• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW Serii 5 debiutuje w Trójmieście

Michał Jelionek
9 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowe BMW Serii 5. Nowe BMW Serii 5.

W ten weekend w trójmiejskich salonach BMW oficjalnie zadebiutuje najnowsze wcielenie BMW Serii 5 (G30). Siódmą generację modelu będzie można podziwiać w stacjach obu przedstawicieli bawarskiej marki: Zdunek Premium oraz Bawaria Motors.



Dzień otwarty nowego modelu odbędzie się w sobotę, 11 lutego, w trzech trójmiejskich salonach BMW: w Gdańsku przy ul. Miałki Szlak 43/45 zobacz na mapie Gdańskaal. Grunwaldzkiej 195 zobacz na mapie Gdańska, a także w Gdyni przy ul. Druskiennickiej 1A zobacz na mapie Gdyni.

"Biznesowy atleta" - to hasło przewodnie kampanii reklamowej najnowszego dziecka BMW. Dewiza ma na celu zobrazować odbiorcom dwa oblicza niemieckiego auta - z jednej strony komfortowej limuzyny, a z drugiej samochodu ze sportowym zacięciem. Dodajmy, że poprzednią generację modelu (F10) wybrało 2,1 mln klientów na całym świecie. Teraz BMW liczy na podobne wyniki sprzedaży najnowszej odsłony Serii 5.

Długo wyczekiwany model o typoszeregu G30 wyraźnie upodobnił się do flagowej "siódemki". Nowa Seria 5 nieco urosła względem swojego poprzednika. Jest o 36 mm dłuższa, 6 mm szersza i 2 mm wyższa. Rozstaw osi powiększył się o zaledwie 7 mm. Ponadto niemieckim konstruktorom - dzięki zastosowaniu aluminium, włókna węglowego i wytrzymałej stali - udało się odchudzić samochód o 100 kg (na samej karoserii zaoszczędzono ponad 60 kg), zachowując przy tym nisko rozmieszczony środek ciężkości oraz bardzo dobre wyważenie masy między obiema osiami.

Inżynierowie BMW Serii 5 postawili na innowacje oraz doskonałe właściwości jezdne. Niemcy zapowiadają, że będzie to najlepiej jeżdżąca limuzyna w swojej klasie (auto wyposażono w m.in. nowy aktywny układ kierowniczy oraz elektromechanicznie regulowany stabilizator).

Nowe BMW Serii 5. Nowe BMW Serii 5.
Model zadebiutuje w czterech opcjach silnikowych - dwa "benzyniaki" i dwa diesle (wszystkie będą wyposażone w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk). Pod maską bazowej wersji benzynowej 530i kryje się czterocylindrowy, 2-litrowy silnik o mocy 252 KM (350 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocniejszym wariantem jest 540i. Sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów generuje moc 340 KM (450 Nm).

Dla miłośników jednostek wysokoprężnych BMW przygotowało również dwie propozycje. Klienci będą wybierać między czterocylindrowym 520d o mocy 190 KM (400 Nm) i sześciocylindrowym 530d rozwijającym moc 265 KM (620 Nm).

W marcu oferta zostanie wzbogacona także o BMW 530e iPerformance, czyli "piątkę" z napędem hybrydowym, oraz mocarną wersję 550i xDrive z V8 o pojemności 4,4 litra i mocy aż 462 KM (650 Nm). Topowa "piątka" na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h będzie potrzebowała zaledwie 4 sekund. Wszystkie opcje będą dostępne z napędem na tylną lub obie osie, a także z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów (z wyjątkiem najtańszej wersji 520d).

Ceny nowego BMW Serii 5 rozpoczynają się od niespełna 210 tys. zł.

Dzień otwarty BMW Serii 5 (11.02):

BMW Zdunek Premium (Gdańsk, ul. Miałki Szlak 43/45) - w godz. od 10 do 17
BMW Zdunek Premium (Gdynia, ul. Druskiennicka 1A) - w godz. od 10 do 17
BMW Bawaria Motors (Gdańsk, al. Grunwaldzka 195) - w godz. od 9 do 18

  • Nowe BMW Serii 5.
  • Nowe BMW Serii 5.
  • Nowe BMW Serii 5.
  • Nowe BMW Serii 5.
  • Nowe BMW Serii 5.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (70) 1 zablokowana

  • BMW to stan umysłu

    poza tym brzydkie!

    • 4 5

  • Piekne autko.

    • 3 0

  • Nie ma się czym podniecać (4)

    miałem F10 kupione jako nowe w salonie. Bardzo przeciętny samochód o ponadprzeciętnej awaryjności. Ciasny, twardo zawieszony. Komfort jazdy jak w Skodzie Felicji.
    To nie ma nic wspólnego z dawnymi modelami BMW. Do tego zupełnie nieadekwatny do ceny pojazdu i obsługi poziom obsługi w serwisie w Gdyni. Miałem wrażenie że mój samochód po ich "naprawach" był w gorszym stanie niż przed nimi.
    Szkoda kasy, nie ma czego zazdrościć ani się ślinić. Są lepsze auta.

    • 4 4

    • (3)

      Widać, że nawet nie siedziałeś w F10 skoro piszesz, że jest on "twardy". Otóż w porównaniu np. do poprzedniej generacji (E60) F10 to miękka kanapa porównywalna do francuskich samochodów z lat 90-tych. Dopiero przy sportowym zawieszeniu M i na felgach 19" dorównuje twardością E60. Na nic się zdają tryby jazdy, bo nawet na Sport czy Sport+ F10 jest bardziej miękki od wspomnianego E60.

      Komfortu jazdy jak w Skodzie Felicji nie skomentuję, bo nigdy nie jeździłem Felicją, ale jestem przekonany, że pleciesz bzdury, a F10 widziałeś jedynie na plakacie.

      • 2 1

      • Nie będę tego komentował (2)

        ale jakbyś miał kiedyś do czynienia z BMW na run-flatach (seryjne w każdym aucie) oraz standardowe zawieszenie + koła 18" wiedziałbyś o czym piszę.

        A plakatów z samochodami nie mam nad łóżkiem od dawna :) Wolę swoją żonę :)

        • 1 1

        • (1)

          Jeździłem już BMW kiedy ty robiłeś w pieluchy, więc myślę, że wiem o czym piszę i zdecydowanie mam porównanie. Od dawna nie jeżdżę na tak małych felgach, ale na moich 20 samochó wg twojej teorii powinien być jeszcze twardszy. Tymczasem wcale tak nie było, F10 to stosunkowo miękko zawieszony samochód. No a o szóstce nie będę się wypowiadał, bo to zupełnie inna historia.

          • 0 0

          • "Od dawna nie jeżdzę na tak małych felgach"

            Hehe, i napisz ile razy je prostowałeś. Tłumy takich pseudo-mondrali przyjeżdżają potem do CNF-u i daje się dymać z kasy bo nie można tego w żaden sposób wyważyć, zawsze są krzywe.

            A Gran Coupe to paskudne auto - ma urodę agresywnego ziemniaka :)

            • 1 0

  • zastanawialem sie nad zakupem auta w gre wchodzily 3
    bmw merc i tesla
    wybralem tesle i jestem mega zadowolony

    • 2 2

  • piękny wóz, niemieckie auta są ciągle najlepsze. Oczywiście w segmencie aut dostępnych dla zwykłych ludzi ale i te luxusowe też są z najwyższej półki.

    • 0 0

  • Kazdego dnia na drogach

    Właściciele tych samochodów potwierdzają obiegową opinie ze sa prostakami i hakami bez prawa jazdy na dodatek (bo na kursach przecierz uczyli przynajmniej używania kierunkowskazów a tego jest znacznie wiecej). Szkoda ze b.m.w tak przyciąga prostakow (są rzadkie wyjątki oczywiście), dlatego tez mimo iz mnie stać nie siegne po tą markę niestety (bo auto ładne) bo nie chce się utożsamiać z tymi ludźmi.

    • 3 3

  • Moze za 15 lat wymienię moje E39 na takie (2)

    Pytanie tylko czy będzie sens pozbywać sie E39 patrząc dokąd zmierza motoryzacja.

    • 0 2

    • (1)

      E39 już od lat capi myszami i wstyd obok takiego czegoś zaparkować, a co dopiero nim jeździć. Prawdę mówiąc również następca E39, czyli E60 zdążyło się zestarzeć, a nawet następca E60, czyli F10 nie jest już aktualną generacją. Zmiany nadchodzą szybko i jeśli za nimi nie nadążasz to zwyczajnie zostajesz w tyle. Niby można i tak, ale żeby od razu się tym chwalić? Trąci zacofaniem.

      • 1 1

      • Fakt - buda sie zestarzala juz troche no ale wkoncu ma swoje lata

        Obok innych aut z tych roczników ciągle wypada niezłe - na e60 bym nie zmienił absolutnie - prędzej szukałbym w innej marce jeśli już. Natomiast z e39 ciężko się rozstać i tyle - to dobre auto:)

        • 0 0

  • (2)

    BMW nie podobają mi się stylistycznie.
    Jedynie E92 i F82 wyglądają fajnie, reszta... Meh...

    • 1 1

    • (1)

      Zapomniałeś dodać, że masz 70 lat.

      • 0 1

      • Aż tak staro nie wyglądam :P
        Dałeś mi o 35 lat za dużo Misiu :)

        • 1 0

  • Smutne jest to że Niemiec dostaje w standardzie auto ż reflektorami LED a Polak dostaje zwykłe reflektory za Led jest 10000 dopłaty moje 4 i ostatnie bmw
    Pozdrawiam

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane