• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Mercedes CLS. W centrum uwagi

BaWo, Mart
31 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Mercedes CLS 2011 - wśród luksusowych limuzyn, jedna z najważniejszych, motoryzacyjnych premier tego roku.



Mocne wejście CLSa na nasz rynek - nocna prezentacja w firmie Witman i pokaz prasowy w BMG Bogdan Goworowski. To jednak nie koniec promocji nowego modelu. BMG, 4 lutego organizuje specjalne, nocne jazdy testowe CLSem. Mocne wejście CLSa na nasz rynek - nocna prezentacja w firmie Witman i pokaz prasowy w BMG Bogdan Goworowski. To jednak nie koniec promocji nowego modelu. BMG, 4 lutego organizuje specjalne, nocne jazdy testowe CLSem.

Ubiegły weekend zdecydowanie należał do Mercedesa. Dwóch trójmiejskich dealerów zaprezentowało jedną z najważniejszych, tegorocznych odsłon w segmencie premium - model CLS drugiej generacji. Samochód niezwykle udany.



Dla koncernu Mercedesa to wyjątkowo ważny model. Siedem lat temu, to on był prekursorem nowej klasy pojazdów - sportowych, czterodrzwiowych coupe. Nabywców ujął przede wszystkim wyglądem - prawie 70 proc. z nich kupowało CLS-a właśnie ze względu na to jak się prezentował.

Czy tak będzie także w przypadku drugiej generacji tego auta? Sam Mercedes nazywa CLS-a "ikoną designu". Jak jednak słusznie ktoś zauważył, ikony mają to do siebie, że są niezmienne. Koncernowi można jednak wybaczyć potknięcia semantyczne, bo naszym zdaniem auto wygląda świetnie. Z przodu CLS przypomina topowy model, czyli SLS-a, podobny jest mocno wyeksponowany, duży grill i w przeciwieństwie do CLS-a pierwszej generacji mocno zarysowane linie.

Zarówno z zewnątrz, jak i z wewnątrz samochodu uwagę przyciągają światła, wykonane w technologii LED. Ledowe lampki podświetlają nawet przyciski podgrzewania siedzeń, czy klimatyzacji. Uwagę zwracają także nowe zegary z trójwymiarowym, wyświetlaczem pośrodku prędkościomierza, oraz dźwignia przy kierownicy zastępująca tradycyjny drążek zmiany biegów.

Druga generacja CLS to także odświeżona gama silników (dwa benzynowe i diesel), oraz jedna, rewolucyjna wręcz nowość, czyli pierwszy czterocylindrowy silnik w historii tego auta, (do tej pory pod maską CLS nie trafiało nic co miało poniżej sześciu cylindrów). Samochód z tym silnikiem - 250 CDI o mocy 204 KM i słusznym momencie obrotowym 500Nm trafi do sprzedaży w marcu. Także w tym miesiącu pojawi się topowa wersja, czyli CLS 63 AMG. Jeszcze później, bo pod koniec lata, na rynek trafi wersja z napędem na obie osie.

Nic nie wskazuje na to, by nowy CLS miał paść ofiarą własnego sukcesu, mimo dość mocnej konkurencji, którą sam sobie wyhodował, w postaci Porsche Panamery, BMW 5 GT czy Audi A7 Sportback. Chłonność trójmiejskiego rynku, dwaj przedstawiciele marki szacują na kilkadziesiąt samochodów. Ceny samochodu zaczynają się od 270 tys zł.
BaWo, Mart

Opinie (64) 9 zablokowanych

  • Mercedes CLS pierwszej generacji zaprezentowany został po raz pierwszy na światowym salonie samochodowym 2004 w Paryżu.

    Niemiecki koncern opisywał wówczas ten model w następujący sposób: „To prawdopodobnie najniższy czterodrzwiowy Mercedes w hi

    • 0 0

  • wspanialy jezdzilem w "stanach" automat,nie jakis tam kij i sprzeglo! skora ,potezne piardniecie wciska w fotel! (3)

    choc na codzien jezdze infinity G35 z 2008 to roznica jest oszalamiajaca ale wy tam nie macie co sie podniecac proste-nie macie drog i...walorow(kasy) tyle hahahaha

    • 1 8

    • (2)

      A ty co masz? Domek z tektury? A do lekarza chodzisz, jak jestes w kraju, co?

      • 2 0

      • durni -ja mam 5 domow w PL! (1)

        22 lata w usa wiec mialem okazje zarobic ,ale ty i tak tego nie zakumasz bo ty cale zycie szukasz pracy!

        • 0 1

        • Irek ja ciebie znam i twoje infinity. Weś przestań, rozumu to ty za żadne pieniądze nie kupisz.

          • 0 0

  • No dobra, jeżdżę golfem IV, ale takiego merolca to chciałbym mieć!! (3)

    Ważny aby to był Tedeik :D

    • 8 16

    • kombi w tedeiku

      • 0 0

    • (1)

      W historii Mercedesa był jeden tedeik 2,9TD, kolejne to cdiki:)

      • 0 0

      • 2.5 TDI, W202

        • 0 0

  • Poważne pytanie. (14)

    Ja jeżdżę 10letnim rumplem i się nie znam. Co oznacza kontrolka w kształcie filiżanki kawy widoczna na zdjęciu z zegarami?

    • 15 6

    • (1)

      Przekrec monitor do gory nogami to sie zorientujesz :)

      • 2 0

      • masakra

        • 0 0

    • filiżanka

      że czas na przerwę (po dłuższej jeździe na trasie)

      • 0 0

    • Dobre pytanie :) (2)

      Nawet domyślić się nie idzie.

      • 5 0

      • taaaaa - nie idzie

        sie domyslec o co Tobie chodzi, ze 'nie idzie' ;)

        • 0 0

      • Czas na kawę?

        It's a coffe time...

        • 12 1

    • czas wypocząć

      informacja że już za długo siedzisz za kółkiem bez przerwy i zaczynasz przysypiać (czujnik zmiany pasa ruchu itp.)
      samochód sugeruje przerwę np. na kawę :)

      • 2 0

    • W tej furze masz od zaj*nia różnych czujników... (1)

      Największą głupotą na polskich drogach jest właśnie korzystanie z tego czujnika z kawką. Bowiem, system rozpoznaje styl jazdy i jak mu się wydaje, że jesteś zmęczony, to zapala się kawa. A dlaczego głupota? Bo na polskiej drodze nie da się jechać prosto :)

      • 32 1

      • Dzięki, dla mnie rzeczywiście nieprzydatne...

        • 1 0

    • (2)

      ze kawa gotowa

      • 5 0

      • Oznaczenie które się włącza (1)

        bodajże co godzinę jazdy i przypomina, że czas sobie zrobić przerwę ileś tam minut. Jak lecisz na autostradzie w DE i w ciągu godziny robisz z 180 km to to ma sens.
        Pzdr.

        • 8 0

        • prawde mówi.

          filiżanka daje znać że czas odpocząć od kółka :)

          • 1 0

    • oznacz

      OLej - czyli olej to :P

      • 0 1

    • Poważna odpowiedź:

      Czas jechać do warsztatu i napić się kawy...

      • 15 0

  • myślę tak: - jak ktoś chce kupić taki "wynalazek" , to powinien mieć możliwość obejżenia na żywo kilku wersji danego modelu kolor, wyposażenie itd. -prospekty i katalogi to nie to samo !!!

    • 0 1

  • Na rynek wkracza właśnie najmocniejsza wersja eleganckiego, czterodrzwiowego coupe. W tym przypadku nie liczy się tylko styl, tu pojawiają się także nieziemskie emocje.
    Zmiana stylu

    Po produkcji unikatowych „190-tek” 2.5 Evolution będących zwieńczeniem osiągnięć w wyścigach DTM, Merceds przestał eksponować na szeroką skalę swoją sportową tradycję. Owszem, pojawiały się wersje AMG, lecz były to po prostu mocniejsze odpowiedniki seryjnych wersji. Wygląd pozostawiał sporo do życzenia, a pałeczkę w tym segmencie przejęło bawarskie BMW. Dopiero w ostatnich latach AMG poważnie zabrało się za tworzenie prawdziwych samochodów sportowych.

    Oddech ekologów

    Najnowszy w swej klasie – Mercedes CLS jest efektem tych zmian. Oprócz wyjątkowo udanego stylistycznie nadwozia oferuje to, czego spodziewa się po nim nabywca – prestiż, komfort, elegancję, ale kiedy trzeba – zamienia się w niesamowicie szybki pocisk. Tylko że… w najnowszym wcieleniu pod maską nastąpił downsizing. Tak! To możliwe – ta moda dotarła nawet do świata rasowych V8! Teraz CLSa napędza jednostka o poj. 5.5 l wyposażona w dwie turbosprężarki. Niby to wciąż V8, ale już nie takie jak być powinno.

    Na każde zawołanie

    No dobra, nie narzekajmy. Nie ma na co. To że pojemność jest mniejsza i dołożono turbiny wcale nie pogorszyło osiągów. Wręcz przeciwnie. Najnowszy CLS dysponuje mocą 525 KM i momentem obrotowym równym 700Nm. Te parametry wystarczają, by nielekki przecież samochód dosłownie wystrzelić z miejsca i po 4,4 sek. osiągnąć 100 km/h.

    CLS AMG wyposażony jest w ceramiczne hamulce tarczowe, zapewniające niebywałą skuteczność hamowania i co ważne przy wysokiej masie – są odporne na przegrzanie.

    AMG Performance dla wybrednych

    Zamożni klienci zwykle mają większe wymagania. Doskonale wiedzą o tym w AMG, czego efektem jest wprowadzenie do oferty pakietu AMG Performance. Za dopłatą blisko 8 tys. euro, otrzymamy moc 550 KM i jeszcze większą siłę ciągu – 800 Nm. Chociaż setkę osiągniemy niemal równie szybko – 4,3 sek., to odczucia będą znacznie lepsze.

    Technologia ma swoją cenę

    Aby pokazać się w nadmorskim kurorcie, czy sprawdzić swoje umiejętności na torze, poruszając się na cienkich jak naleśnik oponach 255/35 (przód), 285/30 (tył), Mercedes każde sobie słono płacić. I tak za „podstawową” wersję AMG cena wynosi ok. 464 tys. zł (116 tys. euro), natomiast za wersję Performance, trzeba będzie już wydać sumę 492 tys. zł (124 tys. zł).

    • 4 1

  • przepiekny ,zakochalem sie !!

    szkoda ze mnie nie stac i musze jezdzic stara ale jarą c klasa:)

    • 0 1

  • Zdjęcia jak zwykle TRAGEDIA. (4)

    • 19 8

    • ..

      ty jestes tragedia

      • 1 0

    • (1)

      Zrób lepsze...

      • 3 5

      • Nie ma sprawy. Co jest na tych?

        • 1 1

    • ale

      video ok i

      • 2 0

  • (3)

    jak czytam to u góry to słabo mi się robi....że kogos nie stać, to nie musi sie wypocać! Tedeik to tez wersja dla... proponuje 1.0 dla oszczędnych, bez ubliżania, a filiżankę kawy niech ten pierwszy pan wypije sobie w domu.

    Szkoda gadać widząc taka inteligencje polska....maskara.

    • 5 20

    • ty to jesteś prawdziwa polska inteligencja

      massakra

      • 0 0

    • Zadałem pytanie o kontrolkę bo nie wiedziałem. Czemu się oburzasz?
      Dla mnie bez sensu jest taka kontrolka, równie dobrze mógłby być papier toaletowy...

      • 5 0

    • Kraj, w którym co drugi to przedstawiciel handlow,y doprowadza do takiej patologii...

      Proszę, nie złość się...

      • 3 0

  • mój golf II idzie lepiej (2)

    Mój Golf II 1.8 16v idzie lepiej
    ma czip, duży wydech i nowe części

    • 9 9

    • Gaz

      zapomniales napisac ze w gazie

      • 2 0

    • To wymień sobie jeszcze mózg

      Lepiej na tym wyjdziesz

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma JD Kulej to przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane