• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa odsłona VW Touarega

Mart
18 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Największy VW oficjalnie zaprezentuje się Europie w marcu, podczas salonu w Genewie. Największy VW oficjalnie zaprezentuje się Europie w marcu, podczas salonu w Genewie.

W swojej dotychczasowej karierze znalazł ponad 500 tysięcy nabywców na całym świecie. Koncern VW zaprezentował właśnie zupełnie nowego Touarega i zdradził pierwsze dane, dotyczące nowego modelu. Wszystkie szczegóły, dotyczące nowego SUVa niemieckiej marki, poznamy podczas najbliższego salonu samochodowego w Genewie.



Touareg drugiej generacji pokazał się światu podczas specjalnej prezentacji dla wybranych gości, zorganizowanej przez koncern VW w Monachium. Wiemy, że samochód będzie miał 4758 mm długości: (+40 mm w porównaniu z obecnym modelem), szerokość: 1928 mm, wysokość: 1724 mm (-20 mm w stosunku do Touarega I). Ma także większy rozstaw osi o 40 mm. Obecnie wynosi on 2900 mm. Pojemność bagażnika samochodu wyniesie od 580 do 1642 litrów, w zależności od ustawienia foteli.

W porównaniu z poprzednikiem nowy Touareg waży o około 200 kg mniej i oferuje lepsze parametry aerodynamiczne. Ma także mniej palić. Niższe średnie zużycie paliwa to też efekt zastosowania automatu o ośmiu przełożeniach oraz unowocześnionych jednostek napędowych. Większość oferowanych wersji będzie można też zamówić z technologią Start/Stop. W samochodach z tym systemem silnik automatycznie gaśnie, gdy np. zatrzymamy się na światłach. Po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu, ponownie sam się uruchamia.

Nowego Volkswagena "nie ominęła" też technologia hybrydowa. Po raz pierwszy w historii modelu system hybrydowy współpracuje z silnikiem benzynowym 3.3 V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Samochód wykorzystuje wyłącznie jednostkę elektryczną, jeśli kierowca jedzie z prędkością do 50 km/h. Pierwszy hybrydowy prototyp Touarega ujrzał światło dzienne w ubiegłym roku.

W Europie do sprzedaży nowy VW Touareg ma wejść już w kwietniu tego roku.
Mart

Opinie (43) 2 zablokowane

  • "dotyczące nowego SUVa niemieckiej marki" (2)

    Ten ze zdjęcia to SUV, a nie kombi? Chyba się już pogubiłem w tych klasyfikacjach.

    • 16 3

    • (1)

      po co tu zaglądasz jak i tak jeździsz tramwajami

      • 2 11

      • Na zdj nie widac jego rozmiarow, ale to duze auto. SUV.

        • 2 0

  • Ciekawy projekt (1)

    Całkiem udane połączenie już sprawdzonych form: przód to nowy VW Polo, tył to Audi Q5, a z boku poczciwe Porsche Cayenne. Całość wyszła nawet zgrabnie.

    • 8 7

    • dla mnie jest wielki i ociężały

      • 1 1

  • tyle kasy na kawałek blachy i plastiku ... (9)

    lepiej wydać na co inne

    • 14 6

    • Niby na co? (7)

      Żebyś ty chociaż wiedział iluset inżynierów poświęciło ileś tam lat pracy nad tym kawałkiem blachy i plastiku i ile tysięcy pracowników na całym świecie produkuje i składa ten plastik i blachę do kupy, to byś inaczej gadał i przede wszystkim szanował czyjąś profesję.

      • 8 11

      • chyba żartujesz... (6)

        Nie ośmieszaj się, inżynierowie to mają bardziej ambitne rzeczy do robienia aniżeli powielanie tych samych koncepcji i w budowie samochodu. Z tymi setkami to żeś zaszalał, w takiej firmie jalk VW pracuje kilkadziesiąt a nie kilkaset inż., pomyśl najpierw nim coś napiszesz.
        Kilkuset to może pracować np w NASA
        Budowa samochodu nie jest taka skomplikowana jak się wydaje co niektórym, wszystko jest skłądane praktycznie z 80% tych samych modułów

        • 10 5

        • tiaa.... (5)

          Rozumiem, że te "moduły" to się już same wcześniej zaprojektowały i po prostu...były? LOL
          Poza tym widzę, że nie masz zielonego pojęcia o procesie produkcji auta. Jeżeli wydaje ci się, że inżynier to jest pan w okularach siedzący przed komputerem i rysujący kolorowy samochodzik w Paincie, to się grubo mylisz. Doczytaj trochę o szczegółach procesów produkcji, bo z taką wiedzą, to za daleko nie zajedziesz.

          • 5 9

          • brak wiedzy się kłania... (4)

            Moduły jak i większość jest robiona przez garstkę inż. którzy siedzą przed komputerem i projektują. Grubo się mylisz jeśli sądzisz, że w obecnych czasach robione są żmudne testy...nikt na to nie ma czasu teraz wszystko jest projektowane za pomocą odpowiednich programów które również testują elektronicznie elementy na różne działania sił.
            Więc na prawdę byłeś bliski prawdy, że siedzą przed kompem ale mają zdecydowanie lepsze programy.
            Procesy produkcji o których może uczyłeś się w szkole już downo minęły, mnie też uczyli czego inneg choć skończyłem pg niedawno. Prawda jest taka że teraz wszystko odbywa się przy pomocy mocy obliczeniowej

            • 3 4

            • cieckozanim cos zaczniesz paplac poogladaj przynajmniej Discovery

              Albo inny program naukowy i tam sobie zobaczysz jak powstaje auto VW zatrudnia w swoich fabrykach najwieksza ilosć ludzi na swiecie niema drugiego takiego poza amerykańskim Produkuja auta na kilka kontynentów i kilka rynków .Garstka ludzi by sie zarobiła na smierc myslisz ze to takie proste a wszystko robia komputery.

              • 0 4

            • nie masz racji po raz kolejny (2)

              Nie musisz mnie przekonywać, że dziś sporą część pracy uda się wykonać przy pomocy oprogramowania. Dobrze o tym wiem i rozumiem, ale na tym fundamentów nie zbudujesz. Każda poszczególna część MUSI przejść fazę żmudnych testów, choćby ze względu na otrzymanie certyfikatu bezpieczeństwa. A biorąc pod uwagę, że jakieś 70-80% części do takiego VW wykonują firmy podwykonawcze rozsiane po całym świecie, to choćby z tego względu ilość inżynierów pracująca przy takim projekcie rozrasta się w setki. Światła biorą od Valeo, wtryski od Magnetti Marelli, ABS od Boscha, wycieraczki od Championa, fotele tu, wiązki elektryczne tam i tak dalej i dalej i dalej. Każda z tych firm ma swój własny sztab projektantów i testerów i choćby optymistycznie założyć, że z każdej firmy weźmiemy po 5 inżynierów (choć w takim Boschu nad ABSem pracuje ich pewnie z kilkudziesięciu), to całościowo mamy ich co najmniej kilkuset. Nie ograniczaj się do kilkudziesięcioosobowego sztabu panów w białych fartuchach pracujących jedynie w samej montowni.

              • 2 3

              • było o inżynierów VW (1)

                u boscha pracują inżynierowie boscha..tyle w temacie. Większość VWpochodzi z innych fabryk

                • 3 3

              • Niby w którym miejscu??

                To przeczytaj mojego pierwszego posta i mi to pokaż. Jak nie zrozumiesz, to przeczytaj jeszcze raz i jeszcze....

                • 2 5

    • ile kasy???

      • 2 1

  • Idealny dla bogatej kury domowej (2)

    Która jeździć nie potrafi, zajmuje zawsze dwa-trzy miejsca parkingowe a SUVa używa do odwożenia rozkapryszonego bachora do przedszkola i do codziennych wycieczek między galeriami handlowymi.
    No i oczywiście ma wielkie przyciemniane okulary na nosie i pudelka pod pachą.

    Kilkanaście lat temu wystarczyły ładne adidaski do lansu, dziś trzeba mieć SUVa..

    • 56 9

    • tia, ale jeszcze lepszy dla takiej jest wiejski pickup.

      • 6 0

    • Z bachorem przesadziłeś!

      Dziecko to dziecko, z takimi rodzicami (a też takich widuję, chociaż pudelka jeszcze nie widziałem) najczęściej nieszczęśliwe.

      • 0 0

  • Zacne auto, ale... (3)

    Wygląda jak nadmuchany VW Golf;-) Z reszta wszystkie niemieckie samochody nie są najwyższymi lotami designu.
    Poza tym ma reduktor i blokady (opcja?). Jak na crossover daje radę.
    Oczywiście nie mówię o hybrydzie, gdyż te rozwiązanie kupują nieświadomie ci którzy chcą być trendy, a w rzeczywistosci zostali wydymani grupowo od tyłu przez marketerów i szamanów ekologii - i to bez wazeliny ;-)

    • 24 2

    • dobry dobry...

      dla ludzi z kompleksami i pan, ktorym daje poczucie bezpieczenstwa na drodze. Gorzej jak trzeba to cos zaprkowac przed sklepem, ale dla kobie bezpeczenstwo jest bezcenne.

      • 4 1

    • toyota to ma design...

      szczególnie dywaniki i pedały gazy, że o hamulcach nie wspomnę

      • 4 2

    • Tak jest nadmuchali je jak inne auta są

      • 2 0

  • Zdecydowanie zyskał... (1)

    W stosunku do poprzedniej wersji jest optycznie lżejszy i bardziej elegancki. Dopracowany projekt wnętrza. Ogólnie - bardzo fajne auto, aczkolwiek za cenę dobrze wyposażonej wersji z mocnym silnikiem (albo bardzo zbliżoną) wolałbym Land Rovera Discovery 4...

    • 6 3

    • tvn turbo sie naoglądales ;)

      • 0 2

  • Aleeeeeee brzydki a grill jak u dziadków na działce

    okropnie brzydki ale moze ma inne zalety np jest niemiecki? :-)

    • 6 7

  • "Po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu, ponownie sam się uruchamia"

    Przeciez 99% Touaregow to automaty...

    • 14 1

  • http://zapodaj.net/f0f215e35035.jpg.html

    Nic dodać, nic ująć

    • 8 3

  • Super wyglada ale niestety ma jedną wade (4)

    Jak wszystkie nowe auta są w tym kraju średnio 50% za drogie!Wiem ze Jakość kosztuje .A Niemieckie to jakość najlepsza na świecie.A jakpończyki z nie sprawnymi hamulcami niedorównują im .Ale mimo wszystko ceny są kosmiczne!
    Poczekam 4 latka i kupie go za połowe ceny :)
    albo i taniej :)

    • 4 15

    • (2)

      "Niemieckie to jakość najlepsza na świecie." - hahahahaa, no jasne w końcu w tureckich fabrykach nie robi się byle czego

      • 12 2

      • zapytaj sie mądralo co produkuja w chinach

        I dlaczego maja najwieksza produkcje na swiecie

        • 2 1

      • A co to za roznica

        czy w niemieckich czy tureckich, jak w niemieckich sami turcy pracuja?

        • 0 0

    • !!

      ciekawe ile razy samochód który kupisz miał szkodę całkowitą. Niemcy nie sprzedają samochodów tak po prostu za frajer. a Polaczek myśli że to prawdziwa okazja. A potem czemu samochody przy zderzeniach łamią się w pół.

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane