- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (59 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (66 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Prace budowlane przy palowaniu, betonowaniu przęseł i płyty pomostu trwały w sumie 13 miesięcy. Wiadukt w Goszynie jest najdłuższym obiektem mostowym na 90 kilometrowym odcinku Autostrady A1. Wiadukt poprowadzi autostradę nad rzeką Szpęgawą oraz drogą za Swarożyna do Turzy.
Płyta wiaduktu wykonywana jest metoda nasuwu. Poszczególne jej odcinki powstają w wytwórni działającej na jednym z końców mostu. Betonowania segmentu o długości od 12,5 do 22,5 metra trwa tydzień. Po wykonaniu każdego odcinka, płyta jest wypychana siłownikami, które unoszą ją i przesuwają małymi, trzydziestocentymetrowymi pchnięciami. Przepchniecie całego elementu trwa od 3 do 8 godzin.
Prace przy konstrukcji mostu rozpoczęły sie w październiku 2005 roku. Budowa sześciu przęseł, siedmiu podpór, montaż urządzeń do nasuwu i betonowanie trzynastu segmentów pierwszej, z dwóch niezależnych płyt pomostu zostały zakończone po 395 dniach.
Wiadukt w Goszynie jest najdłuższym obiektem mostowym na autostradzie A1. Jego długość wynosi 254,86 m. Z uwagi na słabe podłoże, cały obiekt posadowiony jest na 218 palach o długości od dziewięciu do piętnastu metrów. Konstrukcji wznosi się w najwyższym miejscu na szesnaście metrów. Do budowy wiaduktu zużyto 1,2 tys. ton stali oraz 8,5 tys. metrów sześc. betonu.
Opinie (16)
-
2006-12-04 16:13
do tralala
a mnie najbardziej podoba sie pierwsza propozycja
usmialam sie po pachy- 0 0
-
2006-11-23 22:42
ladnie ladnie, ale dwa pasy to troszke malo moze byc. w nowym porcie dct buduja, w gdyni tez sie rozwija port, same kontenery nam jeden pas zajma. doliczcie pomorze jadace w gory czy pepiczkow jadacych na polskie plaze. 2 pasy to troche malo jak na paneuropejska autostrade laczaca skandynawie z poludniem europy.
- 0 0
-
2006-11-23 22:22
znaczy sie odwrotnie:P
- 0 0
-
2006-11-23 22:21
nie do konca wyszlo
bo tekst sie przesunal, tak mialo byc /\----/\---/\----/\----/\----/\----/\, gdzie /\ to przeslo a ---- to podpora
- 0 0
-
2006-11-23 22:17
czyli tak
___ ___ ___ ___ ___ ___
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^- 0 0
-
2006-11-23 00:12
6 przesel i 7 podpor
uzyj glowy..wtedy zrozumiesz jak to dziala..LOL...4 wewnetrzne przesla maja z kazdej strony po jednej wspolnej podporze..dwa skrajne przesla maja jedna wspolna podpore i po jednej "na zewnatrz"...dodaj wszystko i wyjdzie 7 podpor...pewnie da sie prosciej wytluamczyc ale ja juz prosciej nie potrafie:-P...ew rozrysuj to sobie...moze jestes wzrokowcem..wtedy od razu zrozumeisz co i jak:-)
- 0 0
-
2006-11-22 14:46
Budowa sześciu przęseł, siedmiu podpór, ??????!!!!!! ze niby jak?????
- 0 0
-
2006-11-21 16:41
i tak lipa
co to za autostrada ktora ma tyko dwa pasy, he bo chyba tak ma byc?
- 0 0
-
2006-11-21 12:45
Maruda
Akurat to ja pisałem do Fericia o atawizmie lulka. Ferić jest tu niczemu winny.
"Atawizm - powtórne wystąpienie cechy fizycznej bądź zachowania charakterystycznych dla odległych przodków osobnika, u którego wystąpił atawizm. Podłoże atawizmu uzależnione jest od predyspozycji psycho-fizycznych osobników współczesnych lub podatności na zachowania powszechnie uznawane za pierwotne lub prymitywne." Krótko mówiąc w ludziach istnieje ciągota do inwestycji, nawet jak nie mają sensu. Jak wspomniałem budować, aby budować. Stąd ciągłe narzekanie, że na świecie jest za mało inwestycji. Spowodowane jest to atawizmem.
Coś robić instyktownie, nie wiadomo dlaczego. Oczywiście żródeł atawizmu lulka nie należy szukać w czasach prehistorycznych lecz w czasach komuny.- 0 0
-
2006-11-21 09:11
do Ferića
ATAWISTA???? Znaczy że co? A może malkontent miało być? A może coś innego chciałeś nam przekazać?
Ludzie! Nie uzywajcie słów których nie rozumiecie!! Czasem czytam te opinie i zwykle zastanawiam się nad tym kto to pisze, ile ma lat i dlaczego edukacja tak kuleje.....- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.