Zależnie od stanu budżetu państwa możliwe będzie albo uruchomienie 300 mln zł z rezerwy budżetowej na roboty przygotowawcze, albo (jeżeli wsparcie ze strony państwa okaże się niemożliwe) wojewoda wspólnie z marszałkiem województwa pomorskiego zaciągną kredyt.
- Decyzja w sprawie podpisania umowy koncesyjnej dotyczącej budowy autostrady miała być podjęta w ostatnich dniach kadencji starego rządu -mówi Jan Zarębski, marszałek województwa pomorskiego - Myślę, że ten rząd nie będzie czekał tak długo. Skandynawowie stwierdzili, że zaangażują się we wsparcie finansowe, potrzebna jest jednak deklaracja polskich władz państwowych, czy to w formie podpisania koncesji, czy przyjęcia realizacji na własną odpowiedzialność.
Koncesję na budowę autostrady uzyskało konsorcjum Gdańsk Transport Company (GTC) i chociaż umowa pomiędzy GTC a rządem powinna zostać podpisana od razu po wejściu w życie znowelizowanej ustawy o budowie płatnych autostrad - 17 lutego 2000 roku - to jak dotychczas strony nei doszły do porozumienia.
Autostrada A-1 jest ważna dla gospodarki morskiej i rozwoju portów Trójmiasta. Jej przedłużeniem jest chociażby linia promowa Gdynia - Karlskrona, stąd zainteresowanie Skandynawów. Budowa autostrady jest również szansą na ożywienie rozwoju regionu.