• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Peugeot 208. Nie dla retro!

Bawo,Mart,Ps
30 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Nowy Peugeot 208. Najmniejsze modele zawsze były sprzedażową lokomotywą francuskiej marki.


Mniejszy, lżejszy, nawet węższy. Lecz zdecydowanie bardziej nowoczesny. Żadnego sentymentu dla przeszłości. Oto nowa odsłona praktycznego, małego peugeota 208.



Peugeot zawsze miał "smykałkę" do produkcji małych miejskich samochodów. Wydaje się, że także tym razem reprezentujący segment B najnowszy model 208 trafi w gusta mieszczuchów.

Wersje trzy- i pięciodrzwiowe różnią się wizualnie. Mimo iż 208 jest mniejszy, niższy i węższy niż swój poprzednik - 207, w środku wygospodarowano więcej miejsca dla podróżujących. Autko jest także o ponad 100 kilogramów lżejsze od 207-ki.

Peugeot zaprezentował w modelu 208 całkowicie nową koncepcję otoczenia pracy kierowcy. Żadnych sentymentów, żadnego stylu retro i nawiązywania do przeszłości. Firma przyjęła rozwiązania nowoczesne i przede wszystkim praktyczne, służące wygodzie kierowcy i pasażerów. Przedstawiciele koncernu definiują je wręcz jako rewolucyjne.

W 208 znajdziemy więc znacznie zmniejszoną kierownicę, zegary podniesiono wyżej, tuż pod linię wzroku kierowcy, a duży ekran dotykowy wysunięto również w stronę prowadzącego.

  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208
  • Peugeot 208


Wnętrze to polski akcent w 208. Odpowiedzialny jest za nie Adam Bazydło, projektant na co dzień mieszkający w Kanadzie. Z Polski wyjechał, gdy miał 10 lat. Studiował w Stanach Zjednoczonych, w College for Creative Studies w Detroit. To jedna z pięciu prestiżowych szkół, z których pochodzi 80 proc. projektantów samochodowych. Od momentu rozpoczęcia stażu związany jest z Peugeotem. Pracował m.in. przy projekcie B0, który zaowocował takimi autami, jak toyota aigo, peugeot 107citroen C1. Projektował także wnętrze peugeota 508.

W 208 mamy do wyboru sześć silników, benzynowe to: 1.0 VTI (68 KM), 1.2 VTI (82 KM), 1.6 VTI (120 KM), turbodoładowane 1.6 HTP (155 KM). Silniki wysokoprężne to: 1.4 HDI (68 KM) oraz mikrohybryda 1.6 e-HDI (92 KM i wersja 115 KM).

208 nie jest przesadnie drogim pojazdem. Za podstawową wersję wyposażenia access musimy zapłacić 39 900 zł. W standardzie znajduje się m.in.: ABS, ESP, sześć poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej, centralny zamek, immobiliser, elektryczne wspomaganie kierownicy (regulowanej w dwóch płaszczyznach) czy elektrycznie regulowane przednie szyby. Topowa wersja allure z najmocniejszymi silnikami kosztuje 55 400 zł.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (33) 6 zablokowanych

  • "... zegary podniesiono wyżej, tuż pod linię wzroku "

    Ja chcę widzieć dziury w drodze, a nie oglądać niebo i zegary.

    • 13 2

  • Jak zwykle w reklamie najdroższa wersja

    która nawet w 1 egzemplarzu nie zostanie sprzedana przez całe zycie modelu w polskich salonach.

    Tego typu samochody kupują firmy dla przedstawicieli handlowych np z branży worków do odkurzaczy czy mrożonego groszku oraz emeryci i to w wersjach bardzo podstawowych w których największym i jedynym luksusem jest klimatyzacja.

    • 12 15

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane