- 1 Pod prąd uciekał przed policją (256 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (313 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (129 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (32 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (322 opinie)
Nowe wiadukty na Oruni zmienią ruch
Dopiero w połowie 2019 roku powinna być gotowa dokumentacja techniczna dla budowy dwóch bezkolizyjnych przejazdów kolejowych na Oruni - w pobliżu ul. Sandomierskiej i w ciągu ul. Równej . Projekt opracuje firma Transprojekt Gdański za kwotę ok. 1,5 mln zł.
Zaznaczmy, że miasto na ten cel miało przeznaczone 2,2 mln zł.
Zamówienie podzielono na dwa etapy. W pierwszym przewidziano wykonanie koncepcji. W drugim etapie wykonawca będzie zobowiązany opracować szczegółową dokumentację. Całość prac projektowych ma potrwać do połowy 2019 r. W tym czasie Transprojekt Gdański ma złożyć jeszcze wnioski o decyzję środowiskową i zezwolenie na realizację.
Dwa wiadukty na początek
Zacznijmy od tego, że jeśli miasto znajdzie środki finansowe i podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej i ul. Sandomierskiej .
Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie widzą realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej i ul. Nakielskiej . Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską a ul. Równą . Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha.
W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej pojawi się dla pieszych przejście podziemne, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej przejście podziemnie już nie powstanie. Będzie trzeba poruszać się nowym wiaduktem.
Dodatkowo projektanci przewidzieli obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. . Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.
Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.
Czytaj też: Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł
Dalsze plany dla Oruni
Możliwe, że problemy mieszkańców mogłyby rozwiązać dwa dodatkowe tunele na Lipcach. Pomysły jednak będą odłożone na później. Pierwszy z tuneli miałby powstać w rejonie ul. Niegowskiej. Zastąpiłby przejazd w poziomie jezdni. Mogłyby poruszać się tam pojazdy ciężarowe.
Drugi obiekt pod torami powstałby na wysokości ul. Bocznej. Tu jednak przejazd miałyby wyłącznie auta osobowe i dostawcze, których skrajnia nie przekraczałaby wysokości 3,5 m.
W dalszej perspektywie rozważana może być także budowa małej obwodnicy Lipiec i Oruni. Budowa tej drogi miałaby sens tylko wtedy, gdyby się okazało, że ulice Żuławska i Smętna nie byłyby w stanie obsłużyć ruchu po zakończeniu obu etapów.
Obwodnica pobiegłaby równolegle - ok. 300 m na wschód - do ul. Żuławskiej po terenach rolniczych od planowanego tunelu w rejonie ul. Niegowskiej do ul. Równej.
Opinie (105) 10 zablokowanych
-
2018-01-02 22:08
przejady sa potrzebne dwa jeden na Goscinna/Dworcowa->Smetna ,a drugi Sandomerska
Oba przejazdy sa bardzo potrzebne gdyz ten z Sandomierskiej prowadzi na Olszynke i na zapuszczone przez miasto kamienice komunalne w ruinie , a ten Gościnna/Dworcowa->Smetna do zamieszkałej czesci Oruni za torami . trzeba wziasc pod uwagę ze za torami jest tez PROD glowny generator ruchu drogowego w tej okolicy -jeden wiadukt to za malo .
Ponadto plany powinny przewidywać odbudowę lini tramwajowej na Orunie w ciagu traktu sw.Wojciecha .
planowanie i budowa jednego przejazdu jest malo persektywiczne- 14 3
-
2018-01-02 21:10
Mam mieszane uczucia co do projektu.
Dominują tunele, które byłyby zalewane. Poza tym są droższe niż wiadukty drogowe. Czemu nie spróbowali zaprojektować w rejonie TBS "Motława" (dawne targowisko)? Jeden wiadukt nad torami więcej rozwiązałby problem wyjazdu na Trakt św. Wojciecha po podtopieniach, skoro na Równej też ma być tunel (pod łącznicą towarową). A ten jedyny proponowany wiadukt drogowy (zamiast Sandomierskiej) też w końcu leży na północ od łącznicy.
- 7 4
-
2018-01-02 18:51
Orunia - Orunia prosi o rozebranie pustych, starych i gnijących pustostanów (1)
- 22 1
-
2018-01-02 20:27
A Gdyni zero, bo w Gdyni jest bardzo słaby prezydent
- 3 1
-
2018-01-02 20:25
na Smętnej musi być przejazd
inaczej bezie getto
- 9 4
-
2018-01-02 20:17
brawo Panie Naskręt
Wreszcie na mapce prawidłowo w języku polskim "trakt św. Wojciecha"
- 7 0
-
2018-01-02 16:01
Czy TGD ogarnie ten projekt? (1)
Oby był bardziej odporny na wodę niż PKM...
- 27 12
-
2018-01-02 20:09
TGD to cieniasy
Być może znają się na projektowaniu autostrad.
Ale w mieście kompletnie sobie nie radzą.- 4 8
-
2018-01-02 16:42
Tyle się buduje....Gdańsk w budowie a pisuary i tak krytykują! (5)
- 13 17
-
2018-01-02 20:08
Maliniak matole
Buduje , bo PiS daje pieniądze. A nie POwinien. Ciekawe ile z tego zostanie. ??Bo jak tyle co z funduszy do których dorwał się budyń i jego szajka, to może wybudują szalet miejski.
- 1 5
-
2018-01-02 16:53
zadnego BASENU ha ha ha tak sie buduje to skandal ! (2)
- 0 7
-
2018-01-02 17:23
(1)
Dopiero co 2 wybudowali, 2 są w budowie a kolejne w kolejce. Tylko się trzeba trochę zainteresować
- 7 0
-
2018-01-02 19:47
I jeden w rozbiórce, na Wajdeloty
- 5 2
-
2018-01-02 18:22
Brawo Maliniak ! W końcu coś sensownego napisałeś
- 5 3
-
2018-01-02 19:47
Redaktorze
Pisze Pan artykuły bez głosu ludzi którzy o te bezkolizyjne przejazdy walczą od kilku lat. Nie pyta Pan Mieszkańców czy takie rozwiązania spróbują.
- 14 4
-
2018-01-02 19:31
W Gdyni trwa to juz ponad 50 lat
w Gdyni Chylonii plany na jedyny wiadukt w całej dzielnicy są od 70 lat. Być może zbudują wiadukt najwcześniej za 5 lat o ile zdania nie zmienią te zacofane cymbały z UM i PKP. W gdańsku myślą, a w Gdyni tylko udają.
- 11 2
-
2018-01-02 18:52
Orunia dzielnica zapomniana przez wladze samorzadowe
- 15 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.