• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówkarz: będziemy dalej ścigać "uberów"

Piotr
19 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo. Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo.

- Większość korporacji taxi już dawno ma aplikacje. Będziemy więc nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem - pisze taksówkarz z Gdańska w odpowiedzi na zamieszczony 14.12.2020 r. list czytelnika.



Korzystasz z tradycyjnych taksówek czy nowych przewoźników?

Przypomnijmy: przed kilkoma dniami zamieściliśmy artykuł czytelnika dotyczący konfliktu taksówkarzy z nielegalnymi przewoźnikami. Ponad 200 komentarzy to jednak nie wszystko. Dostaliśmy też list od jednego z taksówkarzy, który punktuje, dlaczego nielegalni przewoźnicy wciąż są zagrożeniem nie tylko dla taksówkarzy zrzeszonych w "tradycyjnych" korporacjach, ale też wszystkich użytkowników dróg. Oto przemyślenia pana Piotra:

***


1. Okres ochronny dotyczy tylko pośredników, czyli Ubera i Bolta, którzy do końca roku jeszcze mogą bezkarnie oddawać zlecenia kierowcom bez uprawnień, za co sami nie ponoszą odpowiedzialności. Kierowcy i właściciele samochodów ponoszą odpowiedzialność cały czas, w przeciwieństwie do spółdzielni wabiących nieświadomych ludzi do pracy.

2. Cały czas wymagana jest licencja. I nie jakakolwiek, tylko tożsama z wykonanym kursem. Licencja na Gdynię nie obowiązuje na terenie Gdańska i Sopotu, chyba że kurs rozpoczyna się lub kończy w Gdyni. Kurs w całości po Sopocie na licencji gdyńskiej jest kursem bez licencji, czyli tak, jakby usługa była wykonana zwykłym autem, a takich aut - jak na razie - w Uberze i Bolcie jest zdecydowana większość.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



3. Na dzień dzisiejszy w taxi - a Uber i Bolt to też usługa taxi - oprócz licencji wymagany jest taksometr i podłączona do niego kasa fiskalna oraz obowiązkowe jest wystawianie paragonu bez względu na formę płatności. Spółdzielnie wprowadzają natomiast swoich kierowców (często z zagranicy) w błąd, twierdząc, że przy płatności przez apkę nie trzeba nabijać na kasę. E-kasa i aplikacja certyfikowana jest w powijakach od kilku lat pomimo wzmianki w ustawie. Kasa sklepowa bez taksometru to też jeszcze nie to.

4. Kary za jazdę bez licencji i taksometrów wynoszą do 12 tys. zł dla przedsiębiorcy i do 2 tys. zł dla pracownika, czyli kierowcy. Kierowca zatrudniony jest najczęściej na fikcyjnej śmieciówce za 200 zł i albo płaci za wypożyczenie auta swojemu "pracodawcy", albo oddaje mu połowę utargu.

5. Branża taxi się zmienia w zakresie popularności zamawiania przez aplikację. Wiemy o tym. Sami jeździmy na aplikacjach firm, ale zatrudniających tylko legalnych taksówkarzy, a więc niełamiących prawa, tak jak Uber i Bolt. Są to m.in.: iTaxi.pl, 3taxi.pl, Taxi Trójmiasto, TAXI FIXY ŁÓDŹ, tel. 800111111 - tradycyjne korporacje, takie jak Neptun Taxi Gdańsk czy @citi taxi też od dawna mają już swoje aplikacje. Przestańmy więc usprawiedliwiać łamanie prawa innowacyjnością.

20 tys. zł kar dla dwóch kierowców Ubera



6. Tak. Będziemy nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem. Nie znają kraju, miasta, w którym wożą ludzi, zażywają narkotyki, żeby móc jeździć całą dobę, jeżdżą bez prawa jazdy, często na fałszywych dokumentach. Oszukują klientów, podbijając mnożniki, w wyniku których ceny są często wyższe od cen maksymalnych ustalonych przez rady miast Gdańska czy Sopotu. Dobijają opłaty za rzekome zabrudzenie auta czy przywłaszczają rzeczy pozostawione w autach przez klientów, głównie telefony.

Niestety pani prezydent Aleksandra Dulkiewicz i Miasto Gdańsk nie podejmują żadnych inicjatyw w kierunku zniwelowania tego zjawiska.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (524) ponad 50 zablokowanych

  • to może czas na obniżenie cen.....?

    Jedno "halo" jeździ za 50pln, bo starszy pan jest uczciwy, a inny młody "taxi man" tą samą trasą, w tej samej godzinie za 70pln? Więc temat się chyba ucina? Niech ten cwaniak odepnie sobie skrzydła anioła i zacznie uczciwie pracować!!!!

    • 1 0

  • Wyjaśnię wam kwestię różnych taryf (20)

    Są 4:
    1 - dzienna w obszarze na który obowiązuje licencja
    3 - dzienna poza obszarem na który obowiązuje licencja
    2 - nocna i świąteczna w obszarze na który obowiązuje licencja
    4 - nocna i świąteczna poza obszarem na który obowiązuje licencja
    Kierowca wyjeżdżając poza obszar obowiązywania licencji zgodnie z prawem może zmienić taryfę. W trójmiejskich korporacjach i wśród kierowców w nich zrzeszonych istnieje zasada, że mieszkańców wozi się na całym obszarze Trójmiasta w cenie taryfy z obszaru obowiązywania licencji. Jest to też z reguły obowiązkowe przy zamówieniach telefonicznych i przez aplikacje. Jednakże kierowca zgodnie z prawem może zmieniać taryfy. A dlaczego tak jest? chodzi o to, że kierowca musi wrócić na obszar obowiązywania swojej licencji aby otrzymać kolejny kurs albo wraca na postój. Są to tzw. taryfy powrotne. i tak np. upraszczając, licencja Sopot, kurs Sopot - Targ Węglowy , 13 km w tym 3 km Sopot 1 - taryfa, 10 km Gdańsk 3 - taryfa i kolejne 10 km powrót z Gdańska bez pasażera. Mieszkańcom trójmiasta taryf się nie podnosi. innym różnie i najlepiej poinformować że wyjeżdżając z miasta będzie zmiana taryfy. Zawsze można też umówić się co do ceny przejazdu. I tak to działa.

    • 9 11

    • w Uberze nie ma stref czyli nie ma manipulowania ceną kursu, kase za przejazd z gory znasz. i to jest normalne. (1)

      • 1 0

      • tylko potwierdzasz nielegalność ub...

        • 0 1

    • to wyjaśnij mi kolego, dlaczego za tę samą usługę mam zapłacić więcej w nocy? (4)

      każdy pracuje jak mu pasuje, paliwo kosztuje tyle samo niezależnie od pory dnia. W rafinerii czy na kolei też się pracuje zmianowo i z tego tytułu nie ma przywilejów. Za gazetę na dworcu zapłacę tyle samo w dzień i w nocy, a z jakiego przywileju taksówkarz ma dostawać więcej?

      • 2 3

      • Takie jest prawo (2)

        A za pracę w nocy i święta wszędzie są dodatki

        • 3 1

        • Na stacji benzynowej tez? Czy po prostu praca w trybie zmianowym? (1)

          O ile % wiecej placisz na stacji za paliwo tankujac w nocy?

          • 2 2

          • Praca, praca w nocy kosztuje więcej

            Wynagrodzenie za nocną pracę kierowcy taxi zawarte jest w cenie przejazdu. Zasmarkane dzieciaki jeszcze dużo muszą pojąć

            • 1 1

      • przecież w każdej nocnej aptece jest wywieszka "od 22 do 6 ceny wyższe o 50%"... a, nie, czekaj...

        • 4 2

    • Parafrazując: Wyjaśnię wam kwestię taryf segregacji śmieci

      Są 4:
      1 - dzienna w której palimy normalnymi
      2 - dzienna w której wywozimy do lasu normalne
      3 - nocna i świąteczna w której palimy pozostałymi
      4 - nocna i świąteczna w której wywozimy do lasu pozostałe
      taksiarze - jesteście złogami komuny. Co ile odnawiacie egzamin z topografii? Macie bany na nawigację, skoro jedziecie z GDN do centrum Gdańska przez Gdynię?

      • 3 2

    • I dlatego nigdy nie wsiądę do Twojej taksówki, skoro mam przed wejściem zastanawiać się ile stref minę, i czy przypadkiem ... (2)

      .. nie wjadę do "strefy zakazanej".
      Na wakacje przyjechała do mnie siostra: kurs z Pr. Gd. do PKP głównego w Gd.: 97 PLN, bo Pan Taxi "strefę 4" włączył.
      Kazałem jej wracać Uberem, wyszło 36 PLN.
      Koniec tematu.

      • 5 1

      • (1)

        Ja kiedyś ze słupka z Gdańska głównego do oliwy 100 zł, a taryfy chyba nie zmieniałem. Ganiajcie dalej uberowcow a ja z nich będę korzystał w tym czasie.

        • 2 1

        • Po co kłamiesz

          • 0 3

    • a kogo to obchodzi (3)

      mam apkę wsiadam do samochodu znając cenę przejazdu. Jak za drogo to nie jadę. Dlatego uber wygrywa,

      • 9 1

      • Nieuczciwe, nielegalne zawsze będzie tańsze (2)

        • 4 6

        • Kiedyś też byli tacy, co to drewnianymi sabotami rzucali w maszyny parowe, bo wykonywały pracę taniej. (1)

          A wiesz dlaczego jest taniej? Bo Uber i podobne aplikacje łączą kursy z okolic, w której Ty jako kierowca kończysz kurs. W systemie tradycyjnym musisz wracać "na pusto" do swojej strefy. Nie wygrasz z postępem.

          • 3 2

          • Wyjaśniłem na czym polegają taryfy bo wielu nie rozumie

            Każdy oczywiście niech jeździ czym chce, tylko niech to będzie oparte o te same przepisy. W czym problem, że skoro obecnie na przewozy taxi obowiązują licencje to kierowcy u. i b. ich nie posiadają?

            • 1 1

    • (1)

      Chyba trochę odleciałeś z tą 3ka Gd. ...
      Nie ma czegoś takiego,... całe Trójmiasto jest w jednej strefie u zrzeszonych...tylko berety i ściemniacze tną w ten sposób...i dla tego właśnie ludzie tak nas postrzegają...co widać w komentarzach pod spodem...

      • 3 1

      • Czytaj ze zrozumieniem

        • 1 1

    • System równie archaiczny jak talon na malucha z Polmozbytu (1)

      Takie rozwiązanie miało sens w czasach przedpotopowych kiedy nie było internetu, telefonów komórkowych, gps.
      Niestety świat się zmienia. Nie można tkwić w starej epoce i mówić że to dla dobra klienta aby zapłacił 2x więcej dla ochrony skansenu.
      Skoro górnicy maja się przekwalifikować to taksówkarze tez mogą.

      • 11 2

      • ale taki jest, taki obowiązuje. Jak się zmieni to będzie inny :)

        • 1 4

    • dobrodzieje!

      • 3 1

  • Pasażer: będziemy dalej jeździć Uberem.

    Kogo więcej zlotowo? :))))))

    • 0 0

  • Wielu taksówkarzy to oszuści

    Dlatego ludzie wolą ubera.

    • 2 0

  • Czy na pewno Uber/Bolt ylko zabiera klientó wtaksówkarzom? (1)

    Ja wszędzie jeżdżę rowerem (90 procent dystansu) lub SKM-ką, w ostateczności inną komunikacją miejską lub miejską, płatną hulajnogą.
    Jeśli złapie mnie leń i mam do wyboru przejazd gdzieś niezbyt daleko (2-5 km), to ponieważ koszt Bolta czy Ubera nie przekracza ceny 2-3 biletów autobusowych - korzystam.
    Gdybym miał do wyboru dwukrotnie droższą taksówkę, leń by się oddalił i po prostu bym z taksówki nie skorzystał. Nie wiem czy też tak macie, ale przez istnienie Ubera/Bolta czy hulajnóg miejskich Panowie taksówkarze nie stracili we mnie klienta. Ilu jest takich jak ja - nie wiem - ale myślę, że warto o tym pamiętać. Pozdrawiam wszystkich, Wesołych Świąt.

    • 3 4

    • ty weź Paweł daj sobie spokój z tymi wynurzeniami

      Piszesz bzdury nie na temat

      • 0 1

  • nie każdy lubi byc wożony przez emeryta

    • 0 0

  • Taxi???? (4)

    Ostatni moja wizyta w Taxi dobrych wiele lat temu, oszust spod muzycznego w Gdyni pod molo w Sopocie kilka razy manipulował taksometrem włączając różne strefy.... zauważyłem to podczas podróży, po przyjeździe do Sopotu wystrzelił z jakąś abstrakcyjna kwotą już nie pamiętam ile, mówię do niego pokaż paragon z tego kursu, coś zaczął mieszać, powiedziałem mu co zrobił i pytam czy może na policję podjedziemy czy mam zadzwonić i czy nadal chce te kwotę do zapłaty....wyjąłem monetę 1PLN i powiedziałem mu że tyle zarobił albo policja...zamilkł a ja wysiadłem i siema. Od tamtego czasu nigdy w taxi nie wsiadłem i nie wsiądę, czasem korzystałem że Scorpiona ( nie wiem czy to jeszcze jest heh) kilka razy Uber ogólnie od czasu gdy są samochody na minuty na imprezę jadę takim czymś a powrót Uber. Nie żal mi was sami zapracowaliscie latami na swój wizerunek nim bardziej będziecie walczyć z uberem boltem itp tym bardziej chętnie ludzie z ich usług będą korzystać. Pozdro

    • 20 4

    • znowu te opowieści, na moli z Gdyni, (2)

      nie stać cię na taki kurs, to po co ta ściema

      • 0 3

      • (1)

        Na jaki kurs mnie nie stać ? Kat prawa jazdy wszystkie poza A, na międzynarodówce ciągnikiem siodłowym jeżdżę na ADR o ile wiesz co to...na jaki pytam kurs mnie nie stać ???

        • 1 2

        • kurs legalną taxi

          • 0 0

    • Super reklama ....

      najlepiej zniszczyć rekoczynami konkurencje...
      bo cóż więcej można się po złotówie spodziewać.mkp

      • 1 0

  • Od kilku lat nie wsiadlem do taxi (1)

    Bylem nagminnie oszukiwany przez kierowcow taksowek. Uber i bolt byly wybawieniem. Taksowkarze mozecie plakac do woli, ale mentalnosci nie zmienicie.

    • 47 3

    • lolo

      plakac bedziesz jak bolt uber podniesie ceny do stawek normalnych :D wtedy zamkniesz morde

      • 0 4

  • A ja dalej będę jeździł uberem (1)

    • 38 5

    • lolo

      potem bedziesz plakal jak zmonolopizuja rynek

      • 0 2

  • Czas na zmiane (1)

    W końcu robi się porządek....pseudo taksówkarze teraz nie mają kogo naciągnąć więc płaczą....to klient decyduje kiedy i z kim chce jechać...wiec drodzy panowie spod scandica czas abyście zakończyli ten złodziejami proceder...haha

    • 34 3

    • lolo

      spokojnie jak uber bolt wykoncza rynek to podbija ceny elegacko :D i bedziecie plakac za tanimi korpo

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane