• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Ford Focus. Perfekcjonista?

BaWo,Mart,PS
18 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Ford focus trzeciej generacji. Ma ambicje po raz kolejny zostać liderem w grupie samochodów kompaktowych.



Ford Focus trzeciej generacji. Samochód z ambicjami nawet w stronę segmentu premium. Ford Focus trzeciej generacji. Samochód z ambicjami nawet w stronę segmentu premium.

Gdy pojawił się w 1998 roku, wzbudził prawdziwą sensację. Kształtami i precyzją prowadzenia. Druga generacja focusa jeszcze wyżej zawiesiła poprzeczkę wszystkim kompaktom. Jaki jest więc najnowszy Ford Focus trzeciej generacji? Czy wspiął się na motoryzacyjne wyżyny?



Odpowiedź na to pytanie brzmi: i tak, i nie, ale o tym za chwilę. Już na pierwszy rzut oka widać, ile pracy włożył Ford w to, by auto trafiło w gusta jak największej ilości klientów we wszystkich krajach do których trafia - od Europy, poprzez Azję, do Stanów Zjednoczonych. Dynamiczne, nowoczesne kształty, bardzo dobra jakość materiałów we wnętrzu, wystarczająca przestronność i mnóstwo systemów ułatwiających życie kierowcy, i to w rozsądnej cenie.

Do tego wszystkiego mamy też całkiem niezłe silniki. Przyszło nam poznać focusa z 1.6 litrowym benzynowym silnikiem EcoBoost o mocy 150 KM. Spala niewiele, a jeździ cicho i naprawdę bardzo dynamicznie. W połączeniu z sześciobiegową skrzynią, dobrze zestopniowaną i precyzyjnie działającą, wydawać się może, że rzeczywiście powstało auto idealne. Aż korci żeby zapytać: jeśli jest haczyk, to gdzie?

Haczyk jest. I tu znów wypada dwuznacznie odpowiedzieć na początkowe pytanie. Zdecydowana większość kierowców doceni w nowym focusie to, co zawsze było jego wyróżnikiem, czyli precyzję prowadzenia, nienaganną trakcję, dobrą przyczepność i płynne pokonywanie nawet ciasnych zakrętów przy większych szybkościach. A do tego komfortowe zawieszenie, optymalnie balansujące między niezbędną twardością a płynnym połykaniem nierówności nawierzchni. "Zwykły" kierowca będzie wniebowzięty.

Koneserzy zwrócą jednak uwagę na pewien szczegół. Ford zrezygnował z hydraulicznego wspomagania kierownicy na rzecz "elektryki". Różnicę w prowadzeniu w stosunku do poprzednich wersji widać od razu. Najnowszy ford prowadzi się posłusznie jak po sznurku, jednak gdzieś rozmyła się magia doskonałego wyczucia tego, co dzieje się od kół aż do dłoni kierowcy. Teraz wydaje się, że kierowca jest jedynie narzędziem do obracania kierownicą, a samochód bezdusznie wykona każde polecenie. Szkoda jednak trochę, że nie poczuje się tego tak bardzo, jak wcześniej.

Ford jest jednak autem skazanym na sukces. Globalnym produktem nastawionym na maksymalne zadowolenie masowego klienta. Ma wszystko, czego należy wymagać od nowoczesnego kompaktu, a nawet więcej. Patrząc na listę dostępnych opcji wyposażenia widać, że nawet w porównaniu z luksusowymi kompaktami, ford nie ma się czego wstydzić. To, że w zamian za motoryzacyjną perfekcję inżynierowie Forda sprzedali diabłu duszę pojazdu, zdaje się w dzisiejszym świecie już nie mieć większego znaczenia. Teraz inni producenci będą musieli zmierzyć się z wyzwaniem - jak dorównać fordowi focusowi? Może też pokupczyć duszami aut w zamian za pewność sukcesu?

Samochód do testu użyczony przez BIG Autohandel Gdańsk
BaWo,Mart,PS

Opinie (124) 3 zablokowane

  • 1kamil (3)

    Miałem przyjemność jechać nowym focusem. Rzeczywiście prowadzenie jest ciekawe. Wnętrze przyjazne tylko nie wypada patrzeć na wyświetlane sugerowane biegi w centrum miasta - grozi bolesnym parkowaniem. Radio - dobry pomysł - wyłącza się przy otwarciu drzwi. Zagłówek - w końcu komfortowo leży - jak i cały fotel. Kierownica - tylko trzymać :). Styl jazdy forda focusa pasuje do kształtu przedniej maski - jest bardziej sportowy - nie czuć masy silnika a powietrze połyka przy samej ziemi. Elektryczne wspomaganie poprawia zwrotność na drugim biedu na zakrętach 90 stopni. W wersji 125 KM brakuje turbiny w okolicy 80 km/h. Taki do zabawy w mieście.

    • 4 4

    • o rany... co to za bełkot ? czy ktoś to w ogóle zrozumiał ?
      o cztym człowieku piszesz ? co mają sugerowane biegi do parkowania ?
      "styl jazdy pasuje do kształtu" - co ty palilłeś kamil ? styl jazdy zależy raczej od kierowcy
      "nie czuć masy silnika" - czy chodzi ci o wyważenie auta ? rozłożenie masy przód-tył ??? wytłumacz mi mistrzu co to znaczy "czuć masę silnika", błagam.
      "wspomaganie poprawia zwrotność na drugim" - to zależy od raczej od predkości jazdy a nie od tego na którym biegu jedziesz - mój Focus II na dwójce może jechać nawet 100km/h
      "W wersji 125 KM brakuje turbiny w okolicy 80 km/h" - jak wyżej, 80 km/h można jechać na dwójce albo na piątce w zależności od "fantazji" kierowcy.

      ufff

      • 1 0

    • musiałeś trafić na dopracowany egzemplarz (1)

      moja "dwójka" miała luźny fotel kierowcy, trzeszczące uszczelki i jakieś stukadło w drzwiach, które udało się usunąć po sześciu wizytach w serwisie

      • 3 3

      • sam napraw

        • 2 0

  • "Koneserzy zwrócą jednak uwagę na pewien szczegół" (1)

    Bez przesady - koneserzy nie zwracają uwagi na takie samochody...

    • 69 7

    • brzydki jest - poprostu

      • 0 0

  • W środku UFO poza tym tandeta silnik to jakiś żart dla naiwniaków (6)

    już wolał bym Civica 1.8 i-VTEC dobra sprawdzona konstrukcja bardzo dobry silnik i około 8,5 do 100 km/h , V- max około 220 km/h , szkoda, ze niewielu ludzi kuma czym jest to autko a zachwyca się jakimś czymś . Focus?? Jak go zobaczyłem w 1999 roku to wybuchnąłem śmiechem bo auto wyglądało śmiesznie nawet teraz no ale to był " nasz europejski samochód" wiec musiał być fajny a najśmieszniejsze było z tym wielowahaczem w 1998 roku he he. To tak jak by teraz chwalić się kamerą 1,2 miln pixeli w telefonie z wyższej polki . Nie wiem kto rozsądny to to kupi???

    • 2 8

    • Może staniemy na światłach?! (3)

      Focus RS rocznik 2010

      • 4 1

      • Chętnie cię sprawdzę gamoniu (1)

        • 0 3

        • nie stać cię wsioku

          • 0 0

      • Dla mnie mozesz stanąc nawet pod latarnia czerwoną

        • 1 1

    • (1)

      buraczku, to jest samochód rodzinny do odwożenia dzieci do przedszkola i codzienne jazdy: dom - praca - dom, kogo obchodzi przyśpieszenie w takim pojeździe?

      W samochodach dostawczych też patrzysz na maksymalną prędkość?

      • 5 0

      • Ty "wozisz dzieci"??? To podejrzanmy jesteś !!

        • 0 1

  • Wczoraj przejechałem się bocznymi drogami po okolicach Kileno-Kartuzy (3)

    Wniosek - czym bardziej słomiana chata i krzywy płot, tym lepszy Passat"bałwanek"
    Coś za coś w tym jest...

    • 16 0

    • bałwanek? (2)

      który to pastuch? B5?

      • 2 0

      • (1)

        pasztet w tadeuszu, na dodatek w kombi.

        • 3 0

        • Wciąż nie trybię?

          Tadeusz to dizel chyba, ale czy pasztet=pastuch=kombi?

          • 0 0

  • QUIZ (3)

    a zgadnijcie jakim ja autem jeżdżę ?

    • 1 0

    • czternastoletnim ? (1)

      • 2 0

      • GWE

        • 1 0

    • daeo matiz

      • 1 0

  • i niech się wrezszcie koka-kola od pepsi !

    • 2 0

  • Ford Focus I 1.8 TDCi 115 KM (1)

    i śmiech ogrania na widok buraków w 20-letnich Audi, BMW, VW

    • 6 3

    • Mam Focusa I bo to dobre, sprytne auto, mam też niezawodne stare Audi 100 Avant (za nic się go nie pozbędę!), a na firmę Forestera - mam się teraz pociąć na trzy?

      • 2 1

  • Kiedyś to robili samochody (1)

    Golf II, Toyota Starlet, Carina, stara Corolla, stara Honda Accord, stare Mitsubishi Colt, Fiat Panda I, Ford Sierra... długo by wymieniać, a to przecież są marki samochodów najpopularniejszych. Zbyt bezpieczne nie były, paliły trochę więcej i były wolniejsze, ale za to niezawodne. A teraz co się robi? Brzydactwa, którymi bezpiecznie i szybko bez przerwy trzeba jeździć do warsztatu...

    • 14 3

    • którymi bezpiecznie i szybko bez przerwy trzeba jeździć do warsztatu.

      • 1 1

  • (1)

    A AJ MAM KIJANKĘ CEED I NIE NARZEKAM

    • 5 3

    • ja też

      • 3 0

  • FORD - nie, dziękuję... (11)

    ostanio szukałem samochodu dla żony, wszystkie fordy, fiaty, skody, i francuzy były po za moim zainteresowaniem...

    • 10 57

    • :) (2)

      Jesteś z Bytowa ? :)

      • 6 2

      • nie: GWE hahaha ale mam kalibrę u kumpla w garażu na GPU (1)

        żona jest ze Starogardu i tam piękny civic bez sprężyn zagazowany na GST

        • 5 2

        • fajnie, że zagazowany, chroni planetę

          • 2 0

    • (1)

      głównie poza zasięgiem finansowym niestyety - wmawiam sobie, że golf III (bo taki pewniw Twój max) to wyjątkowy samochód.

      • 11 0

      • Golf jest wyjątkowy, najdroższe klocki, tarcze, i inne pie$dołki firm Bosch, Brembo kosztują nic na półce w sklepie

        • 2 1

    • mialem Renault

      i byl nie do zdarcia - ponad 200tys i tylko standardowe przeglady,
      takze jestes kolejna osoba ktora wierzy w mit VW i marcedesow itp. - a to tylko mit. Kup sobie VW misiek i nie marudz

      • 5 1

    • Pewnie wybrał dla żony : koreańskiego "Chevroleta":) nie jest fordem, skodą ani fiatem nie jest też "francuski"... :))))

      • 4 2

    • i staneło na golfiku dwójce w dyzelku?żona wniebowzięta,ta ponadczasowa elegancja i styl.

      • 28 3

    • Fordy to juz nie ten szmelc co kiedyś, dziś to światowy poziom !

      • 17 2

    • to nie masz sie czym chwalic

      bo dzisiejsze fordy to nie to co kiedys. skoda czy vw to bardzo dobre auta, w dorej cenie.

      • 7 4

    • super, tylko kogo to obchodzi?

      • 34 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Cullinan to luksusowy SUV marki:

 

Najczęściej czytane