• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie kubaturowych parkingów w Gdańsku

Michał Brancewicz
23 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (339)
aktualizacja: godz. 15:40 (23 stycznia 2023)
Tak miał wyglądać naziemny parking przy Długich Ogrodach. Jednak ani on, ani inne podziemne parkingi, które miały powstać w centrum Gdańska, nie zostaną zrealizowane. Miasto wycofuje się ze współpracy z prywatnym inwestorem w tej sprawie. Tak miał wyglądać naziemny parking przy Długich Ogrodach. Jednak ani on, ani inne podziemne parkingi, które miały powstać w centrum Gdańska, nie zostaną zrealizowane. Miasto wycofuje się ze współpracy z prywatnym inwestorem w tej sprawie.

Gdańsk oraz firma Immo Park podjęły decyzję o zakończeniu umowy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, która obejmowała budowę jednego naziemnego i trzech podziemnych parkingów w Śródmieściu. Wygląda na to, że pomysł, który narodził się ponad 15 lat temu, nie zostanie nigdy zrealizowany. Może to dobrze, bo budził wiele kontrowersji.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


AKTUALIZACJA, godz. 15:40



W sprawie parkingów miasto wystosowało oficjalny komunikat.

- Wpłynęły na to w szczególności takie czynniki jak: sytuacja makroekonomiczna, konieczność ochrony drzew w części lokalizacji, a także uwagi do projektu zgłaszane przez lokalne społeczności. Dodatkowym elementem były też trudności dotyczące pozyskiwania odpowiednich zgód i decyzji konserwatorskich w zakresie, jakim założono projekt na etapie procedury przetargowej - wyjaśnia Joanna Bieganowska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Nie bez znaczenia pozostaje również wprowadzona w międzyczasie regulacja polityki parkingowej miasta, której przykładem jest Śródmiejska Strefa Parkowania wprowadzona w 2020 roku czy propozycja Park&Ride w czasie trwania wysokiego okresu turystycznego. Rozwiązania te wpłynęły na poprawę sytuacji związanej z brakiem miejsc parkingowych w Śródmieściu.

Pomysł sprzed 15 lat



W Gdańsku powinny powstać podziemne parkingi?

Po raz pierwszy o pomyśle sprowadzenia aut pod ziemię w centrum miasta pisaliśmy we wrześniu 2007 r.

Po wielu perypetiach, 11 lat później, miasto w końcu znalazło inwestora - firmę Immo Park Gdańsk, która jest częścią Grupy Mota Engil. Budowa miała być realizowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. W planach były cztery parkingi w sumie na 1,2 tys. aut.

Cztery lokalizacje parkingów:



  1. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska - 260 miejsc (parking podziemny)
  2. Podwale Staromiejskie zobacz na mapie Gdańska - 337 miejsc (parking podziemny)
  3. Targ Węglowy zobacz na mapie Gdańska - 112 miejsc (parking podziemny)
  4. Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańska - 493 miejsca (parking naziemny)

Wówczas mowa była o tym, że ich powstanie kosztować będzie 166 mln zł, a miasto dołoży 41 mln zł.

Parkingi w Trójmieście



  • Tak miał wyglądać naziemny parking przy Długich Ogrodach. Jednak ani on, ani inne podziemne parkingi, które miały powstać w centrum Gdańska, nie zostaną zrealizowane. Miasto wycofuje się ze współpracy z prywatnym inwestorem w tej sprawie.
  • Tak miał wyglądać naziemny parking przy Długich Ogrodach. Jednak ani on, ani inne podziemne parkingi, które miały powstać w centrum Gdańska, nie zostaną zrealizowane. Miasto wycofuje się ze współpracy z prywatnym inwestorem w tej sprawie.
Jako pierwszy powstać miał naziemny parking przy Długich Ogrodach. Ten budził chyba najmniej kontrowersji, ale i tak zarzucano, że przypomina "szkieletora", jaki powstał obok pętli autobusowej przy ul. Jana z Kolna.

W 2019 r. inwestor zaprezentował wizualizację piętrowego obiektu.

Tak będą wyglądać nowe parkingi kubaturowe w Gdańsku Tak będą wyglądać nowe parkingi kubaturowe w Gdańsku

W międzyczasie oprotestowano pomysł budowy podziemnego parkingu w kolejnej lokalizacji, czyli pod Podwalem Staromiejskim. Był on krytykowany z wielu stron. Zarzucano mu, że będzie wymagał wycinki drzew oraz że zakłóci poziom wody w tej części Śródmieścia Gdańska, co może zagrozić stabilności wielu historycznych budynków.

Budowa została ostatecznie zablokowana przez wojewódzkiego konserwatora zabytków, co mieszkańcy oraz działacze miejscy przyjęli z dużym zadowoleniem.

Decyzja środowiskowa i nic poza tym



W czasie pandemii temat parkingów kubaturowych przycichł zupełnie. Jednak kilka dni temu, 16 stycznia 2023 r., pojawiła się decyzja środowiskowa dla budowy parkingu przy Długich Ogrodach. To niezbędny dokument z wytycznymi, których spełnienie pozwala ubiegać się o pozwolenie na budowę.

Wydawało się zatem, że budowa przynajmniej tego obiektu wkrótce się rozpocznie. Nic z tego.

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, urzędnicy wkrótce wypowiedzą umowę firmie Immo Park. Przynajmniej na ten moment ta inwestycja jest dla miasta nieopłacalna.

Opinie (339) 2 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    i dobrze (36)

    do centrum to można autobusem, tramwajem, pociągiem i czym tylko jeszcze się wymarzy. parkingi są przy różnych centrach przesiadkowych dalej od centrum, skąd można bezpośrednio podjechać gdzie się chce

    • 192 187

    • (16)

      I dziesiątki tysięcy turystów dziennie przesiądzie się do tramwajów? Włącz myślenie. Gdańsk to miasto żyjące z turystyki i parkingi wielkogabarytowe służą głównie przyjezdnym a nie mieszkańcom pobliskich wiosek!

      • 23 53

      • tak, jaki problem? (9)

        chyba wlasnie latwiej kilka tysiecy ludzi przewiezc pociagiem i tramwajami, niz jakby kazdy chcial na impreze swoim samochodem przyjechac

        • 33 22

        • (8)

          Przy takim taborze i takiej częstotliwości? Chyba sobie jaja robisz. Turyści nie przyjeżdżają do np. Gdańska żeby tracić czas na długie dojazdy. Czy ty kiedykolwiek wyjeżdżałeś do miast żyjących z turystyki?

          • 20 19

          • Nie wiem jak kolega ale ja nie raz (3)

            i zawsze musiałem zostawić samochód gdzieś dalej od centrum i dalej dojechać transportem publicznym we. Taxi np. Wenecja, Wiedeń, Monaco, Cinque Terre, Zermat, Portofino, Praga, Rovinj, itd. itd.

            • 22 6

            • "Wenecja" - "transport publiczny".

              Co?

              • 0 2

            • chyba nie umiałeś znaleźć parkingu albo bałeś się wjechać do centrum

              w większości tych miejsc co podałeś byłem i zawsze parkowałem na parkingu najczęściej podziemnym w centrum miasta.

              • 0 2

            • Tak? Nawet w centrum Portofino są podziemne parkingi

              bardzo drogie ale są. Przed samym Portofino są też parkingi naziemne, duże i już w normalnych cenach. Można z nich dojść pieszo w kilkadziesiąt minut. Na pewno tam byłeś?

              • 4 6

          • Nie trudź się, on na wakacje wyjedżał na RODos co najwyżej.

            Oczywiście tramwajem

            • 1 1

          • na głównej osi komunikacyjnej Gdańska (od Bramy Wyżynnej do pętli Strzyża) (1)

            różnymi liniami tramwajowymi mamy zapewniony serwis co 3-4 minuty nawet poza godzinami szczytu. Do tego można dodać SKM co 7,5 minuty w godzinach szczytu, a powinno być co 5 minut lub częściej.

            • 14 3

            • Z tym "co 3-4 minuty nawet poza godzinami szczytu" to kogoś tu fantazja mocno poniosła ;)

              • 5 0

          • Ciekawe, cechą wspólną tych miast jest to, że się tam samochodem nie pakuje

            • 5 0

      • widać, ze jeździsz tylko samochodem

        w wakacje w transporcie publicznym ROI sie od turystów, ja osobiście nie mogłem sie doczekać końca jarmarku dominikanskiego aż w koncu turyści wrócą do siebie ;)

        • 17 2

      • sam włącz myślenie

        turysta ma jeździć komunikacją miejską, a nie samochodem

        • 12 3

      • Chcesz powiedzieć że dziesiątki tysięcy turystów przylatuje do Gdańska samolotami z własnymi samochodami? (3)

        Czy chodzi o turystów z Elbląga, Pruszcza i Żukowa?

        • 35 13

        • (1)

          Gdańsk odwiedziło w zeszłym roku około 4 milionów turystów. Musisz, że wszyscy przylecieli samolotami, albo autostopem?

          • 9 10

          • nie turystow bo mieszkancy tez lataja i nie maja gdzie w centrum zaparkowac

            • 2 6

        • turyści samochodowi to nie tylko okoliczne miejscowości. Normalnym jest, że jeżeli przylatujesz to wynajmujesz samochód na miejscu

          • 10 25

    • xD

      To jeździj sobie tą spóźniającą się wiecznie komunikacją miejską, w dodatku często ze śmierdzącymi bezdomnymi czy ludźmi nie znającymi pojęcia "Antyperspirant"

      • 1 0

    • Duze metropolie na Zachodzie Europy ograniczaja wjazd aut do centrum miast (10)

      Miasta takie jak Wieden, Kopenhaga, Sztokholm oraz inne ograniczaja wjazd aut do centrum miast. Dlatego nie buduja tam takich parkingow a istniejace likwiduja.

      • 37 19

      • (2)

        W Wiedniu, czy Szwecji jest dużo parkingów kubaturowych. Tylko wyglądają jak galerie handlowe a nie jak ten na Jana z Kolna. Mieszkałem w Szwecji kilka miesięcy i wiem co mówię. Nie wiem za to skąd ty masz takie błędne info. Ograniczenia,wjazdy czasowe, specjalne strefy tylko dla mieszkańców, ale nie ma żadnych likwidacji.

        • 24 14

        • "nie ma żadnych likwidacji" (1)

          A Amsterdam niezrażony jest już prawie w połowie realizacji programu likwidacji 11200 miejsc parkingowych w centrum... Goteborg i Sztokholm też niezrażone kasują za wjazd (a nie tylko parkowanie) do miasta...

          • 6 3

          • serio? porównałeś Amsterdam do Gdańska??? :D :D :D

            porównaj raczej do Dhaka :)

            • 0 2

      • (5)

        polecam zobaczyć którekolwiek większe hiszpańskie miasto :) Cadiz, Malaga, Sevilla - dla przykładu, parkingi podziemne co kilka ulic

        • 17 6

        • (1)

          Wybudowane 30 lat temu. Teraz samochody wyprowadza się ze śródmieść a nie wpycha je tam na nowe parkingi. To że są tam parkingi, nie oznacza że zostały wybudowane ostatnio.

          • 6 1

          • Ale zostały wybudowane

            Warto odrobić wieloletnie zaległości

            • 1 3

        • na całym cywilizowanym świecie tak jest (2)

          • 2 6

          • (1)

            Było. Tak było. Teraz tak się nie buduje. To że one tam są, nie znaczy, że zostały wybudowane w ostatniej dekadzie.

            • 5 1

            • Się nie buduje

              Bo już jest zbudowane.

              • 1 2

      • UE zakazuje stopniowo jazdy samochodami

        "Samochody na własność będą tylko dla bogatych" minister Anna Moskwa w Radiu ZET.

        Cały świat śmieje się z klimatycznego samobiczowania się Europy. Chińczycy już zacierają ręce, bo jakikolwiek przemysł, który wciąż pozostaje w Europie, już wkrótce będzie musiał przenieść się do nich.

        Za 10 lat Europa będzie skansenem, do którego Azjaci przyjadą zrobić kilka fotek, poleżeć na plaży i napić się drinka

        • 22 21

    • ty chyba wszędzie jeździsz rowerem...

      • 0 2

    • Może jak jesteś młody i zdrowy (2)

      I masz nadmiar czasu to wtedy korzystasz z komunikacji.Ja korzystałem jak byłem dzieckiem i nastolatkiem dziś dziękuje za tą formę transportu

      • 18 23

      • (1)

        Po prostu leniwy jesteś i wygodnicki.

        • 4 3

        • Leniwy i wygodnicki?

          Ja słyszałem, że ta jazda samochodem to straszliwa męka, nic tylko nerwy i stanie w korkach.

          • 1 2

    • (1)

      Teraz 9,20 za bilet za 1 osobę na komunikację miejska. No WaY!

      • 11 11

      • Gdzie ty masz 9,20 za bilet? W Moskwie? Do kwietnia masz ciągle 75 minutowy za 4,80.

        • 4 2

    • Ty lepiej już zamilcz i wsiadaj codziennie na swój rower i pedałuj ;)

      • 3 7

  • Opinia wyróżniona

    tak, ale tańszą technologią (26)

    Parkingi są potrzebne w centrum, gdzie ulokowanych jest mnóstwo instytucji, urzędów, przedsiębiorstw oraz obiektów rozrywki. Ich budowa może być jednak dużo tańsza i prostsza kiedy są to parkingi naziemne. Wówczas koszt budowy jest niższy, a wpływ na konstrukcje budynków sąsiednich dużo mniejszy. Tego typu inwestycje mogą nawet w dłuższej perspektywie czasu być opłacalne finansowo przy odpowiednim zbalansowaniu kosztów korzystania z tego typu obiektów. Parkingi podziemne są zbyt drogie w budowie i nie ma szans, żeby się kiedykolwiek zwróciły.

    • 120 167

    • Parkingi naziemne w centrum miasta? (10)

      Przecież tam cena gruntu jest na wagę złota. Może niech ludzie nauczą się w końcu ponownie wykorzystywać do przemieszczania się swoje własne nogi.

      • 30 8

      • jedyny parking naziemny miał być w miejscu, w którym i tak jest parking!

        • 1 0

      • Swietny Pomysł (8)

        Mieszkańcy gminy Pszczółki, objętej zasięgiem terytorialnym Sądu Rejonowego Gdańsk Południe przy ul Nowe Ogrody przyklaskują tej śmiałej koncepcji, podobnie jak osoby starsze i matki z małymi dziećmi. Pieszo zdrowiej!

        • 20 11

        • Matki to już bez dzieci nigdzie (1)

          Nie ruszają się? Ojcowie gdzie są? Babcie? Przestańcie robić z ludzi d**ili

          • 5 6

          • Trochę więcej kultury i powagi dla urzędu

            Niestety taka jest prawda. Pracuję w jednej z kancelarii notarialnych w centrum i prawie codziennie przychodzą do nas z dokumentami matki lub całe rodziny z dziećmi albo z psem. Przypominam więc, że kancelarie prawne są urzędami i tam nie wchodzi się ot tak przy okazji prosto z ulicy będąc na spacerze. Praca nasza tez wymaga spokoju i skupienia i nikt nie ma czasu zajmować się np. Waszymi dziećmi, które czasem nawet mają na miejscu zmieniane pieluchy. Ludzie co się z wami dzieje?

            • 1 0

        • Ja dorastalem moja rodzina samochodu nie miala

          I co. I zyjemy. Wszedzie sie jezdzilo komunikacja

          • 2 0

        • Przecież Polak, wiadomo (1)

          Trzy razy w tygodniu jest w sądzie, oczywiście z całą rodziną. W bagażniku ma wersalkę i pralkę, a po drodze obgarnia babcię i dziadka ze szpitala. Taksówek i komunikacji miejskiej nie zna.

          • 22 6

          • a ty co deweloper?

            • 3 2

        • (2)

          Ogarnij jakąś aplikację do transportu zbiorowego. Przy okazji może się zorientujesz, że od sądu na Nowych Ogrodach do zarzuconego parkingu na Długich Ogrodach jest ze 2km odległości.

          • 15 8

          • no i co z tego gam..u ,chcesz łazić to sobie chodź a ludziom daj wybór a nie tu głupoty wypisujesz.

            • 5 4

          • Tak i jakąś schorowana osoba na pewno pójdzie tyle na pieszo.

            • 4 7

    • parking (2)

      Parking przy Długich Ogrodach jest ładny i pasowałby tam, przecież tam jest syf i kiła, latem jechałem obok rowerem i byłem załamany jak to wygląda. Inne lokalizacje to zastanowiłbym się.

      • 15 7

      • Na długich ogrodach tylko parking podziemny a górę przywrócić do stanu deptaka. Przedłużyć drogę królewską do bramy żuławskiej

        • 2 0

      • no ale deweloperka

        • 0 0

    • szczodre oferowanie miejsc do parkowania w centrum miasta (1)

      zwiększa korki na dojazdach do niego. Bez sensu. Nie za moje podatki.

      • 5 6

      • Płacisz podatki od kieszonkowego od mamy?

        • 1 1

    • kilka naziemnych, kubaturowych parkingów (7)

      na pewno korzystnie wpłynęłoby na krajobraz dzielnicy :D

      no i wiadomo, że biznesy sobie nie poradzo bez aut. Np patrzcie taką wymarłą Stągiewną, gdzie po remoncie nie można już parkować pod samymi drzwiami telefizzy!! :( przecież to tylu klientów na pewno przynosiło, jak kązdy mógł sobie na godzinkę, albo dłużej postawić autko ;D

      • 52 19

      • Niepotrzebna złośliwość odnośnie Stągiewnej. (4)

        Tak, restauracje na parterze rozkwitły po zamknięciu ruchu i zlikwidowaniu parkingów w okolicy. Ale Stągiewna to też kancelarie adwokackie, gabinety lekarskie i biura ulokowane na I piętrze kamenic. W nich napływ klientów bardzo zmalał. Zniknęły osoby przyjeżdżające spoza Gdańska bo nie mają co zrobić z samochodami. Telepizzę możesz zamówić z dostawą do domu ale prawnika lub lekarza nie.

        • 32 47

        • ale bzdurny argument, prawnik w centrum mający głównie klientów spoza Gdańska? (1)

          jeśli ktoś opierał swoją działalność na klientach dojeżdżających z daleka samochodem to dawno powinien pomyśleć nad biurem przy obwodnicy - dla niego tańszy lokal a dla klientów bliżej i szybciej dojechać, mieszkania w centrum zawsze można z powrotem zamienić z funkcji biurowej w mieszkaniową i nikt po prawnikach płakać nie będzie jak się wyniosą

          • 36 21

          • prawnik nie musi spobie dobierać żadnej potencjalnej grupy klientów. Jest ich za mało.

            Na wioskach nie ma ich prawie wcale. Więc niby gdzie ci klienci mieliby dojeżdżać jak nie do miasta? Pomyśl czasem deklem

            • 7 1

        • No i być może tu są właśnie nowe możliwości... (1)

          Prawnik z dostawą przez Glovo....

          • 21 3

          • a lekarz przez InPost

            • 7 1

      • (1)

        Telepizza nie padła, ale już hydrauliczny "pod filarami" niestety tak. A szkoda, bo od dziesięcioleci to był jeden z lepszych sklepów w okolicy, w przeciwieństwie do marketów budowlanych sprzedali nie tylko bojler, ale też i części później do niego. Ale nie będę niestety bojlera niósł do Długich Ogrodów, więc teraz zakupy robię w Castoramie i cóż, zarabia zagraniczny kapitał. I sklep padł.

        Ale są "knajpki", "są ludzie" więc aktywiści się cieszą. Na co komu zawór, kran albo bojler.

        • 27 8

        • Przecież ten hydrauliczny był maksymalnie 50 m od Długich Ogrodów, lol.

          Pan fachura z auta nie wysiada, co? Zakaz wjazdu niszczy polski handel, dobra hiperbola.

          • 13 11

    • (1)

      Dlatego lepiej iść w decentralizację urzędów. Okienka podawcze zlokalizowane w kilku miejscach miasta i województwa. Cały system biurokratyczny jest przeżarty komuną. Kierownik musi być na miejscu, tony papierów itd. Nigdy się z tego nie wygrzebiemy.

      • 7 1

      • Decentralizacja urzędów zwie się

        obywatel.gov.pl. Urząd w każdym domu.

        • 12 1

  • Już widzę...

    Już widzę jak właściciele samochodów masowo przesiadają się na komunikacje. Następnie siedząc w restauracji czytają rozkład jazdy o której mają powrotny autobus.
    Czy parkingi są potrzebne?
    Wystarczy pojeczać do Forum- o każdej porze full. Po prostu brak kasy na budowę.

    • 0 0

  • Teraz się nagle o drzewa martwią (4)

    Hipokryzja i bezczelność urzędników przekracza ludzkie pojęcie. Postawcie tam apartamenty, a ich mieszkańcy niech chodzą piechotą.

    • 27 5

    • hipokryzja mieszkańców uzależnionych mentalnie od samochodów przechodzi ludzkie pojęcie (3)

      jak chcesz korzystać z samochodu, ponoś pełne koszty twoich zachowań transportowych. Przestań prywatyzować korzyści i uspołeczniać koszty swoich zachowań.

      • 3 5

      • Równie dobrze niech rowerzyści płacą za ścieżki rowerowe które powstały przez rozebranie linii kolejowych. Za ich opłaty będzie można walczyć z wykluczeniem komunikacyjnym

        • 0 0

      • twoja ideologia antysamochodowa poraża. Najlepiej dowalić posiadaczom samochodów. Tylko, że w Polsce zarejestrowanych jest 24 milionow samochodów. Są to działania przeciw większości społeczeństwa, które podziekuje za to niebawem przy urnach

        • 2 1

      • Nie dość że ponoszę pełne koszty moich, to jeszcze finansuję 70% twoich zachowań transportowych

        • 3 2

  • Jeśli już to tylko i wyłącznie poza centrum na obżerzach. (7)

    Albo w ogóle...
    Ķierowczyki choćby od tej decyzji mieli wylewu dostać to lokalizacja parkingów powinna być poza centrum - gdzieś za Pruszczem albo nawet za Tczewem.
    Na wschód to gdzieś za Nowym Dworem Gdańskim albo za Elblągiem. Na północ parkingi gdzieś za Wejherowem albo nawet za Lęborkiem. Na zachód to albo za Kartuzami a najlepiej gdzieś tam za Kościerzyną.
    Miasto powinno promować akcję jestem z Gdańska jeżdżę rowerem.

    • 16 36

    • Niech promuje szczególnie na ścieżkach rowerowych które powstały kosztem linii kolejowych. Przez takie działania więcej aut jest w miastach

      • 1 0

    • przecież miasto już promuje korzystanie z rowerów w Gdańsku

      chociaż mogłoby to robić bardziej zdecydowanie

      • 0 1

    • No tak podobno Niemcy już są na rowerach w Pruszczu.

      • 1 2

    • To jeszcze istnieją takie tępe dzidy?? Najlepiej parkingi zrobić na księżycu!!!!!!!!

      • 3 3

    • Nie za Tczewem, lecz za Sochaczewem (1)

      brawo Jasiu

      • 5 2

      • Tak, w Czechosłowacji, a krecik już robi wykop pod parking podziemny.

        • 1 1

    • Na razie to ty dostaniesz wylewu od tych emocji

      • 6 2

  • Bardzo dobrze

    To rozwiązanie drogie i niepotrzebne. 70% podróży samochodem wynika z lenistwa a jedynie 30% z uzasadnionej konieczności. Wystarczy ograniczyć te 70% - a i ropy mniej od Putina i z Arabii kupimy

    • 1 1

  • "czy propozycja Park&Ride w czasie trwania wysokiego okresu turystycznego" Padłem ze śmiechu. Gdzie niby jest P&R? Ten mały parking przy PKM Kiełpinek? Proszę wskażcie gdzie w Gdańsku jest chociaż jeden porządny parking P&R? Chyba, że chodzi o ten parking przy Ergo Arenie z meleksami do plaży ale to nijak nie ma się do Śródmieścia.

    • 1 0

  • Bardzo dobra decyzja, Wreszcie wyciągnięty wniosek z prostej tezy: (1)

    szczodre oferowanie miejsc do parkowania w centrum miasta znakomicie zwiększa korki na dojazdach do niego. Tworzone na obrzeżach miasta parkingi typu Park and Ride powinny być płatne, a przychody z ich funkcjonowania powinny służyć tworzeniu darmowych, strzeżonych parkingów dla rowerów przy wszystkich stacjach SKM i PKM w całej aglomeracji.

    • 10 9

    • Darmowe, strzeżone parkingi dla rowerów służące mniej niż 2% podróżnych. Nie za moje podatki.

      • 1 0

  • Ja tam nie widzę problemu. Szlabany na wjazdach do głównego miasta i kierowczyki zostawią swoje złomy pod swoimi oborami (1)

    a dostawy do 9 rano. I np. po 18 wywózka śmieci i wieczorne dostawy.
    Tak się składa, że prawie wszyscy kierowcy jadą osobówkami. A więc zbyt jest im wygodnie. Reszta przez to cierpi a infrastruktura niszczeje.
    Nie ma drugiej tak roszczeniowej grupy jak kierowczyki.

    • 8 7

    • Zbyt wygodnie?

      A ja od jajościsków tylko słyszę cały czas, że dojazdy samochodem to męka i wieczne korki...

      • 1 1

  • (4)

    W każdym cywilizowanym mieście z zabytkowym centrum są takie parkingi. Dzięki podziemnym parkingów na powierzchni powstają parki itp.
    Oby Gdańsk nie znacjonalizował pomysłu chcąc to zrobić we własnym zakresie bez sektora prywatnego.

    • 6 3

    • (3)

      Jakie to te cywilizowane miasta? Podaj przykłady.

      • 1 3

      • (1)

        Amsterdam nieuku

        • 2 2

        • Kalesoniarze w Amsterdamie to tylko palcem po mapie. Gdyby byli kiedykolwiek na żywo, to by może wiedzieli, jak tam działają parkingi P+R

          • 1 0

      • Berlin, Monachium (ogółem wszystkie duże miasta niemieckie), Paryż, Sztokholm

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest borygo?

 

Najczęściej czytane