• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie nowego przejścia na Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
1 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Radni dzielnicy zapowiadają, że z walki o pasy nie zrezygnują i teraz będą wnioskować o przejście dwuetapowe.
  • Z przejścia korzystaliby głównie pasażerowie SKM, pracownicy OBC i zakładów produkcyjnych po drugiej stronie ulicy.
  • Urzędnicy swoją decyzję tłumaczą ewentualną utratą przepustowości na al. Grunwaldzkiej i małym ruchem pieszych. Mieszkańcy ripostują: nie ma przejścia, więc ruch jest niewielki.

Drogowcy odrzucili wniosek o budowę nowego przejścia dla pieszych w ramach istniejącego skrzyżowania na al. Grunwaldzkiej w Oliwie zobacz na mapie Gdańska. O wymalowanie pasów prosili ich mieszkańcy Oliwy, pracownicy okolicznych biurowców i zakładów produkcyjnych, a także pasażerowie korzystający z SKM Przymorze, wspierani przez radnych dzielnicy Oliwa. ZDiZ twierdzi, że pasy będą generować większe korki, poza tym ich wymalowanie nie jest zasadne, bo... nie ma w tym miejscu znacznego "natężenia ruchu pieszych".



Czy powinno powstać przejście dla pieszych na nowym skrzyżowaniu przy OBC?

Nowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną powstało kilka miesięcy temu. Koszty budowy poniosły władze biurowca Olivia Business Centre. Jeszcze w trakcie budowy mieszkańcy zebrali prawie 200 podpisów pod petycją o wymalowanie w tym miejscu przejścia dla pieszych, podobnego do tego, które powstało na wysokości Alchemii i Castoramy. Wniosek w formie uchwały rady dzielnicy trafił w maju do prezydenta Gdańska.

W uzasadnieniu wniosku radni zwracali uwagę na "liczne sygnały o potrzebie uzupełnienia o przejście dla pieszych budowanego obecnie skrzyżowania drogowego, na wysokości kompleksu biurowego Olivia Business Centre przy al. Grunwaldzkiej. Ponadto według mieszkańców powstanie nowego przejścia dla pieszych, znacznie skróciłoby drogę z miejsca zamieszkania do obiektów handlowych i usługowych położonych przy al. Grunwaldzkiej oraz do stacji SKM Gdańsk Przymorze - Uniwersytet".

W najbliższej okolicy są jeszcze dwa inne przejścia dla pieszych - przy ul. Kołobrzeskiej i Derdowskiego. Trzeciego - przynajmniej na razie - nie będzie. W najbliższej okolicy są jeszcze dwa inne przejścia dla pieszych - przy ul. Kołobrzeskiej i Derdowskiego. Trzeciego - przynajmniej na razie - nie będzie.
Argumenty mieszkańców urzędników jednak nie przekonały. Jak tłumaczą, gdyby przejście pojawiło się w tym miejscu, pogorszyłaby się przepustowość głównego ciągu (al. Grunwaldzkiej), a wydłużenie cyklu pracy sygnalizacji świetlnej zerwałoby koordynację z sąsiednimi skrzyżowaniami.

Zagrożona jest "ewakuacja pieszych"?

- W szczycie porannym i popołudniowym funkcjonują tam programy akomodowane o długościach cykli 80 s. Natomiast wlot podporządkowany tzw. ul. Nowej Sudeckiej działa na zasadzie wywołania przez znajdujący się tam pojazd, zaś długość fazy obsługującej wynosi od 5 do 25 sekund w zależności od zapotrzebowania. W przypadku wyznaczenia wnioskowanego przejścia, konieczne byłoby zapewnienie minimalnego czasu trwania ciągłego sygnału zielonego, zapewniającego bezpieczną obsługę przejścia. Przy obecnych szerokościach jezdni al. Grunwaldzkiej czas ten wyniósłby ok. 14,5 (jedna jezdnia), przy czym należałoby jednocześnie zapewnić niezbędny czas ewakuacji potrzebny na bezpieczne opuszczenie przejścia. W związku z powyższym, przy tak znacznych czasach obsługi, nie ma możliwości, aby funkcjonowało ono jako jednoetapowe - napisali w odpowiedzi gdańscy drogowcy.
Dodają też, że pasy w ramach skrzyżowania nie mogą funkcjonować także ze względu na... nikłe natężenie ruchu pieszego w tym rejonie. Tłumaczenia urzędników za chybione uznają jednak mieszkańcy i radni, twierdząc, że trudno o duży ruch pieszych na przejściu dla pieszych, którego jeszcze nie ma.

Mieszkańcy: samochody są ważniejsze od nas?

- Wielokrotnie widziałem w tym miejscu przebiegających przez jezdnię pieszych. Może należałoby pomyśleć o nasadzeniach podobnych do tych przy Władysława IV w Gdyni? Byłyby one naturalną barierą dla osób skracających sobie w ten sposób drogę - zastanawia się Mariusz Andrzejczak, radny miasta, mieszkaniec Oliwy. - Z jednej strony tworzymy nowe strefy płatnego parkowania, by zniechęcić do przyjeżdżania do Oliwy samochodem, a z drugiej ograniczamy ruch pieszych, blokując utworzenia przejścia w ramach już istniejącego skrzyżowania. Dlatego w tej sprawie złożę interpelację do prezydenta, bo ten przykład pokazuje uprzywilejowanie samochodów, a nie pieszych czy rowerzystów.
Zobacz więcej: Odtwórzmy naziemne przejście przez Podwale Grodzkie

- ZDiZ w swojej odpowiedzi odniósł się tylko do wariantu z ewentualnym przejściem jednoetapowym. Nie zamierzamy odpuścić, dlatego - skoro jest tam taka techniczna możliwość, co drogowcy sami przyznają - będziemy wnioskować o budowę przejścia dwuetapowego. Skoro można wybudować przejście dla pieszych prowadzące donikąd, jak ma to miejsce na ul. Wita Stwosza, przy tunelu prowadzącym na Uniwersytet Gdański, to tym bardziej można wymalować pasy, o które proszą mieszkańcy czy pracownicy okolicznych biur i zakładów pracy - dodaje Tomasz Strug, radny dzielnicy Oliwa.

Opinie (243) 2 zablokowane

  • na całej Grunwaldziej przejścia powinny być pod ulicą (3)

    • 36 26

    • na całej grunwaldziej powinien byc tunel dla aut (1)

      • 7 1

      • typowy humanista dał głos

        • 0 0

    • obwodnica jest 5km na zachód

      • 9 4

  • przejscie dla pieszych (5)

    Szanowni Państwo,
    Nie dajmy się zwariować, nie podlegajmy opiniom nie prawdziwym. Przejście to jest całkowicie niepotrzebne. Proszę zwrócić uwagę, że dojście do przystanku Gdańsk Przymorze - Uniwersytet dla mieszkańców, czy pracowników OBC jest taki samo po jednej czy drugiej stronie ulicy Grunwaldzkiej. Nie ma najmniejszej różnicy w długości drogi. Proszę przedstawić jednego mieszkańca Oliwy któremu zależy na tym przejściu. Przejscie próbują wymusić pracownicy BIMET-U, kolejny problem stwarzany przez nich z powodu parkowania samochodów po drugiej stronie ulicy Grunwaldzkiej. Może Dyrekcja BIMET-u zadba o parkingi dla swoich pracowników.
    NIE dla dodatkowego przejścia

    • 37 8

    • Dzień dobry chciałem się przedstawić. (1)

      Jestem Jakub. Mieszkam blisko. Chcę tego przejścia.
      Chce też moja sąsiadka spod 9, sąsiad spod 7. Z bloku obok sąsiedzi też chca. Mirek chce, Irek też chce.

      Dziękuję. Pozdrawiam.

      • 3 3

      • pod 7ką

        mieszka pani, więc chyba coś kłamiesz.

        • 4 0

    • Pomysl chwilę (2)

      Masz rację - to pracownicy Bimetu proszą o przejście dla pieszych, bo bez niego nie ma jak dojść z Bimetu do tramwaju na ul. Wita Stwosza, co wymusza dojazdy autem i potęguje korki czy problem z parkowaniem.

      • 6 9

      • Przestań w kółko powtarzać te brednie, że nie ma jak dojść na tramwaj. Zasieki są na Grunwaldzkiej czy jak? Do przejścia na Derdowskiego jest blisko.

        • 6 1

      • LOL

        " nie ma jak dojść z Bimetu do tramwaju na ul. Wita Stwosza, co wymusza dojazdy autem i potęguje korki"

        Buahahahahahaha ale debile tu piszą :D

        • 5 3

  • Panie Strug. Nie ....Pan wariata.

    "...to tym bardziej można wymalować pasy, o które proszą mieszkańcy czy pracownicy okolicznych biur i zakładów pracy - dodaje Tomasz Strug, radny dzielnicy Oliwa."

    Wymalowanie pasów to tak jak zakup na targowisku przez Pana świadectwa maturalnego.
    Chodzi o PRZEJŚCIE!!!. Nie o pasy, o wiedzę a nie o świadectwo.

    A merytorycznie - przejście w tym miejscu nie jest uzasadnione.

    • 3 3

  • Co? Ciężko się biurwom przejść ten kawałek na przejście??? (7)

    Kabaret...

    • 153 40

    • Największy absurd i paradoks

      To zarzucanie pieszym przez kierowców samochodów lenistwa i wygodnictwa! Mistrzostwo świata :) Dobry materiał na skecz Monty Pythona.

      • 4 2

    • to jest kolejne oszustwo bo mieszkancom te przejscie jest niepotrzebne!

      tam niema bloków mieszkalnych!! To kaprysy gryzi piórków z biurowca

      • 6 3

    • Bimet !

      Nie chodzi o biurowce tylko fabrykę Bimetu. To 900 pracowników a nie sklep żabka.

      • 5 2

    • A co? Ciężko się na chwilę zatrzymać i przepuścić pieszych? Bo co? Bo pan i władca musi d...w samochodzie wozić?

      • 7 4

    • Cieżko poczekać w samochodzie kilkadziesiąt sekund na czerwonym?

      • 9 5

    • Zlikwidować to skrzyżowanie i będzie większa przepustowość!

      jeżeli 300m do przejścia to jest nic, to do przejechania tym bardziej.

      • 5 4

    • Nabijasz się? Moja paetnerka prawie wpadła w tym miejscu pod jelcza! Wracałyśmy z imprezy ,miałyśmy wypite po dwie arizony i prawie ją samochód ciężarowy zabił!

      • 7 10

  • jacy mieszkańcy???

    przecież nawet na mapce do której jest odnośnik widać że oprócz biurowców i marketów nie ma tam żadnych budynków mieszkalnych, chyba że za mieszkańców uznamy pracowników owych obiektów oraz studentów zmierzających na wykłady którzy tak czy owak poruszają się samochodami generując korki.Ktoś tu chciał zrobić chyba temat na portalu lub zasłynąć w mieście składając taki postulat.

    • 2 3

  • Dla wygody

    myślę że nad Radunią i Motławą powinien być mostek dla pieszych przy każdym dolocie ulicy i każdym większym zakładzie pracy. Wygoda ponad logikę to chyba głupota

    • 0 0

  • Wg ZDiZ

    przejście niepotrzebne. To dlaczego Miasto zachęca do korzystania z komunikacji miejskiej i chodzenia z buta? przejście nie, tramwaje coraz rzadziej.... czyli co auto? W tym wypadku faktycznie można zawrócić 50 m dalej.

    • 6 0

  • Czas na pierwszego trupa (2)

    to urzędnicy zmienia zdanie.. :/ Codziennie widzę tam osoby przechodzące na 'dziko'. Biorąc pod uwagę, ze predkosci sa tam dość spore to przy chwili nieuwagi pieszy nie ma szans..

    Tak przy okazji to rozumiem, ze dla ZDiZ nie stanowi problemu ustawienie cyklu swiatel, gdzie ruszając z Derdowskiego przy OBC zapalaja się czerwone? To pewnie zabieg poprawiający przepustowosc..

    • 12 19

    • i bardzo dobrze jak jeden cymbał sie zabije to dopiero reszta cymbałów zacznie myslec

      • 2 2

    • Przebieganie w miejscu niedozwolonym to taka trochę selekcja naturalna. Szkoda tylko że ucierpi jakiś kierowca. Btw korposzczurki siedzicie cały dzień w biurze to się cieszcie, że macie okazje rozruszać Wasze grube tyłki idąc dalej na przejście.

      • 8 4

  • SKM

    Gdzie skróciłoby ono drogę do SKM? To już koło maca trudno przejść? A może ktoś przesunął przystanek kolejki? Ludzie, nie wariujcie. To przejście dowodzi Waszego lenistwa...

    • 5 2

  • chyba ktos tu zwariowal (15)

    czy tu ktos zwariowal??? przejscia co okolo 50 m?? ludzie opamietajcie sie. moze jeszcze czerwony dywan wam rozwijac byscie mieli prosta droge z auta do biura/ domu???

    • 240 68

    • jak narazie przez Alchemie i OBC mamy światła co 50m (6)

      • 17 11

      • spoko (5)

        spoko ja z tymi 50 metrami napisalem teoretycznie chodzi mi tylko o to ze ktos tu zwariowal ze chce co chwile miec przejscie bo chce w lini prostej spod drzwi auta/kolejki wchodzic do biurowca lub castoramy wzglednie uniwerku

        • 16 10

        • (4)

          dzięki takim rozwiązaniom miałbyś mniejsze korki

          • 3 10

          • dobry żart :D (1)

            mniejsze korki, bo pancia z domku do pracki będzie miała 500 m a nie 1000 m

            logiczne! skoro nie korzysta z samochodu to mniejsze korki bendom, mimo, że wcześniej i tak nie korzystała...

            • 1 4

            • logiki to ty nieznasz znaczenia pamcia z domku nawet jak bedzie miała 100 metrów pojedzie samochodem

              gdybys logicznie myslał to byś to wiedział

              • 1 0

          • Dzięki jakim rozwiązaniom? (1)

            Światłom co 100 metrów?

            • 8 5

            • Dokładnie tak

              Dla jasności - światła tam by były raptem co 400 metrów, nie co 100.

              • 7 6

    • "zdrowo myślący" (7)

      Tam przejścia dla pieszych są 400 m i 350 m wcześniej. Rusz się kiedyś i przejdź 800 m, żeby pokonać ulicę o szerokości 15 m. Gratuluję "zdrowego myślenia".

      • 17 10

      • przejscie do nikad??? (1)

        do skm i tak musisz isc az na wysokosc hali olivi..

        • 6 4

        • Do Bimetu od strony przystanku tramwajowego

          • 1 0

      • (1)

        a co za roznica czy pokonasz 350m od strony hali oliwia i idziesz i tak na SKM a przejdziesz sobie pod nosem z OBC przez przejscie i nadal musisz isc 350m do skm ?
        To przejscie wg mnie ma byc po to zeby nie trzeba bylo nadkladac drogi do sklepow.

        • 9 3

        • O inną trasę chodzi

          Chodzi o trasę: Bimet - przystanek tramwajowy Tetmajera. To byłby spory i przyjemny skrót. Pracowników jest 900. To przejście z pewnością ułatwiło by im życie.

          • 5 1

      • To rusz się kiedyś (1)

        wyjdź ze swojego samochodu i wczuj się w rolę pieszych. Może coś raz pod nich? Skoro macie tam co chwilę przejścia, to co Wam będzie przeszkadzało kolejne, które byłoby zsynchronizowane z pozostałymi? Jak na pozostałych jest czerwone, to co za różnica co się będzie działo pomiędzy? I tak stoicie i tak.

        • 9 2

        • Duza. Ja chodze jako pieszy i nie narzekam. Spacer dobrze robi na zdrowie, nie potrzebuje przejsc w linii prostej. Ja to widze w taki sposob, jak sie ma sprawa z chodnikami ciezko jest pojsc 10 metrow chodnikiem do skrzyzowania, lepiej skrocic przez trawnik. Za duzo wygody by sie chcialo miec.

          • 3 3

      • oczywiście czekając na każdych światłach

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane