• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe światła na Podwalu Przedmiejskim nie utrudniają ruchu

Maciej Naskręt
29 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu. Światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu.

Od około miesiąca działają nowe światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu zobacz na mapie Gdańska. Sygnalizacja umożliwia wyjazd pojazdom z położonej na Wyspie Spichrzów budowy w kierunku rafinerii. Urzędnicy przekonują, że korków z powodu nowych świateł nie zauważyli, ale planują umożliwić tam zawracanie.



Czy ustawione światła na Podwalu Przedmiejskim przeszkadzają ci w poruszaniu się po mieście?

Okazuje się, że ustawione przed miesiącem światła na ul. Podwale Przedmiejskie na skrzyżowaniu z ul. Chmielną obok Novotelu nie są problemem dla kierowców. Ci drżeli wcześniej ze strachu przed ich ustawieniem na trzypasmowej drodze do centrum.

- Sygnalizacja została zastosowana w tym miejscu na potrzeby obsługi ruchu pojazdów ciężarowych pracujących w obrębie Wyspy Spichrzów. Na szczęście nie odnotowujemy negatywnych skutków wprowadzenia takiego rozwiązania - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, podobne odczucia teraz mają kierowcy, których spotkaliśmy na miejscu.

- Jeżdżę ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku codziennie. I od momentu, gdy ustawiono światła przy Novotelu, zatrzymałem się na nich może kilka razy. Nie widziałem też korków - opowiada pan Mariusz, mieszkaniec Stogów.
- Wykonana instalacja pokazuje jedną prostą rzecz, która w sumie nie powinna nikogo dziwić - ucywilizowanie ruchu nie jest przyczyną "zwiększenia korków" - wtóruje także Karol Spieglanin z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
W planach są kolejne tymczasowe zmiany przy Novotelu, ale...

W rejonie Novotelu jest przygotowany jeszcze jeden wariant - umożliwiający wykonanie tzw. nawrotki do węzła Unii Europejskiej.

- To jednak na chwilę obecną wyłącznie techniczne rozwiązanie - jest jedną z opcji, która mogłaby zostać zastosowana, gdyby zachodziła taka konieczność. Na razie jej nie obserwujemy. Mamy na uwadze przede wszystkim fakt, że zastosowanie takiego rozwiązania wiązałoby się z koniecznością zatrzymania potoku pojazdów na Podwalu Przedmiejskim, a to miałoby znaczny wpływ na ruch w tym rejonie miasta - mówi Kaczmarek.
Na tę chwilę nie będzie wykonywany przejazd na wprost przez Podwale Przedmiejskie. Nie miałoby to sensu, bowiem taką relację zapewniają ulice Pszenna i Jaglana.

Planowany zakres przebudowy Podwala Przedmiejskiego.
Planowany zakres przebudowy Podwala Przedmiejskiego.
Duża przebudowa Podwala Przedmiejskiego tuż tuż

Uruchomienie wszystkich relacji w okolicach ul. Chmielnej planowane jest dopiero po przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Przypomnijmy, że w ramach inwestycji nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej

Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.

Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku.

Pomysł wprowadzenia skrzyżowań chwali FRAG.

- Utworzenie skrzyżowań i przejść dla pieszych w poziomie ulicy na całym Podwalu Przedmiejskim wpłynie w minimalny sposób na płynność ruchu, za to w bardzo duży na ogólny charakter tej części Śródmieścia i komfort jego mieszkańców. Ta droga od dawna nie powinna mieć swojego tranzytowego charakteru i każdy krok w kierunku jego zniwelowania jak najbardziej cieszy - mówi Spieglanin.

Miejsca

Opinie (85)

  • Dodać jeszcze pachołki na jezdni między światłami i ruch będzie ucywilizowany.Chorzy ludzie.

    • 9 0

  • Po co "skrzyżowanie" z Żabim Krukiem

    skoro wjazd dalej w kierunku Ogarnej tylko dla mieszkańców?

    • 9 1

  • ucywilizowanie z pewnością nie, ale czy zmiany wprowadzane u nas w pasie drogowym takie są? w większości niestety nie

    "ucywilizowanie ruchu nie jest przyczyną "zwiększenia korków""

    • 2 0

  • (6)

    Coraz więcej świateł na ulicach. Niedługo nie będzie można spokojnie i płynnie przejechać po drogach

    • 103 58

    • mam wrażenie, że już teraz nie można płynnie przejechać po ulicach miasta (1)

      mam nadzieję, że przedpiśca rozumie różnicę między drogą a ulicą miejską

      mam nadzieję, że potrafi zauważyć, że można jeździć po mieście spokojniej i płynniej, o ile nie stosuje się stylu jazdy typu: wyprzedzę wszystko co się rusza, nie dbając o limity prędkości, aby zatrzymać się jako pierwszy na czerwonym świetle.

      mam nadzieję, że przedpiśca ogarnie wyobraźnią prosty fakt, że płynność i spokojność ruchu może wynikać ze zmniejszenia skłonności do korzystania z samochodu na krótkie odległości.

      To nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z niego może być uznany za ważny czynnik wpływający na płynność ruchu w mieście.

      • 23 8

      • Ogarnij się przedpiśco

        • 3 7

    • Świateł jest za dużo

      to oducza myślenia
      a za to tresuje do robienia wszystkiego na gwizdek

      • 6 5

    • #szybko_ale_bezpiecznie (1)

      janusze kierownicy

      • 8 1

      • wystarczy umieć

        Ach, i jeszcze jedno - mieć wyobraźnię.

        #nudziarze_kierownicy_dla_których_50kmh_jest_święte_a_51kmh_zabija

        • 6 7

    • bo ten artykuł to nic innego jak Idiotyxczny tekst autora lobbujacego na korzysc deweloperów z chmielnej i dalszych czesci wyspy spichrzów, czyzby sie zachciało znizki na miszkanie jak to co niektorzy dostaja ?
      Nie utrudniaja tye swiatła z tego powodu że zapalaja sie kilak razy dziennie i prawie w ogole w godzinach szczytu

      • 17 20

  • bi jak byli raz w nocy to nie było tak źle. (1)

    może jak na grunwaldzkiej w oliwie, zrobić światła co 100 m i będzie ok.

    • 44 13

    • taaa, co 20 metrów zrobić, a pomiędzy nimi progi zwalniające, aha i jeszcze parę rond by się przydało
      aby producentom ropy naftowej żyło się lepiej i by zanieszczyszczenie miasta wzrosło (spalanie chwilowe przy ruszaniu > 15 l, spalanie przy jeździe ze stałą prędkością < 6 l)

      • 10 1

  • Gdanszczanin

    A kiedy w tunelu bedzie 70km a może zmniejszcie jeszcze na 30 km masakra...

    • 7 1

  • Zawracanie na tym skrzyżowaniu !

    Jechałem ostatnio w stronę rafinerii lewym pasem, gdy nagle samochód przede mną postanowił skręcić w lewo i zawrócić. Pomimo dwóch znaków zakazu skrętu w lewo, przejechał jak gdyby nigdy nic, a ja miałem test refleksu i hamulców. Wydaje mi się, że to nie był odosobniony przypadek w tym miejscu.

    • 8 0

  • Urzędnicy to idioci

    Na tym skrzyżowaniu można zawrócić pod Podwalem, jest tam przecież przejazd. Korki się nie tworzą bo ruch w północnej części Wyspy jest znikomy. Jeżdżę tam codziennie i tylko raz paliły się światła jak jakieś auto jechało z Chmielnej w kierunku Warszawy. Te światła są zbędą bo te skrzyżowanie można objechać pod Podwalem. Miasto tylko marnuje kasę zamiast zrobić na Chmielnej chociaż chodnik i ustawić tam kilka latarń bo w nocy ciemno tam jak w piekle. Adamowicz ma chyba pociotka w tej firmie co tam raz w tygodniu grzebie na tym skrzyżowaniu ...

    • 11 2

  • mój rekord między światłami to 170km/h

    Golf R, sportowe doloty, magnetyzer. Jak ktoś chce rowerem jeździć, to niech się wyniesie na wieś

    • 7 6

  • sygnalizacja przeszkadza tylko tym którym powinno sie prawo jazdy odebrac!!

    reszta niema problemu .Problemy zawsze maja ci co kaprysy maja

    • 7 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Infiniti znajduje się w:

 

Najczęściej czytane