• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Ford Kuga: spora metamorfoza

Michał Jelionek
29 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Cennik nowego Forda Kuga startuje od kwoty 104 900 zł. Cennik nowego Forda Kuga startuje od kwoty 104 900 zł.

Całkiem niedawno mieliśmy okazję przetestować debiutanta w ofercie Forda - crossovera Pumę, który szturmem wjechał na polski rynek. Teraz przyszła kolej na następną - zdecydowanie ważniejszą w perspektywie globalnego rynku - nowość amerykańskiego producenta. To trzecia generacja bardzo popularnego Forda Kugi. Poznajcie ją.



Czy podoba ci się nowy Ford Kuga?

Focus i Fiesta to dwa modele Forda, które od lat odgrywają bardzo ważne role w europejskiej motoryzacji. W skali globalnej to jednak Kuga wespół z modelem Escape, czyli swoim bliźniakiem produkowanym na rynek amerykański, może niebawem stać się najważniejszym reprezentantem Forda na świecie. To dość zaskakujące, ale takie są fakty, bo przecież aktualnie w motoryzacji króluje segment SUV-ów i nie zanosi się, żeby w najbliższych latach ten trend się zmienił.

  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
Kuga, która na motoryzacyjnym rynku zadebiutowała w 2008 roku, doczekała się trzeciej odsłony. I już na pierwszy rzut oka widać, że projektanci Forda postanowili zerwać z dotychczasowymi liniami, charakterystycznymi dla dwóch pierwszych generacji. Nowa Kuga znacznie upodobniła się do odświeżonych modeli Forda. Pojawiła się duża atrapa chłodnicy i owalne reflektory LED, które wyraźnie przypominają te z Focusa. Podobnie zresztą jest z tylnymi lampami. Trzeba przyznać, że design nowej Kugi robi robotę.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
Nowa Kuga jest pierwszym SUV-em Forda, który został zbudowany na nowoczesnej platformie C2, którą wcześniej wykorzystano przy produkcji mocno chwalonego Focusa. Dzięki nowej płycie podłogowej Kuga zyskała kilka centymetrów, co jest odczuwalne w kabinie. W porównaniu do poprzedniej generacji jest o 8,9 cm dłuższa, o 4,4 cm szersza i ma o 2 cm większy rozstaw osi. Jest też o 2 cm niższa. Udało się także "zrzucić" 90 kg i powiększyć przestrzeń bagażową o 67 l.

4613 mm - tyle długości mierzy Kuga. A to oznacza, że od sporej części swoich konkurentów jest zdecydowanie dłuższa. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że Kuga ze swoimi nowymi wymiarami mogłaby spokojnie aspirować do klasy większych SUV-ów.

Czytaj także: Ford Puma przeobraził się z coupe w crossovera



  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
  • Nowy Ford Kuga
Wnętrze nowej Kugi to niemal kopia kabiny Focusa. Zaraz po wejściu w oczy rzuca się sporej wielkości ekran centralny o przekątnej 8 cali, odpowiedzialny za obsługę multimediów (radioodtwarzacz z SYNC 3, DAB+, nawigacja satelitarna i system nagłośnienia B&O). System oczywiście jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz Android Auto. Drugi, ponad 12-calowy ekran znajduje się przed oczami kierowcy i pełni funkcję tablicy zegarów.

Na pokładzie Kugi znajduje się także wbudowany modem FordPass Connect, który umożliwia połączenie i transfer danych (bezprzewodowa łączność nawet dla 10 urządzeń). A dzięki aplikacji zapewnia szereg powiązanych usług, jak chociażby zdalne lokalizowanie auta, otwieranie i zamykanie drzwi, uruchamianie silnika, a w przypadku hybryd Plug-in sprawdzi poziom naładowania baterii.

Nowy Ford Kuga Nowy Ford Kuga
Samo wnętrze nie powala, ale zostało wykonane z przyzwoitej jakości materiałów. Można się z nim polubić. Kuga oferowana jest w kilku wersjach wyposażenia: Trend, Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X i Vignale. Testowany egzemplarz posiada niemal najbogatsze wyposażenie ST-Line X.

Nowy Ford Kuga Nowy Ford Kuga
Najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa w nowych modelach to już żadne zaskoczenie. Na pokładzie Kugi jedną z nowości jest system Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów czy innych pojazdów. System w sytuacji podbramkowej w porę ostrzeże kierowcę, a jeśli ten nie zareaguje, wówczas automatycznie zacznie hamować. Zmniejszy to skutki lub całkowicie zapobiegnie zderzeniu.

Listę systemów bezpieczeństwa uzupełniają m.in. system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego, adaptacyjny tempomat, asystent utrzymujący pojazd w pasie ruchu, system monitorowania koncentracji kierowcy czy asystent parkowania.

Nowy Ford Kuga Nowy Ford Kuga
Pod maską testowanego egzemplarza pracuje dwulitrowy diesel EcoBlue o mocy 150 KM (370 Nm maksymalnego momentu obrotowego), który otrzymał elektryczne wsparcie. Niewielkich rozmiarów silnik elektryczny pełni rolę alternatora i rozrusznika, korzystając z instalacji 48V. Niewątpliwą zaletą "miękkiej hybrydy" jest możliwość odzyskiwania energii podczas wytracania prędkości, a następnie wykorzystywanie jej do ładowania zestawu akumulatorów litowo-jonowych. Zmagazynowana w akumulatorach energia wykorzystywana jest także przy wspomaganiu momentu obrotowego oraz do zasilania elektrycznego osprzętu auta.

Silnik został zestrojony z sześciobiegową skrzynią manualną. Kuga od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 194 km/h. Podczas jazd testowych średnie spalanie przednionapędowej Kugi w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 8 litrów paliwa na 100 km.

Nowy Ford Kuga Nowy Ford Kuga
To, co mi osobiście nie do końca spodobało się w tym samochodzie, to prowadzenie. Momentami odnosiłem wrażenie, że układ kierowniczy nie jest zbyt precyzyjny. Kilka tygodni wcześniej testowałem nową Pumę i muszę przyznać, że mniejszy crossover prowadził się lepiej od Kugi.

Cennik nowego Forda Kuga startuje od kwoty 104 900 zł. Egzemplarz udostępniony do jazd testowych przez firmę FordStore Euro-Car z Gdyni został wyceniony na kwotę 168 tys. zł.

Nowy Ford Kuga Nowy Ford Kuga

Miejsca

Opinie (73)

  • (1)

    Suvy w czasach walki ekologię oraz lepsze powietrze? Hahahaha. Trend ratalnej megalomani konsumentów zapędza koncerny w ślepy zaułek, tak samo jak niemieckie koncerny idąc za megalomanią pewnego wąsatego Pana produkowały coraz to cięższe i trudne w manewrach paliwożerne kolosy typu tygrys królewski, czy jagtiger. Chodzi o respekt? Respekt, ze ktoś się dorobił na studentach i ukraińcach i spłaca auto w ratach?

    • 3 4

    • Uuuuuuuuuu

      Jakieś kompleksy wychodzą.....

      • 0 0

  • upasiona Puma

    • 4 1

  • Czy to focus, puma, kuga czy fiesta to wygląda tak samo, jak przez kalkę robione! Tylko jeden większy drugi mniejszy itp

    • 8 1

  • Nie kazda morda pasuje do forda

    • 4 1

  • Morda pasuje mi do Forda

    • 3 2

  • A po ilu latach trzeba wymienić, bo się zpsuje?? (3)

    Twóch czy trzech?

    • 8 1

    • po śtryrych

      • 2 0

    • 2lata w leasingu i oddajesz. Tyle wyytrzyma

      • 1 0

    • Jak chcesz mieć auto na lata, to lepiej na toyotę postawić. Mam corollę XI z początków produkcji i bez większych usterek mi służy. Lusterko tylko musiałem zmienić, noo ale to żona mi je załatwiła ;)

      • 0 3

  • A był taki fajny ech..

    a teraz co to mazda ??????

    • 6 1

  • Polski to trudna języka

    Litości!!! Liczba błędów językowych przekracza dozwoloną prędkość w obszarze zabudowanym!!! ogarnijcie się w tym tzw. trójmieście!!! PS A dlaczego komentarza nie można pisać wersalikami, Admin, co to znaczy?

    • 2 5

  • Ojejj ale brzydal, cała nowa seria fordów do poprawki... Podchodzi pod nissana juke z przodu, żaba

    • 2 2

  • ford (1)

    ford
    jest guzik wort

    • 2 3

    • Nie każda morda

      pasuje do forda

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane