• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najbezpieczniejsze auto świata?

Marcin Tymiński
19 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nowy Mercedes klasy E zadebiutuje latem. Nowy Mercedes klasy E zadebiutuje latem.

Wczesnym latem do salonów trafi zupełnie nowy Mercedes klasy E. Ma być najbezpieczniejszym autem na świecie.



Bezpieczeństwa kierowcy popilnuje kilkanaście zupełnie nowych systemów. Bezpieczeństwa kierowcy popilnuje kilkanaście zupełnie nowych systemów.
Czytając opis wszystkich technicznych nowości, jakie znajdą się w tym aucie można zadać sobie pytanie, co będzie w nim zależało od kierowcy, skoro niemal wszystko "załatwią" za niego elektroniczne systemy?

Do automatycznego systemu hamowania w przypadku grożącej kolizji limuzyny wyższej klasy zdążyły już przyzwyczaić kierowców. Podobnie jak do czujników ostrzegających przed wjechaniem na sąsiedni pas ruchu. Np. w Citroenie C6 rozwiązano to w ten sposób, że gdy system wyczuje przekroczenie środkowych linii jezdni, fotel kierowcy wibruje. W nowej E-Klasie wibrować będzie za to kierownica, także wtedy, gdy pas ruchu zmienimy bez kierunkowskazów.

Tył nowej E-klasy przypomina inne limuzyny tego segmentu. Tył nowej E-klasy przypomina inne limuzyny tego segmentu.
Obraz nagrywany przez kamerę w przedniej szybie wykorzystywany jest też przez nowy, opcjonalny system Speed Limit Assist (asystent ograniczenia prędkości), który rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości mijane przez samochód i wyświetla odpowiedni sygnał na prędkościomierzu.

Mercedes E będzie pierwszym samochodem na świecie, którego lampy główne dostosują się do sytuacji drogowej i automatycznie reagują, by uniknąć oślepiania innych kierowców. Opcjonalny system Adaptive Main Beam Assist (adaptacyjny asystent świateł drogowych) wykorzystuje kamerę w przedniej szybie do rozpoznawania ruchu samochodów jadących z przeciwka i przed sobą, i nadzoruje światła drogowe, tak by ich światło nie oślepiało innych kierowców. Dzięki temu kierowca nowej Klasy E ma przed sobą zawsze optymalnie oświetloną drogę. Zasięg świateł czołowych może się wahać od 65 do 300 m - kiedy droga przed samochodem jest pusta, strumień światła jest łagodnie unoszony, aż do pozycji świateł drogowych.

Jak na limuzynę, nowy Mercedes uzyskał bardzo dobre wyniki w tunelu aerodynamicznym. Współczynnik oporu powietrza wynosi dla tego auta jedynie 0,25 (dla przykładu: Lexus IS200 - 0,28, Maybach 57 - 0,30, Porsche 959 - 0,32).

Pod maskę limuzyny trafią trzy nowe silniki i siedem zmodernizowanych. Wśród nich pięć diesli, w tym nowy, czterocylindrowy o pojemności 2,1 litra. Spośród jednostek benzynowych najsilniejsza, 5,5 litrowa będzie miała 388 KM lub 525 w wersji AMG. Mercedes zapewnia, że nowa E-Klasa pod względem zużycia paliwa będzie wyjątkowa ekonomiczna. Zużycie paliwa ma być o ponad dwadzieścia procent mniejsze niż w przypadku dotychczasowych wersji.

Opinie (40) 1 zablokowana

  • Piękny... (2)

    piękny,piękny....ale moje W124 jeszcze piękniejsze:)

    • 0 1

    • (1)

      tak tak śleciu sobie mażysz

      • 0 1

      • tak jak ty o drugim znaczku PL w dowodzie osobistym

        • 0 0

  • A gdzie zdjęcia przodu auta? (1)

    Moglibyście się bardziej postarać :) Wiadomo, że można znaleźć zdjęcia na innych stronach, podobnie jak i artykuły, ale skoro już takowy zamieszczacie i dołączacie zdjęcia, to wypadałoby z każdej strony auta.

    Stylistycznie - bardzo mi się podoba. jak ktoś już wspomniał, lepiej wygląda mercedes w "kancie" niż z zaokrągłościami. Linia boczna trochę nawiązuje do obecnej klasy C.
    Tylnie lampy trochę mi przypominają lampy...jednego z lexusów?

    Awaryjność - zapewne wzrośnia, jak to już ukazywały dane innych modeli mercedesów, więcej elektroniki, więcej awarii, w sumie tak w telefonach komórkowych (więcej bajerów, więcej reklamacji).

    Wnętrze bardzo ładne - jednak "daszek" nad nawigacją wygląda tandetnie, sam bez problemu ładniej by to zaprojektował, żeby było bardziej harminijnie, a nie jakby coś dokleili z innego auta.

    • 0 1

    • jeszcze nie wymyślili...

      • 0 0

  • Najbezpieczniejszy jest poltek, gruboscia pancerze przebija wszystkie inne fury

    • 0 0

  • Najlepsze są dacie spod znaku renałlta

    The best są i tyle. Niech sie merc - sedesy i BMW schowają w krzaki albo do kibla najlepiej.

    • 0 4

  • Rosomak

    Co by tam za tam nie zamontowali i tak bezbieczniej czułbym sie w Rosomaku :)

    • 1 0

  • Stylistyczna kopia BMW...

    Podobne przetłoczenia z boku mają nowa 3 i 5. Czyżby ten sam projektant?

    • 0 1

  • (4)

    Dobrze ze MB poszlo w kant a nie w kraglosci. Ciekawe jak bedzie z awaryjnoscia. I tak najlepsza Mercedes to W 126;) 560 SEC

    • 1 0

    • (2)

      Piękne auta, zarówno sedan jak i coupe. Osobiście wybrałbym 500 SEC, osiągi minimalnie słabsze, ale za to już w spalaniu różnica jest większa.

      Jednak, gdybym miał kupić sobie mercedesa z wcześniejszych lat, wybrałbym W116

      • 1 0

      • (1)

        sec to ponadczasowe auto. ikona. ale ja bym nie wzgardzil w124 e 500. czarny koń. a najładniejszy okular to ten obecny. ten co ma wyjsc tyłem przypomina mi sonate albo lexusa. od boku juz wyraznie nawiazuje do nowej linii merca jak w C. przod calkiem ciekawy ale czuje sie troche zawiedziony

        • 1 0

        • Fakt, drzemiąca moc i ten pomruk silnika, na naszych drogach widziałem jak dotąd tylko dwa egzemplarze w124 500. Czarny i czerwony. Ten drugi miał tapicerkę w czarno-białą kratę, wyglądała wstrętnie, być może takie życzenie miał klient.

          • 1 0

    • O taaaak - SEC jest miodzio :)

      • 1 0

  • Trzeba przyznać...

    ze ładna sztuka

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

BMW i3 to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane