- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (205 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (57 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (256 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (357 opinii)
Przepis na nowe BMW serii 5? Trochę BMW 7, trochę BMW 3 i jeszcze więcej komfortu. Tak w największym skrócie opisać można najnowszą "piątkę", która kilka dni temu oficjalnie zadebiutowała w Trójmieście.
Żadnej rewolucji stylistycznej nie widać we wnętrzu auta. Wsiadając do środka, od razu widać, że to... po prostu BMW. Dużo elementów wnętrza zapożyczono z serii 7. Samochód nieco urósł - ma 4,90 metra długości i 2,96 metra rozstawu osi.
Nowe BMW serii pięć rozpieszcza kierowcę układami dbającymi zarówno o optymalne zachowanie pojazdu w czasie prowadzenia, jak i o nienaganny komfort podróżowania. Do tego wszystkiego służy m.in. ośmiobiegowa skrzynia biegów, układ Dynamic Drive Control, automatyczny asystent parkowania, inteligentny tempomat, który zachowuje bezpieczny odstęp między pojazdami czy kamery termowizyjne, które podczas jazdy nocą ostrzegą kierowcę przed żywymi istotami przy drodze.
Wszystkie wersje samochodu wyposażono w pakiet Efficient Dynamics. To ukłon w stronę ekologii: zadaniem ED jest redukcja zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla. W skład pakietu wchodzą: system odzyskiwania energii podczas hamowania, wskaźnik wyboru optymalnego przełożenia oraz aktywne wloty powietrza do chłodnicy.
By auto było lżejsze, wiele jego elementów wykonano z aluminium, m.in. osprzęt silnika, podzespoły układu jezdnego czy drzwi.
BMW oferuje do modelu 5 szeroką gamę silników. Mamy więc V8, trzy wersje sześciocylindrowe i dwa diesle. Najpopularniejszy według producenta ma stać się czterocylindrowy silnik diesla o mocy 184 KM. Dla miłośników bardzo szybkiej jazdy stworzono model 550i wyposażony w silnik V8 o mocy 407 KM.
Prawie 38 lat obecności BMW serii 5 na rynku, pięć generacji i ponad 5,5 mln sprzedanych egzemplarzy czynią z tego modelu jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu premium na świecie. Za szóstą odsłonę bawarskiej limuzyny w najtańszej wersji 520d z silnikiem diesla 2.0/184 KM trzeba zapłacić 173 tys. zł. Ceny "benzyn" zaczynają się od 195 tys. zł za model 523i z silnikiem 3.0/204 KM, a kończą na 326 tys. zł za topową wersję 550i.
Opinie (53)
-
2010-03-25 08:19
Popatrzcie jakie buraki jeżdżą BMW (3)
http://www.wykop.pl/link/173257/polacy-w-bmw-zatrzymani-w-holandii/
- 0 1
-
2010-03-25 21:17
stare modele to w Polszie
musowo burakowozy. na nowe na całe szczęście ogromnej większości nie stać. chyba że gansta i ukradziony ale te czasy się już skończyły.
- 0 0
-
2010-03-25 08:55
burak to sam jesteś
trzeba sie bylo głąbie uczyc, załozyć firme i sobie kupić auto nowe to bys taki sfrustrowany nie był!
- 1 0
-
2010-03-25 08:22
tamten link nie działa, prawidłowy jest tu:
http://www.youtube.com/watch?v=Jka-Grcm7AY- 0 0
-
2010-03-25 14:34
polski projektant
hehehe... a najlepsze jest to, zaprojektował go polskim projektant :)
- 0 0
-
2010-03-25 14:13
piekna stylistyka
do Jaguara nawiazuje troche. Na razie poza zasiegiem;-(
- 0 0
-
2010-03-25 13:38
co za osioł to pisał?
"BMW oferuje do modelu 5 szeroką gamę silników. Mamy więc V8, trzy wersje sześciocylindrowe i dwa diesle."
a to diesle nie mogą być v8 czy sześciocylindrowe? A może silniki dzieli się właśnie na xcylindrowe i na diesle? A moze diesle nie mają cylindrów?
aha, już wiem - rowerzysta Marcin Tymiński- 2 1
-
2010-03-25 08:45
Za ten chajc wolę kupić mieszkanie i wynajmować pod domówkę łatwym dziewczyną
oprócz tego że zarabiam to jeszcze mi czasem ... za free zrobią!
- 2 1
-
2010-03-24 21:58
(1)
nowa 5ka całkiem ładna gablota
juz zbieram kasiorkę - i za 5 lat powinno sie uzbierać ;-)- 4 0
-
2010-03-25 08:35
na 5 letnie
- 2 0
-
2010-03-24 18:46
Najfajniejsze było E21 stary dobry rekinek.
Ale E30 i E34 też są ładne. Szkoda, że większość jest własnością durnowatej dresiarni, która te ładne samochody "upiększa".
Jak się chce znaleźć dobry egzemplarz należy szukać miesiącami albo na skróty przez fankluby ewentualnie z zagranicy autko ściągnąć.
Współczesne bawary mi nie podchodzą. Za dużo w nich gadżetów.
Ale ta nowa piąteczka wygląda całkiem całkiem:)
Bądź Marce Wierny :)- 9 1
-
2010-03-24 18:16
co do wnętrza nie mam zastrzeżeń, jest piękne
ale z całej serii 5 najbardziej przypadło mi do gustu nadwozie E39 w wersji kombi proste, kanciaste, bez udziwnień... no i w zasięgu mojej kieszeni ^^
- 4 0
-
2010-03-24 17:09
tak
w ostatnim modelu juz wygodniej byc nie moglo
- 1 0
-
2010-03-24 15:59
za duzo tego gazu wdychasz
- 8 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.