- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (267 opinii)
- 2 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (31 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (192 opinie)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (111 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Niejasności w związku z winietami
Paulina Jankowska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury, wyjaśniła, że opłata winietowa dla samochodów tego typu naliczana będzie w zależności od jego masy. Najlżejsze z nich, o masie do 3,5 tony, zapłacą 150 proc. wartości rocznej winiety. W przypadku samochodów cięższych opłaty wynosić będą od 3 do 12 razy więcej niż wynosi stawka roczna.
W przypadku rejestrowanych jako ciężarowe, kratka oddzielająca kabinę kierowcy od pomieszczenia do przewozu ładunków jest niezbędna. Właściciele aut osobowych z tzw. kratką, chcący uniknąć płacenia wyższych opłat winietowych nie będą jednak mieli wyjścia z sytuacji.
- W myśl obowiązujących obecnie przepisów w przypadku zarejestrowanego już pojazdu nie można zmienić jego przeznaczenia - wyjaśniła Małgorzata Błażewicz, kierownik Referatu Rejestracji w Urzędzie Miasta Gdańska.
Antoni Szczyt, dyrektor Wydziału Infrastruktury Urzędu Miasta Gdańska, przyznał, że wprowadzenie winiet na drogach państwowych m.in. na trójmiejskiej obwodnicy, może spowodować wzrost natężenia ruchu na ulicach miast, w tym Gdańska. O ile? Na razie trudno powiedzieć.
- Właśnie prowadzimy badania, które mają odpowiedzieć na pytanie o ile zwiększyło się natężenie ruchu w Gdańsku - mówi Szczyt.
Zwiększenie natężenia ruchu w miastach może spowodować większą eksploatację dróg gminnych, a co za tym idzie, konieczność wydania większej ilości pieniędzy na ich remonty. Zdaniem dyrektora Szczyta wyjściem z sytuacji byłoby przyznanie gminom, po wprowadzeniu winiet, większych subwencji na utrzymanie dróg.
Na razie jednak nie wiadomo czy tak się stanie. W tym roku subwencja dla gminy Gdańsk wynosi 24 mln zł.
Opinie (1)
-
2002-11-26 20:36
UWOLNIC OBWODNICE OD WINIET!
Moze www.trojmiasto.pl bedzie patronem medialnym akcji wymienionej w tytule postu? Czas chyba najwyzszy uswiadomic tow. Polowi, ze obwodnice miast nie powinny podlegac zadnym oplatom zarowno winietowym jak i autostradowym!
W zadnym kraju Europy obwodnice miast nie sa platne, bo maja odciazac ruch idacy przez centra miast. Oczywiscie, za bardziej zniszczone (zwiekszonym ruchem) drogi w Gdansku, Gdyni czy Sopocie beda placic loklane samorzady. SLD ma to w glebokim powazaniu, bo w 3miescie przerznelo z kretesem kolejne wybory.
Poslowie i radni SLD maja tez gdzies zapewne wieksze korki w Trojmiescie - bedzie mozna znowu za 4 lata zwalac problemy komunikacyjne na przeciwnikow politycznych.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.