- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (284 opinie)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (196 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (76 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Buspas na fragmencie Słowackiego. Inwestycja za 1 mln przyspieszy autobusy o 4 min
Drogowcy wracają do pomysłu wytyczenia buspasa na fragmencie ul. Słowackiego w Gdańsku. Miałby on powstać na jezdni w kierunku Wrzeszcza, od granicy lasu do zatoki autobusowej przy rondzie de La Salle. Budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Według analiz sam buspas przyspieszy autobusy jadące tą trasą o ok. 4 min.
Po szczegółowych analizach uznano jednak, że największy problem dotyczy jezdni w kierunku Wrzeszcza.
- Na razie pomysł jest na etapie deski kreślarskiej - zastrzega Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku. - Mamy jednak zielone światło "z góry". Pracujemy teraz nad zapewnieniem finansowania, trzeba też przygotować dokumentację techniczną, bo plany mogą kolidować z projektem dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania Słowackiego, Potokowej i al. Żołnierzy Wyklętych.
Buspas ma mieć ok. 800 m długości. Zacznie się w miejscu, gdzie kończy się las i pobiegnie do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Potokową. Na odcinku tuż przed skrzyżowaniem z Potokową będzie jednocześnie prawoskrętem w kierunku Moreny.
Wytyczenie nowego pasa, po którym oprócz autobusów komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się także taksówki, służby miejskie i ratunkowe, wymusi zwężenie obu istniejących obecnie pasów z 3,5 do 3 m szerokości. Będzie także wymagało dobudowania nowego pasa o szerokości ok. 2 m.
Według wstępnej analizy budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Inwestycja ma przyspieszyć autobusy jadące od strony lotniska i obwodnicy do Wrzeszcza o ok. 4 min.
Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.
W Trójmieście buspasy funkcjonują m.in. na Wałach Piastowskich , Podwalu Grodzkim i Przedmiejskim w Gdańsku, a w Gdyni na Estakadzie Kwiatkowskiego , Kieleckiej , Władysława IV i Morskiej .
Opinie (206) 2 zablokowane
-
2018-11-06 07:57
Proponuję:
zakazać wjazdu samochodom na ul. Słowackiego oraz wyludnić dzielnice obsługiwane przez wspomniane linie; za jednym zamachem likwidujemy korki i przepełnienie w autobusach; będą śmigały, aż miło i zachęcały przestronnością
- 3 1
-
2018-11-06 07:34
Mile zaskoczony...
Dobudowaniem trzeciego pasu.
- 1 0
-
2018-11-05 15:04
Ło Matko! (7)
Chyba aż cztery minuty przyjadą szybciej o ile nie spóźnią się o 15-20 minut jak to jest zwyczajowo. I to tylko za jeden milion i długotrwały paraliż miasta. No chyba że cena wzrośnie jak zawsze.
- 121 34
-
2018-11-06 07:23
4 minuty to duzo
Jeśli jedziesz 40 minut zawsze to 10% szybciej, mysle ze gra warta świeczki.
- 2 5
-
2018-11-05 19:40
(1)
Dlatego buspas powinien być na całej Słowaka, a nie tylko fragmencie. W górę to samo.
- 5 8
-
2018-11-05 19:54
jest taki malutki, tyci problem
oznaczony odcinek to grunty należące do miasta (gminy). Reszta odcinka leśnego - Lasy Państwowe.
- 2 2
-
2018-11-05 15:40
4 minuty bez korków (1)
w korku - uwaga uwaga - też będzie jechał zgodnie z rozkładem, bo korek ominie.
- 10 4
-
2018-11-05 15:42
Będzie latać ponad aby ominąć korek i być szybciej te 4 min.? ;)
- 6 3
-
2018-11-05 15:09
Spóźniają się przez korki które generujesz swoim blachosmrodem (1)
Proste, nie?
- 23 22
-
2018-11-05 15:42
Chyba ty.
- 10 6
-
2018-11-06 07:22
Zamiast ronda de la Salle, wiadukt
I drugi na skskrzyżowaniu Partyzantów i Chrzanowskiego. Likwidacja skrzyzowania za Srebrzyskiem (wjazd tylko z.kierunku Nieźwiednika) i po sprawie. Zabranie jednego pasa ruchu, żeby wytyczyć buspas ?
- 3 2
-
2018-11-06 07:15
Co z ul. Budowlanych?
Co z ul. Budowlanych?
- 0 1
-
2018-11-06 07:13
I zrobi się bałagan jak w Gdyni na Władysława IV.
Koniec buspasa przed samym skrzyżowaniem wprowadzi takie samo zamieszanie jak w Gdyni na skrzyżowaniu Władysława IV z Piłsudskiego (węzeł Wzgórze). Nie dość, że buspas jest notorycznie blokowany przez kierowców samochodów osobowych, to jeszcze przed samym skrzyżowaniem robi się chaos. 90% samochodów z środkowego pasa skręca w prawo, w kierunku Śląskiej, autobusy chcą przejechać prosto, a dodatkowo często znajdzie się kierowca, który w sznureczku nie będzie czekał i się wciska.
- 1 2
-
2018-11-06 04:09
Przede wszystkim trzeba by było pomyśleć o tym żeby 110 pojechało bezpośrednio na lotnisko przez Klukowo A jakaś inna linia żeby jeździła wrzeszcz Złota karczma
- 4 0
-
2018-11-06 04:05
Przede wszystkim trzeba było pomyśleć o linii autobusowej łączącej wraz ze złotą kartę a 110 puścić prosto do lotniska Pozdrawiam
- 2 1
-
2018-11-05 23:55
Mam pomysł!
Przez Słowackiego należy wytyczyć ścieżkę rowerową i bus-pas. Wyłącznie! Całkowicie zamknąć tę drogę dla samochodów, bo zatruwają las i płoszą sareńki. Samochody niech sobie jeżdżą innymi drogami. Mało to ulic w Trójmieście?
- 1 3
-
2018-11-05 23:11
Rondo de la Salle to niefunkcjonalny gniot; skrzyżowanie Łostowicka/AK to dramat!
po drodze jeszcze załadowana światłami Morena i gniot Kartuska/Łostowicka
do tego brak Świętokrzyskiej i łącznicy z Sikorskiego przy Tesco- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.