- 1 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (94 opinie)
- 2 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (399 opinii)
- 3 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (214 opinii)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (136 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (280 opinii)
Nowy Ford Kuga zadebiutował w Trójmieście
Całkiem niedawno w gdyńskim salonie FordStore Euro-Car pojawiła się wskrzeszona Puma, teraz przyszedł czas na kolejną nowość. To Ford Kuga trzeciej generacji. Cennik popularnego, kompaktowego SUV-a startuje od kwoty 104 900 zł.
Auto już teraz można zamawiać w jednej z aż sześciu wersji silnikowych oraz sześciu wyposażeniowych (Trend, Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X i Vignale). Do wyboru jest także 12 kolorów nadwozia.
Co oczywiste, w związku z aktualną sytuacją gospodarczą wywołaną pandemią koronawirusa czas dostawy samochodów do Trójmiasta z pewnością się wydłuży.
Nowa Kuga to kolejny zelektryfikowany model w gamie Forda. SUV - oprócz klasycznych silników benzynowych EcoBoost oraz wysokoprężnych EcoBlue - jest oferowany z miękką hybrydą (mHEV) i hybrydą typu Plug-in (PHEV). Nieco później do oferty dołączy także klasyczna hybryda (HEV).
Kuga trzeciej generacji w porównaniu do swojego poprzednika urosła. Jest o 44 mm szersza, 89 mm dłuższa, a rozstaw osi zyskał 20 mm. Dzięki wykorzystaniu nowej platformy auto udało się odchudzić aż o 90 kg.
Bagażnik Kugi pomieści 475 litrów (1534 litrów po złożeniu tylnych siedzeń). Nieco mniej przestrzeni bagażowej oferuje Kuga w wersji Plug-in, bo 411 litrów.
Czytaj także: Ford Puma przeobraził się z coupe w crossovera
Kompaktowy SUV Forda zyskał nowe systemy bezpieczeństwa, m.in. asystenta pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, adaptacyjne reflektory z czujnikiem wykrywającym nadjeżdżające pojazdy i "wycinaniem" wiązki światła czy Active Park Assist 2. Samochód sam wykona manewr parkowania równoległego oraz prostopadłego, a także wyjedzie z miejsca parkingowego, sterując przyspieszeniem, hamowaniem i zmianą biegów.
Ponadto nową Kugę wyposażono w system weryfikujący, czy przypadkiem kierowca nie jedzie pod prąd. Absolutną nowością w tym modelu jest wirtualny kokpit Head-Up Display. Jest to wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, na którym znajdują się zegary oraz informacje o wszystkich systemach pracujących na pokładzie samochodu.
Czytaj także: Salony oferują usługę door-to-door
Aktualna oferta silnikowa składa się z sześciu propozycji (docelowo będzie ich siedem). To 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocach 120 KM i 150 KM, 1,5-litrowy diesel o mocy 120 KM, miękka hybryda z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym (150 i 190 KM) oraz 2,5-litrowa hybryda typu Plug-in (225 KM). Jak już wspomnieliśmy, do oferty dołączy także klasyczna, 2,5-litrowa hybryda generująca moc 200 KM.
Jednostki napędowe mogą być zestrojone z sześciobiegową skrzynią manualną lub ośmiobiegowym automatem, a w przypadku hybryd - z bezstopniową skrzynią eCVT.
Salony samochodowe w Trójmieście
Jak podaje producent, Kuga PHEV wyłącznie "na prądzie" jest w stanie przejechać nawet do 56 km. Napęd na cztery koła oferowany będzie w wersji ze 190-konnym silnikiem 2,0 EcoBlue pod maską. Pozostałe odmiany oferują napęd na przednią oś.
Bez względu na rodzaj napędu kierowca ma do wyboru tryby jazdy: normal, sport, eco, slippery (śnieg i lód) oraz deep snow/sand (głęboki śnieg lub piasek).
Cennik Forda Kugi otwiera kwota 104 900 zł.
Miejsca
Opinie (77) 4 zablokowane
-
2020-04-03 22:36
Ile? (3)
Powodzenia.
- 8 1
-
2020-04-07 13:07
(2)
Polecieli z tą ceną. Trochę sie rozglądałem i korando można mieć za 80 tys, albo nawet mniej jak ma się kartę dużej rodziny. Może skuszą się na niego pasjonaci francuskich aut, ale jakoś dużego sukcesu nie wróżę
- 0 0
-
2020-04-08 11:42
(1)
co to jest Korando?
- 0 0
-
2020-04-10 14:32
Jeden z modeli ssangyonga. Marka mniej popularna u nas, ale w sumie nie wiem czemu bo samochody mają dobre
- 1 0
-
2020-04-03 16:28
113 tyś na dzień dobry? (4)
do widzenia.
- 25 0
-
2020-04-06 19:17
(2)
Strasznie drogo. Szczególnie, że korando piątkę można mieć za 80 tys. Różnica ogromna. A do tego korando lepiej wygląda ;)
- 0 0
-
2020-04-08 11:21
(1)
HahHa Korando weź to później sprzedaj
- 0 0
-
2020-04-10 11:02
Tylko po co? Mam korando III z 150 KM. Problemów z nim nie mam mało pali. Jak na razie na pewno nie będę się go pozbywał
- 0 0
-
2020-04-04 12:46
a przeglądy gwarancyjne pewnie jeszcze z 7 tysięcy?
czy więcej?
- 2 0
-
2020-04-03 20:47
Nawet Ford próbuję zrobić Porsche z przodu żałosne (3)
- 8 4
-
2020-04-06 12:44
(1)
Aston style, zapoczątkowany zdaje się w Fusion USA (nasz Mondeo MK5). Piękny jest ten styl
- 0 0
-
2020-04-08 11:42
w 2012 czy 2013 roku
- 0 0
-
2020-04-05 01:01
Przecież to fiesta...
- 0 0
-
2020-04-03 14:12
(3)
Szkoda, że nie ma jakiegoś ekologicznego budżetowego silnika 0.8 turbo albo czegoś podobnego.
- 28 6
-
2020-04-06 14:27
(1)
Bardzo szkoda ;) Dlatego jak ja bym miał stawiać na jakiegoś crossovera to raczej na hybrydowego c-hr z porządnym 2l silnikiem i 184 konikami w układzie.
- 1 0
-
2020-04-08 11:34
Za 123.000 z rabatem w biednej wersji Style:) Zobaczymy ile Ford da rabatu bo może się okazać że za 10.000 więcej dostaniesz od Forda 2.5 PHEV 225 KM eCVT:)
- 0 0
-
2020-04-03 17:09
598 cc biturbo to by było coś!
- 5 1
-
2020-04-04 19:55
(2)
Chyba slepy to projektowal
- 6 2
-
2020-04-06 16:00
(1)
Chyba tak ;) Wizualnie nie ma szans z c-hr. Mimo tego, że tu hybryda ma trochę więcej koni. to i tak postawiłbym na japoński model
- 0 1
-
2020-04-08 11:28
Cena Forda jest bez rabatu ide o zakład że będzie podobna do tego chr. w chr z tyłu siedzisz jak byś był w klatce, dobrze że tam w ogóle są jakieś okna.
- 0 0
-
2020-04-03 20:12
Ale brzydki (2)
masakrycznie
- 10 4
-
2020-04-03 22:58
(1)
Przód ok a tył no fakt ładny nie jest ale to moja opinia
- 0 0
-
2020-04-07 15:49
Każdy ma inny gust. Moim faworytem jeśli chodzi o nadwozie jest c-hr. Te jego kanciaste kształty bardzo mi odpowiadają :)
- 1 0
-
2020-04-05 13:05
Producenci lepiej niech szykują tanie i proste pojazdy. (1)
Nadchodzący kryzys wymiecie te wszystkie "suvy" i "crossovery" za 100 i więcej tysi.
Proste, sensowne auto za 30 tysięcy, bez pierdyliona czujników "deszczu" "słońca" i systemów bóg wie do czego.
Oto przyszłość motoryzacji.- 3 1
-
2020-04-07 06:49
Dacia zaprasza
- 1 0
-
2020-04-06 11:41
Całkiem niezły. Chociaż wizualnie bardziej c-hr mi pasuje. Japończyk bardzo fajnie wyróżnia się w tłumie crossoverów
- 1 1
-
2020-04-05 23:17
Z takim bagażnikiem, czy wręcz "bagażniczkiem" to raczej bliżej do crossovera niż SUVa.
Plus dla Forda, że chyba jako jeden z niewielu producentów w klasie "nieluksusowej" ma nadal w ofercie silniki 200 KM i więcej.- 3 0
-
2020-04-03 15:01
(6)
Ford nie.
Dlaczego?
Przerabiam 4 z rzędu Ford Transit, plastiki odpadają wewnątrz, trzeszczy niemiłosiernie.
Jeździłem Kugą pierwszej generacji, to było oczywiście nowe auto, wytrzymałe zawieszenie, silnik 1,6 turbo benzyna palił 16 litrów w mieście.
Dlaczego nie polecam a ciągle jeżdżę Fordem?
Kalkuluje mi się w kosztach na działalności gospodarczej.- 11 22
-
2020-04-03 16:37
(2)
Jedyna benzyna w Kudze pierwszej generacji to 2,5 turbo 5-cylindrowe (silnik Volvo)
- 7 0
-
2020-04-03 18:40
(1)
Mam , jeżdżę i jestem zadowolony. Skrzynia automat. Spalanie 13 litrów gazu.
Na benzynie za drogo. Jakieś 10 - 11 litrów- 3 0
-
2020-04-05 23:14
Lekką nogę masz. Miałem S-MAXa z tym silnikiem i ciężko było zejść poniżej 15 l ;)
- 0 0
-
2020-04-03 19:34
Nie każda morda pasuje do Forda
- 11 1
-
2020-04-03 15:16
(1)
Kuga 1 generacje ekspercie nie miała silnika 1.6 turbo. Ale jak jezdzis tak jak się znasz to się nie dziwie zę ci 16 litrów samochód pali.
- 15 0
-
2020-04-03 17:28
Oszukaną jeździłem.
Trudno.- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.