• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpieczny Węzeł Kwiatkowskiego po zmianach

Michał Sielski
13 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego. Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego.

Kierowcy twierdzą, że zmiany w ruchu na splocie Trasy Kwiatkowskiego z Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni nie zmniejszyły korków. Do tego dochodzi tam ostatnio do stłuczek. GDDKiA: - To efekt rekordowego natężenia ruchu. Zmiany się sprawdzają.



Czy zmiana na Węźle Kwiatkowskiego zmniejszy korki?

Od początku lipca organizacja ruchu na Węźle Kwiatkowskiego wygląda inaczej niż przez kilka ostatnich lat. Wcześniej można było włączyć się do ruchu tylko z jednego, prawego pasa zjazdu. Teraz oba pasy łączą się z obwodnicą. Prawy jest dłuższy i rozbiegowy dla wolniejszych pojazdów, które mają kłopot z nabraniem prędkości pod górkę po pokonaniu ostrego łuku. Lewy jest dla nieco szybszych, głównie osobowych aut i wcześniej łączy się z prawym pasem obwodnicy. Udrożnienia ruchu - według naszych czytelników - to jednak nie przyniosło.

- Korki są cały czas i to nie tylko na Trasie Kwiatkowskiego, ale również na obwodnicy, co wcześniej na tym fragmencie nie miało miejsca. Do tego jest niebezpiecznie, niemal co drugi dzień dochodzi do wypadku - mówi pan Kazimierz, który tę trasę pokonuje kilkanaście razy w tygodniu.

Czytaj także: Po serii wypadków będą zmiany na Obwodnicy Trójmiasta.

Sprawdziliśmy: przez ostatni miesiąc doszło tam do jednego wypadku i trzech stłuczek. To dużo, zważywszy na to, że nie o każdej kolizji policja jest informowana. Wszystkie miały tę samą przyczynę: najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.

Teoretycznie przyczyną jest więc niezachowanie odpowiedniej odległości i ostrożności przez kierowców, ale w praktyce winni są często wjeżdżający z Trasy Kwiatkowskiego, przez których inni kierowcy muszą hamować. Wielu też nie wie, jak zachować się przy zwężającym się na końcu wzniesienia lewym pasie obwodnicy. Mimo ograniczenia prędkości do 100 km/h, różnice prędkości są tu bardzo duże.

- Zmiana w organizacji ruchu na węźle Kwiatkowskiego na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta zdaje egzamin. Na pewno kierujący pojazdami powinni nauczyć się nowego rozwiązania. Choć dostrzeżone przez czytelników portalu incydentalne zdarzenia w obrębie węzła wynikają przede wszystkim z faktu, że obecnie na trójmiejskich drogach porusza się dużo turystów, którzy nie znają dobrze dróg i czują się na nich niepewnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Niewątpliwie dodatkową trudnością są bardzo duże natężenia ruchu, które obserwujemy na tej drodze, szczególnie w weekendy, przekraczające 90 tys. pojazdów na dobę - dodaje.

Czytaj więcej: Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Zmian chcieli sami kierowcy, głównie przedstawiciele przewoźników, przekonujący, że więcej pojazdów zjeżdża z Trasy Kwiatkowskiego, niż w tym samym czasie jedzie obwodnicą. Większość z nich to załadowane ciężarówki, jadące z portu.

- Wynik szczegółowych analiz i symulacji przekonał nas do realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówił Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (189) 1 zablokowana

  • Lepiej

    Lepiej jest. Sporo i byłoby bardziej, gdyby nie napotykac tam idiotów, którzy ze skrajnego prawego przelatują przez trzy pasy na skrajny lewy po to, aby zaraz zjechać na środkowy, a potem na prawy... i to jest przyczyna hamowań jednych i najeżdżania innych...

    • 0 0

  • popieram Kazika (2)

    też już kilka razy widziałem niebezpieczne sytuacje. Jadąc ostatnio zjazdem (szybszym) włączyłem się do ruchu, facet przedemną zaczął hamować bo "ci" szybcy i wścieki", którzy tną lewym od Chyloni do samego końca wymuszając , wciskają się. A za mną gościu nie przyuważył sytuacji i po chwili tak hamował, że musiał uciekać na pas wyłączony z ruchu , bo inaczej znalazłby się na moim tyle.

    • 2 0

    • Jak ktoś nie "przyuważa" to niech nie wsiada do samochodu, wtedy nie będzie niebezpiecznych sytuacji.

      • 0 0

    • obwodnica

      kolego moze zacznij jeździć obwodnica od strony Chyloni, to moze zmienisz zdanie. Bo jak domniemam znasz obwodnice doskonale i wiesz ze od kościoła na Deptowie do cudownego łączenia sie pasów z ze zjazdem z Estakady, jest cały czas pod górkę. Uważasz ze mam tam jechać 40km/h aby jeszcze wyhamować do 10km/h abyś mógł z uśmiechem na twarzy sobie wjechać. Pomyśl zanim coś napiszesz!

      • 0 1

  • "Stłuczki" to się dopiero zaczną..

    ... jak przyjdzie zima i śnieg przykryje oznakowanie poziome. "Spotkania" na środkowym pasie będą się sypały jedno za drugim.

    • 3 0

  • ZIMA !!!

    Nie długo zima i wtedy mieszkańcy 3miasta docenią rozwiązania z tego węzła, TIR-y będą mogły najechać na wzniesienie z większą prędkością " mohery na letnich oponach" nie będą ich zwalniać i jest szansa na bardziej płynną jazdę zimą.

    • 0 2

  • Jestem z Gdańska

    I mam TIRA....Gdzie te gnoje z osobówek...kurka hitler ich za mało spalił.....

    • 0 0

  • (1)

    gdyby niektórzy kierowcy zachowali prędkość dozwoloną czyli 120 km/h a nie nawet 180km/h lub więcej problem włączania z estakady na obwodnicę by nie istniał. To nie jest autostrada niemiecka bez ograniczeń prędkości. Polakowi dać lepszy samochód to głupieje bo myśli wtedy, że został panem szos. A wystarczy normalnie jechać.

    • 2 2

    • wzruszające chistorie opowiadasz

      • 0 0

  • Z Chylonii. (1)

    Dla tych co to są cudownie uzdrowieni zjadem z Estakady Kwiatkoweskiego chcę powiedzieć że obwodnica zaczyna się w Chylonii. Proponuję przejechać się obwodnicą od strony Chylonii a zobaczycie jak swietne jest to nowe rozwiązanie biorąc pod uwagę dosyć długi podjazd pod górkę i nagłe hamowanie aby wpuścić kolegów kierowcow z estakady. Polscy fachowcy od dróg polepszyli jednym żeby pogorszyć drugim.

    • 1 3

    • jedz do mechanika i zmień tarcze i klocki

      to nie będziesz miał problemów z hamowaniem :)

      • 1 0

  • niebiezpieczni 3 w 3d juz w kinach

    niebezpieczni to są kierowcy, zacznijmy zmieniać mentalność to nawet dziurawe drogi okażą się być przyaźniejsze

    • 0 1

  • Polecam też uwadze wyjazd z obwodnicy na węzle w Kowalach w stronę centrum i skręt w lewo i odcinek Matarnia - Karczemki (1)

    W Kowalach nlaszane bandy całkowicie zasłaniają widok z lewej strony. Gdyby nie życzliwość niektórych kierowców wyjazd w godzinach szczytu byłby niemożliwy.

    Pisałem do odpowiednich służb ale mają w poważaniu ludzi. Wystarczyłoby wprowadzić ograniczenie prędkości i zdemontować blaszany płot (nie wiem czemu służy?) który zasłania widok.

    Poza tym nie rozumiem dlaczego zjazd w Matarni w kierunku Łodzi nie ma przedłużonego pasa do miejsca gdzie zaczynają się 3 pasy przed węzłem Karczemki. Przez to robią się niebezpieczne sytuacje - zwolnienia z 120/100 km/h do 20km/h!!! Ponieważ przy dużym ruchu ciężko jest wjechać z lotniska na obwodnice. Dobudowanie 100 metrów drogi i 3 pasy wchodzą w 3 pasy. Jazda jest płynna.

    Kto to projektuje???

    • 24 2

    • pół prawdy

      Życzliwość kierowców to podstawa, ale to nie ma nic wspólnego z kulturą jazdy na autostradach serwowane na co dzień przez kierowców. Zapamiętać proszę włączamy się do ruchu na "zamek", a pierwszeństwo ma zawsze ten kierowca który jest przed tobą!!!. Nagminnie kierowcy z poza kolejki wjeżdżają na lewy pas nie stosując tej zasady pierwszeństwa i przez to są przestoje. Natomiast kierowcy na lewym pasie powinni zachować odstęp od auto jadącego przed nim dla kierowców włączających się "płynnie" do ruch "skrzyżowania bezkolizyjnego" - przepisy ruch drogowego tak jeździ cały Świat. A u nas wcześniej (przed zmianą) z zjazdu ul. Kwiatkowskiego wlepiała za to mandat (stąd tyle absurdu i dzikich zachowań np. zatrzymywanie się!!!!!).

      • 0 0

  • (9)

    JA wierzę w to co mówi GDDKiA.
    To instytucja publiczna więc z pewnością jest jak mówią.

    • 79 40

    • (1)

      Panie Kazimierzu, niech pan poluzuje wiązania w sandałach - są dwa pasy do zjazdu i jest lepiej niż było. Przypomnę, że wcześniej był jeden pas zjazdowy a panowie a'la pan Kazimierz celowo blokowali lewy pas, blokując jazdę na zamek

      • 11 0

      • Nawet więcej, jadący tym prawym pasem, pomimo niemożności szybkiego przyspieszenia, przecinają LINIĘ CIĄGŁA i taranują auta jadące z prędkością przelotową po obwodnicy. Efekt zawsze taki sam - najechanie na tył auta wymuszającego pierwszeństwo.

        Linii ciągłej się nie przekracza barany !!!

        • 7 0

    • (2)

      polaki cebulaki nie potrafią jeździć i w tym tkwi problem, wszystkie ulice należy zaorać i posadzić trawę, a samochody sprzedać do krajów gdzie ludzie potrafią jeździć bez wymuszania pierwszeństwa i przekraczania prędkości.

      • 36 13

      • I ciebie też sprzedać razem z tymi samochodami. (1)

        • 9 8

        • lepiej sprzedać niż wynająć. Czujesz różnice ?

          • 0 0

    • widzę duża House`a było oglądane

      • 0 0

    • PRZED CHWILĄ był w tym miesjcu karambol. Zderzyło sie 7 samochodów. (1)

      • 2 25

      • nie

        nie w tym miejscu, tylko na obwodnicy w kierunku Chyloni przed ul. Morską - w rejonie Demptowa.

        • 16 0

    • nie

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Który trójmiejski dealer jest przedstawicielem marki Smart?

 

Najczęściej czytane