• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpieczny Węzeł Kwiatkowskiego po zmianach

Michał Sielski
13 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego. Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego.

Kierowcy twierdzą, że zmiany w ruchu na splocie Trasy Kwiatkowskiego z Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni nie zmniejszyły korków. Do tego dochodzi tam ostatnio do stłuczek. GDDKiA: - To efekt rekordowego natężenia ruchu. Zmiany się sprawdzają.



Czy zmiana na Węźle Kwiatkowskiego zmniejszy korki?

Od początku lipca organizacja ruchu na Węźle Kwiatkowskiego wygląda inaczej niż przez kilka ostatnich lat. Wcześniej można było włączyć się do ruchu tylko z jednego, prawego pasa zjazdu. Teraz oba pasy łączą się z obwodnicą. Prawy jest dłuższy i rozbiegowy dla wolniejszych pojazdów, które mają kłopot z nabraniem prędkości pod górkę po pokonaniu ostrego łuku. Lewy jest dla nieco szybszych, głównie osobowych aut i wcześniej łączy się z prawym pasem obwodnicy. Udrożnienia ruchu - według naszych czytelników - to jednak nie przyniosło.

- Korki są cały czas i to nie tylko na Trasie Kwiatkowskiego, ale również na obwodnicy, co wcześniej na tym fragmencie nie miało miejsca. Do tego jest niebezpiecznie, niemal co drugi dzień dochodzi do wypadku - mówi pan Kazimierz, który tę trasę pokonuje kilkanaście razy w tygodniu.

Czytaj także: Po serii wypadków będą zmiany na Obwodnicy Trójmiasta.

Sprawdziliśmy: przez ostatni miesiąc doszło tam do jednego wypadku i trzech stłuczek. To dużo, zważywszy na to, że nie o każdej kolizji policja jest informowana. Wszystkie miały tę samą przyczynę: najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.

Teoretycznie przyczyną jest więc niezachowanie odpowiedniej odległości i ostrożności przez kierowców, ale w praktyce winni są często wjeżdżający z Trasy Kwiatkowskiego, przez których inni kierowcy muszą hamować. Wielu też nie wie, jak zachować się przy zwężającym się na końcu wzniesienia lewym pasie obwodnicy. Mimo ograniczenia prędkości do 100 km/h, różnice prędkości są tu bardzo duże.

- Zmiana w organizacji ruchu na węźle Kwiatkowskiego na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta zdaje egzamin. Na pewno kierujący pojazdami powinni nauczyć się nowego rozwiązania. Choć dostrzeżone przez czytelników portalu incydentalne zdarzenia w obrębie węzła wynikają przede wszystkim z faktu, że obecnie na trójmiejskich drogach porusza się dużo turystów, którzy nie znają dobrze dróg i czują się na nich niepewnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Niewątpliwie dodatkową trudnością są bardzo duże natężenia ruchu, które obserwujemy na tej drodze, szczególnie w weekendy, przekraczające 90 tys. pojazdów na dobę - dodaje.

Czytaj więcej: Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Zmian chcieli sami kierowcy, głównie przedstawiciele przewoźników, przekonujący, że więcej pojazdów zjeżdża z Trasy Kwiatkowskiego, niż w tym samym czasie jedzie obwodnicą. Większość z nich to załadowane ciężarówki, jadące z portu.

- Wynik szczegółowych analiz i symulacji przekonał nas do realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówił Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (189) 1 zablokowana

  • (1)

    Jeżdże z Chyloni co rano ok 7.30 i naprawdę zrobiło się tam niebezpiecznie. Kierowcy zjeżdżający ze skrajnie prawego pasa estakady potrafią przeciąć 3 pasy, zjechać na skrajnie lewy żeby wyprzedzić jedno auto i znów zjeżdżać na prawo. Po za tym często bywają sytuacje, że z estakady jednocześnie lewym i prawym pasem zjeżdżają cieżarówki, które potem blokują pod góre dwa pasy obwodnicy jadąc np. 40/50 km na godzinę. Za nimi robi się naprawdę niebezpiecznie. Może i szybciej się zjeżdża z Estakady ale kosztem ruchu kierowców od strony Chyloni.

    Brakuje takich plastikowych 'hamowaczy', które uniemożliwiłyby chociaż kierowcom z prawego pasa przejeżdżanie przez te białe pasy i zajeżdżania drogi kierowcom na lewych pasach.

    • 6 0

    • zgadzam się.
      nieraz byłem świadkiem po zmianach jak 2 pasy są zablokowane od samego mostu z TK przez dwie jadące ciężarówki pod górę.

      • 0 0

  • Jeżdzę tam codziennie, zjazd już się tak bardzo nie korkuje, jest zdecydowanie lepiej. (2)

    No chyba, że "misiaczki" wybiorą się na łowy

    • 114 13

    • Misiaki tam stoją już za znakiem expresowej. Oni chyba nawet radaru nie mają. To barany, które widząc policję zawsze zwalniają do max 50km/h robiąc korki, bez względu na dopuszczalną prędkość w danym miejscu.

      • 4 0

    • Też uważam, że jest dużo lepiej

      Jeżdżę tam codziennie dwa razy od lat i różnica po zmianach jest kosmiczna. Bardzo dobre rozwiązanie.

      To, że na górce przed witominem i tak zdarza się czasem lekkie zatwardzenie to nic nie szkodzi i nie ma to wiele wspólnego z nową organizacją. Jesli chodzi o stłuczki to tak czy tak wynikają one z jakiegoś łamania obowiązujących tam przepisów. Czasami niektórzy nie znający drogi boją się tylko jechac do końca prawym pasem bo może on sprawiać wrażenie uniemożliwiającego jazdę na wprost.

      • 7 1

  • Zbyt szybko na obwodnicy. (2)

    W Holandii na takiej trasie jak obwodnica byłoby ograniczenie prędkości do 80 km/h. Droga wąska o wielkim natężeniu ruchu krótkie pasy rozbiegowe . U nas 120 km/h. W Niemczech prędkość byłaby regulowana za pomogą świetlnych tablic.
    Wiem, że wszyscy powiedzą, że to bzdura, ale w zachodniej Europie prędkość na pewno byłaby ograniczona, a ludziom którzy chcą mocnych wrażeń polecam Moskwę albo bliżej nas Kalinigrad, tam będą czuli się jak ryby w wodzie.

    • 3 4

    • (1)

      masz absolutną rację, ale dzikusom co mają prawko i dostęp do tanich aut ledwie od paru lat nie przetłumaczysz

      • 1 0

      • ci w drogich nie lepsi
        ale się lepiej czują

        • 0 0

  • 2 sprawy w 3mieście

    1 - kierowcy - debile bez doswiadczenia, miszczowie prostej, agresywni mordercy
    2 - brak drogówki

    dzięki za uwagę teraz możecie się pozabijać

    • 2 0

  • mityczny pan Kazimierz niech nakręci tosterem jakiś filmik

    • 0 0

  • To ja wam powiem, barany co robić. (2)

    1. nie zapier..lać od Chyloni, do samego końca lewym pasem i wciskać się na styk, gwałtownie hamując - co powoduje zator na szczycie podjazdu
    2. zjeżdżającym z estakady proponuję jechać do samego końca prawym pasem (nawet za TIRem) - w ten sposób ominiecie zator i baranów hamujących przed szczytem z powodu pkt. 1.

    To na prawdę działa. Tyle, że trzeba myśleć, cebulaki.

    • 7 4

    • Myślący buraczku. Czyli jedziemy 50 km/h prawym i lewym pasem obwodnicy (1)

      bo z EK można zjechać z taka predkością

      • 0 0

      • Problemem jest to,

        ze przed szczytem zbiegaja sie trzy pasy co jest niebezpieczne, w sytuacji gdy pojazdy zjezdzaja ze skrajnego lewego S6 oraz lewego estakady na jeden srodkowy. Rozwiazaniem bedzie skrocenie lewego S6 tak, aby na podjazd wchodzil juz tylko jeden pas S6 laczacy sie z lewym estakady przed szczytem, wraz ze znakiem 'jazda na zamek' + ew. 'tarka'. Dodatkowo 50km/h na ostatnim luku powinno byc niezwlocznie odwolane tuz za nim, tak aby ten krotki niemal plaski odcinek (do zatoczki policyjnej) wykorzystac do maksymalnego rozpedzenia pojazdu. Obecnie zjazd lewym pasem z estakady jest niebezpieczny, prawy natomiast jest wolniejszy ale i plynniejszy.

        • 1 0

  • Nie, no naprawdę...?!

    Żartujecie chyba kto by mógł sie spodziewać...

    • 3 0

  • Gość

    Jakie rekordowe natężenie ruchu?!!
    Ruch jest nieco większy i teraz GDKIA nie ma innej wymówiki... zmiany śa złe wprowadziły zamęt i prowadza do powstawania kolizji.

    • 2 0

  • wypadki bo hjezdza niedzielni na paqmiec nie patrza tylko siedza na tych kieronicach

    • 0 0

  • jak jeździcie niczym idioci to co się dziwicie?

    ...............................................................................

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane