- 1 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (13 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (279 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (17 opinii)
- 6 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (136 opinii)
Nowe światła na Podwalu Przedmiejskim nie utrudniają ruchu
Od około miesiąca działają nowe światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu . Sygnalizacja umożliwia wyjazd pojazdom z położonej na Wyspie Spichrzów budowy w kierunku rafinerii. Urzędnicy przekonują, że korków z powodu nowych świateł nie zauważyli, ale planują umożliwić tam zawracanie.
- Sygnalizacja została zastosowana w tym miejscu na potrzeby obsługi ruchu pojazdów ciężarowych pracujących w obrębie Wyspy Spichrzów. Na szczęście nie odnotowujemy negatywnych skutków wprowadzenia takiego rozwiązania - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, podobne odczucia teraz mają kierowcy, których spotkaliśmy na miejscu.
- Jeżdżę ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku codziennie. I od momentu, gdy ustawiono światła przy Novotelu, zatrzymałem się na nich może kilka razy. Nie widziałem też korków - opowiada pan Mariusz, mieszkaniec Stogów.
- Wykonana instalacja pokazuje jedną prostą rzecz, która w sumie nie powinna nikogo dziwić - ucywilizowanie ruchu nie jest przyczyną "zwiększenia korków" - wtóruje także Karol Spieglanin z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
W planach są kolejne tymczasowe zmiany przy Novotelu, ale...
W rejonie Novotelu jest przygotowany jeszcze jeden wariant - umożliwiający wykonanie tzw. nawrotki do węzła Unii Europejskiej.
- To jednak na chwilę obecną wyłącznie techniczne rozwiązanie - jest jedną z opcji, która mogłaby zostać zastosowana, gdyby zachodziła taka konieczność. Na razie jej nie obserwujemy. Mamy na uwadze przede wszystkim fakt, że zastosowanie takiego rozwiązania wiązałoby się z koniecznością zatrzymania potoku pojazdów na Podwalu Przedmiejskim, a to miałoby znaczny wpływ na ruch w tym rejonie miasta - mówi Kaczmarek.
Na tę chwilę nie będzie wykonywany przejazd na wprost przez Podwale Przedmiejskie. Nie miałoby to sensu, bowiem taką relację zapewniają ulice Pszenna i Jaglana.
Duża przebudowa Podwala Przedmiejskiego tuż tuż
Uruchomienie wszystkich relacji w okolicach ul. Chmielnej planowane jest dopiero po przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Przypomnijmy, że w ramach inwestycji nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej
Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.
Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku.
Pomysł wprowadzenia skrzyżowań chwali FRAG.
- Utworzenie skrzyżowań i przejść dla pieszych w poziomie ulicy na całym Podwalu Przedmiejskim wpłynie w minimalny sposób na płynność ruchu, za to w bardzo duży na ogólny charakter tej części Śródmieścia i komfort jego mieszkańców. Ta droga od dawna nie powinna mieć swojego tranzytowego charakteru i każdy krok w kierunku jego zniwelowania jak najbardziej cieszy - mówi Spieglanin.
Miejsca
Opinie (85)
-
2017-09-29 20:39
Chmura spalin
Tyle nowych swiatel, to o tyle wiecej tych chmur czy tego chcemy?
- 0 0
-
2017-09-27 23:59
Życzymy 30km/h wszystkim gdańskim urzędnikom.
Czy nie można przy okazji przerobić całego szlaku do rafinerii w stylu ul. Kartuskie? Unia z pewnością pożyczy pieniądze na uspokojenie ruchu samochodowego - może nawet do 30km/h.
- 0 0
-
2017-09-27 23:56
polowanie na czerwonych światłach
Trzeba będzie wydać ze 20 mln zł na rozbudowę tristara.
- 0 0
-
2017-01-09 12:37
Bez sensu napitolą świateł i weź tu jedź !
- 0 0
-
2016-07-29 07:14
Po cholerę te durne światła (3)
Co to za dziwna moda, żeby co kawałek stawiać światła w polu, które działają całą dobę, a później stój człowieku w środku nocy na pustym skrzyżowaniu.
BEZ SENSU!- 90 27
-
2016-07-29 10:30
Nie wiesz po co? (1)
Trzeba jakoś wprowadzić ruch na wyspę spichrzów pod nową deweloperkę;/
- 5 1
-
2016-08-02 13:59
No tak - winna deweloperka i nowi mieszkańcy miasta
Przeprowadziłeś się do Elbląga, Nowego Dworcu, Żukowa czy na jakieś Szadółki to licz się z tym, że w mieście są skrzyżowania. W mieście też mieszkają ludzie i nadrzędnym celem miasta powinno być zapewnienie im odpowiedniego dojazdu, a nie średniej prędkości V=100 km/h dla ludzi z NE, NBR, GKA czy GKS.
- 0 0
-
2016-07-29 08:31
Dobry zarobek i przebitka na tym jest. A ile siana rocznie
idzie na konserwację, przeglądy i wymianę żarówek.
- 10 4
-
2016-07-29 06:22
Jeszcze zróbcie coś z węzłem okopowa (Unii Europejskiej) (1)
Bo mieszkając na ulicy Ogranej muszę jechać prawie że na Chełm żeby zawrócić na Warszawę.
- 35 15
-
2016-07-30 12:18
Weź kredyt i zmień mieszkanie.
- 0 1
-
2016-07-29 10:25
(1)
Najwyższy czas z tej wiejskiej pseudoautostrady zrobić miejską ulice
Janusze w tdikach z GND będą się buntować ale co
w mieście może nas to obchodzić.- 1 15
-
2016-07-30 11:47
Według ciebie najlepiej zepsuć coś, co dobrze działa. No bo dlaczego na Podwalu Przedmiejskim nie ma takich korków, jak w innych częściach miasta? Zwęzić i też będą takie korki. To jest twoje myślenie.
- 0 0
-
2016-07-29 09:25
(1)
A kto to jest niby ten Spieglanin i FRAG nie ma w tym kraju już porządnych autorytetów których warto by cytować ? tylko samych półgłówków ? To miasto jest dla ogółu ludzi w nim mieszkających a nie dla grup społecznych . Każda taka decyzja powinna być akceptowana na drodze referendum organizowanego na oficjalnej stronie Gdańska (coś w stylu budżetu obywatelskiego). Niech większość decyduje a nie agitatorzy.
- 13 6
-
2016-07-30 11:44
FRAG ma wielką nazwę, a jest właściwie grupką ludzi licząca kilka osób, ale mającą silne przebicie do tzw. "władz". I na tym to polega. Lepiej niech już przestaną niszczyć to, co dobrze funkcjonuje.
- 0 1
-
2016-07-29 07:04
(13)
I znowu ten SPIGALIN od siedmiu boleści. Polecam Podwale koło 16.-17. Korek często aż do Lidia a nawet estakady a te 4 skrzyżowania na pewno go skraca :)
- 59 32
-
2016-07-29 08:59
(6)
Polecam w takim razie tramwaj i autobusy ;)
Albo rower. Rowerem można się przy okazji zatrzymać na jedzonko w mieście i małe zakupy, bez konieczności płacenia za parkingi i szukania miejsc.
A auto używać jak się jedzie za miasto lub po jakieś większe zakupy.
Naprawdę poprawia samopoczucie taki sposób poruszania się po mieście.- 5 19
-
2016-07-30 11:39
Jeśli chcesz pedałować, to rób to kiedy chcesz i ile chcesz. Możesz nawet jechać rowerem do IKEI po szafę trzydrzwiową, ale nie zmuszaj innych do takiego samego postępowania. Jeden jeździ rowerem, a drugi samochodem. Na tym między innymi polega wolność wyboru.
- 0 0
-
2016-07-29 10:22
Pewnie... (2)
Ciekawe czy matce z dwójką dzieci, też polecisz żeby je brała na rower i woziła do przedszkola czy żłobka w drodze do pracy, a po drodze jeszcze robiła zakupy dla całej rodziny?...
- 13 4
-
2016-07-29 13:09
ja tak woze (1)
- 1 6
-
2016-07-30 11:18
A ty jesteś matka?
- 1 0
-
2016-07-29 09:19
(1)
Jak chcesz poruszać się rowerem to to rób ale nie wciskaj innym że to jest alternatywa. Rower jest dobry w okresie letnim do turystyki i rekreacji a nie jako środek transportu. Po za tym wielu ludzi ma na tyle ciężką pracę że o niczym innym nie marzą jak męczyć się jeszcze na rowerze. Inną sprawą jest to że nie wszyscy po pracy muszą jeździć na rowerze jako element ruchu i sportu jest wiele innych, dających lepsze efekty ciekawych sposobów aktywnego spędzania czasu.
Pozdrawiam- 16 6
-
2016-07-29 09:34
Rower może być dobry, ale nie w Gdańskim morenowym krajobrazie.
- 10 3
-
2016-07-29 08:19
Mik - samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście (5)
jeśli uznasz tę tezę za prawdziwą, zrozumiesz wiele i przestaniesz obdarzać innych epitetami a w twojej świadomości zrodzą się dobre pomysły na poprawę sytuacji drogowej w mieście (bez konieczności ponoszenia nakładów na inwestycje).
- 17 22
-
2016-07-29 08:52
Cała rafineria wraca do domu. Naprawde myślisz, że te parę autobusów na godzinę tych ludzi do domu dowiezie? (4)
- 21 10
-
2016-07-29 09:52
kolega jeździ od pół roku do pracy w rafinerii (3)
mieszka na Wiszacych Ogrodach koło obwodnicy. Można? Można. Oszczędza kasę na dojazdach, jest zdrowszy i wydajniejszy w pracy. Dalej siedz przed tv i narzekaj, jak ci ciężko tyłek gdziekolwiek bez samochodu ruszyć.
- 4 13
-
2016-07-29 10:19
(2)
...a czy ten kolega robi po drodze zakupy dla całej rodziny i musi odbierać o wyznaczonej porze dzieci ze szkoły lub przedszkola? ...nie sądzę! "Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia!"
- 14 4
-
2016-07-29 11:39
tak, robi zakupy codziennie na cały tydzień, odbiera teściową i wiezie lodówkę (1)
- 4 4
-
2016-07-29 12:57
typowy kierowca
codziennie robi zakupy na cały tydzień, ma do załatwienia sprawy w całej aglomeracji, wozi całą rodzinę i jeszcze jakieś AGD i RTV, wiadomo.
A tak naprawdę, to nie ogarnia rzeczywistości, ma leniwą du p ę i nie potrafi inaczej, jak autem, chociaż wiadomo, że to nie jedyne wyjście.- 3 8
-
2016-07-30 11:16
Co by tu jeszcze sp...ć. Wiem. Na Podwalu Przedmiejskim nie ma korków. W mieście? Jakim prawem. Trzeba zrobić tam kilka dodatkowych świateł, dodatkowe przejścia dla pieszych, zwęzi się ulicę i w tym miejscu też powstaną korki. A co! Mieszkam we Wrzeszczu, korki mam na co dzień, więc oni też mogą je mieć. Dlaczego mają mieć lepiej? :P
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.