- 1 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (161 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (68 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (242 opinie)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Drogie auta będą jeszcze droższe (265 opinii)
Nowy buspas w Gdyni, ale nie kosztem kierowców
1,1 mln zł kosztowało wyznaczenie 700-metrowego buspasa na ul. Wielkopolskiej w Gdyni. Korkujący się popołudniami przejazd skróci się dla pasażerów korzystających z linii: 23, 24, 27, 29, 31, 33, 180, 700 oraz R.
Jeżdżą tędy głównie mieszkańcy Małego Kacka, Wielkiego Kacka, Karwin oraz Dąbrowy. To popularna trasa, na której funkcjonuje wiele linii trolejbusowych i autobusowych. Zwłaszcza popołudniami ich pasażerowie często muszą jednak tracić czas w korkach. Dzięki nowemu buspasowi ma się to - przynajmniej częściowo - zmienić.
Marek Łucyk: będą kolejne buspasy
W ostatnim czasie uruchomiony został kontrapas autobusowy na Chwarznieńskiej, trwają też prace nad wyznaczeniem buspasa w ciągu ul. Rolniczej. Władze Gdyni zapowiadają, że to nie koniec.
- Każdy nowy buspas to ukłon w stronę gdynian, którzy wybierają transport zbiorowy. Premiujemy pasażerów, którzy dojeżdżają do pracy i szkoły naszymi ekologicznymi pojazdami. Chcemy tym samym zachęcić kolejnych mieszkańców na przesiadkę do gdyńskiej komunikacji. Bo to wygodniejszy i szybszy sposób podróżowania po mieście. Dlatego też, zgodnie z wytycznymi Zespołu ds. Strategii Rozwoju Sieci Buspasów, będziemy uruchamiać kolejne buspasy na wybranych odcinkach gdyńskich arterii komunikacyjnych - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
2 tys. m kw. nowej nawierzchni
Wyznaczenie nowego buspasa wiązało się z wieloma pracami remontowymi. Zmodernizowana została m.in. zatoka przystankowa przy ul. Lidzkiej: wymieniono krawężniki, zamontowano nowe płyty informujące niedowidzących, że zbliżają się do krawędzi jezdni, zainwestowano w nowy chodnik i nową nawierzchnię drogi rowerowej.
- Z kolei na odcinku buspasa wzmocniliśmy konstrukcję nawierzchni, wymieniliśmy krawężniki, wykonaliśmy tzw. opaskę i na prawie 2 tys. m kw. jezdni wymieniliśmy nakładkę bitumiczną - informuje Bożena Młodzianowska z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, która nadzorowała inwestycję.
Po buspasie mogą jeździć nie tylko pojazdy komunikacji publicznej. Jest on również dostępny dla taksówek, pojazdów Gdyńskiego Transportu Osób z Niepełnosprawnościami, służb ratunkowych nieporuszających się na sygnałach, pojazdów Nadzoru Ruchu ZKM oraz samochodów i motocykli elektrycznych.
Koszt wytyczenia buspasa wyniósł 1 mln 136 tys. 356 zł.
Opinie (158) 8 zablokowanych
-
2020-01-22 07:39
Serio?
Inwestycje z podatków pod dotowane autobusy. Coś mi umknęło?
- 6 5
-
2020-01-22 07:06
Prawda jest też taka, że buspasy idą w świetle wypracowanych przez kierowców komunikacji miejskiej szlaków (1)
Oczywiście to wielki plus, że są one w końcu, określmy to, legalizowane i kierowcy nie będą musieli się obawiać, że jeden z drugim szeryfem nie zgłosi ich do ZKM czy na Policję, że kierowcy łamią przepisy, pomimo, że nikomu to nie grozi niebezpieczeństwem, a pasażerowie szybciej dotrą do domów. Jest jeszcze kilka takich miejsc, ale jak napiszę to kto wie czy nikt nie będzie się czaił z kamerą. Oby więcej takich buspasów, ale też takich z prawdziwego zdarzenia, a nie tylko tworzonych za pośrednictwem farby.
- 39 4
-
2020-01-22 07:31
Wiem o co chodzi po sam zgłaszałem na polocję. Odposali " no tak, ale..." a dalej nie czytałem.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.