• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie warto spieszyć się z wymianą opon

mJ
18 marca 2024, godz. 06:00 
Opinie (72)
Kiedy wymienić opony na letnie? Kiedy wymienić opony na letnie?

Dlaczego nie warto spieszyć się z wymianą opon w aucie? Najlepszą odpowiedzią jest niedzielna aura. Gdy wydawało się, że powoli witamy w Trójmieście wiosnę, kierowców zaskoczyły opady deszczu ze śniegiem, a nawet samego śniegu. W końcu... w marcu jak w garncu. Właśnie dlatego ze zmianą opon warto poczekać do ustabilizowania się pogody.





Kiedy planujesz wymienić opony?

Jeśli w najbliższych dniach planowaliście wymianę opon, to lepiej się wstrzymajcie. Zima nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa, choć miejmy nadzieję, że to już jej ostatnie podrygi.

Kiedy zatem wymienić opony na letnie?

Przyjęło się, że tym najlepszym wyznacznikiem przy wymianie ogumienia jest temperatura i dobrze znana "zasada 7 stopni". Gdy po zimie temperatury systematycznie utrzymują się powyżej 7 stopni Celsjusza, powinno się zmienić ogumienie na letnie. Działa to również w drugą stronę, jesienią, gdy temperatury zaczynają spadać poniżej 7 stopni - wówczas należy pomyśleć o zmianie ogumienia na zimowe.

Dlaczego akurat 7 stopni jest umowną granicą? Powyżej tej temperatury, gdy asfalt zaczyna się pomału nagrzewać, opony letnie - z racji swojej charakterystyki oraz składu mieszanki gumowej - są bezpieczniejszym i bardziej komfortowym rozwiązaniem.

Trudne warunki na Drodze Kaszubskiej (16 opinii)

Uważajcie, jest bardzo ślisko i ciągle pada
Uważajcie, jest bardzo ślisko i ciągle pada


Aktualna aura to modelowy obraz kapryśnego marca. Dlatego nigdy nie powinno się działać pochopnie. Zdecydowanie lepiej z wymianą opon poczekać do ustabilizowania pogody.

Zapewne czekają nas już dużo cieplejsze dni, ale pamiętajmy, że noce w dalszym ciągu bywają chłodne i zdarzają się poranne przymrozki.

Marzec i kwiecień to miesiące, w których pogoda jest zmienna. Jednego dnia możemy cieszyć się z 12 stopni Celsjusza, a następnego temperatura może oscylować w granicach 0 stopni Celsjusza. Zaleca się, aby do maja z wymianą wstrzymali się kierowcy, którym zdarza się jeździć w nocy lub nad ranem.

Atak zimy w Gdańsku 17 marca

mJ

Opinie (72) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (14)

    Tylko całoroczne marki premium,odpada kosztowna wymiana 2xw roku.500zł w suchym,za to po 5 latach mamy kolejny komplet nowiutkich oponek.

    • 51 35

    • Ech, Januszowe podejście do zakupów :D

      Nie ma czegoś takiego jak "marka premium".
      Producenci mają całą gamę opon, a kupienie najtańszego syfu z dobrym znaczkiem nic nie daje.

      • 6 15

    • Weź Janusz się już nie kompromituj. Całoroczne...śmiechłem. Widzisz, Zenuś, ja co 2 lata zmieniam całe koła (nie bawię się w opony), bo na tyle mi gumy starczają przy dynamicznej jeździe. I dostosowuję ogumienie do pory roku, bo inaczej lipa. Te całoroczne to tylko dla starych lamusów, którzy mają samochody o mocy 60KM i jeżdżą tylko raz w tygodniu na działkę.

      • 9 15

    • Właśnie te " premium" są przereklamowane ale całoroczne to dobre opony używam głównie na dłuższe trasy i spisują się znakomicie japońskiej firmy

      • 5 2

    • chyba nie jeżdisz

      j.w.
      mam miszelinki.. jednak na zimę zakąłdam zimowe..
      na płd. eutopę ..to tak.ale w rejonach gótskich..wątpię

      • 2 5

    • wyważenie (1)

      może wymiany kół/opon nie trzeba robić jak są całoroczne, ale okresowe wyważenie jest niezbędne! a to są jednak też koszty :-)

      • 2 7

      • bo tak oponiarz powiedział

        żeby jednak klienci byli

        • 7 1

    • świetny pomysł (wcale nie) (2)

      latem gorsze niż letnie, zimą gorsze niż zimowe. Zaoszczędzę pieniądze kosztem bezpieczeństwa. No chyba, że skasuję samochód swój i innego uczestnika ruchu, to skończą się oszczędności. Ale takie właśnie pojęcie i wyobraźnię mają nasi wspaniali kierowcy, dla których jedyna różnica w oponach to cena.

      • 7 13

      • nie uzywalem wiec sie wypowiem.

        • 7 0

      • mam już 10rok, latem tak samo jak letnie, zimą tak samo jak zimowe, a wiosną i jesienią lepsze niż letnie i zimowe.

        co 80k km zmiana, bo się zużywają normalnie. A nie parcieją jak letnie i zimowe w garażach.

        • 4 4

    • ale wiesz, że (1)

      możesz mieć dwa komplety i samemu wymieniać. Czy klucz i lewarek też za drogie?

      • 5 9

      • Nie każdy ma miejsce na przechowywanie drugiego kompletu kół.

        • 3 1

    • Taaak

      Spoko jeśli jeździsz tylko w mieście.
      Trasa Warszawa Gdańsk i z powrotem i po oponach

      • 5 10

    • (1)

      Jeśli ktoś jeździ wokół komina to całoroczne oponki jak najbardziej. Natomiast wypadało by raz w roku podjechać na wulkanizacje i sprawdzić czy z oponkami nic się nie dzieje. Pamiętajmy, że przy wymianie opon wulkanizator powinien sprawdzić stan techniczny opon.

      • 1 0

      • tyle to akurat kazdy z nas potrafi sprawdzić. Z resztą co roku mamy badania techniczne więc wulkanizator nie potrzebny.

        • 2 4

  • W ankiecie zabrakło 1 odpowiedzi,nie wymieniam bo mam całoroczne...

    • 24 7

  • nie żartujcie (1)

    asfalt czarny, jeśli ktoś porusza się tylko po mieście to po co wymieniać opony

    śnieg zniknie do południa

    • 17 12

    • Gdyby wprowadzić testy IQ jako element niezbędny do zdobycia prawa jazdy to całe życie byś

      jeździł autobusem lub tramwajem i nie jako kierowca...

      • 7 3

  • Kiedy planujesz wymienić opony?

    Jak się zużyją. Mam wielosezonowe i napęd 4x4.

    • 10 7

  • Opinia wyróżniona

    (26)

    Ja 2 lata temu założyłem wielosezonówki i sobie chwalę. To jedyna sensowną opcja w naszym klimacie.

    • 66 20

    • (9)

      Niestety nie do końca są takie idealne

      • 13 10

      • (8)

        No gdybysmy mieszkali w gorach to faktycznie zimowe mialyby istotna przewage, ale w miescie nad morzem jak my?

        • 19 7

        • (7)

          Do miasta może i spoko... jak je odśnieżą, a z tym to różnie u nas bywa. Ja tam się nie lubię zastanawiać, czy mogę jechać, czy nie mogę.

          • 5 4

          • w glębokim śniegu po mieście jeżdżę na wielosezonowych już 3 rok, bez problemu na górce pod pracą, pod domem też

            • 9 4

          • (1)

            Mam napęd 4x4 oraz reduktor i bez problemu śmigam w śniegu na wielosezonówkach A/T w płatkiem śniegu na tle góry.

            • 3 1

            • Przy hamowaniu 4x4 raczej nic nie daje. A ten płatek śniegu to nawet chińskie wielosezonowe mają.

              • 2 0

          • (3)

            Kiedy ostatnio widziałeś śnieg w Trójmieście?

            • 4 1

            • (2)

              Dzisiaj...wczoraj...w niedzielę...i cały styczeń. Nie mam problemu ze zmianą opon, więc mam dwa komplety i tyle.

              • 3 4

              • (1)

                Mówimy o białym asfalcie, a nie tych trzech płatkach co ostatnio spadły.

                • 1 1

              • Kaszubska była w niedzielę biała.

                • 1 0

    • to tylko kompromis i trzeba mieć tego świadomość, dłuższa droga hamowania na śniegu a czasem 1 metr robi ogromną różnicę (4)

      ale ludziom z kościoła wielosezonówek nie przetłumaczysz, twierdzą, że są najlepsze w każdych warunkach. ja zostaje przy dwóch kompletach lato, zima

      • 14 17

      • A co ma do tego kosciol? (3)

        Oczywiscie ze sezonowe są lepsze od wielosezonowych. Ale jak uwzglednię koszty wymiany, opon,i temperatury miejsce na opony to wybieram wielosezonowe. Do kościoła chdze sie modlić. Czasem jade autem.

        • 8 2

        • (1)

          To co... Ekonomia czy jednak bezpieczeństwo? Niektórzy wpadli na taki pomysł, że można mieć dwa komplety kół i nie płacić za wymianę. A w ogóle nie wyobrażam sobie jazdy na uniwersalnych trzyletnich po śniegu skoro zimowe w tym samym wieku już są zauważalnie gorsze od nowych, a będą miały połowę przebiegu i pewnie o około 50% mniej zużytego bieżnika.
          Kupujecie foteliki dla dzieci za tysiące, a żałujecie na wymianę opon kilka złotych lub trochę chęci na wymianę całych kół. Gdzie tu logika?

          • 4 3

          • A gdzie lezy snieg

            U nas dluzej niz dzien? Na lodzie wszystkie opony maja te same parametry

            • 4 1

        • kościół z małej

          tu nie chodzi o religię katolicką. Serio trzeba to tłumaczyć?

          • 1 0

    • . (3)

      Niestety, mając ponad 250KM pod maską i auto ważące ponad 2t nie mogę jeździć na uniwersalnych, ze względu na ich słabe parametry dot. drogi hamowania i szybkiej ścieralności. Ale do takiego Tico w mieście może wystarczą?

      • 12 17

      • ja mam 300 km i wielosezonowki

        • 7 3

      • ale głupoty gadasz, duże auta mają szersze laczki i nacisk na cm^2 rozkłada się w nich podobnie jak w lekkich autach z wąskimi oponami. Z resztą 250 koni to nie tak dużo przy 2 tonach masy.

        • 9 5

      • A ja mam 500km i jeżdżę na samych felgach! Opony są dla cieniasów!

        • 16 3

    • Nie do końca (5)

      Miałem i na początku super ale po 3 latach zaczynają się robić kiepskie, a po 5 nadają się do wypie....

      • 8 11

      • (1)

        A ile lat chcesz jezdzic na jednych oponach

        • 17 0

        • Gościu zakłada i się na nie tylko patrzy. W czasie jazdy mogłyby się za szybko zużyć.

          • 3 1

      • Po 3 latach? To ile ty rocznie rocznie kilometrów? 2 lata to 4 sezony i ok. 50 tys. km.

        • 5 0

      • bo się normalnie zużyły a nie sparciały jak letnie na regałach.

        • 1 0

      • Dobre, pokaż mi zimówki, które po 5 latach nadal posiadają właściwości opony zimowej.

        • 2 2

    • Super

      Potem śniegu trochę sypnie i stoi taki zawalidroga bo ruszyć nie może

      • 1 5

  • Mam caloroczne (7)

    Buzka i cmok. Czysta roczbie w kieszeni.

    • 9 8

    • Wulkanizery już płaczom za tobą ;)

      • 4 2

    • Wolę zmieniać bo wielosezony tracą sporo zimowych zdolności po 20 tys km (5)

      Przeważnie po tylu mają już wytarte lamelki i w zasadzie stają się już oponami letnimi. Co kto lubi. Zim już u nas nie ma ale mi wystarczy te parę dni zimowych bym wiedział po co wymyślono zimówki.

      • 1 5

      • Wspaniale (1)

        Zmieniaj nawet kilka razy w sezonie. Ja nie mam tyle czasu na wymiany. Szerokosci

        • 3 2

        • Ja też dlatego zmieniam raz na sezon. Pół godziny i mam zmienione.

          • 0 0

      • (2)

        Rocznie robię ok. 4000 km i w zupełności wystarcza mi wielosezonówki.

        • 2 0

        • Po co ci auto?

          Tamiej jezdzic taksi

          • 1 1

        • ja piętnastaka i nie mówię wielosezon daje radę ale zimą tylko przez pierwsze 20k, potem ta opona staje się oponą letnią

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Dziwna narracja..... opona zimowa i letnia róznie działa w zależności od temperatury. (1)

    Osobiscie mając w 20 dni plus 8-10 stopni i 3 dni 0-2 stopnie wole jezdzić na letniej a przez 2 dni uważać przy niższych temperaturach niż dygać na zimowych do maja:) Więc lepiej się już spieszyć z wymianą niż zwlekać do 15 kwietnia bo może jeszcze będzie kilka chłodniejszych dni!

    • 27 17

    • Tak, chyba że akurat spadnie śnieg

      Wtedy sobie na letnich nie pojeździsz

      • 0 0

  • Śmiechu warte te rady. Warunki od niedzieli nie wymagają opon zimowych. (2)

    Spokojnie daje radę opona letnia. Oczywiście z odpowiednią ilością bieżnika. Dobre opony letnie w temperaturach 0+ nie tracą na swojej elastyczności. A do tego to gdzie leży śnieg albo błoto pośniegowe?

    • 6 7

    • (1)

      Wyjrzyj poza Trójmiasto trolu. Ale co ty możesz wiedzieć skoro twój nos od 30 lat nie wygląda poza Przymorze

      • 2 4

      • Tylko do żabki po browaj idzie

        A się wypowiada

        • 2 1

  • to juz ostatni śnieg w tym roku

    od środy globalne ocieplenie :)

    • 7 4

  • Podobno jest ocieplenie klimatu czy coś cieplarnianego tam...

    ciekawe

    • 9 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się cykl imprez, dedykowany posiadaczom sportowych modeli Porsche?

 

Najczęściej czytane