- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (59 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (66 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Nowa sygnalizacja na Wielkopolskiej do końca roku
Będzie tańsza, bo nie wejdzie w skład Tristara, ale wreszcie ma zapewnić bezpieczeństwo pieszym na przejściu w okolicach ul. Racławickiej w Małym Kacku.
Do pierwszego przetargu nie zgłosił się żaden wykonawca, w drugim przypadku cena zaproponowana przez firmę Qumak - 460 tys. zł okazała się zbyt duża dla miasta. Zarząd Dróg i Zieleni na inwestycję miał bowiem zaplanowane 60 tys. zł mniej.
Ostatecznie zdecydowano się ograniczyć koszty na tyle, by nie organizować przetargu. Cała inwestycja z projektem ma kosztować ok. 200 tys. zł. Sygnalizacja zamontowana na ul. Wielkopolskiej będzie uznana za tymczasową, a koszty zmniejszyło to, że nie będzie działała pod systemem Tristar.
- Będziemy ją próbowali koordynować z całym ruchem w inny sposób. Zapewniam, że nie zmieni ona przepustowości w tym miejscu, więc nie ma obaw o zatory. Piesi po naciśnięciu przycisku będą musieli poczekać na zielone światło, nie pojawi się ono od razu "na żądanie" - wyjaśnia Jacek Oskarbski z biura inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni.
Założenie, by premiować pieszych, którzy po dojściu do krawędzi mieli czekać na przejście nie dłużej niż minutę było brane pod uwagę, jednak zdecydowano, że - póki co - zaproponowane rozwiązanie wystarczy.
Urzędnicy przypominają jednocześnie, że w tym miejscu i tak jest planowana gruntowna przebudowa skrzyżowania i wtedy przyjdzie czas na przygotowanie rozwiązań na lata.
- Nastąpi to wtedy, kiedy na inwestycję znajdą się pieniądze - dodaje Oskarbski.
Montaż sygnalizatorów ma się zakończyć jeszcze w listopadzie. Sygnalizacja powinna działać do końca roku.
Opinie (149) 8 zablokowanych
-
2014-11-21 08:42
hehe, światła na jednym skrzyżowaniu wycenione zostały przez wykonawców na wyższą kwotę niż koszt stworzenia ogólnopolskiego systemu informatycznego wspomagającego wybory :).
- 10 1
-
2014-11-21 08:34
Klimaty Gdyni !
Tam też jest problem ,że kupa aut przecina od CPN ciągłą linię do skrętu w lewo.
I jak to w Gdyni kolejna prowizorka.- 6 0
-
2014-11-21 08:29
oby
Pytanie tylko, czy piesi przestaną teraz skracać sobie drogę od przystanku przy stacji Orlen...Nagminnie nie chce im się dojść do przejścia i przechodzą przez drogę, więc po co ta sygnalizacja;/
- 7 1
-
2014-11-21 08:19
ma zapewnić przedewszystkim większe korki (1)
po co robić te dwupasmówki jak robią ciągle ograniczenia, zrobić trzeba wąską uliczkę z progami i nie trzeba będzie świateł.
- 9 4
-
2014-11-21 08:25
o rety.... nie było sygnalizacji ŹLE
Będzie sygnalizacja TEŻ ŹLE
Kierowcy widzą tylko czubek własnego nosa i jest problem, gdy muszą zatrzymać się na światłach. Czy wy nie jesteście też pieszymi ???- 3 2
-
2014-11-21 08:23
No i fajnie.
Miłego dnia!
- 2 2
-
2014-11-21 08:11
Stara, dobra prowizorka.
a za dwa lata, znowu damy zarobić jakiejś firmie, żeby dostosować światła do TriStara.
- 9 3
-
2014-11-21 07:22
Ile drożej byłoby z Tristarem? (1)
Ktoś wie?
- 10 10
-
2014-11-21 08:04
460, jest napisane
- 7 3
-
2014-11-21 07:46
Zróbcie coś ze skrzyżowaniem Starodworcowej i Wielkopolskiej (jezdnia w stronę Gdyni). Zjeżdżające samochody dzień w dzień tratują tam pieszych, bo żaden kierowca nie spodziewa się, że pieszy też ma zielone!! Ruch pieszy jest tam spory, bo ludzie idą do sklepów.
- 8 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.