- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (68 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (256 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (148 opinii)
Niebieska kratownica na skrzyżowaniach. Czy tzw. blue boxy przyjęłyby się w Trójmieście?
Można je spotkać w niektórych europejskich miastach, a niebawem także w Szczecinie. Mowa o skrzyżowaniach z charakterystycznymi, wymalowanymi kratownicami wyznaczającymi pole, na którym nie można się zatrzymać. Taki zabieg ma za zadanie ograniczyć blokowanie ruchu i zwiększyć płynność przejazdu na skrzyżowaniach. Czy tzw. blue box'y przyjęłyby się na trójmiejskich drogach?
Żółte oznaczenia nie przypadły jednak do gustu resortowi infrastruktury. Stwierdzono, że "yellow boxy" wprowadzają zamieszanie, bo żółty kolor zarezerwowany jest dla oznaczeń tymczasowej organizacji ruchu i może to mylić kierowców. Mimo to w Szczecinie nie zrezygnowano z tego rozwiązania - kolor żółty został zastąpiony niebieskim. Kierowcom pomysł się spodobał, ale według nich kolor niebieski jest słabiej widoczny na jezdni od żółtego.
Czemu służy niebieska kratownica na skrzyżowaniu? W praktyce to pole ma przypominać kierowcom, że nie powinno się wjeżdżać na skrzyżowanie, jeśli widać, że będzie je trudno swobodnie opuścić z powodu nadmiaru aut. W ten sposób zwiększa się płynność przejazdu na skrzyżowaniach.
Skrzyżowań w Trójmieście, na których przydałyby się "blue boxy", jest naprawdę sporo. W tym artykule przedstawiliśmy trzy przykładowe lokalizacje:
- Hucisko i Wały Jagiellońskie w Gdańsku
- Wały Piastowskie i Błędnik w Gdańsku
- Morska i Kartuska w Gdyni
Co myślicie o tym pomyśle? Przyjąłby się w Trójmieście?
Opinie (200) ponad 10 zablokowanych
-
2020-09-26 20:45
Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją, to nad światem zapadłaby wielka cisza...
- 4 0
-
2020-09-26 20:42
Proponuję na każdym skrzyżowaniu policjant.
Jak zabraknie to strażnik miejski.
- 2 0
-
2020-09-26 19:41
Żenada (2)
Nastawiali tysiąc przejść z sygnalizacja która włącza się jak chce, nawet jak nie trzeba całe miasto jest już i tak zatkane, 100mln wywalone błoto na Tristar a kolejne miliony na obsługę i serwis... Topione publiczne pieniędze, i nikt za nic nie odpowiada i nie ponosi kary.... Co za patologiczne miasto.
- 27 5
-
2020-09-26 20:34
miasto jest zapchane bo jest za dużo samochodów. to takie proste.
- 3 4
-
2020-09-26 20:04
W mieście są także piesi
Przejścia są potrzebne jak najczęściej. Dlaczego pieszy ma nadrabiać 100m i czekać długo na światłach by kierowcom było wygodnie? Później zdziwienie, że ludzie 500m do sklepu jadą samochodem. Nic dziwnego skoro wyprawa pieszo i przeprawa przez jezdnię wychodzi dalej i dłużej.
- 3 6
-
2020-09-26 20:19
Kliniczna wjazd do byłego szpitala oraz dla mieszkancow sąsiednich ulic - bardzo wskazana taka kratka
- 2 0
-
2020-09-26 19:16
Niestety, takie rzeczy są potrzebne bo cięzko zapamiętać, że skrzyżowan sie nie blokuje (1)
- 5 7
-
2020-09-26 20:18
Zgadzam się
Takie przypomnienie nie zaszkodzi
- 0 2
-
2020-09-26 20:15
Polska B
Pomysł super, ale jakby nie było kierowców z Polski B, to takie rozwiązania nie byłyby potrzebne. Nie ma szans, żeby się przyjęło. Nie będzie mandatu, buractwo będzie jeździć, jak jeździ.
- 4 3
-
2020-09-26 20:10
Co za bzdura....
- 4 2
-
2020-09-26 11:58
Kratownica + automatyczny monitoring = nieuchronność kary (1)
Tylko to pomoże.
- 12 4
-
2020-09-26 20:10
Nieuchronność kary XD
Tego co jest nikt nie ogarnia, a ty chcesz by jeszcze jakieś skrzyżowania ktoś pilnował.
- 2 0
-
2020-09-26 09:32
Na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów stawać też nie można (1)
a wszyscy wiemy jak jest. nasi kierowcy są zbyt tepi na takie rzeczy.
- 26 4
-
2020-09-26 20:06
Taka sytuacja
B.często bezmyślni zarządcy dróg malują pasy i przejazdy dla cyklistów przy samiutkim skrzyżowaniu zamiast z min. 5m przed nim i to przed takim z zieloną strzałką, kiedy w dodatku bez podjechania do krawędzi skrzyżowania nie widać dobrze, czy z lewej coś nie nadjeżdża. Efekt - chcąc skorzystać z możliwości skrętu w prawo, muszę się zatrzymać przed strzałką ale z drugiej strony nie wolno mi się zatrzymać na przejeździe dla rowerów. Czyli jakbym się nie zachował to złamię przepisy. Czy tylko mi się wydaje, że trąci to absurdem?
- 5 4
-
2020-09-26 19:52
To w okolicach galerii bałtyckiej wszyysko byłoby niebieskie xd
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.