• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówkarz: będziemy dalej ścigać "uberów"

Piotr
19 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo. Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo.

- Większość korporacji taxi już dawno ma aplikacje. Będziemy więc nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem - pisze taksówkarz z Gdańska w odpowiedzi na zamieszczony 14.12.2020 r. list czytelnika.



Korzystasz z tradycyjnych taksówek czy nowych przewoźników?

Przypomnijmy: przed kilkoma dniami zamieściliśmy artykuł czytelnika dotyczący konfliktu taksówkarzy z nielegalnymi przewoźnikami. Ponad 200 komentarzy to jednak nie wszystko. Dostaliśmy też list od jednego z taksówkarzy, który punktuje, dlaczego nielegalni przewoźnicy wciąż są zagrożeniem nie tylko dla taksówkarzy zrzeszonych w "tradycyjnych" korporacjach, ale też wszystkich użytkowników dróg. Oto przemyślenia pana Piotra:

***


1. Okres ochronny dotyczy tylko pośredników, czyli Ubera i Bolta, którzy do końca roku jeszcze mogą bezkarnie oddawać zlecenia kierowcom bez uprawnień, za co sami nie ponoszą odpowiedzialności. Kierowcy i właściciele samochodów ponoszą odpowiedzialność cały czas, w przeciwieństwie do spółdzielni wabiących nieświadomych ludzi do pracy.

2. Cały czas wymagana jest licencja. I nie jakakolwiek, tylko tożsama z wykonanym kursem. Licencja na Gdynię nie obowiązuje na terenie Gdańska i Sopotu, chyba że kurs rozpoczyna się lub kończy w Gdyni. Kurs w całości po Sopocie na licencji gdyńskiej jest kursem bez licencji, czyli tak, jakby usługa była wykonana zwykłym autem, a takich aut - jak na razie - w Uberze i Bolcie jest zdecydowana większość.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



3. Na dzień dzisiejszy w taxi - a Uber i Bolt to też usługa taxi - oprócz licencji wymagany jest taksometr i podłączona do niego kasa fiskalna oraz obowiązkowe jest wystawianie paragonu bez względu na formę płatności. Spółdzielnie wprowadzają natomiast swoich kierowców (często z zagranicy) w błąd, twierdząc, że przy płatności przez apkę nie trzeba nabijać na kasę. E-kasa i aplikacja certyfikowana jest w powijakach od kilku lat pomimo wzmianki w ustawie. Kasa sklepowa bez taksometru to też jeszcze nie to.

4. Kary za jazdę bez licencji i taksometrów wynoszą do 12 tys. zł dla przedsiębiorcy i do 2 tys. zł dla pracownika, czyli kierowcy. Kierowca zatrudniony jest najczęściej na fikcyjnej śmieciówce za 200 zł i albo płaci za wypożyczenie auta swojemu "pracodawcy", albo oddaje mu połowę utargu.

5. Branża taxi się zmienia w zakresie popularności zamawiania przez aplikację. Wiemy o tym. Sami jeździmy na aplikacjach firm, ale zatrudniających tylko legalnych taksówkarzy, a więc niełamiących prawa, tak jak Uber i Bolt. Są to m.in.: iTaxi.pl, 3taxi.pl, Taxi Trójmiasto, TAXI FIXY ŁÓDŹ, tel. 800111111 - tradycyjne korporacje, takie jak Neptun Taxi Gdańsk czy @citi taxi też od dawna mają już swoje aplikacje. Przestańmy więc usprawiedliwiać łamanie prawa innowacyjnością.

20 tys. zł kar dla dwóch kierowców Ubera



6. Tak. Będziemy nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem. Nie znają kraju, miasta, w którym wożą ludzi, zażywają narkotyki, żeby móc jeździć całą dobę, jeżdżą bez prawa jazdy, często na fałszywych dokumentach. Oszukują klientów, podbijając mnożniki, w wyniku których ceny są często wyższe od cen maksymalnych ustalonych przez rady miast Gdańska czy Sopotu. Dobijają opłaty za rzekome zabrudzenie auta czy przywłaszczają rzeczy pozostawione w autach przez klientów, głównie telefony.

Niestety pani prezydent Aleksandra Dulkiewicz i Miasto Gdańsk nie podejmują żadnych inicjatyw w kierunku zniwelowania tego zjawiska.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (524) ponad 50 zablokowanych

  • Zwykła riksza będzie lepsza niż złotówa.

    Prawie zawsze jak jechałem taksówką to były niezgodności co do kursu: a to na około chociażby kawałek, a to tu pod adresem się nie zatrzymam to tam na parking podjadę, a to nie mam wydać.
    A w uberze już przed zamówieniem kursu wiem którędy pojadę i ile zapłacę.

    • 5 1

  • Krzysiek

    Jeżdżę różnymi taxówkami i rownież uberem, zwłaszcza w obcych miastach. I bacząc na swoje bezpieczeństwo wolę Ubera. Dlatego że mam pewność bardzo dobrego stanu technicznego auta. A taxiarze jeżdżą tak zdezelowanymi autami, że już kilka razy na przestrzeni ostatnich 2 lat dzwoniłem na centralę po odbytym kursie z awanturą. Dlatego zwykle, że auto miała katastrofalny stan zawieszenia i układu kierowniczego, końcówki drążków kierowniczych miały takie luzy, że gość tracił trakcje na wertepach. Za to powinien stracić licencje. Na moją uwagę mówił że nic nie słyszy. Mam w nosie tych starych 'wyjadaczy' i jak tylko mogę to wybieram Ubera.

    • 3 1

  • Uber - tak, taxi - nie

    Korzystam z Ubera od dawna, główny powód to niższe ceny w porównaniu z tradycyjnymi korporacjami. Nie zauważyłam łamania przepisów ani podwyższania opłaty za kurs. Jedyny zarzut, z którym się zgadzam to nieznajomość miasta, co zdarza się kierowcom cudzoziemcom. Poza tym jestem za konkurencyjnością rynku, również w branży przewozów

    • 6 1

  • Krzyczą bo sami kombinują od lat

    A swoją drogą ostatnio sam widziałem jak mojego znajomego przywiózł Uber który na co dzień jest taksówkarzem... Miał taksometr, nr boczny i koguta...
    Można? Można.

    • 1 0

  • Taksówkarze widać nie mogą sobie wbić do głowy, że ludzie wolą korzystać z przejazdów, które mogę przez apke zamówić. Daltego ciągle na nich skarżą. Trochę jak w przedszkolu. Sama najchętniej zamawiam opti taxi, mam tańszy przejazd niż złotówą. Z nimi nie mam przykrych doświadczeń a z takśówkarzami tam. Jak widać cięzko się im pogodzić, że ludzie wybierają nowoczesność i oszczędność.

    • 3 0

  • Złotówa (5)

    Od lat korzystam z Ubera. Zero złych doświadczeń. Z taksówek, mnóstwo. Dyskutant z postoju. Postępu nie zatrzymasz. Oby Was w końcu konkurencyjność rynku zmiotła.

    • 517 36

    • (3)

      gadają, że tyle wypadków przez kierujących Uberem, haha normalnie spałem z krzesła. No jakby sami nie widzieli jak jeżdżą, to że na czerwonym korporacyjne taksówki jeżdżą to wręcz norma, zmiana pasów na skrzyżowaniu , też norma, sami stwarzają ogromne zagrożenie głupota na drodze.

      • 57 3

      • (1)

        Przejrzyj dwa miesiące w tył raport Trójmiasta i pokaż mi rozbita taksówkę z korporacji. Za to ja ci pokażę sporo kierowców UBERA.
        W tym roku to się nawet znalazł wypadek śmiertelny, a kierowcę złapali pod granicą ukrainska

        • 7 6

        • A takie korporacje jak S taxi?

          Nie wiem czy prawko musisz mieć . Zatrudniają wszystkich jak leci. Więc o jakich dodatkowych kwalifikacjach mówicie? Czym on się różni od ubera?

          • 0 0

      • te twoje opowieści, trolla, z mchu i paproci, wymyślone na kolanie

        za garść srebrników

        • 6 3

    • Ja od lat korzystam z taksowek i tez mam zero zlych doswiadczen. O Uberze sie nie wypowiem, bo nigdy nie korzystalem. Wole wspierac polskiego wasatego taksowkarza niz amerykanska korporacje.

      • 2 4

  • Uber - bo wiem z góry ile zapłace

    będą wykiwanym na czas i kasę przez taksówkarzy tyyyyyyyyyyyyyyyyle razy, jest jest jeden z głównych czynników dla których unikam taksówek. Oczywiście coś za coś, bo ubery to przeważnie śmierdzące ukranicy łamiący przepisy i IQ cholweki do buta, no ale wybieram jak wybieram.

    • 3 0

  • Muszę już iść

    bo cierpowicz chce mi włączyć postojowe

    • 1 0

  • W konflikcie Taksówkarze vs Uber (2)

    Nie chodzi o dobro klienta. Taksówkarze nie interesują się wcale tym, ze klient jest mniej bezpieczny w Uberze. Obojętnie jak przepisy sie zmienia zawsze beda niezadowoleni. Niezadowoleni że skończyło się oszukiwanie, kursy po 200 zł, za tyle to mi sie nie opłaca jechac, ze jakis Dimitri z Umrainy zarabia więcej niz Oni. A Ci normalni taksowkarze co naprawde chca uczciwie pracować juz dawno jezdza na Uberze, Bolcie, iTaxi i nikomu nie zabraniają zrobic tego samego. Samemu juz jechałem kilka razy z Uberem ktory zrezygnowal z korporacji...

    • 44 7

    • Jednego wieczoru, na pytanie, czy Pan Taxi pojedzie spod infoboxu w Gdyni na Fikakowo za 50pln ( bo tyle zostało w kieszeni po

      z uśmiechem na twarzy zaproponował mi kurs autobusem nocnym, a sam został na postoju czekając na kurs ponad 100-złotowy ( pewnie). Bravo!!!

      • 1 0

    • Ja tutaj widze większy problem.
      Nastała era pośredników, czy tak zwanych dostarczycieli aplikacji.
      Uber , bolt , pyszne pl itd
      Klient się cieszy, pośrednik się cieszy a koszty są zrzucane na firmy wykonujące faktyczną kasę. Czyli kierowcy czy restauracje.
      Mamy już wielu monopolistów na rynku którzy dyktują ceny a mniejsze firmy nie są wstanie konkurować z gigantami.

      • 4 0

  • Dosyć leniwych Januszy z Taxi (4)

    Nie rozumiecie taxiarze, że świat się zmienił? Ze ludzie chcą jeździć tanio, bez płacenia haraczy leniwym, brzuchatym facetom, siedzącym cały dzień na parkingu czekającym na frajera, który da się naciągnąć. Nic nam z waszej licencji. Jak mnie kumpel podwozi do znajomej to też nie ma licencji i jedzie bez problemu. Wiecie? Mamy teraz GPS, który nieźle wyznacza trasę. Nie potrzeba już nikomu głupiego egzaminu z topografi. Topografi można się nauczyć po dwóch tygodniach jeżdżenia. Jak mam zapłacić Wam 70 złotych za kurs, który Uber czy Bold ma za 30 zl to musiałbym być frajerem. A bajki o kradzieżach i narkotykach to możecie opowiadać sobie nawzajem. Lepiej opowiedzcie ile płaci obcokrajowiec dojazd x lotniska... 300 złotych? To jest dopiero oszustwo! Ostatni gasi światło... Paaaa

    • 180 9

    • skoro cena paliwa spadła, jestem ciekaw jak spadły ceny przejazdów naszymi "halo"!!???

      • 0 0

    • Zapomniałeś dodać - Januszy z wąsem :)

      • 3 0

    • Brawka...pięknie napisane!!!

      • 4 0

    • Z tymi narkotykami coś jest bo sporo małolatów z dolnego miasta jeździ na uberze.
      Inną sprawą że kilka lat temu tak samo dilerzy jeździli jako taksówkarze.

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu motoryzacyjnego należy marka Porsche?

 

Najczęściej czytane