- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (61 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (234 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (147 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (120 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach
Kilka dni temu w trójmiejskich salonach BMW zadebiutowały dwa długo wyczekiwane modele M3 i M4. Cenniki duetu rozrabiaków monachijskiego producenta startują kolejno - od 414 900 zł oraz od 419 900 zł.
35 lat temu motoryzacyjny świat poznał premierowe wcielenie BMW M3. Tymczasem w trójmiejskich salonach zaparkowała najnowsza, szósta generacja tego modelu z nadwoziem typu sedan (M3) oraz coupe (M4). Najnowsze wydanie oparte jest na BMW serii 3 (G20), a ostateczne strojenie tych dwóch rozrabiaków było prowadzone równolegle z programem testowym nowego samochodu wyścigowego BMW M4 GT3.
Oba modele dostępne są w dwóch wersjach - słabszej, 480-konnej, a także tej topowej Competition, która oferuje moc 510 KM. Pierwsza opcja generuje 550, a druga 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wydanie Competition lubi wysokie obroty - może się maksymalnie zakręcić do 7200 obr./min.
Dla obu wariantów bazę stanowi 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy z podwójnym doładowaniem. Bawarscy inżynierowie chwalą się, że 3-litrowa jednostka jest jeszcze lżejsza i sztywniejsza niż dotychczas. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - w zależności od wariantu - zajmuje od 3,9 do 4,2 sekundy.
W ofercie dostępne są: 6-biegowa skrzynia manualna bądź 8-stopniowa skrzynia automatyczna M Steptronic. Co ważne, po raz pierwszy w historii dostępny jest napęd na wszystkie koła M xDrive. To dobra wiadomość dla osób, których przerażała wizja 500-konnej maszyny i napędu na tylną oś.
Zespół napędowy posiada dwie turbosprężarki, zoptymalizowany wtrysk bezpośredni, chłodzenie i smarowanie dostosowane do użytkowania na torze wyścigowym, a także specyficzny dla tego modelu układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapami zapewniającymi emocjonujące brzmienie napędu.
W M3 i M4 debiutuje M Drive Proffesional, w tym M Drift Analyser, M Laptimer i M Traction Control zapewniające szczególnie intensywne wrażenia z jazdy na torze wyścigowym.
Cennik BMW M3 w 480-konnej odmianie silnikowej ze skrzynią manualną startuje od kwoty 414 900 zł. Z kolei za M4 w tej samej konfiguracji należy zapłacić 5 tys. zł więcej.
Z pewnością więcej na temat obu tych aut będziemy mogli napisać po pierwszych jazdach testowych.
Trójmiejskie salony samochodowe
Miejsca
Opinie (120) 10 zablokowanych
-
2021-03-22 10:20
Nie ma to jak
Gwe i TDI po wypowiedziach samo buractwo z tych rejonów , gwe j inne popleczniki dalej niż za Rumię nie powinno wyjeżdżać
- 0 8
-
2021-03-22 10:06
Samochody w sam raz...
...dla właścicieli restauracji i siłowni.
- 10 0
-
2021-03-22 10:06
Wersja M robi robotę, niestety biedniejsze wersje już nie wyglądają tak dobrze z tym grillem.
- 1 0
-
2021-03-22 10:00
grill trochę za mały
- 5 0
-
2021-03-22 09:04
Dżizas, ale samochód!
Przynajmniej opony mam w swoim takie same... ;)
- 3 0
-
2021-03-22 08:59
bMW
A dlaczego na nasz krajowy rynek jest wersja bieda...tak cieżko wstawić szklane dżwi od strony kierowcy???
- 1 2
-
2021-03-22 08:45
50/h
Już widzę jak to jeździ 30-50/h po Gdańsku
- 4 5
-
2021-03-22 07:09
(1)
Ciekawe kolory. W końcu zmierzch tej paskudnej szarości
- 28 4
-
2021-03-22 08:45
E tam kolory. Najfajniejszy jest przód ala bóbr. Z dyfuzorka powinien jeszcze zwisać ogonek.
- 7 0
-
2021-03-22 08:30
A mają kierunkowskazy? Bo większość BMW nie ma.
- 5 7
-
2021-03-22 08:05
Piękne - dyskretny urok niemieckiego gustu i elegancji.
Tęsknię za E30, patrząc na te nerki.
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.