• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Jeep wyprodukowany w Polsce

Michał Jelionek
30 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (119)
Nowy Jeep Avenger. Nowy Jeep Avenger.

Avenger to zupełna nowość w gamie modelowej Jeepa. Co ciekawe, ten niewielki samochód produkowany jest w naszym kraju, w Tychach. I już uzyskał tytuł "samochodu roku 2023". Cennik małego crossovera startuje od kwoty 99 900 zł. Czy odniesie sukces w Polsce?



Czy podoba ci się nowy Jeep Avenger?

Miał być "elektryk", jest spalinówka



Zgodnie z zapowiedziami producenta - Avenger miał być pierwszym w pełni elektrycznym Jeepem w historii. I będzie, ale na wersję elektryczną musimy jeszcze trochę poczekać. Póki co, trzeba zadowolić się "benzyniakiem". Avenger na prąd w trójmiejskich salonach pojawi się jeszcze w tym roku.

Na ten moment jedynym dostępnym wariantem jest trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy GSE o pojemności 1,2 l i mocy 100 KM (205 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Moment obrotowy przekazywany jest wyłącznie na przednią oś, a jednostka została zestrojona z 6-biegową skrzynią manualną.


Nowy Jeep Avenger. Nowy Jeep Avenger.
O dziwo, ten niewielki silnik radzi sobie naprawdę dzielnie. Jest wystarczająco dynamiczny. Duża w tym zasługa niewielkiej masy filigranowego Jeepa. Avenger waży dokładnie 1187 kg.

Średnie zużycie paliwa podczas jazd testowych (sporo czasu spędziłem na drogach szybkiego ruchu) wyniosło dokładnie 7 litrów na 100 km. Uważam, że przy spokojniejszej jeździe ten wynik może być zdecydowanie lepszy - nawet poniżej 6 litrów na 100 km. Warto dodać, że Avenger posiada 44-litrowy zbiornik na paliwo, dzięki czemu, przy spalaniu na poziome 7 litrów można na jednym tankowaniu przejechać około 630 km.

Avenger został wyposażony w tryby jazdy. Przy "sporcie" komputer dostarcza nam odczuwalnego kopniaka. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 184 km.

Są też dwa tryby typowe dla Jeepów - na błoto i piasek. Umówmy się, przednionapędowy, bulwarowy Avenger nie ma większych szans poza utwardzoną drogą. Więc te dwa tryby brzmią trochę zabawnie. Producent nieco na siłę próbuje zrobić z Avengera... terenówkę. Ale o tym w dalszej części tekstu.

Nowy Jeep Avenger. Nowy Jeep Avenger.

Wymiary



Avenger to najmniejszy Jeep w gamie. Przejął pałeczkę po Renegade. Avenger mierzy 4084 mm długości (dla porównania, Renegade - 4236 mm), 1776 mm szerokości (1805 mm) i 1534 mm wysokości (1667 mm). Rozstaw osi dla obu modeli jest niemal identyczny - 2557 mm w przypadku Avengera i 2570 mm w Renegade. Bagażnik pomieści 380 litrów.

Jak wymiary przekładają się na przestrzeń w kabinie? O ile w pierwszym rzędzie nikt nie powinien narzekać, to niestety, ale miejsca na nogi z tyłu jest bardzo mało.

Nowy Jeep Avenger. Nowy Jeep Avenger.

Wygląd



Trzeba oddać projektantom Jeepa: Avenger może się podobać. Wygląda atrakcyjnie. To trochę połączenie klasycznego stylu Jeepa i nowoczesności. A ile tak naprawdę jest Jeepa w Avengerze? Całkiem sporo.

Jest znak rozpoznawczy marki w postaci 7-żebrowego grilla, są duże nadkola w typowym dla Jeepów kształcie czy charakterystyczne zderzaki. Do tego trzeba dorzucić detale, które na każdym kroku mają nam przypominać, z jaką marką mamy do czynienia. To chociażby emblematy ze wspomnianą atrapą i okrągłymi światłami (nawiązanie do kultowego Willysa), które wkomponowano w felgi i w przedni zderzak.


Nowy Jeep Avenger. Nowy Jeep Avenger.

Właściwości terenowe



Jak już wspomniałem, producent usilnie próbuje nas przekonać, że ten samochód, mimo że nie ma napędu na cztery koła, dzielnie poradzi sobie w terenie. Śmiem w to wątpić. Tym wojażom poza utwardzoną drogą mają pomóc: duże koła (do 18 cali), prześwit - do 201 mm, 20-stopniowe kąty natarcia i rampowy oraz 32-stopniowy kąt zejścia, a do tego asystenci: elektroniczny system zarządzania trakcją czy system kontroli zjazdu. Radzimy jednak nie zapuszczać się Avengerem w teren, bo może się to zakończyć... poszukiwaniami ciągnika.

Przeczytaj więcej naszych testów nowych modeli



  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.

Wnętrze



Zaglądamy do kabiny Avengera. W pierwszej kolejności w oczy rzuca się rozpościerający się na całą szerokość dekor w kolorze nadwozia z napisem Avenger. W przypadku testowanego egzemplarza to flagowy kolor "sun żółty". Wnętrze nie rzuca na kolana, jest proste, dość plastikowe.

Przed oczami kierowcy znajdują się wirtualne zegary, a w części centralnej wkomponowano ponad 10-calowy ekran do obsługi multimediów.

Dodajmy, że Avenger oferowany jest czterech poziomach wyposażenia: Avenger, Longitude, Altitude i Summit.



Nowy Jeep Avenger. Nowy Jeep Avenger.

Cena



Ile kosztuje nowy Jeep? Cennik Avengera w bazowej wersji startuje od kwoty 99 900 zł. Testowany egzemplarz to topowy wariant Summit. Został "skrojony" na 142 800 zł.

Cennik dla wersji elektrycznej będzie otwierała kwota 173 500 zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Euro-Car.

  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.
  • Nowy Jeep Avenger.

Miejsca

Opinie (119) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (11)

    Silnik 1.2 i 100KM...czy to jakiś żart?Przecież to parametry małej osobówki a nie jeepa mającego pokonywać przeszkody...jedynie dobrze że benzynka a nie elektryk za 170k którego nikt nie kupi.

    • 24 14

    • (5)

      To nie jest auto terenowe...

      • 13 2

      • (3)

        A jakie?
        Na auto miejskie za duży. Na rodzinne - za mały. Na teren się nie nadaje.
        Pozostaje wariant, że to auto wyłacznie do lansu.

        • 12 8

        • Co Ty bredzisz, to auto wielkości opla corsa (długość szerokość). To jak za duży do miasta? Taki golf, astra, focus są od tego większe. Internetowych specjalista napinacz z ciebie który nawet nie potrafi sprawdzić danych technicznych samochodu..

          • 3 0

        • to jest własnie typowe auto miejskie (1)

          • 1 0

          • A nie wóz bojowy.

            • 1 0

      • To jest auto do zbierania bananów w Biedronce!

        Przecież widzę!

        • 0 0

    • Kupią ludzie których nie stać na większą wersję. Jak dadzą minimum v8 550 km to będziesz płakał ze drogi...

      • 6 1

    • SUV nie służy do pokonywania przeszkód terenowych, to nie Wrangler! (1)

      • 7 4

      • Czas zadzwonić do Bruxeli!

        • 0 0

    • Ty nie kupisz na pewno

      Bo jesteś gościem bez kasy. A na elektryka już można w wielu krajach UE składać zamówienia i już się to dzieje. Więc daj spokój ze swoimi nietrafionymi dywagacjami.

      • 1 1

    • Uwaga Malkontenci z Zespołem Hipokrysi!

      Jeep ma być kuty na cztery koła i być za darmo z cmokiem od konia!

      • 1 0

  • mega spoko, tylko szkoda, że nie ma jednak choćby jakiegoś haldexa

    i automatu. no ale wtedy kosztowałby dużo. (miałem XJ, KJ i WK)

    • 7 2

  • Ta zabawka to już nie Jeep tylko jakiś eko żart.

    • 25 4

  • (9)

    to się czymś różni od dustera?, wygląda tak samo.

    • 25 3

    • (1)

      Ceną

      • 11 0

      • A nawet kolorem.

        • 0 0

    • to klasa sandero

      • 8 0

    • Ceną i znaczkiem. Taki droższy niby lepiej wykonany duster.

      • 10 0

    • (2)

      Tym, że nie ma napędu 4x4 w przeciwieństwie do Dustera 4WD.

      • 10 0

      • 95% dusterow ma napęd tylko na przód. (1)

        Mało kto kupuje 4wd, bo i po co.

        • 5 2

        • Kto pytał?

          • 0 0

    • Większym spalaniem.

      • 0 0

    • Różni się tylko lepszym wyglądem, jakością, ceną i pochodzeniem, czyli złe auto.

      • 0 0

  • czyli takie sandero stepway, tylko przynajmniej 30.000 droższe (1)

    • 36 2

    • Mnie również tak się skojarzył:)

      • 8 0

  • Startowe 100 tys za podwyższony kompakt? Tak wygląda Fit for 55 w praktyce.

    • 31 2

  • (7)

    Ręczna skrzynia biegów? To nie dwudziesty wiek.

    • 10 14

    • (1)

      A ty co? Z USA przyjechałeś gdzie 90% kierowców nie potrafiłoby ruszyć gdyby ich posadzić za kierownicą europejskiego samochodu z manualem?

      • 8 2

      • Naczytałeś się bzdur na ten temat w internecie i powtarzasz je.

        • 0 2

    • Akurat wolę ręczną skrzynię. (3)

      Miałem już kilkanaście aut, w tym 3 automaty.

      • 5 2

      • Ja również (2)

        Całe życie jeżdżę autami z manualną skrzynią i nie zamierzam przesiąść się na automat. Miesiąc temu zmieniłem auto na nowe i z pełnym rozmysłem wybrałem wersję manual. Automaty może i mają swoje zalety, ale mnie akurat nie przekonują. Mam odczucie, że nie panuję w pełni nad samochodem, tylko on robi co akurat chce.

        • 6 5

        • (1)

          Głupoty piszesz

          • 3 5

          • Niezwykle merytoryczny komentarz. Szacun.

            • 4 0

    • To jest Europa, tu nie ma leniwych głupich amerykanów.

      • 1 1

  • Ten Samochód (7)

    z Jeepem nie ma nic wspólnego :) Przecież to jest Fiat, wyprodukowany z plastiku w polskiej fabryce. Jeep, to był Jeep w latach 90'. Teraz to tylko nazwa dla naiwniaków którzy myślą, że kupują terenowego Jeepa co jeździł po błocie we Vietnami albo w Korei, uhmm....na bank. Przecież to się rozsypie jadąc do Matemblewa w niedziele do Sanktuarium na tych drogach.
    Ja nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak można kupić taki samochód - i jestem tu śmiertelnie poważny i bardzo proszę o sensowne wypowiedzi i argumenty. Chętnie poznam opinie drugiej strony. Czym się człowiek kieruje biorąc taki samochód w leasing na przykład.
    Dziękuje i pozdrawiam

    • 23 7

    • Wyglądem. To jest miejski samochodzik dla kobiet. Troszkę wyżej się siedzi to dla nich plus a dodatkowo moda na suvy. Taki dodatek jak torebka.

      • 9 0

    • Mylisz się to Jeep

      Tylko w wersji Jeep 500 (po włosku cinquecento)
      ;)

      • 5 0

    • (2)

      Nie napinaj się tak bo bąka puścisz. Terenowy Jeep? Oprócz Wranglera wszystkie inne modele są zwykłymi samochodami. Chyba miesza ci się typ pojazdu z marką. Każdym suvem przejedziesz przez leśny trakt więc technicznie jest to off road. Te z lat 90ych w niczym nie wyróżniają się od innych. A w Wietnamie i Korei jeździli pojazdami militarnymi, jedyny Jeep jaki mieli to Kaiser Jeep dostosowany do potrzeb militarnych i niedostępny w owym czasie do użytku cywilnego.

      • 11 0

      • (1)

        Jechałeś kiedyś Jeepem Cherokee XJ albo Jeepem Grand Cherokee ZJ?

        • 1 2

        • Zj to żadna terenówka, nie żartuj sobie. XJ miałem i było ok ale bez przesady. Można się pobujać ale na żadne wyprawy się to nie nadaje.

          • 0 0

    • To jest po prostu brat bliźniak

      Puga 2008, Opla Mokki, C3 Cactusa i DS3. Wszystkie te auta są dokładnie identycznie technicznie i konstrukcyjnie, a różnią się (i to niewiele) designem budy i wnętrza. Tak wygląda, niestety, współczesna motoryzacja: rozpisanie jednej konstrukcji na jak najwięcej modeli, Liczy się tylko zysk, bo jak nie będzie wielkich zysków to nie będzie kasy na inwestycje i B+R, a jak nie będzie tego to koncern przegra z konkurencją. I kółko się zamyka. Po prostu plastic is fantastic, i musi być lekki bo jest krojony pod napęd elektryczny. Niestety.

      • 5 0

    • Tylko ewentualnie,

      " bo zonie sie w zoltym kolorze podobal", " a ona lubi siedziec wysoko, bo inaczej nie umie jezdzic"

      • 0 0

  • lipa a nie Jeep

    bez napędu na 4 koła to nie Jeep.

    • 16 1

  • Dobrze że nie elektryk

    • 16 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane