- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (90 opinii)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 4 138 policjantów z drogówki na torze (30 opinii)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 6 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (106 opinii)
Wczesnym latem do salonów trafi zupełnie nowy Mercedes klasy E. Ma być najbezpieczniejszym autem na świecie.
Czytając opis wszystkich technicznych nowości, jakie znajdą się w tym aucie można zadać sobie pytanie, co będzie w nim zależało od kierowcy, skoro niemal wszystko "załatwią" za niego elektroniczne systemy?
Do automatycznego systemu hamowania w przypadku grożącej kolizji limuzyny wyższej klasy zdążyły już przyzwyczaić kierowców. Podobnie jak do czujników ostrzegających przed wjechaniem na sąsiedni pas ruchu. Np. w Citroenie C6 rozwiązano to w ten sposób, że gdy system wyczuje przekroczenie środkowych linii jezdni, fotel kierowcy wibruje. W nowej E-Klasie wibrować będzie za to kierownica, także wtedy, gdy pas ruchu zmienimy bez kierunkowskazów.
Obraz nagrywany przez kamerę w przedniej szybie wykorzystywany jest też przez nowy, opcjonalny system Speed Limit Assist (asystent ograniczenia prędkości), który rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości mijane przez samochód i wyświetla odpowiedni sygnał na prędkościomierzu.
Mercedes E będzie pierwszym samochodem na świecie, którego lampy główne dostosują się do sytuacji drogowej i automatycznie reagują, by uniknąć oślepiania innych kierowców. Opcjonalny system Adaptive Main Beam Assist (adaptacyjny asystent świateł drogowych) wykorzystuje kamerę w przedniej szybie do rozpoznawania ruchu samochodów jadących z przeciwka i przed sobą, i nadzoruje światła drogowe, tak by ich światło nie oślepiało innych kierowców. Dzięki temu kierowca nowej Klasy E ma przed sobą zawsze optymalnie oświetloną drogę. Zasięg świateł czołowych może się wahać od 65 do 300 m - kiedy droga przed samochodem jest pusta, strumień światła jest łagodnie unoszony, aż do pozycji świateł drogowych.
Jak na limuzynę, nowy Mercedes uzyskał bardzo dobre wyniki w tunelu aerodynamicznym. Współczynnik oporu powietrza wynosi dla tego auta jedynie 0,25 (dla przykładu: Lexus IS200 - 0,28, Maybach 57 - 0,30, Porsche 959 - 0,32).
Pod maskę limuzyny trafią trzy nowe silniki i siedem zmodernizowanych. Wśród nich pięć diesli, w tym nowy, czterocylindrowy o pojemności 2,1 litra. Spośród jednostek benzynowych najsilniejsza, 5,5 litrowa będzie miała 388 KM lub 525 w wersji AMG. Mercedes zapewnia, że nowa E-Klasa pod względem zużycia paliwa będzie wyjątkowa ekonomiczna. Zużycie paliwa ma być o ponad dwadzieścia procent mniejsze niż w przypadku dotychczasowych wersji.
Opinie (40) 1 zablokowana
-
2009-01-19 08:17
Piękny... (2)
piękny,piękny....ale moje W124 jeszcze piękniejsze:)
- 0 1
-
2009-01-19 13:36
(1)
tak tak śleciu sobie mażysz
- 0 1
-
2009-01-19 18:29
tak jak ty o drugim znaczku PL w dowodzie osobistym
- 0 0
-
2009-01-19 09:09
A gdzie zdjęcia przodu auta? (1)
Moglibyście się bardziej postarać :) Wiadomo, że można znaleźć zdjęcia na innych stronach, podobnie jak i artykuły, ale skoro już takowy zamieszczacie i dołączacie zdjęcia, to wypadałoby z każdej strony auta.
Stylistycznie - bardzo mi się podoba. jak ktoś już wspomniał, lepiej wygląda mercedes w "kancie" niż z zaokrągłościami. Linia boczna trochę nawiązuje do obecnej klasy C.
Tylnie lampy trochę mi przypominają lampy...jednego z lexusów?
Awaryjność - zapewne wzrośnia, jak to już ukazywały dane innych modeli mercedesów, więcej elektroniki, więcej awarii, w sumie tak w telefonach komórkowych (więcej bajerów, więcej reklamacji).
Wnętrze bardzo ładne - jednak "daszek" nad nawigacją wygląda tandetnie, sam bez problemu ładniej by to zaprojektował, żeby było bardziej harminijnie, a nie jakby coś dokleili z innego auta.- 0 1
-
2009-01-19 17:37
jeszcze nie wymyślili...
- 0 0
-
2009-01-19 15:40
Najbezpieczniejszy jest poltek, gruboscia pancerze przebija wszystkie inne fury
- 0 0
-
2009-01-19 15:32
Najlepsze są dacie spod znaku renałlta
The best są i tyle. Niech sie merc - sedesy i BMW schowają w krzaki albo do kibla najlepiej.
- 0 4
-
2009-01-19 12:58
Rosomak
Co by tam za tam nie zamontowali i tak bezbieczniej czułbym sie w Rosomaku :)
- 1 0
-
2009-01-19 10:05
Stylistyczna kopia BMW...
Podobne przetłoczenia z boku mają nowa 3 i 5. Czyżby ten sam projektant?
- 0 1
-
2009-01-19 08:01
(4)
Dobrze ze MB poszlo w kant a nie w kraglosci. Ciekawe jak bedzie z awaryjnoscia. I tak najlepsza Mercedes to W 126;) 560 SEC
- 1 0
-
2009-01-19 09:12
(2)
Piękne auta, zarówno sedan jak i coupe. Osobiście wybrałbym 500 SEC, osiągi minimalnie słabsze, ale za to już w spalaniu różnica jest większa.
Jednak, gdybym miał kupić sobie mercedesa z wcześniejszych lat, wybrałbym W116- 1 0
-
2009-01-19 09:21
(1)
sec to ponadczasowe auto. ikona. ale ja bym nie wzgardzil w124 e 500. czarny koń. a najładniejszy okular to ten obecny. ten co ma wyjsc tyłem przypomina mi sonate albo lexusa. od boku juz wyraznie nawiazuje do nowej linii merca jak w C. przod calkiem ciekawy ale czuje sie troche zawiedziony
- 1 0
-
2009-01-19 09:44
Fakt, drzemiąca moc i ten pomruk silnika, na naszych drogach widziałem jak dotąd tylko dwa egzemplarze w124 500. Czarny i czerwony. Ten drugi miał tapicerkę w czarno-białą kratę, wyglądała wstrętnie, być może takie życzenie miał klient.
- 1 0
-
2009-01-19 08:07
O taaaak - SEC jest miodzio :)
- 1 0
-
2009-01-19 08:02
Trzeba przyznać...
ze ładna sztuka
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.