• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Mercedes CLS. W centrum uwagi

BaWo, Mart
31 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Mercedes CLS 2011 - wśród luksusowych limuzyn, jedna z najważniejszych, motoryzacyjnych premier tego roku.



Mocne wejście CLSa na nasz rynek - nocna prezentacja w firmie Witman i pokaz prasowy w BMG Bogdan Goworowski. To jednak nie koniec promocji nowego modelu. BMG, 4 lutego organizuje specjalne, nocne jazdy testowe CLSem. Mocne wejście CLSa na nasz rynek - nocna prezentacja w firmie Witman i pokaz prasowy w BMG Bogdan Goworowski. To jednak nie koniec promocji nowego modelu. BMG, 4 lutego organizuje specjalne, nocne jazdy testowe CLSem.

Ubiegły weekend zdecydowanie należał do Mercedesa. Dwóch trójmiejskich dealerów zaprezentowało jedną z najważniejszych, tegorocznych odsłon w segmencie premium - model CLS drugiej generacji. Samochód niezwykle udany.



Dla koncernu Mercedesa to wyjątkowo ważny model. Siedem lat temu, to on był prekursorem nowej klasy pojazdów - sportowych, czterodrzwiowych coupe. Nabywców ujął przede wszystkim wyglądem - prawie 70 proc. z nich kupowało CLS-a właśnie ze względu na to jak się prezentował.

Czy tak będzie także w przypadku drugiej generacji tego auta? Sam Mercedes nazywa CLS-a "ikoną designu". Jak jednak słusznie ktoś zauważył, ikony mają to do siebie, że są niezmienne. Koncernowi można jednak wybaczyć potknięcia semantyczne, bo naszym zdaniem auto wygląda świetnie. Z przodu CLS przypomina topowy model, czyli SLS-a, podobny jest mocno wyeksponowany, duży grill i w przeciwieństwie do CLS-a pierwszej generacji mocno zarysowane linie.

Zarówno z zewnątrz, jak i z wewnątrz samochodu uwagę przyciągają światła, wykonane w technologii LED. Ledowe lampki podświetlają nawet przyciski podgrzewania siedzeń, czy klimatyzacji. Uwagę zwracają także nowe zegary z trójwymiarowym, wyświetlaczem pośrodku prędkościomierza, oraz dźwignia przy kierownicy zastępująca tradycyjny drążek zmiany biegów.

Druga generacja CLS to także odświeżona gama silników (dwa benzynowe i diesel), oraz jedna, rewolucyjna wręcz nowość, czyli pierwszy czterocylindrowy silnik w historii tego auta, (do tej pory pod maską CLS nie trafiało nic co miało poniżej sześciu cylindrów). Samochód z tym silnikiem - 250 CDI o mocy 204 KM i słusznym momencie obrotowym 500Nm trafi do sprzedaży w marcu. Także w tym miesiącu pojawi się topowa wersja, czyli CLS 63 AMG. Jeszcze później, bo pod koniec lata, na rynek trafi wersja z napędem na obie osie.

Nic nie wskazuje na to, by nowy CLS miał paść ofiarą własnego sukcesu, mimo dość mocnej konkurencji, którą sam sobie wyhodował, w postaci Porsche Panamery, BMW 5 GT czy Audi A7 Sportback. Chłonność trójmiejskiego rynku, dwaj przedstawiciele marki szacują na kilkadziesiąt samochodów. Ceny samochodu zaczynają się od 270 tys zł.
BaWo, Mart

Opinie (64) 9 zablokowanych

  • przepiekny ,zakochalem sie !!

    szkoda ze mnie nie stac i musze jezdzic stara ale jarą c klasa:)

    • 0 1

  • Na rynek wkracza właśnie najmocniejsza wersja eleganckiego, czterodrzwiowego coupe. W tym przypadku nie liczy się tylko styl, tu pojawiają się także nieziemskie emocje.
    Zmiana stylu

    Po produkcji unikatowych „190-tek” 2.5 Evolution będących zwieńczeniem osiągnięć w wyścigach DTM, Merceds przestał eksponować na szeroką skalę swoją sportową tradycję. Owszem, pojawiały się wersje AMG, lecz były to po prostu mocniejsze odpowiedniki seryjnych wersji. Wygląd pozostawiał sporo do życzenia, a pałeczkę w tym segmencie przejęło bawarskie BMW. Dopiero w ostatnich latach AMG poważnie zabrało się za tworzenie prawdziwych samochodów sportowych.

    Oddech ekologów

    Najnowszy w swej klasie – Mercedes CLS jest efektem tych zmian. Oprócz wyjątkowo udanego stylistycznie nadwozia oferuje to, czego spodziewa się po nim nabywca – prestiż, komfort, elegancję, ale kiedy trzeba – zamienia się w niesamowicie szybki pocisk. Tylko że… w najnowszym wcieleniu pod maską nastąpił downsizing. Tak! To możliwe – ta moda dotarła nawet do świata rasowych V8! Teraz CLSa napędza jednostka o poj. 5.5 l wyposażona w dwie turbosprężarki. Niby to wciąż V8, ale już nie takie jak być powinno.

    Na każde zawołanie

    No dobra, nie narzekajmy. Nie ma na co. To że pojemność jest mniejsza i dołożono turbiny wcale nie pogorszyło osiągów. Wręcz przeciwnie. Najnowszy CLS dysponuje mocą 525 KM i momentem obrotowym równym 700Nm. Te parametry wystarczają, by nielekki przecież samochód dosłownie wystrzelić z miejsca i po 4,4 sek. osiągnąć 100 km/h.

    CLS AMG wyposażony jest w ceramiczne hamulce tarczowe, zapewniające niebywałą skuteczność hamowania i co ważne przy wysokiej masie – są odporne na przegrzanie.

    AMG Performance dla wybrednych

    Zamożni klienci zwykle mają większe wymagania. Doskonale wiedzą o tym w AMG, czego efektem jest wprowadzenie do oferty pakietu AMG Performance. Za dopłatą blisko 8 tys. euro, otrzymamy moc 550 KM i jeszcze większą siłę ciągu – 800 Nm. Chociaż setkę osiągniemy niemal równie szybko – 4,3 sek., to odczucia będą znacznie lepsze.

    Technologia ma swoją cenę

    Aby pokazać się w nadmorskim kurorcie, czy sprawdzić swoje umiejętności na torze, poruszając się na cienkich jak naleśnik oponach 255/35 (przód), 285/30 (tył), Mercedes każde sobie słono płacić. I tak za „podstawową” wersję AMG cena wynosi ok. 464 tys. zł (116 tys. euro), natomiast za wersję Performance, trzeba będzie już wydać sumę 492 tys. zł (124 tys. zł).

    • 4 1

  • myślę tak: - jak ktoś chce kupić taki "wynalazek" , to powinien mieć możliwość obejżenia na żywo kilku wersji danego modelu kolor, wyposażenie itd. -prospekty i katalogi to nie to samo !!!

    • 0 1

  • Mercedes CLS pierwszej generacji zaprezentowany został po raz pierwszy na światowym salonie samochodowym 2004 w Paryżu.

    Niemiecki koncern opisywał wówczas ten model w następujący sposób: „To prawdopodobnie najniższy czterodrzwiowy Mercedes w hi

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Patrol to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane