenia swojej konstrukcji. a potem odleciał kilka metrów do tyłu.

        • 5 1

        • a przeciążenia. . (3)

          Organy nie wytrzymuja...ba fizyce spales ?

          • 5 0

          • przeciążenia są

            ale w smarcie ginie się przy chyba 80 km/h, więc przy 50 jeszcze ok :)

            • 0 0

          • (1)

            Przecież napisał, że odleciał kilka metrów do tyłu

            • 1 0

            • ale nie wiadomo czy jego wiedza odpowiada stanowisku fizyki i co rozumie przez określenie "odleciał"

              • 0 0

      • (3)

        robią się Two smarty ;)

        • 13 0

        • No niestety, smart ma specyficzną budowę klatkową i nie tak łatwo go zgnieść.... (2)

          • 7 1

          • czołg też się nie zgniata

            tylko co z tego ze w środu zostanie papka jak uderzysz w mur albo np. Baobab :D

            • 2 0

          • Nawet jeśli się nie zgniata, to przeciążenia są ogromne.

            • 11 0

  • A w mustangu (1)

    montuja jeszcze resory piorowe?

    • 0 2

    • Pewnie w pic-up Forda ale nie w osobowych sportowych. Zejdz na ziemie. Gokart to nie jest nie mniej można go złożyć w zakręt.

      • 1 0

  • Ciekawe, czy przetrwa zderzenie z Pandą - myślę że spokojnie, jak i z większością małych aut (1)

    Testy NCAP nie uwzględniają różnicy wielkości pojazdów... Duży SUV ma tyle gwiazdek, co Fiat 500... Chyba nie są to miarodajne wyniki.
    Rzadko kiedy uderza się w ścianę, czy nawet w drzewo.

    • 36 1

    • 3 gwiazdki w crash teście Mustanga znaczą tyle co zderzenie z autem podobnej masy

      albo w przeszkodę nieprzesuwną, w końcu wali w ścianę. Zatem uderzenie w fiata 500 skończyłoby się dużo mniejszymi przeciążeniami w Mustangu i dużo większymi niż w teście, przeciążeniami we fiaciku

      • 1 0

  • (1)

    nie kupuje sie Mustanga, zeby bezpiecznie wozic dzieci do szkoly

    • 56 0

    • a czemu?

      Ja kupiłem takiego. Fajne auto rodzinne jak się weźmie kabrioleta. Dzieci wtedy łatwo zapakować w foteliki. Nawet drzwi nie trzeba otwierać. Bagażnik styka, o ile ktoś nie wozi na plażę uprzednio napompowanego krokodyla.

      • 2 0

  • (4)

    Mustang to typowy ciężki, mocny, nieprecyzyjny, amerykański mistrz prostej. Pomimo, że to auto kultowe.

    • 37 8

    • tak było ale w latach 90

      nowe, włącznie z poprzednim modelem były chwalone nawet w Top Gear. Nic im nie brakuje. Nie jest to Lotus Elise, ale trudno go tu brać za odnośnik. Fordziszon jeździ jak każde inne auto tej klasy do tego stopnia że w najmocniejszej wersji dziwili się czemu kosztuje tylko 60% nowego BMW M3

      • 4 0

    • bo się zmieniły kryteria tych gwiazdek na starych zasadach miał by ich zapewne 5

      • 2 0

    • A jezdziles Nowym? Czy tylko uslyszales? (1)

      • 11 8

      • Krystian przestań juz

        • 2 0

  • Bzdura (1)

    Poczytajcie o testach Euro NCAP zamiast pisać takie pierdoły. Gwiazdek przyznanych w 2015 roku nie można porównywać z gwiazdkami z 2016, bo zmieniły się zasady. Dzisiaj 5 gwiazdek otrzymują jedynie samochody luksusowe, bo eNCAP przydziela je również za bezpieczeństwo aktywne (tzn. tonę elektroniki), a nie tak jak kiedyś tylko za bezpeczeństwo kierowcy i pasażerów w środku.

    • 1 1

    • Samochody luksusowe i 5 gwiazdek. To ty pieszesz bzdury. Hyudnai Ioniq czy Peugeot 3008 to rzeczywiście luks

      • 0 0

  • Jak zwykle... (1)

    EURO NCAP już ciałkiem ześwirowało z tymi dodatkowymi systemami bezpieczeństwa. Odnoszę wrażenie, że są one wprowadzane do samochodów tylko z dwóch powodów - głupoty, bezmyślności i miernych umiejętności kierowców oraz dla kasy wytwórców tego chłamu. Asystent hamowania, toru jazdy, odczytywania znaków... A gdzie asystent włączania mózgów kierowców?

    Sam Mustang na filmie prezentuje się całkiem porządnie - przy obu czołówkach szyba przednia cała, drzwi całe, słupek przedni cały, dach nie złamany, podłoga nie złamana. Uderzenia boczne też nie najgorsze, głowa kierowcy bezpieczna (nie było kontaktu z karoserią), jestem ciekaw (bo nie widać), jak w tej sytuacji wyglądają obrażenia klatki piersiowej i bioder.

    Tym samochodem dzieci się nie wozi, a pasażerów w rzadkich przypadkach. Po wykluczeniu tego i bzdur związanych z elektroniką, dla przednich foteli Mustang ma spokojnie 5 gwiazdek.

    A co do skręcania - Mustang skręca już od dawna, konkretnie od roku modelowego 2010...

    • 6 2

    • Brawo ty. Konkretna opinia.

      • 2 0

  • Europejscy eksperci bardzo nisko ocenili bezpieczeństwo przewożonych dzieci (1)

    Noż co za niedopatrzenie! Teraz żony nie mogę puścić w Mustangu żeby zawiozła dwa nasze szkraby do przedszkola. Musze jej kupić jakiś X5 co najmniej.

    • 23 2

    • Tak, koniecznie niemieckie auto! One sa NAJ oh i ah

      ;)))

      • 2 0

  • Ten artykuł najwięcej powiedział mi...o samym jego Autorze.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

4MOTION to napęd na wszystkie koła stosowany przez którego producenta?

 

Najczęściej czytane