• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Honda CR-V ładowana z gniazdka

mJ
18 października 2023, godz. 14:00 
Opinie (46)
Nowa Honda CR-V Nowa Honda CR-V

Honda stawia na SUV-y. Właśnie przetestowałem 6. generację modelu CR-V z napędem hybrydowym, ładowanym z gniazdka (e:PHEV). Japońskiego SUV-a zapamiętam przede wszystkim z bardzo niskiego spalania, ale też niestety z... wysokiej ceny.



Czy podoba ci się Honda CR-V?

Całkiem niedawno miałem okazję przetestować zupełną nowość w gamie Hondy, model ZR-V. Teraz przyszła pora na CR-V e:PHEV. To również świeży model w ofercie japońskiego producenta, bo przecież zadebiutował w tym roku.

Auto dostępne jest w dwóch wariantach - standardowej hybrydzie i hybrydzie typu plug-in. Na warsztat wziąłem drugą z opcji. Jak wypadły testy?

  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
Bez dwóch zdań nowa Honda CR-V to samochód kompletny - bardzo korzystnie się prezentuje, jest bogato wyposażony, przestronny, komfortowy i całkiem nieźle jedzie. A to wystarczająco mocny arsenał, aby celować w klienta klasy premium. Pytanie, czy klient klasy premium sięgnie po Hondę, mając do wyboru, w podobnym budżecie, bardziej pospolitych konkurentów? Myślę, że warto przejechać się CR-V i ocenić na własnej skórze, czy warto.

Przyznam szczerzę, że jestem fanem stylistyki Hondy CR-V. Mimo sporych gabarytów SUV został skrojony dość zgrabnie. Auto mierzy 4706 mm długości, 1866 mm szerokości (bez lusterek) i 1673 mm wysokości. Rozstaw osi to 2701 mm. Pojemność bagażnika wynosi 617 l (maksymalnie - 1728 l).

Dodam tylko, że miejsca na nogi w drugim rzędzie jest naprawdę sporo. Nikt nie powinien narzekać na brak wolnej przestrzeni.

Honda ZR-V: nawet 1 tys. km na jednym tankowaniu Honda ZR-V: nawet 1 tys. km na jednym tankowaniu

  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
Układ hybrydy e:PHEV bazuje na 2-litrowym silniku benzynowym, który wspierają dwie jednostki elektryczne. Moc systemowa to 184 KM. Układ zestrojono z bezstopniową przekładnią automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 195 km/h.

Niestety w trybie sportowym przy dynamicznej jeździe robi się głośno. Dźwięk układu nie jest przyjemny dla uszu. Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Samą dynamikę trzeba określić jako wystarczającą. Kierowca do wyboru ma sześć trybów jazdy: elektryczny, ekonomiczny, normalny, sportowy, na śnieg i holowanie.



  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
Ogromnym plusem hybrydowego układu e-PHEV jest bardzo niskie spalanie. Nawet przy "cięższej stopie" apetyt na paliwo nie jest duży. W cyklu mieszanym średnie spalanie wyniosło 4,8 l na 100 km. Przy bardziej ekonomicznej jeździe ten wynik mógłby być zdecydowanie lepszy. To mocny argument przemawiający za CR-V e:PHEV.

Bateria litowo-jonowa ma pojemność 17,7 kWh. Według producenta pełna bateria pozwala przejechać nawet 82 km wyłącznie na prądzie. Realnie trzeba przyjąć, że ten zasięg będzie mniejszy, ok. 70 km. Ale to wciąż bardzo dobry wynik, jak na PHEV. Kolejny mocny argument.

Ładowanie do pełna prądem zmiennym (6,8 kW) zajmuje 2,5 godz. (także prądem zmiennym z domowego gniazdka, 2,3 kW - ponad 7 godz.).



  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
Wnętrze jest praktyczne i całkiem intuicyjne w obsłudze, choć do kilku rzeczy trzeba się przyzwyczaić. Jak chociażby do przycisków przełączania biegów.

Jak już wspomniałem wcześniej, CR-V może być naprawdę bogato doposażone. Mowa o m.in. systemie multimedialnym Honda Connect+ z nawigacją z 9-calowym ekranem dotykowym, Android Auto, Apple CarPlay, 12-głośnikowym zestawie audio marki Bose, ładowarce bezprzewodowej, podgrzewanych i wentylowanych fotelach z przodu oraz podgrzewanych z tyłu, dwustrefowej klimatyzacji automatycznej, systemie kamer 360 stopni, czujnikach parkowania (czterech z przodu, czterech z tyłu i czterech bocznych), systemie automatycznego parkowania Honda Parking Pilot, 10,2-calowych cyfrowych zegarach, wyświetlaczu head-up, a także długiej liście systemów bezpieczeństwa.

TESTY NOWYCH MODELI AUT



Nowa Honda CR-V Nowa Honda CR-V
Cennik zwykłej hybrydy CR-V startuje od kwoty 213 900 zł. Za e:PHEV trzeba dopłacić kilkadziesiąt tysięcy złotych. Ofertę plug-in otwiera kwota 278 600 zł. Testowy egzemplarz kosztuje nieznacznie więcej - 281 800 zł. To niestety dużo, ale jak to się dziś mówi... tanio już było.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Honda Gdańsk.

mJ

Miejsca

Opinie (46) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • 184 KM przy takiej masie? (1)

    Wyprzedzanie ciężarówki będzie trwało tygodnie.

    Wkurzający brak wyciszenia - na autostradzie będzie katorga.

    Uroki japończyka - trwałe, bezawaryjne, bez osiągów - jeździdło z A do B. Przerabiam to w Mazdzie

    Oczekiwałbym więcej od PHEV.

    • 18 4

    • I ładowność jakieś 500 kg

      5 dorosłych osób + bagaż i już przekraczamy.
      Typowy SUV - duże auto o małych możliwościach. Jedyne co mu dobrze wychodzi to drażnienie sąsiada przepychem.

      • 11 1

  • Wow. Mam ponad 50 lat i czuję się coraz bardziej biedny. (8)

    Zarabiam prawie około 9000 netto, żona około 4000 netto. Razem mamy 13000 netto miesięcznie. Wszystkie nasze wydatki miesięczne to około 5500/6000 netto. Zostaje nam te 7000 netto.
    Dzieląc kwotę 278600 przez 7000 wychodzi prawie 40 miesięcy, czyli dobre ponad trzy lata oszczędzania na samochód. Czuję się naprawdę biedny.

    • 40 4

    • Bo jesteś biedny (1)

      14 tys to ja mam ratę kredytu za mieszkanie we Wrzeszczu

      • 2 30

      • Ale pensja to nadal 8 tys brutto...

        • 2 0

    • Biedny to ty niestety jestes ale przez komune ktora cie tak nauczyla ze ponad 50% swoich dochodow ladujesz do skarpety, oszczedzajac na nie wiadomo co a zycie przecieka przez palce. Inflacja je zjada, a nie daj boze zdrowie podupadnie i te pieniadze stana sie tylko numerkami z ktorych nie ma jak skorzystac. Mnie tez wychowywali w takim duchu ale jakims cudem sie powoli z tego wygrzebuje, potrafie sobie kupic cos tylko po to zeby mnie cieszylo, rozwalic pieniadze w restauracji albo gdzies pojechac.

      • 8 13

    • te wasze zarobki to w euro?

      bo chyba nie w złotych

      • 3 7

    • W Australli ten model kosztuje 162 tys. PLN

      W Australli ( Honda.com.au) ten model kosztuje( 60 tys AUD) 162 tys PLN. W Polsce 282 tys PLN. W Australli auto
      takie kupisz po roku oszczedzania, patrzac proporcjonalnie do Twoich zarobkow i srednia w Polsce i Australii 1 PLN =1 AUD

      • 8 0

    • Zmień pracę, weź kredyt (1)

      PO wróciło do władzy więc lepiej nie będzie. Teraz ciesz się póki PO nie zakazało jeszcze aut spalinowych.

      • 2 1

      • skowyt pisowskiego złodzieja bezcenny

        • 2 2

    • Spokojnie

      U nas w firmie pracuje 50 osób ,prezes na takie auto będąc właścicielem pracuje realnie dwa tygodnie ,kierownik myślę że ze dwa lata a 48 osób pozostałych pracujących realnie 5 lat, zakładając że tylko pracują ,nie śpią ,nie jedzą ,nie piją ,po pracy są hibernowani i wracają z powrotem do roboty, to jest dopiero podział dóbr w XXI wieku...

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Tymczasem na Wyspach - serwis odmawia wymiany baterii na gwarancji (2)

    ponieważ powodem usterki jest jej zalanie spowodowane z kolei użytkowaniem auta w czasie deszczu :)
    Problem dotyczy znanej marki i potentata w branży "elektryków".

    • 16 6

    • I po co ziom kłamiesz? (1)

      Z zazdrości, bo biedny jesteś i szczyt twoich marzeń to B5 TDI?

      • 4 14

      • Oszczerco - ani matka, ani sąsiad cię nie wychowali jak należy.

        • 0 0

  • (9)

    Prawie 10 sekund do setki w aucie za 300 tys. Do tego spalanie 5 litrów, z tymże doliczyć trzeba prąd z gniazdka. Nie no, super.

    • 41 3

    • hmm za 300 tys (5)

      można było nie tak dawno kupić nowego ML w salonie albo Jeepa GC, te ceny są teraz chore.

      • 21 1

      • gdyby nie miał baterii i silnika elektrycznego to by kosztował 150 tys. (4)

        ale EU zabrania sprzedawać tanio samochody

        • 13 8

        • I to jest tym bardziej śmieszne (3)

          bo elektryki są o wiele mniej skomplikowane od spalinowych aut.

          • 7 0

          • (2)

            A ziemia jest płaska

            • 0 9

            • Ty za to jesteś okrągły

              Gdybys zdawał sobie sprawę z jakich materiałów i ile czasu i z ile elementów składa się silnik spalinowy to byś się nie kompromitował. To ze stać ludzi na zwykle auta wynika tylko z wolumenu produkcji, gdyby nie był tak duży to by cię pewnie na sam silnik nawet nie było stać bo cena oscylowała by w granicach 200-300 tys. Sa firmy które jednostkowo budują silniki do motocykli i aut sportowych lub terenowych od zera. Za samo przygotowanie odlewu bloku z obróbka kasują ok 50 tys euro.

              • 3 4

            • mylisz sie kwadratowa

              • 0 0

    • Nie wiem o co chodzi z tym spalaniem. Przecież zdecydowana większość użytkowników >90% dni w roku nie robi większych przebiegów niż 50-70 km. Więc wtedy benzyny w zasadzie nie zużywa się. Sam mam PHEV i jak jeżdżę wokół komina to średnie spalanie wychodzi 1,5-2 litry na 100 km. Autem o mocy 1,5 razy większej.

      • 6 1

    • i jak stłuczka na parkingu to szkoda całkowita ....wiadomo ile będzie kosztować ubezpieczenie oc/ac - krocie (1)

      ...zielony komunizm trzeba przeczekać aż ludzie pogonią zielonych komunistów gdzie pieprz rośnie

      • 6 5

      • i przyjdą brunatni narodowi socjaliści. dziękuję, Europa już to przerabiała w latach 1933-1945.

        • 2 2

  • i obowiązkowo androidowy tablecik marki manta wpinany w wywietrzniki (1)

    jak wieś tuning, to na całego

    • 16 3

    • zobacz merola albo bmw i te tablety na siłę wlepiane

      • 6 0

  • a Honda dalej swoje (2)

    deska jak zwykle dekadę za konkurencją, plastik na kierownicy wygląda komicznie z ta faktura lat 80. Kiedy to sei skonczy:D

    • 6 6

    • miałem crv 3 generacji 2.0 benzyna (1)

      auto miało jak je sprzedawałem 770 tys km, olej zmiana co 10 tys. Eksploatacja polegała na laniu paliwa i wymianie części, które zużywały się. Nigdy nie było usterki jako takiej "bo ten typ tak ma" czego nie można powiedzieć o szmelcwagenie czy przereklamowanym bolidzie młodzieży wiejskiej (nowe z salonu x3)...może sobie wyglądać jak wygląda żeby się nie psuło

      • 7 1

      • tylko kogo interesuja juz te historie o chrupkach

        swietnie - mozesz sobie pisac o tym w pamietniku - niezmienia to faktu ze wsiadajac do auta za 280 kola nie chce widziec wnetrza z 2010 roku z hondy jazz.

        • 1 2

  • Przy przewidywalnym wzroscie prądu o 70% to raczej nie wróżę mu w Polsce:) (1)

    No chyba że zaraz znajdą się pakiety typu Honda + panele fotowoltaiczne w prezencie:)

    • 9 2

    • Zaraz pis zniesie tarcze na benzynę i powie chcieliście ko to macie

      Prąd w dalszym ciągu będzie tańszy. A od połowy 2024 można mieć fotowoltaikę poza miejscem zamieszkania.

      • 1 0

  • po 5 latach tylko na złom ten elektryk a po wypadku szkoda całkowita !!No ale w koncu głosowaliście na oszołomów Powskich (1)

    co zakazuja aut spalinowych

    • 7 14

    • To nie jest elektryk.

      • 5 1

  • Z Hondą jest jeden problem (1)

    jak już kupisz auto tej marki to raczej na 90% następna będzie też Honda albo Mitsubishi....

    • 11 5

    • ten mit to juz komedia w tych czasach

      Przerobilem honde civic i honde jazz. Starczy mi wrazeń. Auta ktore sa poprostui zywaczjnie nudne.Pozatym bezawaryjnsc to nie prawda (moze jakies starsze modele sprzed dekady).Do tego korozja i niemalze kazdy silnik wyje buczy a nie jedzie. Jestem w tych 10% ...

      • 0 4

  • Opinia wyróżniona

    Nie. Nie podoba mi się.

    Nie podoba mi się żaden współczesny samochód będący crossoverem bądź SUVem. Nie podoba mi się żaden współczesny samochód z centralnym wyświetlaczem sterczącym z deski rozdzielczej - czyli w zasadzie prawie wszystkie. Pomijam już fakt, że ceny współczesnych samochodów są chore.

    • 34 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane