• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa marka aut w Trójmieście. Ma 100-letnią historię

mJ
10 czerwca 2024, godz. 18:00 
Opinie (174)
Salon MG Plaza Gdańsk Salon MG Plaza Gdańsk

Od trzech miesięcy w Gdańsku działa salon samochodowy marki, o której wiele osób usłyszy zapewne pierwszy raz w życiu. Tymczasem to mocny gracz ze 100-letnią historią. Mowa o brytyjskiej marce MG, która od 2005 r. wchodzi w skład chińskiego koncernu SAIC Motor. Jak MG radzi sobie w naszym kraju?





Czy kojarzysz markę MG?

Powrót marki MG na polski rynek nastąpił w grudniu 2023 r. Dealer MG Plaza otworzył w Polsce pięć salonów MG - w Warszawie, Toruniu, Rzeszowie, Lublinie i Gdańsku, przy al. Grunwaldzkiej 303aMapka (w obiekcie należącym niegdyś do Opel Konocar).

Trzeba przyznać, że MG do Polski wróciło z przytupem. Według danych IBRM Samar zaledwie po dwóch miesiącach działalności MG na naszym rynku w Polsce zarejestrowano więcej nowych aut marki MG niż Land Roverów, Subaru, Fiata czy Mitsubishi.

Salon MG Plaza Gdańsk Salon MG Plaza Gdańsk

Co to jest MG?



W dużym skrócie MG to marka, która w tym roku świętuje swoje 100-lecie. W XX wieku była kojarzona przede wszystkim z produkcji niewielkich i atrakcyjnych cenowo roadsterów (np. MGA i MBG). W latach 90. koncern walczył z pogłębiającymi się kłopotami finansowymi, których niestety finałem była upadłość i ogłoszenie bankructwa w 2005 r. Markę przejął chiński Nanjing Automotive, który dwa lata później stał się częścią giganta - SAIC Motor. Produkcja modeli MG, już na chińskich zasadach, została wznowiona w 2007 r.

Teraz, od kilku miesięcy, MG jest dostępne także w Polsce. Do naszego kraju marka trafiła dość późno. Wcześniej była dostępna m.in. w Niemczech i we Francji, ale także w Czechach, na Słowacji czy na Węgrzech. Co ciekawe, na Starym Kontynencie marka rozwija się naprawdę dynamicznie - w pierwszej połowie 2023 r. MG sprzedała w Europie 104 tys. 293 samochody, a to o 128 proc. więcej niż w tym samym okresie roku 2022.



Salon MG Plaza Gdańsk Salon MG Plaza Gdańsk

MG w Trójmieście



Gdański salon MG Plaza działa od lutego 2024 r. Obiekt ma powierzchnię 300 m kw. ze strefą ekspozycyjną, która pomieści 8-9 samochodów. Aktualnie w salonie zaparkowane są trzy modele - HS, ZS i w pełni elektryczny MG4.

Zainteresowanie samochodami marki MG Motor przerosło nasze oczekiwania. Od momentu otwarcia salonu spotykamy się z ogromnym entuzjazmem ze strony klientów, którzy doceniają zarówno nowoczesny design, jak i innowacyjne rozwiązania technologiczne oferowane przez nasze pojazdy. Wysoka jakość oraz przystępne ceny sprawiły, że marka MG szybko zdobyła uznanie wśród mieszkańców Trójmiasta. Codziennie odnotowujemy rosnącą liczbę zapytań i wizyt w naszym salonie, co jest dla nas ogromnym sukcesem i motywacją do dalszego działania. Jednocześnie czekamy z niecierpliwością na kolejne modele, które wkrótce będą dostępne w naszym salonie, aby jeszcze bardziej zaspokoić oczekiwania naszych klientów - wyjaśnia Karolina Lampkowska, odpowiedzialna za marketing w Grupie Plaza.
Salon MG Plaza Gdańsk Salon MG Plaza Gdańsk
W gdańskim salonie największym zainteresowaniem cieszy się model HS w wersji Exclusive.

Klienci doceniają ten model za jego elegancki wygląd, bogate wyposażenie oraz przystępną cenę. Warto również wspomnieć, że aktualnie czekamy na lifting tego modelu, który wprowadzi jeszcze więcej nowoczesnych rozwiązań i udoskonaleń. Jesteśmy przekonani, że odświeżona wersja modelu HS spotka się z równie entuzjastycznym odbiorem wśród naszych klientów - dodaje.

Salon MG Plaza Gdańsk Salon MG Plaza Gdańsk

Ile kosztują samochody MG?



Najtańszym modelem w ofercie MG jest crossover ZS. Jego cennik otwiera kwota 79 800 zł za bazową wersję Excite z 1,5-litrowym benzynowym silnikiem wolnossącym o mocy 106 KM i manualną skrzynią biegów.

Ceny większego SUV-a, modelu MG HS, rozpoczynają się od kwoty 103 800 zł, a MG4 Electric - od 125 200 zł. Dealer oferuje oczywiście jazdy testowe modelami MG.

Dobra informacja dla klientów poszukujących samochodu z krótkim czasem odbioru jest taka, że na dniach MG Plaza będzie dysponowało placem z 300 egzemplarzami aut dostępnych "od ręki".

Salon MG Plaza Gdańsk Salon MG Plaza Gdańsk



mJ

Miejsca

Opinie (174) 2 zablokowane

  • Mam MG ZS od 3 miesięcy (4)

    1.5 wolnossące. Moc 106KM więc przyspieszenie szału nie robi. No ale jak już się rozhuśta w trasie to nie mam zastrzeżeń. Zrobiłem 12 500km, żadnych problemów. Z wad - brak termometru i światła w suficie dla tylnego rzędu, brak możliwości zgazowania w salonie MG (gwarancja). Zalety - cena jak za najtańszego Dustera przy ciekawszej bryle (przynajmniej starej wersji Dustera, nowa jeszcze niedostępna) i wyposażeniu. Kupiłem go świadomy jego potencjału i mankamentów i jestem zadowolony.

    • 6 3

    • zrobiłes 12 500km w 3msc??? to gdzie ty jezdzisz? trasy ziemia-ksieżyc? (3)

      • 1 5

      • pracuję w delegacji na południu Polski, tadam!!!

        • 6 0

      • Na nauce jazdy to i w 2 m-ce (1)

        Spokojnie tyle zrobisz a patrząc że ma to zwykły wolnossący motor i manualna skrzynię (akurat w tej branży to zaleta),to pewnie długo nie trzeba będzie czekać jak takie auta na L się pojawią,ciekawe jak z serwisem...

        • 0 2

        • Olej wymieniałem przy 2500km więc istnieje ;)

          • 1 0

  • Chinski zlom (1)

    Jeździłem, samochody jednorazowe

    • 2 4

    • Jo jo

      Szwabskie przereklamowane robione na chińskich częściach pewnie lepsze

      • 1 0

  • kupujcie więcej chinskich produktów i dziwcie się, że pracy coraz mniej (6)

    bo w Polsce tylko milion ludzi pracuje w sektorze motoryzacyjnym. Nie, naprawde nie ma znaczenia, że to podwykonawcy europejskich koncernów i jak spadnie sprzedaż europejskich samochodów, to spadną im zamówienia. Najważniejsze, że niemiec, wróg odwieczny piastów, nie zarobi

    • 13 4

    • To kup francuskie (2)

      Tak sa.o awaryjne za to 3x drozsze.

      • 3 1

      • Francuskie (1)

        Też w dużym stopniu kapitałowo należą do chińczyków . Otaczają nas z każdej strony. Trzeba było myśleć , teraz zimny prysznic, a czeka nas bieda i wyprzedawanie majątku.

        • 2 1

        • Gdzie takie bzdury żeś przeczytał? Na kanałach jedynie słusznych i prawdziwych
          PSA (Citroen Peugeot) należy do grupy Stellantis czyli właściciela Fiata, Opla, Chryslera, Jeepa Dodge itd. i tak należy do chińczyków jak braun jest wielbicielem hanuki. Ba nawet ostatnio Stellantis kupił pchińską markę (Leap Motor) żeby mieć tanie chińczyki w portfolio.
          Renault to francuski producent, który ma spore udziały w Nissanie i ostatnio mocno współpracuje z Mercedesem. Ich tania marka czyli Dacia sprzedaje tanie pchińskie elektryki ze swoim znaczkiem jako Dacia Spring.
          PS. Sam jeździłem naście lat Saabami, od 8-miu lat używam japończyka z najmniejszym silnikiem w gamie modelowej czyli 3l V6 :P

          • 0 0

    • Przecież te niby europejskie, to też w 90% na częściach Chińskich (2)

      w Polsce tylko montownie, bo tania siła robocza. Wynika z tego , że tylko marki Chińskie sa na oryginalnych częściach Chińskich. Europejskie ceny sa 3x zawyżone w stosunku do Chińskich, bo wymuszają to podatki, akcyzy , robocizna , import części. Cena energii i zielony obłęd mający na celu zniszczenie konkurencji.

      • 2 1

      • (1)

        Gdzieś coś słyszałeś tylko nie wiesz w którym kościele dzwoni

        • 0 2

        • Oho

          kościelny znawca się wypowiedział. Czyżby fan niemieckiej motoryzacji na ropę

          • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    Im większa konkurencja tym zdrowiej dla rynku., Ja mam jednak tylko obawy, aby nie słuszne o serwis a przede wszystkim o części zamienne. Auto w wieku 8-10 lat o ile pojeździ będzie potrzebować przewodów hamulcowych, tłoczków, jakiś elementów wewnątrz i być może być problem z czesciami..

    • 29 7

    • te auta jezdza od kilku lat w Europie Zachodniej (1)

      • 7 2

      • konkretnie to już nawet 7 lat

        sporo jest części zachodnich tak w ogóle, ale chińskie też ściągniesz

        • 1 0

    • zaczekam

      na reaktywację Stanley'a :)

      • 0 0

    • z chin ściągniesz wszystko szybko, podejrzewam że nawet na aliexpress latają części. Powiem Ci że na pompe podciśnieniową vacum czekałem w kia 3 tygodnie zanim ściągneli z korei. Nie sądzę żeby u chinola było gorzej

      • 4 1

  • Chiński rower (2)

    Będzie jak z chińskimi rowerami elektrycznymi....jednorazowe

    • 5 1

    • a Ty masz coś chińskiego w domu? (1)

      Telefon, telewizor, laptop? Nic made in China?

      • 1 1

      • klapki Kubota

        • 1 0

  • Tylko zmanipulowane dekle kupują elektryki .

    • 8 0

  • wolę koreańskie niż ten szajs. (1)

    • 4 0

    • ....i pomysleć, że pamiętam jak śmiano się z koreanskich samochodów... A dzis to obok Japończyków wiodący producenci :D

      • 0 0

  • Narzekacie , że Chińskie ? A jakim autem obecnie jest Volvo?

    To już nie te Chiny, produkujące same badziewie , koraliki i pamiatki na bazarach . UE Bardzo szybko reaguje na konkurencję z Chin nakładając drastyczne cła i podatki na produkty z tego regionu aby ratować skórę koncernom niemieckim. Zielony wał wykańcza europę i europejczyków. Zbawianie na siłę skończy się tak, że nie zbawimy świata, ale niemcy i bruksela zaoraja nas obłąkaną polityką neokolonialną czemu ma służyć klimatyczne szaleństwo.

    • 7 4

  • Problemem dla niemców jest to, że Chińczycy kopiują samochody innych państw pod własną marką (2)

    Czy są gorsze ? Nie wiem. Produkowane często na tych samych podzespołach co europejskie , bo większość z nich jest produkowane w Chinach które maja w nosie obłęd klimatyczny , z czego europejscy obłudnicy skrzętnie korzystają.

    • 7 1

    • To dlaczego w Chinach sprzedaje się większy odsetek elektryków niż w Europie? (1)

      Kopiują nadal niektóre rozwiązania lub linie, ale na targach motoryzacyjnych to Niemcy ogladali już plecy Chińczyków...

      • 2 1

      • Bo niemcy i bruksela prowadzą obłąkańcza politykę klimatyczą wymuszoną prezez likwidację russkiego gazu z

        Nord Stream. Tracąc możliwości zarabiania na pakcie berlin- moskwa i usiłuja uwalić gospodarki państw europejskich wymuszając na nich zielony wał , aby kupowały wiatraki od Siemensa, i nadmiary energii z OZE w lecie, bo zimą ją zagospodaruja sami. Chińczycy nie mają zamiaru dostosować się do europejskiego d**ilizmu. Co się da opchna na rynek europejski, a poza tym mają swój . Jak barany w berlinie i brukseli obłożą ich cłem, to jest jeszcze cały świat. Społeczeństwo już jest zubożałe, a jak dojdą te wszystkie atrakcje co szykuje nam unia, będą się rozglądali za dieslami , bo ten pojedzie na paliwie od czołgu a w gniazdka do ładowania elektryków bedzie można tylko cienko pierdzieć

        • 1 1

  • W końcu auta na oryginalnych częściach. Śmiech mnie bierze, jak piszecie, że chińskie to badziewne, a tak naprawdę Chinole już dawno wyprzedzili Europejczyków w kwestii budowy aut. Z reszta widać to jak panicznie wszyscy zachodni producenci wycofują się z elektromobilnosci i przywracają do oferty diesle bo właśnie zauważyli, że w tej kwestii aut na prąd są conajmniej generację do tyłu w stosunku do Chińczyków. Możemy zaklinać rzeczywistość, ale postęp jest w Azji, my dzięki chorej polityce UE zwijamy się.

    • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Street Show 2024 (8 opinii)

(8 opinii)
79 - 99 zł
widowisko / show, zlot

Trójmiejski Grill Motocyklowy Moto-Zone

w plenerze

Sprawdź się

Sprawdź się

Q30, Q50, Q60 - to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane