• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Ford Kuga: spora metamorfoza

Michał Jelionek
29 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Cennik nowego Forda Kuga startuje od kwoty 104 900 zł. Cennik nowego Forda Kuga startuje od kwoty 104 900 zł.

Całkiem niedawno mieliśmy okazję przetestować debiutanta w ofercie Forda - crossovera Pumę, który szturmem wjechał na polski rynek. Teraz przyszła kolej na następną - zdecydowanie ważniejszą w perspektywie globalnego rynku - nowość amerykańskiego producenta. To trzecia generacja bardzo popularnego Forda Kugi. Poznajcie ją.



Czy podoba ci się nowy Ford Kuga?

Focus i Fiesta to dwa modele Forda, które od lat odgrywają bardzo ważne role w europejskiej motoryzacji. W skali globalnej to jednak Kuga wespół z modelem Escape, czyli swoim bliźniakiem produkowanym na rynek amerykański, może niebawem stać się najważniejszym reprezentantem Forda na świecie. To dość zaskakujące, ale takie są fakty, bo przecież aktualnie w motoryzacji króluje segment SUV-ów i nie zanosi się, żeby w najbliższych latach ten trend się zmienił.

  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
Kuga, która na motoryzacyjnym rynku zadebiutowała w 2008 roku, doczekała się trzeciej odsłony. I już na pierwszy rzut oka widać, że projektanci Forda postanowili zerwać z dotychczasowymi liniami, charakterystycznymi dla dwóch pierwszych generacji. Nowa Kuga znacznie upodobniła się do odświeżonych modeli Forda. Pojawiła się duża atrapa chłodnicy i owalne reflektory LED, które wyraźnie przypominają te z Focusa. Podobnie zresztą jest z tylnymi lampami. Trzeba przyznać, że design nowej Kugi robi robotę.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
Nowa Kuga jest pierwszym SUV-em Forda, który został zbudowany na nowoczesnej platformie C2, którą wcześniej wykorzystano przy produkcji mocno chwalonego Focusa. Dzięki nowej płycie podłogowej Kuga zyskała kilka centymetrów, co jest odczuwalne w kabinie. W porównaniu do poprzedniej generacji jest o 8,9 cm dłuższa, o 4,4 cm szersza i ma o 2 cm większy rozstaw osi. Jest też o 2 cm niższa. Udało się także "zrzucić" 90 kg i powiększyć przestrzeń bagażową o 67 l.

4613 mm - tyle długości mierzy Kuga. A to oznacza, że od sporej części swoich konkurentów jest zdecydowanie dłuższa. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że Kuga ze swoimi nowymi wymiarami mogłaby spokojnie aspirować do klasy większych SUV-ów.

Czytaj także: Ford Puma przeobraził się z coupe w crossovera



  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
Wnętrze nowej Kugi to niemal kopia kabiny Focusa. Zaraz po wejściu w oczy rzuca się sporej wielkości ekran centralny o przekątnej 8 cali, odpowiedzialny za obsługę multimediów (radioodtwarzacz z SYNC 3, DAB+, nawigacja satelitarna i system nagłośnienia B&O). System oczywiście jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz Android Auto. Drugi, ponad 12-calowy ekran znajduje się przed oczami kierowcy i pełni funkcję tablicy zegarów.

Na pokładzie Kugi znajduje się także wbudowany modem FordPass Connect, który umożliwia połączenie i transfer danych (bezprzewodowa łączność nawet dla 10 urządzeń). A dzięki aplikacji zapewnia szereg powiązanych usług, jak chociażby zdalne lokalizowanie auta, otwieranie i zamykanie drzwi, uruchamianie silnika, a w przypadku hybryd Plug-in sprawdzi poziom naładowania baterii.

Nowy Ford Kuga Nowy Ford Kuga
Samo wnętrze nie powala, ale zostało wykonane z przyzwoitej jakości materiałów. Można się z nim polubić. Kuga oferowana jest w kilku wersjach wyposażenia: Trend, Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X i Vignale. Testowany egzemplarz posiada niemal najbogatsze wyposażenie ST-Line X.

Nowy Ford Kuga Nowy Ford Kuga
Najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa w nowych modelach to już żadne zaskoczenie. Na pokładzie Kugi jedną z nowości jest system Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów czy innych pojazdów. System w sytuacji podbramkowej w porę ostrzeże kierowcę, a jeśli ten nie zareaguje, wówczas automatycznie zacznie hamować. Zmniejszy to skutki lub całkowicie zapobiegnie zderzeniu.

Listę systemów bezpieczeństwa uzupełniają m.in. system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego, adaptacyjny tempomat, asystent utrzymujący pojazd w pasie ruchu, system monitorowania koncentracji kierowcy czy asystent parkowania.

Nowy Ford Kuga Nowy Ford Kuga
Pod maską testowanego egzemplarza pracuje dwulitrowy diesel EcoBlue o mocy 150 KM (370 Nm maksymalnego momentu obrotowego), który otrzymał elektryczne wsparcie. Niewielkich rozmiarów silnik elektryczny pełni rolę alternatora i rozrusznika, korzystając z instalacji 48V. Niewątpliwą zaletą "miękkiej hybrydy" jest możliwość odzyskiwania energii podczas wytracania prędkości, a następnie wykorzystywanie jej do ładowania zestawu akumulatorów litowo-jonowych. Zmagazynowana w akumulatorach energia wykorzystywana jest także przy wspomaganiu momentu obrotowego oraz do zasilania elektrycznego osprzętu auta.

Silnik został zestrojony z sześciobiegową skrzynią manualną. Kuga od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 194 km/h. Podczas jazd testowych średnie spalanie przednionapędowej Kugi w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 8 litrów paliwa na 100 km.

Nowy Ford Kuga Nowy Ford Kuga
To, co mi osobiście nie do końca spodobało się w tym samochodzie, to prowadzenie. Momentami odnosiłem wrażenie, że układ kierowniczy nie jest zbyt precyzyjny. Kilka tygodni wcześniej testowałem nową Pumę i muszę przyznać, że mniejszy crossover prowadził się lepiej od Kugi.

Cennik nowego Forda Kuga startuje od kwoty 104 900 zł. Egzemplarz udostępniony do jazd testowych przez firmę FordStore Euro-Car z Gdyni został wyceniony na kwotę 168 tys. zł.

Nowy Ford Kuga Nowy Ford Kuga

Miejsca

Opinie (73)

  • (1)

    Suvy w czasach walki ekologię oraz lepsze powietrze? Hahahaha. Trend ratalnej megalomani konsumentów zapędza koncerny w ślepy zaułek, tak samo jak niemieckie koncerny idąc za megalomanią pewnego wąsatego Pana produkowały coraz to cięższe i trudne w manewrach paliwożerne kolosy typu tygrys królewski, czy jagtiger. Chodzi o respekt? Respekt, ze ktoś się dorobił na studentach i ukraińcach i spłaca auto w ratach?

    • 3 4

    • Uuuuuuuuuu

      Jakieś kompleksy wychodzą.....

      • 0 0

  • upasiona Puma

    • 4 1

  • Czy to focus, puma, kuga czy fiesta to wygląda tak samo, jak przez kalkę robione! Tylko jeden większy drugi mniejszy itp

    • 8 1

  • Nie kazda morda pasuje do forda

    • 4 1

  • Morda pasuje mi do Forda

    • 3 2

  • A po ilu latach trzeba wymienić, bo się zpsuje?? (3)

    Twóch czy trzech?

    • 8 1

    • po śtryrych

      • 2 0

    • 2lata w leasingu i oddajesz. Tyle wyytrzyma

      • 1 0

    • Jak chcesz mieć auto na lata, to lepiej na toyotę postawić. Mam corollę XI z początków produkcji i bez większych usterek mi służy. Lusterko tylko musiałem zmienić, noo ale to żona mi je załatwiła ;)

      • 0 3

  • A był taki fajny ech..

    a teraz co to mazda ??????

    • 6 1

  • Polski to trudna języka

    Litości!!! Liczba błędów językowych przekracza dozwoloną prędkość w obszarze zabudowanym!!! ogarnijcie się w tym tzw. trójmieście!!! PS A dlaczego komentarza nie można pisać wersalikami, Admin, co to znaczy?

    • 2 5

  • Ojejj ale brzydal, cała nowa seria fordów do poprawki... Podchodzi pod nissana juke z przodu, żaba

    • 2 2

  • ford (1)

    ford
    jest guzik wort

    • 2 3

    • Nie każda morda

      pasuje do forda

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego dealera należy sopocki salon Porsche?

 

Najczęściej czytane