• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na drodze to zawsze oni są winni

Michał Sielski
16 grudnia 2023, godz. 06:00 
Opinie (115)

Niektórzy kierowcy nie bardzo przejmują się pieszymi na przejściu.

Piesi włażą teraz na przejścia jak święte krowy, nawet nie patrzą, czy coś jedzie. Rowerzyści to już w ogóle myślą, że są nieśmiertelni: ciemno już o godz. 16, deszcz pada, a oni w czarnych kurtkach bez żadnego oświetlenia ani nawet odblasków. Kierowcy nie lepsi: jeden się zatrzyma, ale drugi to już nie - na przejściu trzeba mieć oczy dookoła głowy. No co, może nieprawda?



Która grupa jest najbardziej lekkomyślna na drogach?

Gdy jesteś pieszym, winni są kierowcy i rowerzyści



Samochody się zatrzymują, więc piesi spokojnie wchodzą na przejście. Jeszcze tylko rzut oka w drugą stronę i... trzeba stanąć. Znowu jakiś "szybki i bezpieczny" przemknął obok, bo stwierdził, że się zmieści. Gdyby osoby będące już niemal w połowie przejścia nie zatrzymały się, zostałyby potrącone. Na szczęście nie wierzą ślepo w swoje pierwszeństwo i stosują zasadę ograniczonego zaufania.

Z rowerzystami to jeszcze gorzej. Dobrze, że trochę śniegu już było, to ich mniej. Bo wcześniej to trzeba było uważać nawet na chodniku. Jeżdżą slalomem, dzwonią na pieszych. Uwagi nawet nie można zwrócić, bo jeszcze pretensje mają.

Niektórzy rowerzyści nie myślą o własnym bezpieczeństwie.

Gdy jesteś kierowcą, winni są piesi i rowerzyści



Samochód naprzeciwko nagle się zatrzymuje, bo postanowił, że przepuści pieszych, którzy do pasów mają dobre kilka metrów. Ale przecież nikt po drugiej stronie nie będzie ostro hamował przed przejściem, bo jeszcze ktoś z tyłu "zaparkuje" w bagażniku. Takie hamowanie jest niebezpieczne. Lepiej już przejechać, najwyżej klaksonu się użyje, żeby nie włazili prosto pod koła. Nie widzą, co się dzieje?

Rowerzyści jeszcze lepsi. Myślą chyba, że są nieśmiertelni. Ciemno, deszcz, mało co widać, a oni w obcisłych, czarnych lycrach śmigają na rowerkach bez żadnego oświetlenia ani nawet odblasku. Potem będzie lament, że miał pierwszeństwo, a skończył w szpitalu albo nawet na cmentarzu.



Gdy jesteś rowerzystą, winni są kierowcy i piesi



Na każdym przejeździe rowerowym to samo: zielone światło dla rowerzystów, a skręcający na zielonej strzałce kierowcy samochodów beztrosko przejeżdżają bez zatrzymania, nawet nie patrząc, czy nie wymuszają pierwszeństwa. Dobrze, że rowery mają teraz dobre hamulce, a większość rowerzystów zdrowy rozsądek i potrafią takie sytuacje przewidzieć. Bo gdyby nie to, ulice Trójmiasta zasłane byłyby czarnymi workami na zwłoki.

Piesi też nie są bez winy. Wchodzą na drogi rowerowe z chodnika, nie patrzą, a dzwonek na nic się zdaje, bo przecież co drugi w kapturze i słuchawkach albo smartfonem w ręce. I musisz hamować, omijać takiego zombiaka, który czasem nawet nie dostrzeże, że wokół niego coś się właśnie wydarzyło.

Długo tak można jeszcze wymieniać. Ale po co? Wystarczy zapamiętać najważniejsze: tak, to zawsze ONI są winni niebezpiecznym sytuacjom na drogach. Nigdy my.

Opinie (115) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • To wszystko (2)

    to jest prawda! Niestety.

    • 11 9

    • Ten niewidocznyy zupełnie rowerzysta (1)

      to tak specjalnie prosto w auto bez żadnych hamulców? Gdzie zasada ograniczonego zaufania?!

      • 5 4

      • Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
        liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego,
        chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.

        No, chyba że w Polsce za te inne okoliczności uznaje się "jedzie samochodem".

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    To nie wina grupy (7)

    To wina jednostek. Nie wszyscy są lekkomyślni i nie wszyscy nie stosują się do przepisów. Nie wkładajcie wszystkich do jednego wora.

    • 158 6

    • Niby tak (3)

      Ale gdy widzę BMW, zwłaszcza SUVa, to zachowuje odpowiedni dystans, niezależnie od tego, czy prowadzę, czy idę piechotą.

      • 5 2

      • Moja żona posiada BMW X3, czy to oznacza, że jest brawurowym kierowcą? No nie, jeździ w/g mnie zbyt spokojnie. (2)

        Nie krytykuję innych kierowców, ale czas zię zabrać za młodzież przechodzącą przez przejście dla pieszych z telefonem przy uchu, a to przecież zabronione. Ciekawy jestem, czy ktoś dostał za to mandat?

        • 2 6

        • Przechodzenie z telefonem przy uchu jest jak najbardziej dozwolone.

          Nie można tylko patrzeć na telefon podczas przechodzenia.

          • 3 2

        • Dawno pisałem

          Kierowcy powinni mnieć pierwszeństwo a pieszy powinien czekać na wolną drogę,wypadków będzie mniej o 80%

          • 1 3

    • Przepraszam, ale kierowca stosujący się do przepisów to taka rzadkość, że niektórzy nawet mówią że tacy stanowią zagrożenie...

      • 6 5

    • Ogólnie zgoda.

      Ale osoba podróżująca na rowerze w zimie po ulicach miasta z założenia ma coś nie tak z dekielkiem. Zwłaszcza bez oświetlenia. I mówię to jako osoba jeżdżąca na rowerze do pracy regularnie. Jest się zagrożeniem dla siebie i innych. Chcesz jeździć w zimie, jesteś dobrze przygotowany? Super, wybierz się do lasu na Kaszuby. W mieście jesteś zagrożeniem, którego mało kto się spodziewa- i słusznie. Jakoś motocykliści wiedza, że to zły pomysł i chowają swoje pojazdy do garażu, rowerzyści udają, że są mądrzejsi i lepsi.

      • 2 7

    • Dokładnie

      A idioci generalizują, że to dana grupa jest taka czy siaka. Taka plebejska tendencja do szukania winnych wszędzie, poza sobą

      • 1 0

  • Brawa dla Red za trafne podsumowanie.

    Zawsze "ONI", nie ważne kim sa ;) 'w punkt' chciałoby się rzec

    • 14 7

  • Kierowcy to zaraza!

    Czy jeżdżą czy parkują.. niestety, bo współtworzę tę grupę

    • 17 29

  • (7)

    Nie ma co się oszukiwać. Pieszy, rowerzysta i kierowca ma swoje za uszami. Jednak prawda jest taka, że prawo po stronie pieszego to nie do końca dobre rozwiązanie. Bo tak jest, że naprawdę wielu włazi w ostatniej chwili.

    • 28 14

    • (2)

      I wielu kierowców nie zwalnia przed przejściami dla pieszych nie mówiąc już o karygodnych praktykach wyprzedzania przed przejściem dla pieszych. Stąd tyle tragicznych wypadków na przejściach.

      • 14 6

      • Cymbał, który wyprzedza na pasach nie ma nic wspólnego z pierwszeństwem pieszego. Bo czy go puszczam czy nie to ten właśnie cymbał robi co robi.

        • 7 0

      • kierowca jadąc z odpowiednią prędkością często nie musi zwalniać przed przejściami dla pieszych

        wystarczy, by jadąc w strefie uspokojonego ruchu nawiązywał kontakt wzrokowy z pieszym chcącym przejść przez jezdnię i odpowiednio się zachować: ustępując pieszemu pierwszeństwa.

        • 3 1

    • (3)

      Najbardziej chroniona prawem jest osoba najmniej bezpieczna

      • 8 0

      • ochrona prawna nie zawsze jest skuteczna (2)

        aby poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego trzeba faworyzować ruch pieszych i rowerzystów, np. przez poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu tych grup użytkowników przestrzeni miejskiej. Aby to osiągnąć warto spokojnie kwestionować dotychczasową rolę samochodów w naszym życiu i wdrażać działania prowadzące do redukcji skali i uspokojenia ruchu samochodów co najmniej na ulicach i placach w centrach naszych miast, miasteczek i wsi.

        • 2 9

        • (1)

          Nie, aby poprawić bezpieczeństwo ruchu ludzie muszą zacząć myśleć. Przede wszystkim o własnym bezpieczeństwie. Wchodzisz na przejście? Masz pierwszeństwo, super. Ale i tak się upewnij, że możesz wejść bezpiecznie. Nie ma sensu ryzykowanie życiem tylko po to, żeby udowodnić komuś, że się miało rację i pierwszeństwo. Większość kierowców będzie uważna, ale zawsze może trafić się ten jeden, rozkojarzony albo po prostu wariat i może trafić akurat na ciebie. Jeśli się upewnisz, że się taki nie zbliża, to cię nie zaboli, a może ocalić ci życie i zdrowie.

          • 6 4

          • nie próbuj imputować pieszym braku instynktu samozachowawczego

            w dobrze zarządzanych systemach bezpieczeństwa ruchu drogowego obowiązuje zasada "większej odpowiedzialności silniejszego" czyli kierowcy samochodu. Faworyzowanie potrzeb pieszych i rowerzystów w przestrzeni miejskiej to bardzo skuteczny sposób podnoszenia poziomu bezpieczeństwa ruchu. Jakbyś napisał: kierowcy muszą zacząć myśleć, to bym się w dużym stopniu zgodził z twoją tezą i nie komentowałbym Twoich przenikliwych przemyśleń.

            • 1 2

  • Szczerze? Winne są władze miasta (7)

    Największe bezpieczeństwo jest na drogach, gdzie jest całkowita separacja pieszych, rowerzystów i samochodów. To 3 różne grupy z różnymi prędkościami i drogami hamowania. Dlatego najlepiej ograniczyć kolizyjność ich tras do minimum.

    Dlaczego więc władze miasta na siłę próbują spowalniać samochody budując przejścia naziemne na trasach głównych, łączących dzielnice, na których przepustowość dla samochodów powinna być priorytetem? Przecież nikt nie buduje przejść naziemnych przez tory kolejowe. Nie planują też tuneli dla samochodów, które również zapewniłyby bezkolizyjność z pieszymi bez potrzeby ich schodzenia, bo władze miasta nie słyszały jeszcze o schodach ruchomych, które jakoś w każdej galerii handlowej działają bezawaryjnie.

    Dlatego zamiast piętnować pieszych, rowerzystów czy kierowców (bo wszyscy z nich są tylko ludźmi, którzy się spieszą, nie mają oczu dookoła głowy i mogą się mylić) może lepiej zwrócić uwagę, że winne są władze miasta, które robią wszystko żeby nas skłócić i wepchnąć na siłę do zarządzanej przez siebie komunikacji miejskiej.

    • 34 15

    • (1)

      Albo masz maksymalnie 20 lat albo niewiele większe iq

      • 8 9

      • I tak większe niż twoje, co widać po merytoryczności wypowiedzi

        • 8 5

    • kolejny wpis w konwencji typu "winni są inni, ale nie ja"

      Władze miasta, dbając o poprawę bezpieczeństwa, powinny przede wszystkim działać na rzecz uspokojenia i redukcji skali ruchu pojazdów, które stwarzają największe zagrożenie wypadków wiążących się z ciężkimi obrażeniami lub nawet śmiercią ludzi, czyli samochodów. Separacja jest często pretekstem do pozbawiania rowerzystów prawa do korzystania z ulic i placów miasta. Zbiorowa komunikacja miejska nie jest jedyną, ani nawet najważniejszym substytutem przejazdów samochodem w dobrze zarządzanych miastach. Badania wykazują, że w dobrze zarządzanych miastach więcej osób jest skłonna do rezygnacji z przejazdu samochodem na krótkich i średnich dystansach na rzecz przejazdu rowerem a nie na rzecz przejazdu komunikacją miejską. Ta ostatnia nigdy nie zapewni serwisu drzwi- drzwi, dlatego tak ważne są działania na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych do przystanków tramwajowych i rowerzystów do stacji i przystanków SKM i PKM.

      • 4 5

    • PO zgodnie z polityką UE

      Przygotowuje ciebie do tego, że będziesz miał elektryka albo wcale, z naciskiem na wcale

      • 3 3

    • (2)

      Prędkość pojazdu jest bezpośrednio skorelowana ze śmiertelnością podczas wypadku. Dlaczego więc atakujesz władze miasta zamiast tych, którzy tą prędkość przekraczają czyli piratów drogowych?

      • 3 2

      • Bzdura (1)

        Na autostradach i drogach ekspresowych (czyli tam, gdzie wszyscy pędzą ponad 100km/h) jest znacznie mniej ofiar niż na drogach dwukierunkowych, jednojezdniowych, na których ginie 85% wszystkich ofiar wypadków drogowych mimo, że ludzie tam jeżdżą znacznie wolniej.
        Dlaczego? Bo na autostradach i drogach ekspresowych droga dla samochodów nie koliduje z drogami dla innych uczestników ruchu drogowego.

        • 0 1

        • Ale zbudowanie takiego czegoś w mieście na dużą skalę kompletnie by rozwaliło cały układ architektoniczny. Więc tak, prędkość w mieście ma znaczenie.

          • 0 0

  • Pieszy myślą że oni mogą tak robić i nic za to im nie będzie

    • 15 8

  • (16)

    Generalnie duża część rowerzystów uważa, że na drodze i na chodniku mają pierwszeństwo, a kierowcy samochodów oraz piesi muszą im ustępować

    • 121 34

    • Juz za sam wpis powinni ci skasowac prawo jazdy piracie drogowy bo jak widac nie znasz kodeksu drogowego i sie do niego nie (5)

      nie stosujesz

      • 12 48

      • (4)

        Wtórny analfabetyzm, co? Przedmówca opisał błędną interpretację rowerzystów, a nie faktyczny stan kodeksu drogowego.

        • 19 3

        • przedpiśca po prostu stygmatyzuje rowerzystów, udając obrońcę pieszych (3)

          to częste zjawisko wśród osób uzależnionych mentalnie od samochodów

          • 2 9

          • Postawi taki swoją furę "tylko na chwilę", a potem zdziwienie że stłoczeni na zwężeniu piesi i rowerzyści na siebie wpadają. (2)

            A już rekordem jest to, że 50cm hulajnoga jest w stanie zablokować 2,5m chodnik...

            • 3 4

            • Nie bardzo ma się jedno do drugiego

              Niewychowanych parkujących jak przed oborą jest masa, to prawda, ale mowa o wymuszeniach rowerzystów pierwszeństwa na chodnikach - nielegalnie- i na ulicach jako uczestnicy ruchu.

              • 1 0

            • Rowerzyści mają obowiązek jeździć po jezdni albo ścieżkach rowerowych, a nie po chodniku

              • 3 0

    • no no zwłaszcza ustepują parkując na chodniku (1)

      i wtedy nikt nie musi kierowcom ustepowac ;)

      • 11 4

      • nie o tym jest artykuł

        • 6 7

    • Pl

      Walniesz takiego typa to spadaj. Zero reakcji.

      • 1 0

    • na jakiej drodze? (2)

      bo jak ja jadę drogą tzn. tam gdzie jest też ruch samochodów to nikt mnie nie widzi, wyprzedają na ciągłej, zakrętach, skrzyżowaniach, zajeżdżają drogę ,ustępują pierwszeństwa gdy ja mam stop lub trójkąt,

      problemem kierowców samochodów jest to, że jak widzą rower to reakcja jest podobna jak na tira lub autobus byle wyprzedzić, wyminąć, ominąć, a wystarczy traktować rower tak jak motocykl czy każdy inny pojazd na drodze

      • 3 7

      • To może zjedź na ścieżkę.

        Obok 20 z Żukowa w kierunku Gdyni jest nowa ścieżka. Regularnie spotykam tam rowerzystów blokujących ruch.

        • 9 4

      • Sorry, ale gdy jedziesz 20kmh przy ograniczeniu 50

        To jak maja Cie traktować? Jak traktory i inne samochody jadące 20. Tak, Ty na pewno jedziesz swoją kolarzówka 50. Wiesz ilu takich widziałem w zeszłym roku? Może trzech. Takich jadących 20 tysiące. Bo to normalna prędkość roweru. 30 to już bardzo szybko i trzeba dużo jeździć, by takie tempo utrzymać dłużej niż kilometr. Powyżej 30? Proszę Cię. Lol. Wpisz prawidłowy obwód koła do licznika albo znajdź sobie inne miejsce na trening. A jeśli jedziesz elektrykiem, to jesteś na nielegalu;) można max do 25 mieć wspomaganie- musisz mieć rejestracje jako motorower:)

        • 0 1

    • Zjawa (1)

      Przedwczoraj wracałem w nocy do domu tzw. ciągiem pieszo-rowerowym. W pewnym momencie minąłem Pana rowerzystę - czarny rower, czarny ubiór i żadnego światła czy choćby odblasku. Zastanawiam się czy ten człowiek ma mózg? Dopóki jedzie tą pseudościeżką to pal go licho, ale przecież będzie przejeżdżał też przez skrzyżowania. I teraz pytanie - jakim cudem kierowca samochodu ma go zauważyć na czas?

      • 10 1

      • codziennie po zmroku widuję więcej rowerzystów bez oświetlenie

        niż tych z oświetleniem.
        a najbardziej nie mogę zrozumieć rozwożących jedzenie który wykorzystują rower profesjonalnie do pracy zarobkowej a po zmroku jeżdżą po chodnikach nieoświetlonym rowerem. Nie stać ich na lampki za 40 zł? Dlaczego firmy które ich zatrudniają pozwalają na jazdę nieprzygotowanym sprzętem i jeszcze płacą za to?

        • 10 0

    • Na cmentarzu najwięcej jest takich co mieli pierwszeństwo...

      • 3 2

    • Jestes nieobiektywny

      Bo wskazujesz tylko "dużą część" rowerzystów, których spotkałeś na swej drodze.

      • 0 0

  • Znowu hejterski art usprawiedliwiajacych buraków za kierownica blachosmrodów pewnie ktos znich dostał mandat (6)

    wiec musiał sobie ulrzyc.Trójmiasta a szczególności Gdańsk jest wylęgarnia piratów drogowych to tutaj jest najwięcej wypadków powodowanych w 99% przez kierowców!!A najbardziej smieszne jest to ze oni sami publikują codziennie wypadki i jest ich mnóstwo w raporcie mimo ze to tylko procent ich które dziennie sie zdarzają!
    Ale co sie dziwic na w mediach spolecznosciowych wszyscy podaje ze arty hejterskie na rowerzystów i pieszych publikują najwiecej!!
    Identycznie jak najwiecej postów zawsze jest od piratów drogowych

    • 16 37

    • Dokładnie, nie ma dnia bez wypadku drogowego spowodowanego nadmierną prędkością kierowcy a oni twierdzą, że winni są piesi jak w tym mieście ma być normalnie?

      • 5 3

    • "ulrzyj" sobie i kup słownik (1)

      Po drugie naucz się czytać ze zrozumieniem, bo może jeszcze nie jest za późno na naukę

      • 7 3

      • Meduzo ty mozesz sobie kupic słownik i kodeks drogowy ale i tak jak widac nie rozumiesz bo musiał bys miec mózg a tego nigdzie

        rozumiesz bo musiał bys miec mózg a tego nigdzie nie kupisz

        • 0 2

    • Burak to ,,Ty" (1)

      Odrobina uwagi drodzy rowerzyści, poruszacie się szybciej od pieszych ,w obrębie skrzyżowań szybciej od dojeżdżających samochodów,droga hamowania i wszystko jasne,życie jest jedno

      • 3 3

      • Dzbanie to takim jak ty sie zawsze spieszy jak musza poczekac 30 sekund na przejsciu dla pieszych to dostają furi

        • 0 1

    • wszystko sie zgadza w ankiecie zagłosowało 60% buraczków z blachosmrodów przeciwko rowerzystom i pieszym

      buraki sa nie przyzwyczajone ze maja ustepowiac pierwszenstwa jeszcze niedawno mogłes stac i czekac nawet na zielonym az ci taki burak pozwole przejsc na przejsciu

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Midibus widoczny na zdjęciu przejeżdża przez:

 

Najczęściej czytane