• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Toyota Avensis. Ostrzejsza

Marcin Tymiński
12 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nowa Toyota Avensis. Czy w Polsce powtórzy sukces swojej poprzedniczki? Nowa Toyota Avensis. Czy w Polsce powtórzy sukces swojej poprzedniczki?

To pierwsza tegoroczna motoryzacyjna premiera w Trójmieście. W weekend w salonach Toyoty pojawiła się nowa Toyota Avensis. Czy może liczyć na spory sukces rynkowy, tak jak jej poprzedniczka?

Samochód wyróżnia o wiele agresywniejsza stylistyka nadwozia. Samochód wyróżnia o wiele agresywniejsza stylistyka nadwozia.
W środku dominuje czerń. Ergonomia obsługi na bardzo przyzwoitym poziomie. W środku dominuje czerń. Ergonomia obsługi na bardzo przyzwoitym poziomie.
Poprzednia wersja Avensisa zadebiutowała w 2003 roku. Auto zyskało u nas sporą popularność, choć podobnego sukcesu nie odniosło w Zachodniej Europie. Obok VW Passata czy Opla Vectry, Avensis była ulubionym pojazdem np. korporacyjnych menadżerów. Chwalono ją za spokojną, nieco konserwatywną stylistykę i bardzo dobre właściwości jezdne.

Wraz z nowym modelem Toyota zdaje się przyjmować zupełnie inną strategię. Stylistycznie nową Avensis niewiele łączy ze swoją poprzedniczką. Kształty nowej Toyoty narodziły się w europejskim centrum designu koncernu pod Niceą. Widać, że inspiracją dla niej był Lexus. W kształtach rodzinnego sedana znajdziemy nawiązania zarówno do małego Lexusa IS jak i flagowej limuzyny LS. Nowa Avensis ma zachodzące na bok reflektory, dynamiczne przetłoczenia na karoserii i mocno wznoszącą się ku tyłowi linię okien. Ten ostatni element szczególnie atrakcyjnie wygląda w kombi. Dzięki tym zabiegom auto zyskało na agresywności. To już nie jest spokojny sedan, nie wyróżniający się z tłumu innych pojazdów w ulicznym gąszczu.

Mimo, iż bez zmian pozostał rozstaw osi, auto jest dłuższe i szersze o 5 cm. Pojemność bagażnika zmniejszono do 509 litrów, w porównaniu z 520 litrami poprzednika. I tak pozostał bardzo duży o dobrze rozplanowanej powierzchni ładunkowej.

Co w środku? Wnętrze jest dość przestronne, z tyłu jednak najwygodniej będzie dwóm pasażerom. Wszystkie siedzenia są bardzo wygodne i dobrze wyprofilowane. Cieszą dobrej jakości materiały wykończeniowe we wnętrzu. Czernie plastików deski rozdzielczej ładnie komponują się z bursztynowym podświetleniem znanym z poprzedniej wersji Toyoty.

Prawdziwa rewolucja dokonała się jednak pod maską Avensisa. Kierowcy do wyboru mają zupełnie nowe, mocniejsze silniki - trzy wersje benzynowe: 1,6/132 KM, 1.8/147 KM, i 2.0/152 KM. trzy diesle o pojemności 2.0 i 2.2 litra mają 126 150 i 177 KM.

- Ceny Avensis zaczynają się od 71,5 tysiąca złotych za sedana w podstawowej wersji Luna z silnikiem 1,6 litra - usłyszeliśmy w Toyocie Carter. - Najtańszy diesel kosztuje 80,7 tysięcy. Topowa wersja Prestige kombi z najsilniejszym dieslem to wydatek 124,4 tys. zł.

Opinie (123) 1 zablokowana

  • kurcze sie zastanwiam jakie kupic nowe autko (32)

    i chyba sie zdecyduje na ta nowa corollke premium, wydatek kolo 70 tysia co o tym sadzicie?

    • 1 1

    • (3)

      mając 70 tyś do wydania odrestaurowałbym sobie jakiegoś klasyka :)

      • 0 0

      • np hondę

        • 0 0

      • (1)

        a ja klasycznie zrestaurowal sie w jakiej drogiej restauracji!!! ;)

        • 0 0

        • Hehe:) Poprawiles mi humor, dzieki!:)

          • 0 0

    • ja mam corollke 2000r 3drzwi (3)

      i bardzo ja chwale, samochod nie do zajechania.
      wiec polecam tą markę;)

      • 0 0

      • spadek sprzedarzy marek na swiecie poza Niemieckimi!! (2)

        wszystkie marki łacznie z japońskimi zanotowały spadek sprzedarzy srednio od 40-60%!! Tylko BMW,Mercedes
        i VW zanotowały wzrosty to oczym swiadczy!!

        • 0 0

        • Powiem ci co to znaczy

          To znaczy że w Polsce mamy naprawdę dużo dresów, karków i tym podobnych impotentów intelektualnych, którzy tym "jeżdżą"

          • 0 0

        • o tym, że piszesz coś byleby napisać.

          Co kogo obchodzi sprzedaż światowa. Zobacz sobie co się dzieje na rynku polskim i sobie te niemieckie czołgi schowaj

          • 0 0

    • zdecydowanie nowy Golf VI (5)

      wygrywa wszelkie testy w "Auto-Świecie" :)

      • 0 0

      • Zacznij jeszcze raz...

        ...od początku. Pochwal się ilością pasków na dresie...

        • 0 0

      • GOLF I II III IV V i VI

        nie ważne jakiego Golfa wybierzesz, i tak musisz być łysym, tępym dresem, żeby móc się pokazać na ulicy...

        pamiętaj o tym :]

        • 0 0

      • auto swiat???

        • 0 0

      • (1)

        Golf XII jest lepszy. A najlepszy jest Meschersmitt 109.

        • 0 0

        • hehe, dobre!!
          chociaż lepszy jest Focke-Wulf Fw 190

          • 0 0

    • kup jakiegoś niemca (3)

      teraz tanio golfa V dostaniesz

      • 0 0

      • ta

        Jeżeli kupisz GOLFa nie zapomnij sie ogolić na łyso i kup sobie dres z 3 paskami. Pamiętaj o nalepkach typu "pioruny". Z miejsca dodadzą ci 50 koni do mocy i -50 do IQ. W promocji gratis otrzymasz "opinię dresa".

        • 0 0

      • ...i biała czapeczkę

        + karnet na solarium i sweterek w paski gratisem dodadzą do golfa.
        w końcu tylko "stylowi" ludzie tym jeżdzą

        • 0 0

      • Typowy specjalista...

        • 0 0

    • Toyota a Honda (1)

      Zdecydowanie na korzyść hondy za cenę corolli z silnikiem 1.6 124kM kupisz hondę civic sedan z silnikiem 1.8 138kM i jeszcze ci zostanie z 4-5tyś w kieszeni a wyposażenie również przemawia za Hondą wiem co mówię kolego bo pracowałem w ...

      • 0 0

      • Honda a Toyota

        A koszty eksploatacji i ewentualnie części zamiennych? Tutaj ja z kolei wiem co mówię. Silnik toyote będzie zdecydowanie bardziej ekonomiczny.

        A wyposażenie? wcale nie musi być lepsze w hondzie. Pojadę do Słupska i tam kupię auto lepiej wyposażone w tej samej cenie.

        • 0 0

    • szok

      jak bym miał wydać 70 k na Toyote Corolle to chyba bym sobie do końca życia nie wybaczył, wejdź na niemieckie stronki i znajdz tam sobie fajne auto, gwarancja to mżonka, smycz, dzięki której serwis na Tobie zarabia, nie daj się nabrać, że coś za frajer wymienią, skasują tylko za każdą wizytę, głupie podłączenie do komputera to wydatek ok 200 zł, to już dopłać kilka zł i kup sobie Navarrę albo Mini, tylko, ze w trochę biedniejszej wersji

      • 0 0

    • Kup Honde ostatnio NR 1 w testach niezawodności

      Honda jest zawsze w scisłej czołówce. Polecam Najnowszego Accorda lub Civica na 2009 . VW z roku na rok coraz gorzej wypada niby Golf VI się poprawił ale to czas zweryfikuje

      • 0 0

    • Jeździłem nią.

      Nie w moim guście, zwłaszcza silnik podstawowy benzynowy. Do dobrych przyspieszeń trzeba go wkręcać na 4000-5000 RPM. Inna sprawa, że wkręca się ochoczo. Samochód do jazdy miejskiej/podmiejskiej - na autostradzie przy 130 km/h już ponad 4000 obrotów i hałas.
      Rozważyłbym diesla.

      Reszta OK, choć ja wolę niższe wozy, pewniej się w nich czuję na zakrętach.

      • 0 0

    • Kurcze kup (1)

      Mam do sprzedania: Cena 40000-45000 Roczniki 2007
      benzyna,bezwypadkowe
      1 KIA Sorento 3,8l
      2 Nissan Altima 2,5l
      3 Toyota Corolla 1,8l
      4 Hyundai Elantra 2,0l
      5 mazda 6 2,3l - 2006 rok
      Wybieraj bogaczu, jak się zdecydujesz daj znać

      • 0 0

      • nie miala baba klopotu to kupila sobie auto z hAmeryki;]

        • 0 0

    • skoda octavia po face liftingu z silnikiem 1.4 TSI 122 KM

      dobre osiągi przy małym spalaniu,kompresor i turbina robi swoje. i ma juz normalne podświetlenie zegarów(białe, a nie zielone)skoda bardzo poszła do przodu i bagaznik 560l

      • 0 0

    • kup mazde 6

      to wdzięczna i fajna furka. tylko w benzynie, nie w dieslu.

      • 0 0

    • w przedstawicielskiej jeździe nie sprawdza się .. (1)

      prowadzi się ociężale... większość silników nie daje akceptowalnych przyśpieszeń.
      dużo palą. i nie są odporne na ciężkie użytkowanie... no i wygląd bunkra na kółkach ...

      juz lepiej wziąć jakąś octavie w dieslu.też bez rewelacji ale to przynajmniej jakoś jeździ ...

      • 0 0

      • Przedstawiciele to czubki

        i ich zdania nie warto brać pod uwagę, bo oni aut nie szanują, a chieliby najlepiej z 300km pod maską

        Twój mózgu wygląda jak bunkier na półkach, widać, że po strasznych przejściach, może kobieta Cię bije?

        Silniki bardzo dobre. Świetne przyspieszenia u diesli. Już w poprzedniej Avensis były dobre. Auto z pewnością konkurencyjne. Lepsze niż Skoda, bardziej ekonomiczne i mniej traci na wartości przy odsprzedaży.

        Idź się połóż znawco i odpocznij.

        • 0 0

    • (1)

      nie polecam corolli. Powyżej 140 km/h ogromny hałas w samochodzie. Samochód dobry dla handlowca, natomiast do użytku własnego nie jest najtrafniejszym wyborem.

      • 0 0

      • Haha no i co jeszcze ciekawego powiesz

        Bo rzeczywiście bardzo często jeździ się ponad 140km/h na naszych drogach.
        Beznajdziejny argument.
        Samochód bardzo dobry również dla użytko własnego.

        • 0 0

    • dobry wybór, mój miałem okazję jeździć zarówno jako kierowca, jak i posażer.

      • 1 0

  • ciekawszy jest już Skoda Superb (7)

    • 1 2

    • Wszystkie Buraki jeżdżą GOLFem ;)

      • 0 0

    • jasne ale przymknij drzwi do stodoły (4)

      bo ci otręby na ekran pruszą buraku!

      • 0 0

      • a co zazdrościsz (3)

        ,że o otrębach piszesz wiesniaku. Co nie stac?

        • 0 0

        • forum dotyczy Toyoty a ty kartuski pomiocie wyskakujesz z jakąś tandetną Skodą (2)

          • 0 0

          • sam jestes burakiem,a uważam że Superb Jest o wiele lepszym autem niz nowa Avensis (1)

            • 0 0

            • uważać możesz,

              ale jakoś brakuje konkretów w twojej wypowiedzi

              • 0 0

    • no i w skodzie jest DSG :)

      • 0 0

  • Nuda (1)

    Toyoty zawsze były nudne. Teraz jest za to "agresywniejsza linia" nudy. A środku czarno jak w polonezie...

    • 0 0

    • kup sobie GOLFa

      nie zapomnij o dresie...

      • 0 0

  • za 100 tys zł (2)

    mozna nabyc subaru legacy z dieslem (2,0 150 KM), ktory pod kazdym wzgledem bije na glowe toyote no i ma to czego inni nie maja, mianowicie symetryczny staly naped 4x4 i jest w 100% zrobiony w japonii a nie w anglii przez pakistanczykow, turkow albo polakow

    • 0 1

    • ale to auto o charakterze sportowym, wiec po co porownywac

      No fajne autko, ale napęd 4x4 mi niepotrzebny. Diesel rowniez, wybiore benzyne, bo rocznie przejezdzam 25.000 km. A przy 4x4 i spalanie bedzie wieksze.

      A dalej to juz inna bajka, subaru to auto ma sportowy charakter, toyota jest bardziej komfortowa, o czym zapomnij w subaru

      • 0 0

    • heja

      jest jeszcze jedna kwestia, kwestia gustu, subaru legacy mi się nie podoba, a toyota owszem. Pozdrawiam.

      • 0 0

  • Toyota jest dobra ale lepiej dołozyć troche kasy i kupić nową Hondę Accord (2)

    gdyz jest solidniejszym autem i ładniejszym stylistycznie - (kwestia gustu ) . Auto Świat ocenił porzednią generację Avensisa na 4 i podkreślił iz borykała sie Toyota z drobnymi problemami. Honda Accord oceniona został 5 a Mazda 6 na 5+ . Ale jednak Honda jest tańsza w servisie niż Mazda.

    • 1 0

    • Zdania są podzielone. (1)

      Nie zgodzę się, że Honda jest sodlidniejszym autem. Miałem okazję jechać Civic (hatchback), którym wszyscy sie tak zachwycają. Po 1,5 roku czasu materiały (obicie) na drzwiach minimalnie się wytarło.

      Accord - wygląda dość pancernie i surowo z zewnątrz, ale przy okazji dynamicznie. Jednak wersja kombi, której jeździ mało egzemplarzy, to .....trumna, okropność.

      Toyota będzie tańsza w eksploatacji.

      • 0 0

      • Tzn. Toyota tańsza w eksploataciji hhmm ??

        Spalanie raczej podobne, części eksploatacyjne do Hondy są tańsze , i te rankingi z ostatnich lat jednak przemawiają za Hondą .

        • 0 0

  • w usa taki auto kosztuje w przeliczeniu 65 tys zlotych automat nie tam zaden kij (7)

    ale i tak honda accord jest duzo duzo lepsza i kosztuje w usa 70 tys a w PL 120 tys=szok! PL to chory kraj!!!

    • 1 0

    • (4)

      Wystarczy jechać do Niemiec i tam już będzie sporo taniej, z pewnością będzie się opłacać wliczając koszty podróży

      • 0 0

      • to fakt zgodzę siez tobą (3)

        polak to pazerne nasienie wstyd jak ch... ale to prawda najlepiej to widać po cenach mieszkań w Hossie:
        rok temu 70 metrów - 700 tys zł
        dziś 100 metrów - 370 tys zł
        za takie wałki powinni dostać milionową karę!!!

        • 0 0

        • te tadek do kogo pijesz (2)

          nie stac nie kupujesz proste i po kiego frzyba jeczysz na forum

          • 0 0

          • a wiesz co to jest lichwa buraku!!

            wiesz co tom sa ceny złodziejskie i brak konkurencji??
            TYLKO FRAJER KUPUJE I PRZEPłACA W POLSCE!!
            A wiesz dlaczego chłopczyku????Bo najwiecej naiwniaków jest w Polsce zagranica zaden Niemiec by po takich cenach nic niekupił a stac go na 100razy wiecej zeczy niz polaka.

            • 0 0

          • bo to złodziejstwo!

            za złodziejstwo w Arabi obcinają łapska!

            • 0 0

    • a ile w usa jest analfabetów z nadwagą?

      • 0 0

    • acord haha pali jak smok

      w usa sa inne ceny paliwa chłopczyku

      • 0 0

  • Toyota (3)

    Jak ktoś chce zawrotnych prędkości, wysokiego zużycia paliwa, wysokich momentów obrotowych i dużo koni pod maską, to niech sobie kupi sportową brykę albo mesia z 3 litrowym silnikiem.

    Toyota to od zawsze auta, które są ekonomiczne, bezpieczne i wygodne i niezawodne (chociaż niektórzy mówią, że odkąd niektóre egzemplarze były wyprodukowane we Francji pogorszyło się, ja osobiście tego nie potwierdzam). Ich stylistyka zawsze była stonowana (dla niektórych może być nudna) ale mi się podoba, bo auta są ładne, po prostu nie mają agresywnych linii nadwozia.

    Sam posiadam Yarisa z 2004 r, 1.0 silnik 68 KM, 3 drzwi, wersja podstawowa (base - airbag, abs, wspomaganie, radio). Auto ma swoje wady i zalety. Zostało wyprodukowane we Francji. Do dzisiaj przejechałem nim 75.000, żadnej usterki, tylko wizyty podczas zaplanowanych przeglądów. To co cenię w tym aucie, to:
    - niezawodność
    - niskie zużycie paliwa (pokonując nocą trasę Gdynia-Rzeszów 660km, jadąc z prędkością 110km/h w 8h auto spala mi 5,9l/100km)
    - dość dynamiczne, jak na silnik 1l i można nim sporo wyciągnąć przy tych parametrach, oczywiście wówczas kosztem spalania
    - funkcjonalne: duża ilość schowków, dobra widoczność, przesuwana tylna kanapa dzięki czemu bagażnik staję się dość pokaźny w tej klasie
    - dość przestronne

    wady:
    - w aucie robi się dość głośno powyżej 100 km/h, ale można się przyzwyczaić, to raczej normalne przy tak małych silnikach, chociaż konkurencyjne mogą pracować ciszej, ale nie mają takich osiągów i takiego spalania
    - przy sporym obciążeniu, 4 osoby dorosłe i bagaż da się odczuć iż hamulce trochę tracą na szkuteczności
    - skrzynia biegów: czasami nie wskakuje wsteczny, trzeba puścić sprzędło i wcisnąc ponownie, ale to nie tylko przypadłość Yarisów, innych modeli toyoty również
    - tylna belka wybiera bardziej nierowności...jadący na tylnej kanapie bardziej je odczują

    Jeśli miałbym kupować auto z małym silnikiem, którym będzie podróżować 1 lub 2 osoby, to kupiłbym ponownie Yarisa. Czemu? Opisałem wyżej, kazde auto ma jakieś wady. A konkurencja, nawet z silnikami 1.2 l potrafi wypaść gorzej.

    W mojej rodzinie jest również Corolla sedan z 2003 r., 1.4 97 KM, złożona w Anglii. Mogę tylko powielić, iż auto jest ekonomiczne, funkcjonalne, wygodne i przestronne, duży bagażnik, dużo miejsca z tyłu.
    Z wad, ta sama - skrzynia biegów - wsteczny, innych nie zauważyłem, rzadko jeżdżę tym autem, pewnie jakieś są.

    Na polskie drogi i warunki naprawdę są to dobre auta. Jak ktoś chce poszpanować albo ścigać się, bo nie dorósł jeszcze albo ma za dużo kasy lub po prostu woli inne marki, to niech sobie kupi mocniejsze, większe, szybsze, ale niech nie gada głupot, że Toyota to badziewie, itp.

    • 2 0

    • Miałem Yarisa 3 dni. (2)

      Jak odstawiłem moją starą avensiskę na przegląd, właściciel serwisu powiedział: pan pojeździ, pan swojego odbierze, pan zozumie. Odebrałem avensiskę po 3 dniach , zrozumiałem, do dzisiaj jak wspomnę jazdę yarisem...koszmar.

      • 0 0

      • ja nie rozumiem, może wytłumaczysz o co ci chodzi?

        1. tak naprawde przesiadajac sie nagle do jakiegokolwiek innego auta, zawsze musimy sie do niego przyzwyczaic...a w 3 dni nie poznamy wszystkich za i przeciw
        2. jakbym sie przesiadl z gs400 do avensisa to byc moze tez nazwalbym avensisa koszmarem

        • 0 0

      • Dziwne

        bo tego koszmaru jeździ więcej na drogach niz avesnsis

        • 0 0

  • ZA TE PIENIĄDZE MAM PIĘKNEGO GRAND CHIROKEE ! (4)

    i to w dieslu!

    • 0 1

    • i co? uważasz, że masz zatem fajnie? (2)

      za te pieniądze można też mieć S-klasę, tyle, że nie nową :P

      • 0 0

      • Sklasa z 99 roku w którą pierdział gruby niemiec przez 300 tys kilometrów? (1)

        nie dzięki wolę 3 letniego Jeepa z przebiegiem ok 50 tys

        • 0 1

        • oczywiście

          i spaladnie 15/100 km nawet w dieslu

          • 1 0

    • to fakt te grandy od 05 to coś pięknego

      i od 45 koła się zaczynają!

      • 0 1

  • silniki 1.8/147 KM i 2.0/152 KM (6)

    bez sensu - tylko 5 KM różnicy, ciekawe jaka będzie różnica w cenie

    • 3 3

    • tyle ma moja kosiarka do trawy (3)

      sam plastik,robione dla polaczkow

      • 0 0

      • kosiarka przejechała kiedyś po twojej głowie i ci tak zostało :) (2)

        Coz, jestes tak tandetny jak Twoje komentarze :)

        • 0 0

        • kosiarkę do trawy tata wciskał ci w tyłek kretynie! (1)

          • 0 0

          • ja przynajmniej mam tyłek

            ty już nie masz i mózgu i tyłka, sorry koleś, odpadasz

            • 0 0

    • moc mocą a trwałość trwałością

      Owszem różnica niewielka w mocy - pewnie za to da większą trwałość mniej wyżyłowanego silnika.

      • 0 0

    • Bo moc to nie wszystko! Liczy się też moment obrotowy. I zakresy pracy czyli elastyczność.

      • 0 0

  • Toyota - niby japończyk

    1. Mazda 6
    2. Honda Accord
    3. Toyota Avensis
    A jest jeszcze Subaru Legacy...

    Toyota naprawdę niczym się nie wyróżnia, ot, niby japońska Skoda. Na pewno porządny samochód, ale nie lepszy od innych.

    M.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót ESP?

 

Najczęściej czytane