- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (121 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Mówią na niego "Golf z plecakiem". Niesłusznie. Volkswagen Jetta to udany samochód
Choć teoretycznie ten model powinien być rozwinięciem VW Golfa, sylwetką i rozmiarami bliżej mu do Passata B6. Z Golfa nowa Jetta przejęła deskę rozdzielczą z kierownicą i zegarami, klamki i panele drzwi oraz siedzenia. Ma też coś jeszcze, fantastycznie twarde zawieszenie, które daje kierowcy poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.
Nowa Jetta, którą zaprezentowano w kwietniu tego roku na salonie samochodowym w Nowym Jorku, trafiła właśnie do polskich salonów. Za kwotę od 69 290 do 105 tysięcy złotych Volkswagen oferuje nam przestronne i bardzo dobrze prowadzące się auto, z lepszym wyposażeniem niż odmiany w USA.
Wszystkie nowe silniki zamontowane pod maską samochodu są oszczędniejsze i spełniają normę emisji spalin EURO 6. Zużycie paliwa udało się ograniczyć także dzięki zmniejszonemu o 10 procent współczynnikowi oporu powietrza i obniżonym oporom toczenia.
Wśród elektronicznych wspomagaczy kierowcy znajdują się te dobrze znane, choćby system nawigacji stosowany jeszcze w Octavii II i Golfie V, ale także nowości. Na przykład Blind Spot Monitor, który obserwuje samochody w martwym polu widzenia lusterek zewnętrznych. Volkswagen jako nowość reklamuje także kolejną generację czujników parkowania, o nazwie Rear Traffic Alert. Na pokładzie może pojawić się także autostradowy radar i reflektory biksenonowe.
Pod maską samochodu może znaleźć się jeden z trzech silników benzynowych o mocach od 105 KM do 150 KM, lub jeden z dwóch wysokoprężnych klasyków, wypracowujących moc 110 KM i 150 KM. Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny mają pojemność 1,2 l lub 1,4 l i osiągają moc odpowiednio 77 kW/105 KM oraz 92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM. Turbodiesel o pojemności 2,0 l dysponuje mocą 81 kW/110 KM lub 110 kW/150 KM.
Na rynku amerykańskim nowa Jetta jest oferowana z silnikiem TDI Clean Diesel nowej generacji oraz w wersji hybrydowej, w której łączna moc zespołu napędowego wynosi 170 KM.
W Polsce Jetta będzie dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Wyposażenie podstawowej wersji obejmuje m.in.: system ESC, czołowe oraz boczne poduszki powietrzne z przodu, kurtyny powietrzne, radio RCD 210, system Start-Stop, klimatyzację Climatic, komputer pokładowy oraz dojazdowe koło zapasowe. Najbogatsza wersja Highline posiada dodatkowo przyciemniane szyby, reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, kierownicę multifunkcyjną, sportowe fotele, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, tempomat oraz czujnik deszczu.
Nam najbardziej podobały się jednak szerokie, przednie siedzenia i królewska ilość miejsca na nogi na tylnej kanapie. Rzecz w tej klasie ciągle nieczęsto spotykana.
Jetta nie wyczerpuje listy nowości, jakie w pierwszej połowie tego roku zagoszczą w pomorskich salonach VW. W pierwszym kwartale 2015 trafią do nich: Golf R i Golf GTD w nadwoziu Variant. Ten pierwszy charakteryzuje się napędem na 4 koła i dysponuje mocą 300 KM. Z kolei Golf Variant GTD łączy użytkowe walory samochodu kombi oraz auta sportowego. Jego silnik rozwija moc 184 KM, jest bardzo dynamiczny i oszczędny.
Kolejną nowością w nadwoziu Golfa będzie odmiana Golf Alltrack. Jej charakterystyczne cechy to napęd na wszystkie koła 4Motion, zwiększony prześwit poprzeczny i poszerzone nadwozie. Golf Alltrack będzie wyposażony do wyboru w jednostki napędowe o mocy od 110 do maksymalnie 184 KM. W połowie bieżącego roku zadebiutują dwa vany: odświeżony Sharan oraz zupełnie nowy Touran, który zadebiutuje podczas moto-salonu w Genewie.
Planujesz zakup Volkswagena. Tutaj znajdziesz dobre adresy
Miejsca
Opinie (69) 8 zablokowanych
-
2015-01-29 19:26
ale wieś
wystarczy zmienić logo na kurę z chowu ściółkowego i wygląda tak samo jak oktawia
i jeszcze te grzędy na kury z przodu...- 3 3
-
2015-01-29 18:27
Idealny samochód dla Janusza za 10 lat
- 1 2
-
2015-01-29 08:36
nie lubię niemieckich samochodów (12)
a zwłaszcza posiadaczy czarnych niemieckich Audi, czy BMW
- 29 32
-
2015-01-29 08:39
(5)
A Jakie lubisz ?francuskie?widzę ,że lubisz odwiedzać w takim razie warsztaty.
- 10 24
-
2015-01-29 10:49
Do mc hamer. Gadasz jak złotówa (2)
stereotypowo
- 4 2
-
2015-01-29 12:47
(1)
rozumiem ,ze pracujesz w serwisie?
Pracuje w serwisie aso więc mów co chcesz i widzę jaka jest różnica między francuzem a niemieckim autem. W 3 letnim francuzie nic nie chce sie odkrecic .- 2 4
-
2015-01-29 17:09
zycie
taka rola mechanika było się uczyc a nie srubki odkrecac
- 2 1
-
2015-01-29 08:40
(1)
jak to bywa w gamie vw ,nudne i ciagle te same bryły które to cięzko odroznic czy to golf, passat czy jeta lub inne ustrojstwo.Zadnego przelomu.
- 31 4
-
2015-01-29 08:46
zgadza się, ale czy to na pewno wada?
wydaje mi się, że to rzecz gustu, niektórzy lubią nudę i schematyczność. Że się tak wyrażę: mają konserwatywne podejście wychodząc z założenia: po co zmieniać coś, co się sprawdza. Co kto lubi.
- 6 9
-
2015-01-29 10:57
. (1)
Wole mojego Francuza nie jest taki awaryjny
- 3 3
-
2015-01-29 11:30
francuzy są dobre w testach zderzeniowych
bo żaden jeszcze nie dojechał do ściany
- 6 7
-
2015-01-29 09:56
re
jak oceniasz ludzi po tym czym jeżdżą to gratuluje inteligencji...
- 4 3
-
2015-01-29 09:44
twoje prawo lubić i nie lubić
- 3 1
-
2015-01-29 09:26
zostało Ci to jeszcze po wojnie?
w sumie to VW to rozwinięcie hitlerowskiego KfD-wagena.. :-D
- 4 2
-
2015-01-29 08:46
taaaaaaaa
to nie lubisz aut czy kierowców........ a w zasadzie to i tak pewnie z zazrości
- 2 4
-
2015-01-29 09:54
(1)
Ładna. Szkoda, że to nie Honda, Mazda czy Subaru.
- 20 5
-
2015-01-29 15:26
może
dlatego ładna :-)
- 1 9
-
2015-01-29 11:34
smutny ten samochód
wygląda jak jakaś skoda
- 14 1
-
2015-01-29 11:16
Omg znowu to samo
- 8 2
-
2015-01-29 10:33
wieswagen (1)
Jak to wieś wagę awaryjny tandetny i brzydki
- 11 5
-
2015-01-29 10:41
a ty czym jeździsz?
trajtkiem czy skm?
- 3 7
-
2015-01-29 10:26
A ile kosztuje testowany egzemplarz? Jak zwykle 2x tyle co cena z reklamy?
- 9 1
-
2015-01-29 10:10
Żadna tam nowa
Przypudrowana konstrukcja bazująca na golfie V z 2003 r.
Nowa Jetta:)- 29 2
-
2015-01-29 09:28
no właśnie
"prawie" robi różnicę
- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.