• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówkarz: będziemy dalej ścigać "uberów"

Piotr
19 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo. Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo.

- Większość korporacji taxi już dawno ma aplikacje. Będziemy więc nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem - pisze taksówkarz z Gdańska w odpowiedzi na zamieszczony 14.12.2020 r. list czytelnika.



Korzystasz z tradycyjnych taksówek czy nowych przewoźników?

Przypomnijmy: przed kilkoma dniami zamieściliśmy artykuł czytelnika dotyczący konfliktu taksówkarzy z nielegalnymi przewoźnikami. Ponad 200 komentarzy to jednak nie wszystko. Dostaliśmy też list od jednego z taksówkarzy, który punktuje, dlaczego nielegalni przewoźnicy wciąż są zagrożeniem nie tylko dla taksówkarzy zrzeszonych w "tradycyjnych" korporacjach, ale też wszystkich użytkowników dróg. Oto przemyślenia pana Piotra:

***


1. Okres ochronny dotyczy tylko pośredników, czyli Ubera i Bolta, którzy do końca roku jeszcze mogą bezkarnie oddawać zlecenia kierowcom bez uprawnień, za co sami nie ponoszą odpowiedzialności. Kierowcy i właściciele samochodów ponoszą odpowiedzialność cały czas, w przeciwieństwie do spółdzielni wabiących nieświadomych ludzi do pracy.

2. Cały czas wymagana jest licencja. I nie jakakolwiek, tylko tożsama z wykonanym kursem. Licencja na Gdynię nie obowiązuje na terenie Gdańska i Sopotu, chyba że kurs rozpoczyna się lub kończy w Gdyni. Kurs w całości po Sopocie na licencji gdyńskiej jest kursem bez licencji, czyli tak, jakby usługa była wykonana zwykłym autem, a takich aut - jak na razie - w Uberze i Bolcie jest zdecydowana większość.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



3. Na dzień dzisiejszy w taxi - a Uber i Bolt to też usługa taxi - oprócz licencji wymagany jest taksometr i podłączona do niego kasa fiskalna oraz obowiązkowe jest wystawianie paragonu bez względu na formę płatności. Spółdzielnie wprowadzają natomiast swoich kierowców (często z zagranicy) w błąd, twierdząc, że przy płatności przez apkę nie trzeba nabijać na kasę. E-kasa i aplikacja certyfikowana jest w powijakach od kilku lat pomimo wzmianki w ustawie. Kasa sklepowa bez taksometru to też jeszcze nie to.

4. Kary za jazdę bez licencji i taksometrów wynoszą do 12 tys. zł dla przedsiębiorcy i do 2 tys. zł dla pracownika, czyli kierowcy. Kierowca zatrudniony jest najczęściej na fikcyjnej śmieciówce za 200 zł i albo płaci za wypożyczenie auta swojemu "pracodawcy", albo oddaje mu połowę utargu.

5. Branża taxi się zmienia w zakresie popularności zamawiania przez aplikację. Wiemy o tym. Sami jeździmy na aplikacjach firm, ale zatrudniających tylko legalnych taksówkarzy, a więc niełamiących prawa, tak jak Uber i Bolt. Są to m.in.: iTaxi.pl, 3taxi.pl, Taxi Trójmiasto, TAXI FIXY ŁÓDŹ, tel. 800111111 - tradycyjne korporacje, takie jak Neptun Taxi Gdańsk czy @citi taxi też od dawna mają już swoje aplikacje. Przestańmy więc usprawiedliwiać łamanie prawa innowacyjnością.

20 tys. zł kar dla dwóch kierowców Ubera



6. Tak. Będziemy nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem. Nie znają kraju, miasta, w którym wożą ludzi, zażywają narkotyki, żeby móc jeździć całą dobę, jeżdżą bez prawa jazdy, często na fałszywych dokumentach. Oszukują klientów, podbijając mnożniki, w wyniku których ceny są często wyższe od cen maksymalnych ustalonych przez rady miast Gdańska czy Sopotu. Dobijają opłaty za rzekome zabrudzenie auta czy przywłaszczają rzeczy pozostawione w autach przez klientów, głównie telefony.

Niestety pani prezydent Aleksandra Dulkiewicz i Miasto Gdańsk nie podejmują żadnych inicjatyw w kierunku zniwelowania tego zjawiska.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (524) ponad 50 zablokowanych

  • Walcie się złotówy!!!
    Ostatnio jeden taki jechał przedemna z klientem i na czerwonym. Nawet nie przy hamował.
    Drugi wymusił pierwszeństwo i jeszcze się pruł że jadę.
    Wymagacie a jak piraci drogowi jeździcie

    • 2 2

  • 11 grudnia o 16.22 w raporcie został opisany fałszywy uber podszywający się pod legalną taksówkę

    pech chciał że nie dość że bez licencji i szeregu badań czy zewoleń to i jeszcze zablokował chodnik i wjechał pod zakaz ruchu.
    Został sfotografowany, poźniej nagrany i przekazany do odpowiednich władz, jak widać wczoraj woził ludzi na przymorzu, a więc po co te taksówki wgl. są legalne i drogie?

    • 0 2

  • a ja myslałem naiwny, że od ścigania przestępst jest Policja

    j.w.

    • 2 0

  • Wybór

    A ja wybieram po prosty tam gdzie taniej.

    • 1 0

  • Czy na pewno Uber/Bolt ylko zabiera klientó wtaksówkarzom? (1)

    Ja wszędzie jeżdżę rowerem (90 procent dystansu) lub SKM-ką, w ostateczności inną komunikacją miejską lub miejską, płatną hulajnogą.
    Jeśli złapie mnie leń i mam do wyboru przejazd gdzieś niezbyt daleko (2-5 km), to ponieważ koszt Bolta czy Ubera nie przekracza ceny 2-3 biletów autobusowych - korzystam.
    Gdybym miał do wyboru dwukrotnie droższą taksówkę, leń by się oddalił i po prostu bym z taksówki nie skorzystał. Nie wiem czy też tak macie, ale przez istnienie Ubera/Bolta czy hulajnóg miejskich Panowie taksówkarze nie stracili we mnie klienta. Ilu jest takich jak ja - nie wiem - ale myślę, że warto o tym pamiętać. Pozdrawiam wszystkich, Wesołych Świąt.

    • 3 4

    • ty weź Paweł daj sobie spokój z tymi wynurzeniami

      Piszesz bzdury nie na temat

      • 0 1

  • skodzina fabia uberowska widziana na sprzedaż

    rocznik 2017 przebieg 222 tysiące kilometrów i tylko jedna wizyta w serwisie, jakie to musi być zagrożenie na drodze, choć wygląda bardzo ładnie, zaledwie kilka wgnieceń, ale już po jeździe próbnej było jasne dlaczego do sprzedania.

    • 0 2

  • na ukrajnie uberki opowiadaja jak polakówów krojić

    a i tak wszystko na taxi idzie w eter

    • 0 1

  • Skoro (1)

    Korzystam z taxi z gdańska głównego do wrzeszcza manhattan. Rozumiem, że droga biegnie prosta jedną ulicą , ale nie rozumiem po co Pan z taxi jedzie koło stoczni i wyjeżdża z Hallera? Nabija mnie 65 zł i mówi bezczelnie że mam zniżkę i płace 50 zł? Halo? Daj paragon, że mam zniżkę?

    • 1 1

    • to go zgłoś do urzędu skoro jest legalny

      a jak to był uber który podszywa się pod taksówke to nie wypisuj że to był taksówkarz bo tylko chaos wzmacniasz chcąc ładu i porządku. Weż się ogarnij!

      • 0 2

  • Szczera opinia (1)

    Niestety prawda jest taka że wielu taxi kierowców nie jest uczciwa. Ale są normalni ludzie.
    Mają kredyty, płacą zus, podatki, składki do korporacji. A uber co?
    Nie rozumiecie że po części każdy ma trochę racji ale to uber kroi swoimi % i taki kierowca jeździ za pół darmo. Zwróćcie uwagę że tam jest coraz mniej ludzi którzy chcą jeździć na swoich autach bo po 1 miesiącu rezygnują. Zostali najczęściej nic nie świadomi obcokrajowcy.
    Jeśli ma być równa konkurencja to kierowcy taxi niech nie płacą zusu, nie wożą licencji, nie płacą podatków czy badań bo to dla nich koszta. No i kasy fiskalne.
    Albo wszyscy albo nikt.
    Dziekuje

    • 2 1

    • nie znam nieuczciwych a jestem taksówkarzem z dużym starzem

      natomiast wiem że ubery/bolty i t.p. ofiary systemu są nieuczciwe wszystkie bez wyjątku, nie chcą płacić podatków (chcą tylko wyłudzać VAT, bo tak im nakazuje prawo buntu), nie chcą legalizacji, chcą wykończyć tych co są prawdziwi, legalni i zgodni z obowiązującymi zasadami społecznymi i gospodarczymi.
      Powyżej a propo Prawdy i tej powyższej szczerej powierzchownej opinii "zomo".

      • 0 0

  • skoro ta konkurencja jest legalna , toczemu ją zwalczacie ?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

BMW i3 to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane