• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Passat. Bliżej segmentu premium

Mart
20 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nieco pompatycznie, lecz słusznie nazywany cesarzem segmentu D. Volkswagen Passat. Nieco pompatycznie, lecz słusznie nazywany cesarzem segmentu D. Volkswagen Passat.

Wygląd nie jest najważniejszy - uznał Volkswagen. Najnowszego Passata trudno więc odróżnić od poprzednika. Mnóstwo nowości kryje się za to we wnętrzu pojazdu. Passat ósmej generacji chce powalczyć nawet z samochodami segmentu premium.



Volkswagen Passat to jedna z najpopularniejszych limuzyn segmentu D. Łączna sprzedaż modelu sięgnęła już 22 milionów egzemplarzy. Tylko w ubiegłym roku na tego Volkswagena zdecydowało się 1,1 mln klientów. To oznacza, że na świecie średnio co 29 sekund ktoś kupował to auto. Sprzedaż bardzo mocno w górę "ciągną" chińscy klienci, którzy Passata kupują pod nazwą Magotan.

Koncerny motoryzacyjne nie mogą jednak do końca być zadowolone z kondycji niegdyś niezmiernie popularnego segmentu limuzyn średniej klasy. Coraz więcej nabywców wybiera SUV-y lub samochody segmentu premium. W Europie rynek segmentu D skurczył się o 20 procent.

Producenci stawiają więc przede wszystkim na technologię. Zrobił to Ford, prezentując w nowym Mondeo o wiele bogatsze wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Robi to także Volkswagen.

Koncern VW uznał, że stylistyczna rewolucja nie jest Passatowi potrzebna. Wystarczą kosmetyczne zmiany, utrzymujące świeży i nowoczesny wygląd auta. Samochód jest minimalnie krótszy i niższy, za to szerszy i z dłuższą kabiną pasażerską. Ma też większy bagażnik. Dzięki nowej platformie MQB na której powstają samochody koncernu VW, masę pojazdu udało się obniżyć o 85 kg.

Nowy Passat to pierwszy VW wyposażony w system Active Info Display, dostępny od wersji Highline. Zastępuje tradycyjne, analogowe zegary na desce rozdzielczej. Wszystkie wskaźniki są w nim wirtualne, generowane przez oprogramowanie. Informacje z nawigacji mogą być prezentowane w formacie 2D lub 3D. Przekątna ekranu mierzy aż 12,3 cala, a w trybie nawigacji obrotomierz lub prędkościomierz mogą zmniejszać się na rzecz mapy. W najbogatszej wersji wyposażenia Passat ma też w pełni diodowe reflektory.

Silniki? Dziesięć do wyboru, niektóre zupełnie nowe, a wszystkie spod znaku TSI w przypadku benzyny i dieslowskich TDI. Wyposażone seryjnie w system start&stop i spełniające normę Euro 6. Wszystkie jednostki napędowe można zamawiać ze skrzynią DSG, w najsilniejszych wersjach jest ona seryjna. Po raz pierwszy Passat debiutuje też jako hybryda plug-in, gdzie silnik TSI współpracuje z silnikiem elektrycznym. Warto też zwrócić uwagę na najmocniejszego, dwulitrowego diesla, z podwójnym doładowaniem o mocy 240 KM.

Ceny nowego Passata zaczynają się od 90 790 zł za podstawową wersję trendline z silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM. Topowy, 240-konny diesel, ze skrzynią DSG i napędem na obie osie kosztuje od 170 690 zł. Tą wersję VW chce sięgnąć po klientów, którzy dotychczas wybierali np. Mercedesa lub BMW.

  • Volkswagen Passat ósmej generacji
  • Volkswagen Passat ósmej generacji
  • Volkswagen Passat ósmej generacji
  • Volkswagen Passat ósmej generacji
  • Volkswagen Passat ósmej generacji
  • Volkswagen Passat ósmej generacji
  • Volkswagen Passat ósmej generacji
  • Volkswagen Passat ósmej generacji
  • Volkswagen Passat ósmej generacji


Myślisz o nowym Volkswagenie? Odwiedź salony marki w Trójmieście
Mart

Opinie (91) 7 zablokowanych

  • Za 180 koła mam wypasione CLA co ma już wszystko. (1)

    Passat za 180 tysi, masakra.

    • 8 3

    • CLA jest dla kobiety :-)

      i nie zmienisz tego...

      • 4 0

  • (6)

    "Wygląd nie jest najważniejszy - uznał Volkswagen. Najnowszego Passata trudno więc odróżnić od poprzednika."

    I tak już od 20 lat. Przykro mi, ale jakoś nie przekonuje mnie toporny design i kierownica rodem z pojazdów produkowanych w latach 80-tych. Konkurencja nie śpi i nauczyła się już robić ładne, eleganckie samochody. Jak widać niektórzy dopiero się uczą. No i to "premium"...tak, premium z silnikiem 1.4 jak w Fabii. Dobry żart nie jest zły.

    • 44 9

    • akurat kierownica jest ładniejsza niż w podstawowej BMW 3 (3)

      dopiero M pakietową można uznać za lepszą niż w pasku. Swoją drogą podstawowego BMW 316 ani nawet 320 też nie nazwałbym autem premium

      • 10 5

      • (2)

        W BMW możesz chociaż wybrać kierownicę. Nie kojarzę, aby w VW była taka możliwość. A kojarzysz kierownicę z B6 - toporną, archaiczną i prostą do bólu, bez grama przycisków? W nowszych wersjach trochę bardziej się postarali, ale wciąż jest dużo do nadrobienia.

        W jednym się zgadzamy - w BMW kierownice zaczynają przypominać kierownice dopiero w wersji M. Te podstawowe nie są najlepsze nie tylko w serii 3, ale także w 5. Sęk w tym, że zawsze możesz zmienić model kierownicy.

        • 7 3

        • I tutaj jesteś ignorantem.

          W B6 mogłeś wybrać kierownicę. Były 3 wersje.

          • 2 0

        • a nieno oczywiście. tyle że ta w pasku jest całkiem znośna

          z reszta to kwestia gustu, więc nieobiektywna. Co do BMW to rozumiem że mają napęd na tył I to jest fajne, ale żeby za podstawową trójke płacić tyle co za wypasioną Mazde 6 czy dowolne inne auto segmentu D to jest chore. Po prostu znaczek tyle kosztuje. Ba Lexus IS w podstawie za 140 patyków też nie powala, ale bajerów ma więcej I silnik też dużo fajniejszy niż cenowa konkurentka BMW 320.

          • 4 3

    • (1)

      Nie rozróżniasz pierwszego Passata od najnowszego? Zarejestruj się do okulisty.

      • 5 18

      • Polecam korepetycje z umiejętności czytania ze zrozumieniem.

        Hint: "Passata trudno więc odróżnić od poprzednika". Gratuluję logiki jeśli dla ciebie poprzednikiem najnowszego Passata jest pierwszy Passat.

        • 13 4

  • Samochody powinny byc jak telefony za przysłowiową złotówke bo ktos zarabia ogromne kwoty na paliwie ktore tankujemy (1)

    Cena ropy jest smiesznie niska ale my na stacji placic za nia naprawde ogromne pieniądze wiec powinno byc jak z telefonami - masz auto za pół darmo tylko tankuj bo na paliwie zarabiamy na tobie kokosy ! A oni by chcieli by zarabiac podwojnie - na samochodach ( koszt produkcji samochodu to około 1/10 - 1/5 ceny za ktora samochod mozna kupic w salonie). A na paliwie podobnie nas łupią. Dlaczego nie może byc jak z telefonami ?

    • 5 5

    • ciesz się że nie jest tak jak z programami komputerowymi albo filmami

      że kupujesz tylko prawo korzystania z nich...

      • 1 0

  • (11)

    Brzydki jak zwykle i jeszcze ma napęd na przód, więc gdzie mu do nowej 3-ki, czy nowej C-klasy.

    • 57 39

    • nieno są też Haldexy więc nie tylko na przód (2)

      • 9 0

      • (1)

        ale na tył nie ma, a napędy na przód są tylko dla grzecznych dziewczynek

        • 3 10

        • powiedz to scigantom z WTCC

          Glupio generalizujesz. I tu i tu sa ciotowate auta. Ba, artykul jest o przedstawicielu ciotowatego segmentu aut dla wylinialych ojcow rodzin. Beemki jak nie maja tych 300 koni min. tez jakos szalone specjalnie nie sa. Zwlaszcza ze kastrowane ESP. Na drugim biegunie masz takie tuzy jak focus rs czy clio rs ze szpera. Sam widzisz ze to tylko kwestia modelu a nie napedu. Natomiast zima 4x4 i tak wydyma kazde auto z napedem na jedna os

          • 7 0

    • no tak a niewolnicy w Hiszpanii i Czechach mogą wprowadzać nowe modele SEATA i SKODY na starej podłodze Golfa... (2)

      niewolnictwo pełną gębą...

      • 5 3

      • a rodziny Porsche i Piech... rodowici ,,Niemcy,, (1)

        liczą na kolejne miliardy w budżecie rodzinnym.

        • 1 0

        • Quand też

          • 1 0

    • samochód ludowy...

      dziękuję postoję

      • 9 2

    • jak zwykle nijaki

      • 7 1

    • No coz (2)

      Jak ktoś się nie zna na motoryzacji nie powinien się wypowiadac

      • 9 33

      • tu się wypowiadaja sami

        znawcy kQW@# jego mac !!! nic nie potrafią oprócz lania paliwa do baku i na tym się kończy ich rola!!!! szkoda że POLACY nie mają swojego samochodu a innych potrafią tylko krytykować !

        • 3 3

      • więc po co zabierasz głos?

        • 26 3

  • Te auto nie ma nic w sobie co by porwało serce. (4)

    Jak długo wytrzyma ten silniczek ?

    • 24 5

    • (3)

      Tyle ile założył producent czyli w dzisiejszych czasach ok 150tys km. Za 2-3lata masz kupić nowe auto, a nie jeździć 20lat jednym.

      • 17 0

      • jak kogoś stać

        to sobie kupuje co chce i jak często chce

        • 0 2

      • będę pesymistą (1)

        ... i powiem że 80k km do pierwszego poważnego remontu.

        • 7 4

        • przesada

          • 4 3

  • (2)

    Wiatr pustyni owiewa moją twarz w wieczornym podmuchu. Spogląda ponad gwiazdy, tylko gdzieniegdzie widać zarysy wydm i bezkresnego morza pustynnych piasków. Słyszę ciszę, jak bezszelestnie przesuwa się wzdłuż mojego mojego ciała, jakby otulając ja swoją ciemnością. Delikatny cień pada na złocisty piasek, czy to moja postać, czy...tak, coś niedaleko bez szmeru przesunęło się koło mnie, spoglądam i widzę wiatr pustyni, Passat...szkli się w srebrzystych błyskach, w odbiciu światła gwiazd i zimnego księżycowego spojrzenia. Podchodzę i w nieśmiałości naciskam klamkę, która jak sezam otwiera się bezszelestnie wpuszczając mnie do swego wnętrza. Czuję zapach technologicznej sztuki, moje nozdrza wypełniają się mieszaniną polipropylenu, azbestu i tekstyliów, pachnie jak w nowoczesnej fabryce marzeń, gdzie zmysły są pieszczone nie tylko pociągającą linią ciała ale zapachem, intrygującym, drażniącym i powodującym, że chce się więcej. Spoglądam przed siebie i na krystalicznie przejrzystej szybie widzę, co bestia do mnie mówi...obraz, kolor, jak w fotoplastikonie nie nie spoglądam na boki, a patrzę przed siebie, żeby dostrzec cel i go widzę, zimny, ciekłokrystaliczny obraz przywołujący chłopięce marzenia o lotem kosmicznym myśliwcem...chcę tego, pragnę. Prawda, że Ty również...?
    Passat...

    • 5 10

    • < Marudzisz jak łysy.

      • 2 1

    • samochód rodzinny to twoje chłopięce marzenie?

      bez jaj

      • 4 2

  • Passaty może i solidne ale (2)

    całkowicie bez stylu, bez duszy, bez efektu, takie tylko wozidło bez sensu

    • 9 3

    • Bo nie widziałes (1)

      Passata CC

      • 1 7

      • CC

        to już nie passat

        • 7 2

  • teraz tylko wygląd oko kusi, w kabinie i na zewnątrz

    a cała mechanika ma trwałość obliczoną na max 3-4 lat. Zaraz po gwarancji ma się zacząć sypać!

    • 6 2

  • ta jasne (1)

    juz sie przesiadam z BMW do passata :))))

    • 11 1

    • Chyba raczej...

      "... już zmieniam plakat nad łóżkiem, z BMW na passata"

      • 11 2

  • Ładne auto

    Też bym tym modelem nie pogardził ;)
    A nawet poprzednim B7.

    • 5 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane