- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (60 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (233 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (197 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (120 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach
Kilka dni temu w trójmiejskich salonach BMW zadebiutowały dwa długo wyczekiwane modele M3 i M4. Cenniki duetu rozrabiaków monachijskiego producenta startują kolejno - od 414 900 zł oraz od 419 900 zł.
35 lat temu motoryzacyjny świat poznał premierowe wcielenie BMW M3. Tymczasem w trójmiejskich salonach zaparkowała najnowsza, szósta generacja tego modelu z nadwoziem typu sedan (M3) oraz coupe (M4). Najnowsze wydanie oparte jest na BMW serii 3 (G20), a ostateczne strojenie tych dwóch rozrabiaków było prowadzone równolegle z programem testowym nowego samochodu wyścigowego BMW M4 GT3.
Oba modele dostępne są w dwóch wersjach - słabszej, 480-konnej, a także tej topowej Competition, która oferuje moc 510 KM. Pierwsza opcja generuje 550, a druga 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wydanie Competition lubi wysokie obroty - może się maksymalnie zakręcić do 7200 obr./min.
Dla obu wariantów bazę stanowi 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy z podwójnym doładowaniem. Bawarscy inżynierowie chwalą się, że 3-litrowa jednostka jest jeszcze lżejsza i sztywniejsza niż dotychczas. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - w zależności od wariantu - zajmuje od 3,9 do 4,2 sekundy.
W ofercie dostępne są: 6-biegowa skrzynia manualna bądź 8-stopniowa skrzynia automatyczna M Steptronic. Co ważne, po raz pierwszy w historii dostępny jest napęd na wszystkie koła M xDrive. To dobra wiadomość dla osób, których przerażała wizja 500-konnej maszyny i napędu na tylną oś.
Zespół napędowy posiada dwie turbosprężarki, zoptymalizowany wtrysk bezpośredni, chłodzenie i smarowanie dostosowane do użytkowania na torze wyścigowym, a także specyficzny dla tego modelu układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapami zapewniającymi emocjonujące brzmienie napędu.
W M3 i M4 debiutuje M Drive Proffesional, w tym M Drift Analyser, M Laptimer i M Traction Control zapewniające szczególnie intensywne wrażenia z jazdy na torze wyścigowym.
Cennik BMW M3 w 480-konnej odmianie silnikowej ze skrzynią manualną startuje od kwoty 414 900 zł. Z kolei za M4 w tej samej konfiguracji należy zapłacić 5 tys. zł więcej.
Z pewnością więcej na temat obu tych aut będziemy mogli napisać po pierwszych jazdach testowych.
Trójmiejskie salony samochodowe
Miejsca
Opinie (120) 10 zablokowanych
-
2021-03-23 08:39
Kto takimi autami jezdzi
No kto, kogo na to stac? No wlasnie, czesto tacy ludzie dorabiaja sie na ciezkiej pracy innych
- 2 5
-
2021-03-23 06:53
Już wszystko wiadomo
Kierowcy Audi i BMW to buraki. Samochód z silnikiem ponad 120 KM to rakieta, która zagraża innym. I powinien być zakaz jazdy takimi samochodami. I nie powinno być niczego.
Jedyne prawiono auto to coś taniego i nigdy w leasingu na firmę bo to wiocha
Temat można zamykać.- 2 8
-
2021-03-23 06:39
Kosmiczne tylko te duże grille trochę świnie przypominają
- 2 2
-
2021-03-22 07:52
Przód w tych autach, to juz nie sławne "nerki" BMW, tylko zęby bobra. (3)
Szkoda, bo szpeci to strasznie ogólnie fajne i ciekawe auto.
- 46 2
-
2021-03-22 22:20
no trochę jest to dziwne
niemniej jako całość da się to przełknąć. BMW zawsze robiło fajne auta, ale w designie wyglądały jak trochę brzydsza siostra alfy romeo. Np. Alfa 156 vs BMW E46, obie ładne ale... jest małe ale. Alfa 155 vs E36. Chyba tylko E30 wygrywa z alfą 75 designem, albo seria 1500, 1600 lepiej wyglądała od pierwszej Giulii, aczkolwiek coupe od Alfy było przesztosem
- 2 0
-
2021-03-22 19:43
Zęby Bobra
To określenie jak znalazł :)
- 2 0
-
2021-03-22 08:51
Nie żebym miał w najbliższym czasie kasę na taki samochód, ale czekam aż się ogarną :)
- 4 0
-
2021-03-22 07:16
Kto kupuje BMW? (6)
Te same Sebixy co kupują Audi :)
- 29 37
-
2021-03-22 15:33
Co za czasy ze BMW nie ma startu do Alfy (1)
zwlaszcza ze i pod wzgledem osiągów i awaryjności to bmw spada coraz nizej. Alfa giulia qv ma lepsze osiągi, lepiej jeździ jest zdecydowanie ładniejsza i o tego tansza, a do tego wygrywa w testach awaryjności. Kiedys BMW wysznaczało standardy ale od pewnego czasu juz tak nie jest
- 3 3
-
2021-03-22 21:47
troche ściemniasz, czasy 0-200 podobne bo 14s
0-100 tak samo 4s - ale na to bym nie patrzył bo wiele zależy od tego czy pierwsze biegi dasz krótkie czy trochę dłuższe a za to wyższe na odwrót. 0-100 nic nie odzwierciedla, tym bardziej że nie ma znaczenia czy jest to 4,0 czy 3,9. O awaryjności też niewiele wiemy bo alfe zbadali dopiero w zakresie 0-3 lata, cóż jest dość młoda, a modeli z 510 konnym silnikiem jest jak na lekarstwo, tak samo beemek M3. No i nie zgodzę się ze stwierdzeniem "co za czasy". Czasy zawsze były takie że alfa miała jakiś fajny sportowy model w ofercie i konkurowała z BMW. W sporcie też była obecna. Obaj producenci robią fajne samochody. A tak poza tym alfa startuje z podobnej ceny bo za model z silnikiem 510 koni trzeba dać 401 koła.
- 0 0
-
2021-03-22 08:27
(2)
Pokaz mi sebika w salonie audi lub bmw ktory przyszedl faktycznie kupic auto za 400 tys? Oni skladaja je w szopach na kaszubach z 3 15 letnich innych beemek. Nie porownuj ludzi ktorzy wydaja na auto kupe siana do ludzi ktorzy maja siano w glowie.
- 16 1
-
2021-03-22 08:51
(1)
Nie odpisuj ludziom z sianem w butach :)
- 4 1
-
2021-03-22 15:09
Przepraszam.
- 0 0
-
2021-03-22 08:10
Pospolitych sebixów nie stać na auto
za ponad 400 000 zł.
4 tysie to co innego. Ale za to można co najwyżej kupić gruza e36 albo starą a3 ze szpachlą kładzioną kielnią.- 12 0
-
2021-03-22 07:09
Te 500 KM przydatne do stania w korku. (5)
.
- 62 14
-
2021-03-22 21:21
akurat do tego nie jest przydatne
za to jest przydatne do zasuwania poza korkiem
- 0 0
-
2021-03-22 08:25
(2)
Te auta nie sluza do jazdy na codzien.
- 2 2
-
2021-03-22 08:32
nie? (1)
to po co wtedy szybkie auto w postaci sedana?
- 4 4
-
2021-03-22 15:08
Bo takie mi się podoba.
- 0 0
-
2021-03-22 07:45
To jest po to aby brać udział noca w wyścigu na Grunwaldzkiej przy Oliwii.
Aby normalni ludzie jechali 50km na godzine za dnia.
- 20 0
-
2021-03-22 07:08
A jak to jest że do każdego BMW (4)
dodaja sie gratis buraka za kierownicą ?
- 74 25
-
2021-03-22 21:20
nie do każdego
po prostu tylko tacy zwracali na ciebie uwagę
- 0 1
-
2021-03-22 09:35
(2)
A do Skody czapkę z nutrii
- 17 3
-
2021-03-22 10:01
Mylisz z ładą. (1)
- 10 0
-
2021-03-22 11:59
w usa bmw zaangażowane w LPG lewostronne ...dziękuję
- 0 0
-
2021-03-22 19:33
Szczerze
Te modele pasują do określonej grupy osób. W żadnym wypadku nie pisze tego bo mnie nie stać, bo zazdroszczę, bo mam ból d... Trochę wyglada jak z klocków lego, grupa docelowa młody zamożny chłopiec.. nie widzę w tym aucie eleganckiej kobiety, nie widzę w tym aucie rodziny i nie widzę w tym aucie dorosłego mężczyzny.. Nie kupiłabym..
- 5 4
-
2021-03-22 10:39
(1)
Janusze bez szkoły i pasji siedzą teraz i ślinią się do zdjęć. Mamrocząc pod nosem - "ale bym jeździł" :-)
- 3 3
-
2021-03-22 18:35
Są Janusze, którzy mają domy i drogie samochody a tacy jak Ty pracują w ich firmach.
- 1 0
-
2021-03-22 15:30
slabiej niz Alfa (1)
A we wszystkich testach zdecydowanie przegrywa z Alfą Giulią QV (takze w awaryjnosci)- do tego w wygladzie tez słabsze. Kiedys BMW wyznaczało poziom, od pewnego czasu juz nie
- 0 5
-
2021-03-22 18:33
Poniosło Cię.
Jesteś dealerem włosko- kartonowych samochodzików?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.