Wiadomości

Nowe znaki na polskich drogach. Propozycje Ministerstwa Infrastruktury

Dotychczas informacja o odległości do pasa zjazdu (wyłączania) stosowana była tylko na autostradach. Teraz podobne znaki pojawią się na drogach ekspresowych.
Dotychczas informacja o odległości do pasa zjazdu (wyłączania) stosowana była tylko na autostradach. Teraz podobne znaki pojawią się na drogach ekspresowych. fot. kk/Trojmiasto.pl

Wkrótce na polskich drogach może pojawić się nowe, dodatkowe oznakowanie pionowe. Ministerstwo Infrastruktury rozpoczęło właśnie prace legislacyjne celem wprowadzenia znaków dotyczących: śródmiejskich stref płatnego parkowania, zbiorczych informacji o obiektach przy drodze wraz z dystansem do następnej stacji paliw oraz odległości do zjazdów z dróg ekspresowych.



Jak oceniasz oznakowanie polskich dróg?

bardzo dobrze, znaki są umieszczone w widocznych i przemyślanych miejscach 11%
przeciętnie, wszystko zależy od konkretnego zarządcy drogi 52%
fatalnie, panuje kompletny chaos w oznakowaniu i obowiązujących zasadach ruchu 37%
zakończona Łącznie głosów: 698
Projektowane przepisy mają na celu uzupełnienie i doprecyzowanie regulacji z zakresu znaków i sygnałów drogowych oraz umożliwienie wprowadzenia nowych znaków pionowych wraz z ich wzorami graficznymi.

- Wprowadzenie nowych rozwiązań będzie ułatwieniem dla organów zarządzających ruchem na drogach. Będą one dysponowały szerszym katalogiem możliwych do zastosowania rozwiązań, co pozwoli na bardziej elastyczne reagowanie na potrzeby wynikające z charakterystyki i struktury ruchu na drodze - informuje w komunikacie Ministerstwo Infrastruktury.
Nowy znak Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania oraz wzór zbiorczej tablicy informacyjnej, która będzie mogła być rozbudowana   o informacje o kolejnej stacji paliw.
Nowy znak Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania oraz wzór zbiorczej tablicy informacyjnej, która będzie mogła być rozbudowana o informacje o kolejnej stacji paliw. mat. Ministerstwo Infrastruktury

Osobny znak dla Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania



Najważniejszą zmianą z punktu widzenia samorządów Trójmiasta będzie nowy znak D-44a, oznaczający Śródmiejską Strefę Płatnego Parkowania, która funkcjonuje już w Śródmieściu Gdańska (obecnie z zastosowaniem standardowego znaku informującego o płatnym postoju) oraz planowana jest w Gdyni.

Nowy znak będzie różnił się od D-44 "strefa parkowania" żółtym kolorem, który ma zwrócić szczególną uwagę kierowcy, by uiścił opłatę za postój pojazdu także w weekendy lub w innych godzinach niż w standardowej SPP.

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania w Trójmieście


Odległość do następnej stacji paliw na tablicy zbiorczej



Ministerstwo Infrastruktury zamierza także wprowadzić znak D-34b "zbiorcza tablica informacyjna", który będzie można rozbudować o informację o odległości do kolejnej stacji paliwowej (następnej po tej, do której się zbliżamy). Rozwiązanie to adresowane jest przede wszystkim do użytkowników dróg ekspresowych i autostrad ze znacznymi odległościami pomiędzy stacjami, ale możliwe będzie stosowanie tego oznakowania na drogach niższych kategorii.

Dotychczas tablice informacyjne tego typu ujęto jedynie w rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, podczas gdy w rozporządzeniu w sprawie znaków i sygnałów drogowych nie było regulacji w tym zakresie.

Zobacz również:

Aktualne ceny paliw na stacjach w Trójmieście



Odległość do zjazdu z "ekspresówki", lokalizacja fotoradarów



Na drogach ekspresowych planowane jest ponadto wprowadzenie tablic wskaźnikowych F-14d-f, informujących o zbliżaniu się do początku pasa prowadzącego do wyjazdu z drogi ekspresowej. Dotychczas tego typu znaki były stosowane wyłącznie na autostradach i wzorem autostrad przewidziano możliwość ustawienia znaków w odległościach:
  • 300 m przed pasem do zjazdu (wyłączania),
  • 200 m przed pasem do zjazdu (wyłączania),
  • 100 m przed pasem do zjazdu (wyłączania).

Ministerstwo Infrastruktury planuje również doprecyzować zasady umieszczania i oznakowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących w pasie drogi publicznej, w tym fotoradarów. Projekty rozporządzeń będą przewidywały możliwość umieszczania znaków D-51 "automatyczna kontrola prędkości" i D-51a "automatyczna kontrola średniej prędkości" na tle folii pryzmatycznej odblaskowo-fluorescencyjnej żółto-zielonej.

Obecnie wszystkie propozycje zmian zostały przekazane do uzgodnień międzyresortowych oraz konsultacji publicznych.

Opinie (50) 1 zablokowana

  • (6)

    Niech się wreszcie lepiej zajmą temperowaniem fantazji piratów i drogowych morderców na trasie Słowackiego/ obwodnicy/ tunelu i wreszcie postarają się o wdrożenie odcinkowego pomiaru prędkości. Brakuje kasy? Można zaangażować prywatną firmę działającą na zasadzie prowizyjności z mandatów. Efekt? Minus 70% wypadków. Zakład?

    • 59 34

    • No właśnie, i niech mi taras odmalują bo farba odłazi.

      • 13 1

    • Ciekawe jaka jest twoja fantazja drogowa, lewy pas i 40km/h (3)

      • 8 13

      • Szybki Bill (2)

        No pewnie że tak, grzybiarnia na ulicach Trójmiasta króluje. Plus jak widać po pierwszym piszącym to chyba kariera w ORMO się przypomniała

        • 5 10

        • Pierwszy rok w trójmieście widzę. A jak było u ciebie na prowincji? (1)

          • 7 0

          • Wrzuta odnośnie prowincji jest słaba

            Mogłeś po prostu napisać że jest dzbanem i nie wie co to ORMO

            • 2 2

    • Acha, wiec teraz panowie od znaków będą według Ciebie zajmować się piratami ze Słowackiego?

      To dekiel.

      • 2 0

  • (4)

    Ja jadąc polską drogą patrzę głównie na jezdnię i wypatruję dziur co urywają koła. Także więcej znaków mogą sobie stawiać... na zdrowie.

    • 69 13

    • najlepsze są zapadnięte studzienki na nowych odcinkach...

      • 14 1

    • znaków jest za MAŁO ,poprosimy o kolejne....

      • 10 0

    • Dokładnie jakbym patrzył na znaki to bym co dwa tygodnie w warsztacie zawieszenie wymienial

      • 6 2

    • Musisz mieszkać gdzieś na Podlasiu

      • 3 0

  • Nowe znaki stare przyzwyczajenia (2)

    • 14 1

    • ciekawe którego ministra z pisu członek rodziny ma produkcję znaków drogowych....? (1)

      bo chyba o to w tym wszystkim chodzi....

      • 0 0

      • A w gdansku kto z rodziny peło produkuje rydwany?

        • 1 0

  • Polscy kierowcy są najlepsi. (8)

    Ta ogromna ilość wypadków i przerażający odsetek śmiertelnych wypadków to wina tych innych.

    • 25 7

    • (2)

      To rowerzyści winni wszystkiemu. No i piesi, bo łażą jak łajzy zamiast samochodem jechać jak człowiek

      • 7 1

      • dokładnie, jak zwierzęta

        • 5 0

      • OC dla pieszych

        Dlaczego jeszcze nie ma obowiązkowego OC dla pieszych to ja nie rozumiem. Biorąc pod uwagę ilość kilometrów jakie oni robią to powodują niewspółmiernie dużo wypadków w porównaniu do kierowców. Powinno już dawno być obowiązkowe, tak jak dla rowerzystów!

        • 2 4

    • Tylko czy to kierowcy są zawsze winni??? Może stan naszych dróg też ma jakieś znaczenie? (1)

      • 3 13

      • Tak, stan dróg karze wyprzedzać na trzeciego i wariata.

        Stan dróg karze wymuszać pierwszeństwo na skrzyżowaniach.

        • 13 1

    • Ciekawostką może być to, że w okresie marzec/kwiecień ruch samochodowy zmalał o 70% ! (1)

      A liczba wypadków nieznacznie. Skoro więc mówi się, że winni są kierowcy, eliminujesz 70% z nich i prawie nie ma to wpływu to może faktycznie coś innego jest powodem ?

      • 3 5

      • precz z Reptilianami!
        ufoludki na Madagaskar!
        wodzu prowadź, na kocie!
        wie.

        • 0 0

    • Ty jesteś kierowcą? Polakiem? Jeśli tak, to też jesteś w klubie najlepszych kierowców...

      • 0 2

  • (2)

    O panie, gdzie oni znajdą stację paliw z budką telefoniczną?

    • 42 0

    • (1)

      Przydałaby się informacja o kaplicach i miejscach kultu maryjnego.

      • 4 0

      • oraz Uwaga Tanie Tirówki

        • 0 0

  • większość polskich kierowców (4)

    mistrzów prostej, by wypadła z drogi na krętych drogach na wybrzeżach Italii, Francji czy Hiszpanii

    • 18 9

    • (1)

      co ma to wspólnego z nowymi znakami drogowymi ?

      • 8 1

      • to, że nikt ich nie zauważy, liczą się wrażenia z licznika

        • 3 0

    • bredzisz - kupa Polaków jeździ rok w rok (1)

      masz kompleksy

      • 11 3

      • Kupa. Czyli jakieś 10-12 %

        Reszta jeśli w ogóle wyjeżdża to nie samochodem.

        • 1 4

  • Ale super (2)

    W końcu coś naprawdę potrzebnego. Normalnie zachodzę w głowę, jak mogliśmy wcześniej funkcjonować bez tych znaków. Zakładam, że pomysłodawcy z ministerstwa otrzymali sowite wynagrodzenie za innowacyjność

    • 40 6

    • te znaki znacznie utrudnią jazdę w przeciwną stronę na autostradzie

      to nie jest przemyślane

      • 2 0

    • nieee, ktoś z rodziny pisiorskiej ma produkcję znaków i tablic....po to ta uchwała

      • 0 0

  • (1)

    Dla zaspawanych szyi nic nie pomoga

    • 10 2

    • a w jakim to języku jest : dla zaspanych .....

      zasypanym szyjjom nic nie pomogą - to jest poprawna forma w języku polskim .

      • 0 2

  • polskie drogi są obstawione znakami (1)

    całą masą niepotrzebnych znaków i do tego w ilości i nagromadzeniu uniemożliwiającym jazdę bez uczucia, że chyba coś się przeczyło
    nie macie takiego wrażenia, szczególnie tam, gdzie jesteście pierwszy raz? Że zbyt dużo informacji do przeanalizowania w ruchu?

    • 68 3

    • Czasami jadąc jako pasażer staram się czytać ws?takie znaki. Nie wszędzie zdążę. Jako pasażer. Gdzie to robić w czasie jazdy. Pewny wypadek. Chyba dlatego tyle wypadkow

      • 5 3

  • O dobrze ! Ograniczenia by się jeszcze dodatkowo przydały może było by mniej dzwonów

    • 6 12

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Który trójmiejski dealer jest przedstawicielem marki Smart?