• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niecały kilometr nowych buspasów w Gdańsku

as
2 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Autobusy miejskie jeżdżą już po nowych buspasach. Autobusy miejskie jeżdżą już po nowych buspasach.

800 metrów buspasów otwarto właśnie na wiadukcie Biskupia GórkaMapka pomiędzy przystankami "Toruńska" i "Zaroślak" w obu kierunkach w centrum Gdańska. Dzięki temu 13 linii autobusowych - przynajmniej na tym odcinku - nie będzie stało w korkach. - To duże ułatwienie dla pasażerów korzystających z autobusów kursujących z centrum Gdańska na Orunię i do Pruszcza Gdańskiego - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM w Gdańsku.



Czy władze miasta powinny wydzielić więcej buspasów?

Można by pomyśleć, że dwa buspasy o łącznej długości 800 m to nic wielkiego. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że wszystkie buspasy na terenie Gdańska liczą dokładnie 4685 m, to możemy mówić o blisko 20-procentowym wzroście takich odcinków przeznaczonych dla komunikacji miejskiej i taksówek.

Nowe buspasy w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka



Buspasy powstały w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka. 800 m trasy (po około 400 m w każdą stronę) udostępnionych zostało 1 kwietnia.

- To duże ułatwienie dla pasażerów korzystających z autobusów linii: 108, 118, 132, 154, 189, 200, 205, 207, 232, 256, N1, N4 i N5 kursujących z centrum Gdańska na Orunię i do Pruszcza Gdańskiego - mówi Zygmunt Gołąb i dodaje: - Buspasy zlokalizowano pomiędzy przystankami "Toruńska" i "Zaroślak".

Wraca pomysł stworzenia buspasa na ul. Słowackiego



Buspasy utworzono na wiadukcie Biskupia Górka. Buspasy utworzono na wiadukcie Biskupia Górka.

Kolejne buspasy w Gdańsku



Aktualnie Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku opracowuje koncepcję kolejnych buspasów na Trakcie św. Wojciecha. W tym roku planowane jest też otwarcie buspasa na ul. SmoluchowskiegoMapka na Aniołkach, od Traktu KonnegoMapka do ul. DębinkiMapka.

- To z kolei dobra informacja dla pasażerów, którzy jadą do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Autobusy nie będą już poruszać się wąską ul. Skłodowskiej-Curie. Skróci się czas dojazdu do największego na Pomorzu szpitala. Z wydzielonego dla autobusów pasa będą także korzystać karetki pogotowia ratunkowego - dodaje Zygmunt Gołąb.

Krok w stronę buspasa na ul. Spacerowej



Pod koniec listopada 2020 r. oddany do użytku został 70-metrowy buspas na ul. Piecewskiej na Morenie i w związku z tym skorygowana została trasa linii 130, 131 i 210.

Z kolei w całym 2019 r. w Gdańsku uruchomiono 1,3 km buspasów, z czego 900 m powstało na Trakcie św. Wojciecha.

- Wcześniej, bo w 2012 r., najdłuższy buspas powstał na Podwalu PrzedmiejskimMapka. Liczy 1150 m (od zjazdu z estakady Elbląska do ul. Słodowników) - kończy Zygmunt Gołąb.
Od 1 kwietnia br. buspasy w Gdańsku liczą w sumie 4,6 km długości. Najkrótszy z nich ma 68 m i mieści się na al. Żołnierzy Wyklętych, z kolei najdłuższy (1150 m) jest na Podwalu Przedmiejskim.

Buspasy w Polsce, Gdańsk w ogonie



Pierwsze wydzielone pasy dla autobusów powstały dopiero na początku XXI wieku w Krakowie. W połowie 2004 r. zostały utworzone - prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalne - na Alejach Trzech Wieszczów. Dziś w stolicy Małopolski funkcjonuje 30 km wydzielonych pasów dla pojazdów komunikacji miejskiej, tyle samo jest we Wrocławiu.

W Poznaniu całkowita długość buspasów wynosi 10 km, a w Gdyni 8,7 km.

Najwięcej, bo aż 67 km buspasów, znajduje się w Warszawie.

Niestety, ale Trójmiasto nie może pochwalić się długimi odcinkami buspasów. Niestety, ale Trójmiasto nie może pochwalić się długimi odcinkami buspasów.
as

Miejsca

Opinie (173) 10 zablokowanych

  • (1)

    Te na wiadukcie Biskupia Gorka nie istnieja bo nie ma jeszcze oznakowania

    • 7 8

    • a te fotki dołączone do artykułu to fotomontaż ?

      • 8 1

  • mają rozmach......

    ważne że prywatnym samochodem się super jeździ...., reszta może się pomęczyć, poczekać

    • 6 17

  • Kochani i Drodzy!!!Józef Bąk to naprawi. Będą tylko buspasy. A tymczasem tęczowych jajek i kochajmy się. Pa!! (2)

    • 8 11

    • i całe 2,50 wpadło - sukces... (1)

      • 8 1

      • Nie błaznuj.

        • 3 3

  • (2)

    "Niestety, ale Trójmiasto nie może pochwalić się długimi odcinkami buspasów."

    A może róbmy buspasy tam gdzie są potrzebne i na tym poprzestańmy a nie ścigajmy się na siłę z innymi miastami?
    Przodowanie w rankingu buspasów czy próba dogonienia innych miast wcale nie musi iść w parze z logicznym, bezpiecznym i wygodnym funkcjonowaniu na drogach, ale widocznie włodarze o tym zapominają i za wszelką cenę chcą pokazywać jacy są "progresywni" i "eko"

    • 47 17

    • Dokładnie - za wszelką cenę muszą się wykazać...

      • 5 10

    • Co rozumiesz przez "róbmy buspasy"

      zabieranie pasa ruchu samochodom, na rzecz autobusów - by pas przez 99,9% czasu był pusty a obok auta tkwiły w korku na jednym pasie, czy budowanie buspasu obok istniejącej jezdni?

      • 4 6

  • Stan nawierzchni w Gdańsku jest tragiczny

    Dziura dziurę dziurą pogania
    Masakra

    • 23 8

  • Długość buspasów bez odniesienia do jakiejkolwiek wartości jest bez sensu! (4)

    Aby to można było porównywać, trzeba to sprowadzić do "wspólnego mianownika".

    • 30 10

    • Np długości wszystkich dróg w mieście lub powierzchni Warszawa ma niby 67 km, ale to promil wszystkich dróg w mieście. (1)

      • 5 5

      • I tak samo jest we Wrocławiu... a nie czekaj...

        • 8 0

    • oczywiście - bo buspasy mogą powstawać tam gdzie są faktycznie potrzebne

      mieszkałem dawno temu zarówno w centusiowie jak i Warszawie - tam ulice były zapchane, bo w Krakowie są źle zorganizowane, a w Warszawie po prostu jest bardzo duży ruch

      jeśli dla przykładu w Londynie od zawsze były niektóre ulice tylko dla autobusów, to nie oznacza, że na jednokierunkowych w Nowym Jorku muszą być wyznaczone buspasy, bo może akurat tam ich nie potrzeba

      • 2 4

    • Szczególnie w odniesieniu do zlikwidowanych pasów

      Ruchu innych pojazdów i miejsc parkingowych.

      • 0 1

  • Z Gdyni się nabijają... paranoja

    • 9 1

  • Jedyny pożytek z buspasów w Gdańsku polega na tym, że mogą po nich jeździć motocykliści. ***** *** i zbiorkom.

    • 5 13

  • Demolka (1)

    ruchu drogowego, c.d. - a dlaczego? Dlatego że aby powstały nowe buspasy to trzeba je najpierw pobudować a nie zabierać istniejące pasy ruchu które w obecnej sytuacji są b. potrzebne dla wszystkich! W mieście coraz więcej pojazdów bo słoików przybyło i nadal tak będzie się dziać!

    • 15 13

    • Nie rozwiązuje się otyłości poprzez popuszczanie pasa

      • 5 1

  • aż się prosiło o buspas na Podwalu Przedmiejskim (od Chmielnej w kierunku Łąkowej)

    ale specjaliści zwęzili jezdnię do dwóch pasów, a wystarczyło ten trzeci pas po prostu oznakować jako buspas

    • 10 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane