• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Honda Civic Type R już w Trójmieście

Michał Jelionek
4 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowa Honda Civic Type R. Nowa Honda Civic Type R.

Listę aut demonstracyjnych gdyńskiego przedstawiciela Hondy zobacz na mapie Gdyni właśnie wzbogacił piekielnie mocny Civic Type R. To aktualnie najszybszy hot-hatch napędzany na przednią oś dostępny na rynku. Auto jest już dostępne do jazd testowych.



Kilka miesięcy po debiucie seryjnej Hondy Civic X przyszła kolej na premierę sportowej wersji tego modelu. Produkcja atletycznego Type R ruszyła latem, a pierwszy egzemplarz dotarł do gdyńskiego salonu pod koniec września. Już teraz można go spotkać na ulicach Trójmiasta.

Auto oficjalnie zadebiutowało podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. I co istotne, kilkanaście dni po zakończeniu targów, Civic Type R zyskał miano najszybszego przednionapędowego samochodu. 320-konna Honda pokonała okrążenie toru Nurburgringu w czasie 7 minut i 43,8 sekundy. Tym samym pobiła o 3 sekundy zdetronizowanego VW Golfa GTI Clubsport S. Okazała się też lepsza o blisko 7 sekund od swojej poprzedniczki.

Czytaj także: Znamy cennik nowej Hondy Civic

Sercem nowego Type R jest turbodoładowany 2-litrowy "benzyniak" generujący moc 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który przekazywany jest wyłącznie na przednią oś. Japoński sprinter "setkę" osiąga w 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 272 km/h. Silnik współpracuje z 6-biegową manualną przekładnią, która ma teraz krótsze przełożenia i posiada system RMCS.

Konstruktorzy nowego Type R jeszcze bardziej dostosowali zawieszenie i układ hamulcowy do ekstremalnej jazdy po torach wyścigowych. Nowa generacja jest o 16 kg lżejsza od poprzedniczki, a do tego o 38 proc. poprawiono sztywność skrętną. Do listy poprawek należy dorzucić szerszy rozstaw kół i szersze opony, dłuższy rozstaw osi oraz ponoć świetne właściwości aerodynamiczne. To wszystko sprawia, że nowy Type R prowadzi się jeszcze precyzyjniej i stabilniej w zakrętach.

Auto jest dostępne w dwóch wariantach wyposażenia - Base i GT. Ceny bazowej wersji rozpoczynają się od 146 500 zł, natomiast cennik GT startuje od 154 700 zł.

  • Nowa Honda Civic Type R.
  • Nowa Honda Civic Type R.
  • Nowa Honda Civic Type R.

Miejsca

Opinie (140) 1 zablokowana

  • technicznie spoko, ale wizualnie masssakra (7)

    Focus RS zdecydowanie ładniejszy i ma naped na 4 buty

    • 40 10

    • jak masz forda to nie jesteś dobra morda

      • 0 0

    • (2)

      Forda porównujesz do Hondy, hmm

      • 2 0

      • (1)

        Czemu nie? Focus RS z Torque Vectoring wydaje się znacznie ciekawszy, nie mówiąc już o tym, że co generacja Civica, to paskudniejsza... Istny konkurs brzydoty.

        • 2 3

        • dałbym ci plusa za ten torque vecoring bo masz rację

          ale co do wyglądu to kwestia gustu. Wg mnie najciekawszym Focusem w swoich czasach był ten pierwszy. Wtedy był przełomowy. Ten nowy jest nudny jak flaki z olejem, taki stary tylko przez 20 lat ugrzeczniony. 100 razy za design wolę Hondę (przełomowa nie jest ale jest tym czym Focus I w swoich czasach). O ile subiektywnie każdy ma swój gust to ja przytaczam argumenty obiektywne. Za to nie dostaniesz ani plusa ani minusa.

          • 2 2

    • Tylko (1)

      Ma jeden problem to jest FORD.

      • 3 14

      • Zawsze lepiej niż skoda

        • 3 0

    • Poprzednia generacja była ładniejsza

      • 19 1

  • (8)

    Brzydactwo. Nie piszcie tylko,że zazdrość przemawia bo tak nie jest.

    • 26 14

    • honda civic skończyła się wraz z VI generacją...

      • 0 0

    • mi sie bardzo podoba (2)

      kwestia gustu

      • 3 1

      • (1)

        Wracaj do prasowania.

        • 0 1

        • liż pachy

          • 0 0

    • Twoja fabia i tak jest lepsza, spij więc spokojnie :-)))

      • 0 1

    • Masz wieś wagena w dizlu i siedź cicho.... (2)

      • 6 9

      • A ty holownik w mazucie (1)

        • 7 3

        • A ty capa w sieni :-)))

          • 1 0

  • Taka moc i moment na przednią ośkę to głupota. (20)

    Ten samochód non stop gubi trakcję.
    Każde podniesienie mocy i momentu tylko pogorszy sprint do 100km/h.
    280KM i 350Nm ma lepsze przyspieszenie (5.3) bo nie ma takich strat w poslizgu.

    Janusze ze 150KM diesli w leasingu minusujcie.

    • 15 7

    • bzdury gadasz (4)

      podniesienie mocy nie powoduje strat w poślizgu, wystarczy nie cisnąć w podłogę. Cała filozofia. Jak ktoś ocenia 320 konne auto po sprincie do setki to lepiej niech się do swojego różowego rowerka ograniczy. Kwestia przełożeń, mas, i innych czynników obiektywnych.

      • 3 1

      • (1)

        do 200 km/h szału też nie ma, ok 20s

        • 2 0

        • Focus RS ma 19s

          i trochę mocniejszy silnik. Nie wiem czego tak na prawdę oczekujesz? Przecież to nie Ferrari

          • 0 0

      • z ciebie taki inzynier dzieciaku jak z koziej d.py trąba (1)

        jak bedziesz pchał ten nowy wynalazek hondy to tez nie bedzie poslizgu

        honda słabnie w oczach

        • 2 2

        • ze mnie taki inżynier że taki komiotek jak ty nawet by nie miał zdania

          bo niby jak miałby je sobie wykształcić? z gazetek?

          • 0 0

    • (9)

      Dobrze, ze jest ktos madrzejszy od inzynierow hondy...
      Oni nic nie wiedza o samochodach

      • 5 1

      • (8)

        masz racje, ten kolo powinien jak najszybciej zlozyc cv do japońców :D

        • 2 1

        • inżynierowie hondy rzeczywiście spadli na psy i zachowują się jakby coraz mniej wiedzieli o samochodach (7)

          osiągi coraz gorsze
          a wygląd tej hondy, sory ale agrotuning

          a co do gubienia trakcji to koleś ma rację - głupota

          • 5 1

          • jak koledzy ci radzili złoż CV do Hondy na konstruktora, zapewne powalisz ich swoja wiedzą (6)

            :-)))) No i kasę zarobisz :-))))) Dobry jesteś :-))))))

            • 2 2

            • nie podlizuj sie zuchu :-) (5)

              poza tym koledzy nigdy by mnie nie namawiali abym zmarnował swój talent w hondzie,
              która ostatnio jak wszyscy widzimy najzwyczjniej sobie nie radzi :-)

              • 1 3

              • mógłbyś tam czyścić kible (4)

                twój talent byłby adekwatny. Wywaliliby cię nawet z fabryki Taty. Z resztą co ty możesz wiedzieć o konstruowaniu maszyn?

                • 4 2

              • zuch się zdenerwował :-) (1)

                pomylił mnie z fuchą swojego ojca w imię nie oszukujmy się coraz gorszej hondy i jej nowego agrobolidu :-)

                ale mam ubaw :D

                • 1 2

              • harcerzyku znasz się tak na motoryzacji ile w gazetce wyczytasz

                a ten plakat RS3 nad twoim łóżkiem w białe plamki to z auto świata wyrwałeś?

                • 0 0

              • To nawet własny jego Tata by go wyrzucił z rodzinnje fabryki :-))

                Niezły geniusz musi być z niego :-)))

                • 0 0

              • Tata niedługo Hondę pozamiata.

                • 1 0

    • ogólnie masz rację, (2)

      ale po co porównujesz dane z innego samochodu o (zapewne) innej masie?

      • 1 1

      • (1)

        pewnie po to żeby pokazać, że da się lepiej :-)

        • 1 1

        • Seat Leon Cupra 4x4, moze i siermiężny, ale gna jak szalony

          • 3 0

    • Moc można przecież wykorzystywać w innym zakresie (1)

      np. 80-140km/h.

      • 4 1

      • na 3 biegu też pewnie gubi trakcję

        chyba jednak zbyt duży moment obrotowy jak na przednią oś

        • 1 2

  • (11)

    Type R kupuje sie dla funu. To jest auto dla kogoś, kto chce je po prostu mieć a stać go na auto 5 razy droższe. Taka wisienka na torcie. Tego sie nie kupuje na kredyt ani nie odkłada i nie zbiera, żeby kupić. Type R w garażu to taki must have dla zamożnych.

    • 11 18

    • (4)

      moim zdanie piszesz bzdury jeżeli kogoś stać na auto 5 razy droższe to sobie do zabawy kupi prosiaka(911) albo lotusa czy bmw serii m a nie wyżyłowaną hondę, oczywiście to tylko moje zdanie.pozdrawiam

      • 6 3

      • Wyżyłowana Honda :-))))), ty wiesz o czym piszesz ??? Normalnie rozbawiłaś mnie (3)

        :-))))))) Dobry jesteś :-)))))

        • 1 2

        • 2.0 i 320 koni, no tak oaza spokoju... (2)

          • 2 1

          • Skoro 320 PS dla ciebie za duzo to kup sobie Skodę 1.2 Dziaduniu :-))) (1)

            • 0 1

            • Skoro nie umiesz czytać to jak nauczyłeś się pisać?

              Przeczytaj jeszcze raz komu odpowiedziałem i jaki był kontekst cymbaluniu.

              • 0 0

    • sam plastik. szpary przy nadprożach. (1)

      • 2 1

      • Zamiast szpery - szpary

        • 0 0

    • wtedy to raczej a klasse amg :P

      ew. bmw 1 140M

      • 1 1

    • must have to by była poprzednia Type R ktora sie wysoko krecila, albo S2000

      tej TypeR blizej juz do konkurencji. Mi sie podoba I kupilbym gdybym mial tyle forsy na auto.

      • 1 0

    • Bo ja wiem

      na auto firmowe jak znalazł. Kosztuje tyle co Audi Q3 a prestiżu z racji popularności SUVów taka szybka Honda ma coraz więcej.

      • 10 0

    • Must have dla zamożnych to czas. Niestety większość tych zamożnych nie będzie miało nigdy tego właśnie "mast hef". Zbyt wiele zobowiązań.

      • 6 6

  • To jest tylko popis inwencji inzynieryjnej a (2)

    ze swojej strony to nie wiem po co taka moc i torque na przednia oske w tak malenskim samochodzie. Honda moze go wystawic na wystawie swoich osiagniec technicznych ale nie ma wiele miejsca aby jezdzic zwykorzystaniem calej mocy.

    • 2 1

    • (1)

      Jakiś czas temu czytałem w jednym z magazynów mot. test Type-R i narzekali na niemożliwość uzyskania deklarowanego czasu 0-100. Ledwo mieścili się w 7 sekundach. Honda zalecała inne opony... Testówka miała inne i już nie nowe... Tyle w temacie mocnej "ośki", a testy i tak były na suchym asfalcie.

      • 3 0

      • Jeżeli ta Honda gubi czas do 100 ki to tylko z powodu dużej mocy i poślizgu

        od 200-300 dopiero zaczyna się zabawa:-))))

        • 0 0

  • 0-100 jak w Superbie 2.0 TSI (3)

    O ile jest sucho, bo odrobina deszczu unieszkodliwi tego potworka z napędem na przód... Dużo funu, ale w ograniczonych zastosowaniach. Ale przynajmniej ma manual.

    • 3 1

    • Tak tak kombi lepsze bo lodowkę przewieziesz.. Racja :-)))) (2)

      • 1 0

      • (1)

        Kto mówi o nadwoziu? Ograniczone zastosowanie = problemy z trakcją w deszczu i w zimie, kiedy nie uda się utrzymać parametrów, no i raczej nie jest to auto do 8-godzinnej podróży autostradą. Fun car dla fanów R-Type.

        • 1 0

        • Bo to jest Fun Car a ty bredzisz coś o jakiś głupotach typu "dodatkowy uchwyt na kubek"

          Tobie potrzebny jest praktyczny samochód najlepiej z automatycznym parkowaniem i hamowaniem, którym możesz zawieźć dziatwę do szkoły i psa nad morze, a i jeszcze hak na Camping przyda się to wtedy diesel lepszy. No i przyczepę z cegłami czy cementem zawsze dotargasz. Najważniejsze jest, to co możesz uzyskać na tym forum przeświadczenie, że twojego cudownego kombajnu " nie dogoni-et, ta Honda" :-))))

          • 0 0

  • a bańka oleju w bagażniku jest ?

    bo wiadomo ze honda wiecej oleju pali jak paliwa :)

    • 1 0

  • Type R (2)

    Czy to nie lekka przesada...?Pokarzcie lepiej nową Jazz z 130 konnym.....

    • 0 2

    • już pokarałem (1)

      a co Ci zrobiła właściwie?

      • 3 0

      • możesz już wyjść

        • 0 1

  • 5,8s do 100km/h? (17)

    Przecież to jakiś żart, moje prawie 10 letnie BMW E90 330d ma 6,2s do 100km/h

    • 11 6

    • (14)

      A na Nurburgringu jaki czas robisz tą betą? Janusze jak zwykle patrzą na sprint do 100

      • 12 2

      • czemu od razu janusze? (8)

        w dzisiejszych czasach, gdy pojemności są coraz mniejsze, turba mniejsze i większe, skrzynie skrajne różne, czas do setki jest jedną z niewielu obiektywnych rzeczy, po których można określić, czy samochód daje radę, czy zamula: przykład- poszukaj w cenniku mazdy 3 wersji z automatem. i popatrz na czas do setki:D jeśli masz wątpliwości, że to wina słabego silnika- patrz na ten sam silnik z manualem. jazda testowa potwierdza wszystko- koszmarna skrzynia.

        przydałby się też czas do 120/140, ale do 100 też daje jakieś informacje.

        poza tym, kto jeździ w polsce do norymbergi? samochody z dobrym czasem do 100 zwykle też dobrze sobie radza w innych kwestiach, te z gorszym- właśnie gorzej.

        5,8 to słabo na >300 koni w kompakcie, ale mamy manualną skrzynię, pewnie tak zestopniowaną, że trzeba wrzucić 3 przez samą 100 i stąd ten czas. gdyby było >> 6 sekund wtedy byłby dramat:D

        • 1 3

        • (3)

          Od 0-100 wazniejszy jest 100-200, ew. 0-200. Czas do setki za bardzo zależy od skrzyni. Pełen potencjał widać po tym jal przyspiesza od 100 do 200. To wtedy okazuje się ile warte są diesle, które mogą zmylić dobrym czasem do 100, ale po przekroczeniu 150 sekundy zamieniają się w wieczność, bo wychodzi prawda, że to KM jadą, a nie Nm...

          • 2 0

          • potencjał widać tylko w pełnym zakresie, a nie 0-100 czy 100-200 (2)

            potencjał pary silnik-skrzynia. Ale jeśli porównujemy skrzynie z taką samą ilością biegów to jest to potencjał silnika. To tak jak pałowali się nad Passatem tym takim 2.0 diesel 240 koni. Do stówy przyspieszał jak 300 konne Subrau STI w 5 sekund. I tylko do 100. Do 200 czyli już prawie do górnej granicy (jeszcze trochę brakowało) przyspieszał w 27 sekund podczas gdy Subaru w 19. I to jest ta różnica.

            • 0 0

            • (1)

              Dobrze piszesz, wlasnie to mialem na mysli. Ten Passat albo Superb robi 0-200 w 21 sekund z 2.0 TSI 280 KM, które "żyją do końca". Mimo ze ma 350 Nm zamiast 500 Nm jak w tym tamtym dieslu 240 KM. Inna sprawa, że dieslem nie pogonisz 200 kmh non stop autostrada, bo to katowanie klekota, a benzynka to przyjmie na miękko. Za to diesel spali 10 a nie 18... Ale nie ma jak benzyna!

              • 0 0

              • co Ty chlopie/kobieto bredzisz......

                Diesele sa stworzone do dlugotrwalych jazd pod obciazeniem. JAk nie wierzysz, zapraszam do swojego 530D.

                • 0 0

        • Misiek, ten typeR na dwójce wyciąga 129km/h....więc o jakiej trójce piszesz? (1)

          • 3 1

          • W sumie tzw. długa skrzynia wcale nie jest taka dobra. Mam auto , które na 2. biegu z ochotą idzie do 110 km/h (na YT widzialem 120 km/h), ale na co dzień to jest wada. Np. Jadąc 20-30 km/h w mieście należałoby.zredukować z międzygazem do 1. biegu, bo z dwójki muszą minąć ze 2 sekundy zanim silnik wstanie z bardzo niskich obrotów- i to mimo turbo twin-scroll. W trasie super, ale w mieście trzeba ostro i dużo redukować, żeby te 250KM nie uległo 100 konnemu dieselkowi, który budzi się z dołu i ułatwia sprawne manewry (ale później umiera). Długa skrzynia wcale nie jest taka cudowna. Dlatego powstały 8 czy 9-biegowe automaty.

            • 1 0

        • tylko v-tec...kto raz przejedzie sie hanką nigdy nie wsiadzie w nic innego (1)

          chłopie...mam starego civika 1.5 z 98 roku...ja nim ciągne na dwójce do sety...wątpie żeby nie dał rady zrobić tego samego typ R z obecnego rocznika!

          • 2 0

          • Swift sport też na dwójce robił ponad 100 km/h tyle ze był wolniejszy. Ale i sporo tańszy. W 2008 za nowego dałem 58900.
            Fajne było to autko.
            Ale ten Civic też spoko.

            • 2 0

      • ale znalazłem... (2)

        Znalazłem że e90 330d robi czas 8:13 na Nurburgringu, a przecież to nie jest auto sportowe. Do tego technologicznie 10 lat do tyłu. Osiągi tej Hondy po prostu są mizerne, można to nazwać autem cywilnym ale na pewno do sportowego to temu modelowi daleko.

        • 2 5

        • sory ale 30 sekund to przepaść

          raz na 16 okrążeni dubel. BMW są fajne ale nie w dieslu

          • 1 0

        • Niemcy są jakies 15 lat technologicznie do tyłu a nie tylko 10 lat

          • 1 0

      • (1)

        a po co mam jeździć w kółko i to jeszcze 1300km od mojego domu? To jest auto do jazdy na codzień.

        • 2 6

        • a po co mam przyspieszać tylko do 100 skoro to auto na codzień?

          • 0 0

    • ręczna skrzynia (1)

      • 0 0

      • No i bardzo dobrze, ze ręczna skrzynia, bo w takim samochodzie to podstawa.

        Widać ten samochód nie jest dedykowany dla panienek i wydepilowanych chłopczyków, tylko do prawdziwych po....có, czujących ducha rozkoszy jazdy :-))))

        • 2 0

  • Dobra jest. Krzykliwa stylizacja i dobrze. Kto nie chce się rzucać w oczy wybierze gti.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

XC90 to model z gamy którego producenta?

 

Najczęściej czytane