- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (96 opinii)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 5 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (283 opinie)
- 6 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (424 opinie)
Nowe światła na Podwalu Przedmiejskim nie utrudniają ruchu
Od około miesiąca działają nowe światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu . Sygnalizacja umożliwia wyjazd pojazdom z położonej na Wyspie Spichrzów budowy w kierunku rafinerii. Urzędnicy przekonują, że korków z powodu nowych świateł nie zauważyli, ale planują umożliwić tam zawracanie.
- Sygnalizacja została zastosowana w tym miejscu na potrzeby obsługi ruchu pojazdów ciężarowych pracujących w obrębie Wyspy Spichrzów. Na szczęście nie odnotowujemy negatywnych skutków wprowadzenia takiego rozwiązania - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, podobne odczucia teraz mają kierowcy, których spotkaliśmy na miejscu.
- Jeżdżę ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku codziennie. I od momentu, gdy ustawiono światła przy Novotelu, zatrzymałem się na nich może kilka razy. Nie widziałem też korków - opowiada pan Mariusz, mieszkaniec Stogów.
- Wykonana instalacja pokazuje jedną prostą rzecz, która w sumie nie powinna nikogo dziwić - ucywilizowanie ruchu nie jest przyczyną "zwiększenia korków" - wtóruje także Karol Spieglanin z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
W planach są kolejne tymczasowe zmiany przy Novotelu, ale...
W rejonie Novotelu jest przygotowany jeszcze jeden wariant - umożliwiający wykonanie tzw. nawrotki do węzła Unii Europejskiej.
- To jednak na chwilę obecną wyłącznie techniczne rozwiązanie - jest jedną z opcji, która mogłaby zostać zastosowana, gdyby zachodziła taka konieczność. Na razie jej nie obserwujemy. Mamy na uwadze przede wszystkim fakt, że zastosowanie takiego rozwiązania wiązałoby się z koniecznością zatrzymania potoku pojazdów na Podwalu Przedmiejskim, a to miałoby znaczny wpływ na ruch w tym rejonie miasta - mówi Kaczmarek.
Na tę chwilę nie będzie wykonywany przejazd na wprost przez Podwale Przedmiejskie. Nie miałoby to sensu, bowiem taką relację zapewniają ulice Pszenna i Jaglana.
Duża przebudowa Podwala Przedmiejskiego tuż tuż
Uruchomienie wszystkich relacji w okolicach ul. Chmielnej planowane jest dopiero po przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Przypomnijmy, że w ramach inwestycji nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej
Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.
Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku.
Pomysł wprowadzenia skrzyżowań chwali FRAG.
- Utworzenie skrzyżowań i przejść dla pieszych w poziomie ulicy na całym Podwalu Przedmiejskim wpłynie w minimalny sposób na płynność ruchu, za to w bardzo duży na ogólny charakter tej części Śródmieścia i komfort jego mieszkańców. Ta droga od dawna nie powinna mieć swojego tranzytowego charakteru i każdy krok w kierunku jego zniwelowania jak najbardziej cieszy - mówi Spieglanin.
Miejsca
Opinie (85)
-
2016-07-30 09:44
wg4
na ból d*py najlepsze są ronda zamiast takiej ilości świateł może jedzie się wolniej ale płynnie bez zbędnego stania i smrodzenia spalinami
- 1 2
-
2016-07-29 22:28
Ale mam nadzieje, że przy remoncie drogi zmienią też tory tramwajowe bo są w niektórych miejscach zdewastowane jeszcze bardziej niż asfalt
- 1 1
-
2016-07-29 07:17
Ale w innych miejscach utrudniaja (3)
Czarny dwór Jana Pawła. Nie można ich przestawić?
- 20 13
-
2016-07-29 22:14
Proponuję przestawić za skrzyżowanie
- 0 0
-
2016-07-29 10:36
Nie zawsze światła są potrzebne. Wystarczy używać mózgu. Ta, wiem, nie każdy go ma.
- 4 1
-
2016-07-29 08:35
światła zawsze ci przeszkadzają tam gdzie jedziesz
Raz chcesz zieloną falę na głównej a raz na podporządkowanej
- 3 4
-
2016-07-29 14:29
jaka paranoja
jak nie utrudniają ??? utrudniają !!!!!!!!!!!!!! Każde światła utrudniają, robią i robiły sztuczne korki .
- 11 4
-
2016-07-29 14:15
Ci (kierowcy) drżeli wcześniej ze strachu przed ich ustawieniem na trzypasmowej drodze do centrum.
Czy nie za dużo protekcjonizmu panie Naskręcie?- 3 2
-
2016-07-29 13:50
W latach 60 musiałem zmienić szkołę 67 na Żabim Kruku
bo nie było tunelu, na 37 na Ogarnej. Teraz komuś przeszkadza tunel i chce wprowadzić utrudnienia dla kierowców jadących tranzytem. Obecny stan jest optymalny. Komu on przeszkadza? Adamowiczowi co kupił mieszkanie na zapyzialej Lastadii i ma problem z wynajęciem?
- 11 5
-
2016-07-29 13:28
Korków jeszcze nie ma....poczekajmy do września...Swoją drogą Gdańsk chyba ma ambicję posiadania największej ilości sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach w Polsce.Światła planuje sie i stawia nawet na małych ulicach wewnątrzosiedlowych
- 11 1
-
2016-07-29 07:57
(5)
Kiedy wreszcie wszyscy zrozumieją, że problemem jest nadmiar ulic a nie nadmiar samochodów.
Likwidowanie korków przez zawężanie ulic jest jak leczenie anoreksji za pomoca sciskania paska w spodniach.
Prowadzi to tylko do przesuwania korków w inne miejsce np. z Gdańska do Tczewa lub Wejherowa.
Poczytajcie o prawie Lewisa-Mogridgea. który łamiącym się głosem pisze o potwornych sznytach ulic i umieraniu Detroit.
Nas czeka ten sam los.- 11 15
-
2016-07-29 13:18
Detroit umiera bo tam przestał istnieć przemysł samochodowy tworzący miejsca pracy i przyciągający ludzi. Nie ma pracy - nie ma ludzi - miasto umiera. Tak to tam działa. Nie ma z tym nic wspólnego budowa dróg.
- 4 0
-
2016-07-29 08:20
uwaga na trolla kradnącego nicki (2)
proponuję nie karmić
- 1 3
-
2016-07-29 08:42
(1)
Wyzwiska, reakcja człowiek z płytką wyobraźnią, mentalnie przyspawanego do samochodu i uważającego, że samochód jest jedyny sposobem na poruszanie się po mieście.
Ktoś taki nigdy nie weźmie udziału w szerokiej debacie na temat potwornego stygmatyzowania osób popierających alternatywne środki transportu.
Tacy jak on przyczynią się do umierania miasta.
Tacy byli przyczynkiem do umierania Detroit.- 2 5
-
2016-07-29 10:53
Kup se wrotki ty alternatywa.
- 4 0
-
2016-07-29 09:57
chyba nie do końcu rozumiesz to, co napisałeś
prawo L-M mówi o wypełnianiu każdej dostępnej przepustowości na skutek zmian przyzwyczajeń transportowych. Nie ma tam nic o sytuacji przeciwnej, tym bardziej o likwidacji korków. Doedukuj się doktorancie
- 2 0
-
2016-07-29 12:51
Te zmiany w połączeniu z powstającymi inwestycjami spowodują zakorkowanie tej części miasta. Chciałbym przypomnieć panu z FRAG, że powstaje tutaj między innymi wielkie centrum handlowe, tzw. Centrum Radunia, rozbudowują się urzędy, planuje się budowę kolejnych mieszkań (mówi się o kilkudziesięciu tysiącach dodatkowych mieszkańców).
- 9 2
-
2016-07-29 07:06
gosc (3)
jeszcze wiecej swiatel napierdolcie bo jest za malo zwlaszcza na grunwaldzkiej w strone oliwy
- 76 26
-
2016-07-29 11:42
.
a co to za ładne słówka
- 2 2
-
2016-07-29 08:08
Kulturka z rana jak śmietana
- 17 2
-
2016-07-29 07:08
mowisz i masz
- 23 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.