- 1 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (38 opinii)
- 2 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (318 opinii)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (213 opinii)
- 4 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (135 opinii)
- 5 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (253 opinie)
- 6 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (223 opinie)
Najniebezpieczniejsze ulice w Trójmieście
Od początku roku w Trójmieście doszło do ponad 7 tys. kolizji oraz ponad 500 wypadków. Większość tych zdarzeń miała miejsce na głównych arteriach oraz na trójmiejskiej obwodnicy. Jakie były najczęstsze przyczyny tych zdarzeń oraz na jakich ulicach dochodziło do nich najczęściej, dowiecie się z tego artykułu.
Kolizja a wypadek
Gdańsk 381 wypadków i 4557 kolizji
Od początku roku na ulicach Gdańska śmierć poniosło siedem osób, a 447 zostało rannych. Nie trudno się domyślić, że najwięcej zdarzeń miało miejsce na najdłuższej al. Grunwaldzkiej (433 kolizje i 32 wypadki). Kolizje i wypadki najczęściej były spowodowane przez niedostosowanie prędkości do warunków ruchu oraz nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu.
Czytaj także: Obwodnica Trójmiasta trzecią najmniej bezpieczną ekspresówką w Polsce
Kolizje
- Obwodnica (252)
- ul. Słowackiego (187)
- ul. Kartuska (165)
Wypadki
- ul. Kartuska (22)
- Obwodnica (18)
- Trakt Św. Wojciecha (13)
Czytaj także: Jak likwidacja fotoradarów przełożyła się na statystyki kolizji i wypadków?
Od początku roku w Gdańsku do wypadków śmiertelnych doszło na ulicach: Podwale Staromiejskie, Gdańska, Sówki, Słowackiego oraz na al. Grunwaldzkiej i na obwodnicy.
- Ważne jest, by jechać samochodem z tzw. "prędkością bezpieczną", czyli taką, przy której kierowca zachowuje możliwość pełnego panowania nad pojazdem, i w razie potrzeby może go zatrzymać przed pojawiającą się przeszkodą bądź ominąć ją bez zbędnego ryzyka. Należy więc jeździć spokojnie, z prędkością dostosowaną do panujących warunków - natężenia ruchu, pogody, stanu nawierzchni itp. Apelujemy też o trzeźwą jazdę. Kierowanie pojazdem po alkoholu jest niebezpieczne i powoduje realne zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego - mówi aps. Magdalena Ciska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Gdynia: 103 wypadki i 2149 kolizji
Od początku roku na gdyńskich drogach miało miejsce o połowę mniej zdarzeń niż w Gdańsku. Co ciekawe, w Gdyni pod względem zdarzeń drogowych prym wiodą dwie ulice: Morska (283 kolizje i 15 wypadków) oraz Kwiatkowskiego (171 kolizji i 9 wypadków). Głównymi przyczynami zdarzeń drogowych w Gdyni były: niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami, nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu oraz niedostosowanie prędkości do panujących warunków drogowych.
Czytaj także: Mniej wypadków, ale więcej kolizji na drogach
Kolizje
- Obwodnica (209)
- ul. Wielkopolska (94)
- ul. Chwaszczyńska (82)
Wypadki
- al. Zwycięstwa (9)
- Obwodnica (8)
- ul. Chwaszczyńska (7)
Skrzyżowania oraz ulice, na których doszło do sześciu śmiertelnych wypadków w Gdyni, to: Skwer Kościuszki/Świętojańska, Płk. Dąbka/Staniewicza, al. Zwycięstwa/Stryjska, Unruga/Robotnicza, Obwodnica (318 km) oraz al. Zwycięstwa.
Czytaj także: Tragiczny wypadek w Gdyni. Samochód wjechał w autobus
Sopot: 23 wypadki i 447 kolizji
Sopot jako jedyny może pochwalić się brakiem wypadków, w których poszkodowani ponieśli śmierć. Jednak należy pamiętać, że jest to też najmniejsze miasto. Mimo wszystko w Sopocie doszło do 447 kolizji i 23 wypadków, a najwięcej tych zdarzeń, bo aż 150 miało miejsce na al. Niepodległości (141 kolizji i 9 wypadków).
Kolizje
- ul. Haffnera (24)
- ul. Kościuszki (21)
- ul. Powstańców Warszawy (17)
Wypadki
- al. Niepodległości (9)
- ul. Malczewskiego (3)
- ul. Armii Krajowej (2)
- Najczęstszą przyczyną wypadków drogowych od początku 2018 roku było: nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu, nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu, niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami, niedostosowanie prędkości do warunków na drodze - mówi asp. Lucyna Rekowska, oficer prasowy Komendanta Miejskiego Policji w Sopocie.
O wypadkach i większych utrudnieniach drogowych informujemy nie tylko za pośrednictwem naszego portalu, ale także osobnym powiadomieniem wszystkich posiadaczy naszej mobilnej aplikacji - możecie ją znaleźć tutaj.
Opinie (259) 6 zablokowanych
-
2018-10-10 20:01
Trochę śmieszne te dane. Jeśli np. na obwodnicy było 100 zdarzeń, a na jakieś małej osiedlowej 10, to gdzie jest bardziej niebezpiecznie?
- 7 3
-
2018-10-10 19:50
Rozbudowa Kartuskiej Gdańsk Kokoszki
Gdzie rozbudowa ulicy Kartuskiej na Gdańskich Kokoszkach?!
Nowe osiedla,fabryki,strefa przemysłowa,obiekty handlowe... a droga niemalże identyczna jak w WMG/ II RP- 7 5
-
2018-10-10 19:50
Czasami prozaiczna sprawa
Większość aut ma abs. Ci co nie mają powinni trzymać dystans zawsze
- 5 9
-
2018-10-10 17:47
Jaboniowa. (1)
Zapraszam na ul. Jabłoniowa. Wyjazdz z osiedla Lawendowe chcąc skrecic w lewo, i wyjazd z Turzycowej. Mówie Wam Adrenalina niesamowita!! Zapraszam osoby szukające adrenaliny, i ekstremalnych wrażeń.
- 20 0
-
2018-10-10 19:46
potwierdzam
...natomiast, kawałek dalej w stronę obwodnicy - rondo imienia "księcia cebuli" współczuję mieszkańcom bloków obok, którzy co chwilę słuchać muszą klaksonów frustratów
- 5 0
-
2018-10-10 19:36
W Gdyni 100% ulic nie spełnia norm europejskich.
Tragedia.
- 0 8
-
2018-10-10 19:33
Kolizja a wypadek
Zgodnie z ustawą prawo o RD nie ma czegoś takiego jak kolizja. Wypadek z rannymi lub bez.
- 3 2
-
2018-10-10 19:26
Ten artykuł kłamie!
Przecież wszyscy wiedzą, że najwięcej wypadków powodują rowerzyści!
Prawda?!
Prawda?
halo...no niech ktoś mnie wesprze... :(- 16 5
-
2018-10-10 18:59
Kolizji jest o wiele więcej niż podają statystyki
W dużej części kierowcy nie zgłaszają na policję tylko się dogadują.
- 17 1
-
2018-10-10 18:56
Tylko zmiana przepisów o nauce i egzaminowaniu kierowców może pomóc
Ale wtedy byłoby mniej mandatów i mniej kolizji na których z kolei zarabiają ubezpieczyciele
- 5 3
-
2018-10-10 18:37
Dlatego glosuje na Kacpra Plazynskiego. (1)
On poprawi infrastrukture drogowa
- 10 31
-
2018-10-10 18:54
Marna prowokacja
Ale slowa dotrzymaj
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.