- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (48 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (33 opinie)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (202 opinie)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
Nawrotka na Grunwaldzkiej odciąży skrzyżowanie przy Galerii Bałtyckiej
Budowa nowej nawrotki na al. Grunwaldzkiej w rejonie Strzyży ma ułatwić kierowcom poruszanie się po głównej arterii miasta i odciążyć w znacznym stopniu kluczowe skrzyżowanie przy Galerii Bałtyckiej. Inwestycja może powstać jeszcze w tym roku, a budowę przejazdu przez pas zieleni przy Klubie Żak mają sfinansować prywatni przedsiębiorcy.
Wkrótce kłopotliwy brak przejazdu zniknie. Pojawił się bowiem pomysł budowy nawrotki dla kierowców jadących z Oliwy w kierunku Wrzeszcza. Fragment nowej jezdni ma się pojawić na pasie rozdziału między ul. Chopina a Wojska Polskiego.
- Jakiś czas temu z wnioskiem o możliwość budowy nawrotki zwrócili się do mnie właściciele centrum meblarskiego przy Grunwaldzkiej. Ze wstępnej analizy i opinii m.in. inżynierów ruchu wynika, że budowa takiej nawrotki, która wielu kierowcom ułatwiłaby poruszanie się między Strzyżą a Wrzeszczem, jest możliwa. Tym bardziej, że prywatni przedsiębiorcy wyrażają wolę partycypacji w kosztach budowy - mówi Emilia Lodzińska, radna Gdańska, która w tej sprawie złożyła już interpelację do prezydenta.
Zielone światło budowie nawrotki daje też Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. Jak mówi, pojawienie się nowego przejazdu przy Grunwaldzkiej nie spowodowałoby na niej spowolnienia w ruchu, bo za skrzyżowaniem z Braci Lewoniewskich i tak są przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną.
- Sama nawrotka miałaby przepustowość ok. 350 aut na godzinę. To w zasadzie rozwiązałoby problem, bo samochody zdążą zawrócić zanim zapali się zielone światło kierowcom oczekującym przed przejściem dla pieszych. Szansę na szybką realizację inwestycji zwiększa też deklaracja prywatnych przedsiębiorców, którzy złożyli już analizę komunikacyjną i chcą sfinansować całe przedsięwzięcie - tłumaczy Wawrzonek.
Koszty budowy nawrotki szacuje się na ok. 150 tys. zł. Mogłaby ona powstać jeszcze w tym roku.
Opinie (149) 2 zablokowane
-
2018-05-04 06:59
Pan Wawrzonek nie potrafi zaprogramować sygnalizacji na Hucisku (1)
A teraz będzie eksperyment z nawrotka
- 19 4
-
2018-05-04 08:24
ten gość rozminął się z powołaniem
którym na pewno nie jest kierowanie wydziałem w ZDiZ
- 5 0
-
2018-05-04 06:53
Obniżcie ceny (1)
Budowa pasa wam nie pomoże
- 6 12
-
2018-05-04 08:21
proponuję nakaz wjazdu do sklepów
- 3 0
-
2018-05-04 08:19
wreszcie pierwszy sensowny pomysł w Gdańsku
- 4 7
-
2018-05-04 07:13
Nareszcie
Ile razy musiałem się ciągnąć do GB zamiast zawrócić szybciej ???? Zawsze zastanawiałem się czemu tak jest w tym miejscu . Bravo , w końcu ktoś pomyślał . Jeszcze lewoskręt w stronę Zaspy jakby się dało zrobić to byłoby Lux
- 22 3
-
2018-05-04 07:11
Nareszcie
Ile razy musiałem się ciągnąć do GB zamiast zawrócić szybciej ???? Zawsze zastanawiałem się czemu tak jest w tym miejscu . Bravo , w końcu ktoś pomyślał
- 17 9
-
2018-05-04 07:11
To jest bardzo ciekawy odcinek grunwaldzkiej. Prywatni przedsiębiorcy decydują o organizacji ruchu, najpierw alchemia ze swoim skrzyżowaniem teraz nawrotka. A jak ludzie prosili o światła przy miniaturze to nie dało się za blisko skrzyżowania.
- 29 7
-
2018-05-04 07:06
Chyba tylko do centrum meblowego jest to potrzebne
To niech robią
- 22 0
-
2018-05-04 06:52
Brawo - wybory samorządowe powinny być co roku !
Tak żeby legalnie zwrócić trzeba było jechać (stać) kilka dodatkowych kilometrów
- 47 5
-
2018-05-04 06:34
Jak żyć?
Rok za rokiem płynie, a dopiero teraz kogoś oświeciło, że trzeba dygać kilometry na zawrotkę
- 73 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.