• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nawet 9 zł za godzinę parkowania w centrum Gdańska i Gdyni?

Maciej Korolczuk
17 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Już niedługo wjazd samochodem do ścisłego centrum Gdańska może kierowców słono kosztować. Już niedługo wjazd samochodem do ścisłego centrum Gdańska może kierowców słono kosztować.

Dwie zamiast jednej strefy płatnego parkowania, wyznaczone miejsca, płatność także w weekendy i zróżnicowane stawki za godzinę postoju, dochodzące nawet do 9 zł za godzinę - takie zmiany w ustawie o drogach publicznych zaproponowało właśnie Ministerstwo Rozwoju. Jeśli zmiany wejdą w życie mocno zmieni się rzeczywistość parkingowa w ścisłym centrum Gdańska i Gdyni. Zmiany będę dotyczyć tylko 16 największych miastach liczących co najmniej 200 tys. mieszkańców.



Czy zapłaciłbyś 9 zł za godzinę parkowania w centrum?

O zmianę przepisów ustawy o drogach publicznych z 1985 r. samorządowcy i zarządcy dróg zabiegali od dawna. Głosy niezadowolenia było słychać w całym kraju, zwłaszcza w dużych miastach, gdzie problem z parkowaniem aut z roku na rok się nasila.

3 zł za godzinę parkowania, a taką maksymalną stawkę narzuca obecnie ustawa, ani nie gwarantuje dostatecznej rotacji miejsc, ani nie jest dla gmin znaczącym źródłem dochodów. Np. w Gdańsku przychody wynoszą ok. 4,5 mln zł rocznie (od tej kwoty trzeba jeszcze odliczyć koszty funkcjonowania stref płatnego parkowania).

Najnowszy pomysł Ministerstwa Rozwoju, które przedstawiło właśnie projekt zmiany ustawy o drogach publicznych miałby w znacznym stopniu odkorkować centra dużych miast i spowodować, by przestrzeń w mieście odzyskali piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej.

W 16 największych miastach w kraju liczących co najmniej 200 tys. mieszkańców, czyli m.in. w Gdańsku i Gdyni, pojawiłyby się dwie strefy płatnego parkowania: zwykła i śródmiejska. Przepisy te nie będą dotyczyły Sopotu, który ma około 37 tys. mieszkańców.

Ta druga miałaby powstać w ścisłych centrach miast. Jej ostateczny kształt określałaby rada miasta, a stawka za godzinę parkowania miałaby wynieść maksymalnie trzykrotność normalnej dzisiejszej stawki, a więc nawet 9 zł. Jeśli zmiany wejdą w życie, za parkowanie w centrum być może trzeba będzie płacić także w weekendy (nowelizacja ustawy daje samorządom taką możliwość).

- Zagospodarowanie dzielnic centralnych w dużych miastach wymaga uwolnienia przestrzeni na rzecz ruchu pieszego i rowerowego oraz jednoczesnego wygospodarowania miejsc postojowych poza ciągami ulic i placami miejskimi. Zniesienie limitu opłat pozwoli także na zmniejszenie ruchu kołowego, który negatywnie wpływa na poziom zanieczyszczenia powietrza w strefach obciążonych największym ruchem kołowym - czytamy w uzasadnieniu proponowanych zmian.

Co na to zarządcy dróg w Gdańsku i Gdyni, które zostaną objęte nowymi przepisami?

- O podniesieniu stawek za parkowanie mówiło się od dawna, teraz otwiera się taka możliwość, ale trzeba ją dobrze przemyśleć - komentuje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Trudno powiedzieć, czy samorządy od razu zdecydują się na maksymalną stawkę 9 zł za godzinę. Nie umiem powiedzieć, czy tak będzie w Gdańsku, bo jest na to jeszcze zbyt wcześnie.
Nieco bardziej sceptycznie do pomysłu odniósł się na swoim Facebooku Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

- Czy to krok w dobrą stronę? Być może. Raczej maleńki kroczek. Pytanie dlaczego w ogóle nie pozostawić kwestii zasad regulacji parkowania lokalnym społecznościom. Czy tylko śródmieścia dużych miast muszą sobie radzić z wyzwaniem zbyt dużego natężenia ruchu? Co z terenami wokół generatorów ruchu? Czy Sopot lub Hel nie mają podobnych problemów? Niestety, proponowane zmiany wpisują się w mentalność i sposób działania obecnego rządu: My tutaj w Warszawie wiemy lepiej, jak rozwiązać Wasze, tam na dole, problemy - napisał Piotr Grzelak.
O komentarz poprosiliśmy też przedstawicieli magistratu z Gdyni. Dostaliśmy jednak odpowiedź, że miasto na razie nie chce komentować pomysłu ministerstwa.

Problem z nadmierną liczbą samochodów w centrum ma też Gdynia. Nowa ustawa da szansę samorządom na urozmaicenie parkingów w najbardziej newralgicznych punktach miasta. Problem z nadmierną liczbą samochodów w centrum ma też Gdynia. Nowa ustawa da szansę samorządom na urozmaicenie parkingów w najbardziej newralgicznych punktach miasta.
Poza Gdańskiem i Gdynią ustawa zmusi do zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń także kierowców w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie, Katowicach, Białymstoku, Częstochowie, Radomiu, Sosnowcu oraz Toruniu. Opłaty będą mogły być pobierane tylko na miejscach wyznaczonych znakami pionowymi i poziomymi.

Co istotne, zarządca stref płatnego parkowania mógłby różnicować w nich stawki opłat. Im bliżej centrum chciałby zaparkować kierowca, tym głębiej musiałby sięgnąć do kieszeni. Niewykluczone, że tam zapłaciłby nawet 9 zł za godzinę.

W projekcie zmian, które są obecnie na etapie konsultacji społecznych, nie ma ani słowa o podwyższeniu kary za brak opłaty wynoszącej obecnie od 30 do 50 zł. Na uwagi do zmian w ustawie samorządy nie mają jednak dużo czasu, bo termin mija już na początku kwietnia.

Z nowych przepisów niekoniecznie będą zadowoleni mieszkańcy dzielnic i osiedli zlokalizowanych przy granicy przyszłej, droższej strefy. Jak pokazuje doświadczenie, już powiększanie obecnych SPP powodowało, że wielu kierowców, by uniknąć opłat uciekało na jej obrzeża zastawiając trawniki, chodniki czy wjazdy na prywatne posesje.

Malują oznakowanie poziome

Zanim w strefach płatnego parkowania zmienią się ceny, trzeba je dostosować do obowiązującego orzecznictwa Naczelnego Sądu Administracyjnego. W Gdańsku właśnie rozpoczęło się malowanie oznakowania poziomego.

Pierwsze pasy pojawiły się już we Wrzeszczu, w kolejnych dniach drogowcy pojawią się też z farbą w rejonie Politechniki Gdańskiej, Aniołkach, Śródmieściu, Przymorzu oraz Starym i Głównym Mieście. Na końcu oznakowanie poziome będzie malowane w Oliwie.

- Prace odbywają się etapami, aby były jak najmniej uciążliwe, malowanie miejsc parkingowych odbywa się w nocy. Wszystkie prace powinny zakończyć się do końca marca - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy GZDiZ.
  • Oznakowanie poziomie w pierwszej kolejności pojawiło się na ulicach Wrzeszcza.

Miejsca

Opinie (621) ponad 10 zablokowanych

  • Unia uderzy w Polskę sankcjami za ten pseudorząd. (25)

    Kasy w budżecie już nie ma, o dofinansowaniach możemy zapomnieć. A plany mamy mocarstwowe! Skądś kasę trzeba brać. Ciekawe co nasz wspaniały nierzad jeszcze wymyśli.

    • 201 185

    • Samorządy głupcze, samorządy.

      • 0 0

    • Co za bzdury pie*rzysz

      Pojedź do Ustki parkingi odpłatne od 8 do 20 od pon do ndz. I to już 3 rok z rzędu , tylko i nas urzędasy nie chcą tego wprowadzic bo gdzie by parkowali

      • 1 0

    • pogadaj z samorzadem ktory chce takich zmian (3)

      Samorzad i Urzedy Miast potrzebuja kasy na kolejne stolki urzednicze. Taki to samorzad.

      • 48 12

      • (2)

        Stołki to ten rząd rozdaje kolesiom z dobrej zmiany na lewo i prawo.
        oLo jak masz kłopoty z robotą zgłoś się do Misiewicza robotę w MON załatwia każdemu

        • 9 11

        • skoro jestes slepy lub gluchy to zglos sie do Partii Oszustow zeby robic dalej z siebie idiote (1)

          • 4 5

          • o, mądry zabrał głos

            ale jakoś zabrakło argumentów,
            jak zwykle, to nie przypadek, to symptom

            • 2 0

    • (4)

      Przeczytaj ze zrozumieniem. To już dawno były plany Zdiz żeby podwyższyć cenę za godzinę. A Grzelak był pierwszym który nielegalnie budował płatną strefę. Ot mi autorytety. Nie potrzebujemy Misiewiczów AdamOwicza tylko fachowców.

      • 33 3

      • bełkotem Grzelaka nie ma co się zajmować, on nie zna się na niczym - to socjolog (2)

        swoja drogą to przerażające, że z takim wykształceniem można być wiceprezydentem miasta ale wiadomo że to dzięki kumoterstwu jego ojca z Budyniem. Potem mamy tego efekty, że tylko wykonuje polecenia a jak już coś wymyśli z własnej inicjatywy to są to takie durne rzeczy jak parkingi (nie dość że durne to jeszcze ustanowione ze złamaniem prawa). Tak, on tutaj wie lepiej, nie wątpię :-)

        • 18 3

        • jak można sie nie przejmować?

          przecież to urzędnik miejski decydujący o naszych pieniądzach, a nie wioskowy głupek.

          • 1 2

        • on wymyśla? to lepiej niech już nie próbuje myśleć

          za bardzo mu to nie wychodzi

          • 1 2

      • bo Grzelak to taki lokalny Misiewicz

        • 6 3

    • (1)

      parking wielopoziomowy, miejsce za 50-100zł, będzie tylu chętnych że ludziom nie będzie chciało się szukać miejsc dzień w dzień.
      Mieszkam w centrum, parking mam na osiedlu zamkniętym, ale już się tam pchają auta z GWE, GD i wszystkie inne, auta pozastawiane.

      A najlepiej będzie wyglądał darmowy parking niedaleko batorego, teraz już tam nosa ciężko wcisnąć i trzeba dzwonić co 2 dzień do alior banku bo nawet bank żałuję wykupić 3 abonamenty na parkowanie i blokują cywilne samochody na darmowym, no to akurat żenada... Pozdrawiam pracowników Alior Banku przy Obrońców Wybrzeża

      • 5 1

      • Te 50-100 zl to oplata za dobe? Jesli za miesiac, to musisz poszukac jakiejs organizacji charytatywnej, zeby biznes nie splajtowal. Mam doskonaly pomysl, opp 1% na budowe wielopoziomowych parkingow.

        • 3 0

    • Pseud orząd rządził przez ostatnie 8 lat.....opozycja ku...a totalna....

      a obecne zachowanie i cyrki które wyprawia Rysiek i Grzesio świadczą o tym najlepiej - przez ponad rok nie zrobili nic pożytecznego ! Szukają tylko zaczepki i tematu do rozdmuchania w sprzedanych mediach, które manipulują ludźmi.....Nie zgłosili nic co było by w interesie Polski ! Negują wszystko - nawet własne postulaty, które przedstawiali wcześniej......to jest dno dna pod metrową warstwą mułu, podobnie jak zaślepieni tymi .... ludzie.

      Poza tym chyba słabo śledzisz w jaki sposób wydawane były wszelkie dotacje unijne i gdzie wracały w 90 % - do Niemiec..........i to nie jest żart.

      Plany musimy mieć mocarstwowe - kto mało chce osiągnąć, ten nie osiąga nic.......

      • 8 6

    • (7)

      Ecs. Stadion niedługo muzea. To ponad 100 milionów do zapłacenia tylko za to że komuś zależało żeby się pokazać na otwarciu. Budują ale nie ma fachowca w mieście jak to wykorzystać i zapewnić zysk. Nie sztuką jest dotować, ale mądrze zarządzać.

      • 31 4

      • Trzeba zarobić na pomniki Smoleńskie i ich utrzymanie (6)

        • 17 23

        • ile płacisz za utrzymanie jedynej takiej tablicy w bazylice? (4)

          • 8 7

          • (3)

            z dotacji państwa - ok. 2mld/rok
            z datków wiernych - 1,2mld/rok

            • 5 4

            • wiesz ile mld ma zer ?

              Bo chyba nie za bardzo.......Poza tym co cię obchodzą datki wiernych ? Z twojej kasy to idzie ?

              • 2 4

            • (1)

              to utrzymanie pomników Po ? To co napisałeś. A co Ciebie ateisto bolą datki wiernych!

              • 2 4

              • Nie, dotacje państwa.

                • 5 1

        • chyba na ECSy i Teatry Szekspirowskie

          • 23 9

    • Samorządy _ głupcze !!!

      Te drastyczne ceny ustalaja samorzady , a nie Rząd ! Nie dziwi ,
      że akurat w Gdańsku , w którym niePOdzielnie rządzi Paweł
      Adamowicz i "Platforma", znane z pazerności i afer. Może te
      pieniądze pójdą na kolejne mieszkanie dla p.Prezydenta, których
      już się nie może doliczyć. Jeżeli UE "uderzy sankcjami" , to
      w nas , obywateli , a nie w Rząd. Nie znasz powiedzenia , że
      "rząd się wyżywi" - tak mówił Jerzy Urban. Nie ciesz się z tego.

      • 16 4

    • ty sprawdź ten budżet

      bo pie*rzysz niemiłosiernie

      • 7 1

    • -skoro unia uderzy w adamowicza ,bardzo mnie to cieszy...

      -i tak ze wszystkim... ludzie nie maja pojecia ,a wypowidaja sie to o po ,pis i innych

      • 13 4

  • Jeden miesiac nie przyjedzmy samochodami... Przyjedzmy komunikacja (44)

    Sami beda prosic abysmy parkowali auta a komunikacje rozwalimy na lopatki

    • 375 82

    • Pomysł w stylu: (12)

      Przez miesiąc wszyscy jedzą groch

      • 52 25

      • (3)

        Niech jedzą groch i jeżdżą komunikacją.
        To by dopiero było :)

        • 23 2

        • nie ma chleba, niech jedzą ciastka (2)

          • 7 3

          • ;)

            Maria Antonina?

            • 0 0

          • nie mam helikoptera

            przyszedłem pluć i hejtowac na trójmiasto.pl
            i żądam helikoptera
            bo mi się należy

            obnoszę się ze swoją gołą tylną częścią ciała
            i absolutnym brakiem wykształcenia
            i żądam helikoptera

            • 1 2

      • ;)

        Hehe. Dobre

        • 0 0

      • A czemu nie 20zł (3)

        • 29 2

        • całe życie jeździłem komunikacją miejską

          można? można!
          dla chcącego nic trudnego,
          zawsze dojechałem gdzie chciałem

          • 1 6

        • Gdyby 5zł za godzine zrobili było by sporo a 9 to chyba komuś się w głowie po przewracało (1)

          • 15 3

          • 9, to stawka maksymalna, która pewnie będzie obowiązywać w ścisłych centrach

            wielkich miast, gdzie ma być z zasady duża rotacja, a najlepiej, żeby były wolne miejsca.

            • 3 1

      • Trójmiasto (2)

        Tylko dlaczego redakcja nie dodała, że to SAMORZĄDY BĘDĄ MOGŁY wprowadzać takie opłaty i to samorządy będą z tego tytułu pobierać pieniądze, nie budżet państwa.
        Powtarzam, będą mogły, nie muszą bo tak im ktoś nakazał.

        • 35 5

        • A najlepszy jest Grzelak, który sceptycznie na to patrzy, dlatego że chciałby jeszcze więcej uprawnień i totalną swobodę, czyt. ustanowienie strefy śródmiejskiej w brzeźnie itd.

          • 10 3

        • Szósty akapit i podpis pod drugim zdjęciem

          Przeczytaj, tym razem ze zrozumieniem.

          • 10 3

    • bzdura kompletna (13)

      będzie to wyglądać tak że kierowcy i tak przyjadą autem. Do pracy do sklepu ........... Tylko zaparkują na osiedlu. Nawet tym dalszym i ewentualnie podjedzie komunikacją miejska jeden przystanek. Duże zagrożenia dla osiedli starszych gdzie parking pod blokiem nie ogrodzony. Duży będzie tez tam ruch............ przez szukających miejsca. Będzie tagedija a Polak potrafi co do tego nie ma żadnych wątpliwości ;-)

      • 48 10

      • to zrobimy szlabany na osiedlu (4)

        • 25 9

        • (3)

          jest to jakieś rozwiązanie czy dobre nie wiem ale pewnie będzie konieczne.

          • 11 2

          • raczej niedobre (2)

            Wg socjalistow grodzenie jest be

            • 6 12

            • szlaban dla wjazdu darmozjadom jest ok

              co innego wysoki plot, ze trzeba isc 2km dookola zamiast 100m przez chodnik na osiedlu.

              Zrozum, co krytykujesz.

              • 1 0

            • chyba odwrotnie, patrz Korea Północna

              • 0 0

      • Na takim osiedlu każdy ma "swoje" miejsce (6)

        i intruz może zastać auto bez powietrza w kołach ( to taki najlżejszy wymiar kary ) :)

        • 23 16

        • sędzia, prokurator i funkcjonariusz w jednym

          przypominam, że nawet za groźbę uszkodzenia mienia grozi kara

          • 2 1

        • Taaa (4)

          I zamiast sie pozbyc intruza wydluzysz jego postoj - swietny plan Milordzie

          • 47 5

          • (1)

            jednorazowa inwestycja z wielomiesięcznym zwrotem

            • 3 6

            • chyba, że ktoś cię przy tym zobaczy, to będzie najlepszy deal

              • 3 1

          • na jeden raz to może i wydłuży, ale innym razem nie przyjedzie

            albo przyjedzie z pompką :)

            • 3 4

          • dobre ;-)

            • 16 0

      • Jak potrafi to pokiereszować albo i spailć też potrafi.

        • 3 1

    • my parkujemy za darmo (2)

      władcy metropolii

      • 14 3

      • dla Adamowicza to może i być 20 za godzinę; on i tak nie płaci (1)

        • 10 3

        • Jak dla Tuska paliwo po 7 zł

          • 4 3

    • Nie będą bo do tej pory i tak nie płaciłeś za parkowanie. (9)

      A przynajmniej zapłacisz za bilety komunikacji miejskiej.

      Na parking za 9 zł znajdą się chętni tak czy owak.

      • 43 23

      • Do komunikacji miejskiej dokladaja (7)

        Nie maja tyle taborow, tramwaje sie psuja.

        • 29 12

        • to zaczną zarabiać :D (5)

          • 14 12

          • Nie zaczna... (4)

            Do autobusu wejdzie ograniczona ilosc osob.
            Przy dzisiejszym sposobie zarzadzania aby zarabiac, bilet musialby byc w granicach 6-7 zl.

            • 19 13

            • Na szczęście są karty dużej rodziny, które omija dofinansowanie transportu publicznego.

              • 1 4

            • Ja częściowo przesiadłem się na komunikację miejską. (2)

              Fakt, że nie jestem w centrum codziennie, ale jak jadę i mam szukać miejsca i jeszcze za to zapłacić, a dodatkowo pamiętać o wyłączeniu "sms parking" albo szukać parkometru to wolę jechać autobusem.

              • 18 5

              • I można spokojnie (1)

                się zalkoholizować w restauracji.

                • 22 1

              • o to to :)

                • 7 0

        • Tabory? Cygańskie?

          Tylko koni żal...

          • 10 4

      • Jak wszyscy

        ruszą na komunikację miejską to nie trzeba będzie kasować biletu, bo kanar i tak się nie przeciśnie ;)

        • 49 4

    • za 10 tys. to można dobrze żyć tylko na prowincji (2)

      • 21 5

      • kasta ty na ochronie 1300 wyciągasz i to z nadgodzinami wiec się niewypowiadaj chyba że podałeś swoją stawkę za rok pracy

        • 2 2

      • idź to taty wieczny studencie i poproś o 100zl na randkę tak jak robisz co tydzień

        • 5 4

    • Bardzo dobrze . Zostańcie wsioki na wsi ..

      • 7 7

  • jak powiedział wiceprezydent Sopotu: Chcielibyśmy aby to samorządy,znając swoją specyfikę mogły odpowiednio kreować strefy płatnego parkowania. - i to jest sedno sprawy to urzędy gmin powinny brać na siebie odpowiedzialność nie tylko za pobór pieniędzy z parkometrów,ale także utrzymywanie dróg w należytym stanie. Kiedy wjeżdża się do nadmorskiej miejscowości to turyści z reguły szukają miejsc postojowych, ale to dzieje się wyłącznie latem. Dlaczego mamy płacić wzorem miast europejskich zawyżone stawki opłat parkingowych w centrach podczas gdy brakuje miejsc parkingowych.Po co zatem są także identyfikatory wjazdów które zdobywamy u straży miejskiej ? To wszystko możnaby unormować.Wiele postojów samochodowych jest krótkotrwałych po kilka kilkanaście minut - więc tacy kierowcy w ogóle nie powinni płacić np do godziny czasu postoju.Wiele mówi się o darmowej komunikacji miejskiej. Gdyby bilet tramwajowy kosztował 1 zł to o ileż więcej ludzi korzystałoby z komunikacji miejskiej. A w Sopocie > wiele linii autobusowych jeździ objazdami tymczasem najczęstszym kierunkiem chęci przedostawania się jest północ-południe. Mogłaby być linia autobusowa Sopot Kamienny Potok-Centrum-Brodwino.Podobnie brakuje linii autobusowej z Gdyni do Gdańska chociaż mogłaby być. Ciągle bierzemy wzór z miast holenderskich i angielskich, a sami mamy o wiele lepsze i ciekawsze pomysły rozładowania ruchu samochodowego od tamtych zatłoczonych miast. Problem samochodów to problem szrotów i autohausów. Niemcy borykają się z tym od wielu lat, ja osobiście nie chciałbym aby pomorskie miasta zamieniły się w autohausy lecz aby pozbywać się starych samochodów by przerobić je na masę asfaltową. To nie są mżonki, powinniśmy także stawiać na małe autka miejskie - nie wszyscy potrzebują dużych aut poruszających się po autostradach.ale to kwestia chęci przystosowania.

    • 0 0

  • (1)

    9zl za godzinę? Są jeszcze osoby które w centrum miasta pracują i muszą codziennie zostawiać samochód na 9h.. to już jest przesada. Niedługo dosłownie za wszystko trzeba bd w tej Polsce płacić, tragedia..

    • 0 0

    • to wynik działalności UE która boryka się z nadmiarem samochodów - więc po co tyle wyprodukowano

      • 0 0

  • Urzędy

    OK. Proszę w takim razie przenieść wszystkie urzędy z centrum.

    • 0 0

  • nie zapłacę 9zł za parking, nie zapłacę za komunikację, po prostu nie pojadę

    • 0 0

  • nieuświadomieni

    Za takie rzeczy odpowiadają samorządy, a nie rządy- politykierzy

    • 0 0

  • No cóż....

    Rozwój socjalizmu pisowskiego i rozdawnictwo kasy nierobom i cwaniakom kosztuje i widać to gołym okiem. Jeszcze trochę i ci wszyscy zadeklarowani pisowscy zwolennicy pierwsi wyjdą na ulice. A spirala podwyżek się zbliża, gaz, prąd, parkingi i wiele innych podatkowych obciążeń.

    • 1 1

  • płacę i nas w Gdyni 9 zł i idę na skwer na kubeł z kfc :). (3)

    Kiedy straż miejska zrobi porządek z autami parkujacymi na skrzyżowaniu patrz 10 lutego / Abrahama. Taki przykładów są dziesiątki!

    • 81 25

    • Ten sam problem jest na lewoskręcie na skrzyżowaniu Abrahama i Armii Krajowej. Ludzie muszą podjechać jak najbliżej do Cofeiny lub Pieterwasa i patrzeć na swoje autko zza szyby. Straż Miejska reaguje na interwencji w tym rejonie z min. 5-godzinnym opóźnieniem lub nawet dłuższym. Żenada.

      • 2 0

    • (1)

      A ja wyciągam 7 na godzinę pilnując te wasze rumple

      • 15 1

      • Jest się czym chwalić...

        • 8 2

  • (4)

    W końcu wiesie prżestana zastawiać Gdynię

    • 59 61

    • pamiętajmy że płacimy za stanie na naszej ziemi, bo to co państwowe należy do narodu, czyli do każdego z nas
      zobaczcie co z nami robią
      paliwo 80% ceny to akcyza
      OC podnieśli 80-100%
      dróg nie budują i jeszcze chcą za parkingi krocie
      masakracja ten kraj

      • 0 0

    • wiesniak

      Sam jestes wiesniak

      • 0 0

    • (1)

      niedobrze się robi od waszych brunatnych wymiocin
      - wystarczy spojrzeć na dziki parking za dworcem PKS 95% stojących tam aut ma tablice z GDYNI!

      • 9 7

      • A ty chodzisz i badania przeprowadzasz??

        • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CNG?

 

Najczęściej czytane