- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (60 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (233 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (197 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (120 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Nowe wytyczne w sprawie parkowania w miastach
Ministerialni urzędnicy uznali, że miejsca postojowe w strefie płatnego parkowania powinny być wymalowane linią poziomą. Jeśli tak nie jest, miasta nie mogą pobierać opłat za parkowanie. W Trójmieście jest bardzo mało miejsc wymalowanych zgodnie z tym zaleceniem. Czy to oznacza, że w strefach nie trzeba odtąd płacić za parkowanie?
Przypomnijmy, że dzisiaj kierowcy płacą za postój w strefie parkowania zawsze za znakiem pionowym D-44. W takich strefach miasta nie wyznaczają poziomych miejsc postojowych. Kierowcy płacą zawsze opłatę, gdy zaparkują pojazd na drodze publicznej.
Interpretacja powstała na wniosek wojewody pomorskiego.
- O wyjaśnienie rozporządzenia zwracali się do nas kierowcy i zarządcy dróg - mówi Roman Nowak, rzecznik prasowy wojewody pomorskiego. - Przekazaliśmy interpretację ministerialną na piśmie zarządcom dróg w województwie - dodaje Nowak.
Czeka nas spore zamieszanie na drogach
Przedstawienie znowelizowanych przepisów w takim świetle rodzi wiele problemów natury technicznej. Weźmy na przykład Targ Węglowy , który jest wybrukowany i obowiązuje na nim strefa płatnego parkowania. Położenie tam farby w celu wytyczenia miejsc postojowych graniczy z cudem. Farba nie przylgnie dokładnie do bruku, po chwili zacznie odpadać i efekt estetyczny będzie fatalny.
Sytuacja wyglądać będzie podobnie, gdy spadnie śnieg. Wtedy trudno będzie ocenić kierowcom i pracownikom strefy, czy samochód stoi w kopercie, czy też nie. Kierowcy będą mogli dowolnie interpretować fakt, czy dany pojazd stoi na miejscu włączonym do strefy płatnego parkowania.
Do tego trzeba doliczyć setki litrów farby, jakie miasta muszą nabyć, by wymalować miejsca postojowe.
Nie wiadomo też, czy kierowcom, którzy opłacili opłatę za postój po wejściu w życie rozporządzenia ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej z dnia 23 września 2013 r., miasta nie powinny zwracać poniesionych kosztów.
Co na to drogowcy?
W Gdańsku na razie urzędnicy czekają na pismo wojewody.
- Póki dokument z interpretacją do nas nie dotrze, nie będziemy analizować tej sytuacji - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Interpretacja za to dotarła do Gdyni. - Zanim podejmiemy decyzję co dalej, chcemy przeanalizować dokument najpierw z naszymi prawnikami - mówi Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdańsku.
Urzędnicy w Gdyni wstępnie wychodzą z założenia, że nic nie muszą zmieniać. Ich zdaniem wejście w życie spornego rozporządzenia dotyczy tylko miejsc postojowych dopiero projektowanych. Dotychczasowe miejsca nie muszą być dostosowywane do obowiązujących przepisów.
Z tego samego powodu urzędnicy nie spodziewają się, że zaleje ich fala wniosków o zwrot kosztów związanych z parkowaniem w strefie płatnego parkowania.
Miejsca
Opinie (143) 5 zablokowanych
-
2015-04-24 17:59
śmiać mi się chciało jak zaparkowałem kilka dni temu przy szpitalu Swissmed. prywata, ale obraz społeczeństwa ten sam. (3)
parking płatny, 5 zł za 3 godz. tańszej opcji nie ma, zdzierstwo jak się patrzy :) wyszedłem ze swojego szrota, opłaciłem w automacie i wróciłem do auta, bo czekałem tylko na ojca. tylko popcornu mi brakowało, podjeżdżają, nowe salonowe samochody za 100k, 200k a nawet 250k zł, parkują obok mnie i... czytają tabliczkę o płatnym parkingu. miny przy tym bezcenne, co dalej? wsteczny, wyjazd i parkujemy za płotem na ulicy :) DZIADY EUROPY
- 27 3
-
2015-04-25 10:49
Właśnie dlatego.... (1)
... ty masz szrota a oni salonowe samochody.
Jesteś po prostu rozrzutny. Zamiast oszczędzić 5zł i zaparkować kawałek dalej to marnotrawisz 5 zł.
Ja np. unikam jak ognia wizyt w strefach płatnego parkowania w godzinach ich obowiązywania. Niech się przedsiębiorcy prowadzący tam biznesy nie dziwią że zmniejszyły im się obroty.- 2 6
-
2015-04-25 12:06
Hehe, no co za centuś, weź się zapakuj w pierwsze Pendolino do Krakowa :D
- 2 0
-
2015-04-24 19:13
Bo samochód na kredyt, rata tak wysoka że już na parking nie wystarcza. Ledwo na zalanie stać, żeby rezerwa się nie paliła.
- 14 0
-
2015-04-25 12:04
U szczurasów normalka. Jak zwykle nic nie muszą robić. Jak zawsze zresztą i od zawsze...
- 0 1
-
2015-04-24 22:38
nigdy nie płace za parkowanie (2)
i nie zapłace , parkowanie powinno byc bezpłatne !!!!
- 2 11
-
2015-04-24 23:26
(1)
Masz jakiś kawałek działki? Albo chociaż ogródek? Chętnie tam zaparkuję, oczywiście za darmo
- 7 1
-
2015-04-25 10:38
Proszę bardzo.
- 0 1
-
2015-04-25 09:16
Szanowni urzędnicy niech zaczną wydawać naszą kasę na potrzebne rzeczy....
a nie na jakieś ministerialne fanaberie, bo te najlepiej by chciały by zrobić jak u Orwella. Gdańsk jest zbyt pięknym miastem aby malować drogi bo jakiś patafian ma wujka, który produkuje farbę i tak się składa, że jeszcze pewnie ma wyłączność na jej dostawę. Wolne Miasto Gdańsk zgodnie z układem Poczdamskim było do 1995 roku w jurysdykcji polskiej i od wymienionego roku winno wrócić pod dawny zarząd, który na pewno nie pozwolił by na takie idiotyzmy.
- 4 1
-
2015-04-25 09:08
Nie można namalować linii więc nie spełniają warunków by być parkingiem płatnym .To tak jakby parking strzeżony nie był ogrodzony i dostęp do niego miałyby osoby postronne.
- 2 0
-
2015-04-24 16:55
Z czego będziecie żyć urzędnicy? (1)
Kolejna durna interpretacja. Jakiś gamoń zwrócił się do wojewody, bo kupił auto za 100 tys i żal mu 2 zl na parking. I teraz miasto będzie malować linie, żeby taki gamoń wiedział gdzie że musi zapłacić za parkowanie. Panowie urzędnicy zastanówcie się z czego wy będziecie żyli na emeryturze jak w zusie zabraknie kasy, bo mądrzy ludzie, którzy mają dosyć tego debilizmu wyjadą zagranicę i tam będą płacić podatki! Absurd goni absurd!!!!!
- 9 5
-
2015-04-25 08:51
bo przepisy powinny być jednoznaczne, a u nas każdy ma swoją interpretację,
i wtedy w zależności od regionu i nastawienia naczelników różnych urzędów, obywatel raz jest za coś karany a innym razem już nie,
i jak tu nie zwariować!- 2 0
-
2015-04-25 08:44
optuję za "skośnymi" miejscami do parkowania!
bo one zajmują mniej miejsca od równoległych, więc więcej aut skorzysta, łatwiej w nich zaparkujesz, szybciej wyjedziesz,
- 3 0
-
2015-04-25 08:40
płacisz wymagasz
skoro obowiązkiem kierowcy jest opłacenie parkowania to niech ta druga strona też się wykaże pilnowaniem przepisów, a nie straszy swoimi prawnikami i nic nie robieniem, jaki daje przykład?!
- 2 1
-
2015-04-25 08:39
w sumie, wyznaczenie linii w wielu miejscach wręcz usprawni parkowanie,
bo przynajmniej auta będą w jakimś porządku i więcej się ich zmieści,
np na targu węglowym niby tyle miejsca a jak spojrzeć jak auta stoją to raz jedna nitka, raz dwie, raz się blokują a raz aż się prosi żeby więcej aut postawić ale się nie da bo ktoś inny nie wyjedzie- 4 0
-
2015-04-25 08:16
malowanie...
na Bogusławskiego przy Katowni można sobie koło urwać - dziura na dziurze. Po deszczu nie można dojść do samochodu bo tworzą się kałuże. Tego się nie da zamalować. A kasę biorą.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.